Zijn jij en je kornuiten representatief voor alle mensen? Kijk ook eens in de wat minder welvarende oorden op de wereld.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:07 schreef Mokz het volgende:
Oneens! Wij hebben bier ende plezier. Andere wezens hebben nooit bewust plezier.
als die chemische reacties mij laten denken dat ik gelukkig ben, prima tochquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:11 schreef zwambtenaar het volgende:
Overigens is het zo dat mensen die menen gelukkig te zijn dergelijke waanbeelden enkel koesteren omdat bepaalde chemische reacties in hun hersenen hen daartoe instrueren.
Voor mij niet. Dat reduceert je geluksbeleving tot slechts een soort van modus; een state of mind als het ware. Dit inzicht heeft mij tot een permanente depressie veroordeeld.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:12 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als die chemische reacties mij laten denken dat ik gelukkig ben, prima toch![]()
Tjsa, jammer. Niet zo moeilijk doen dan?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Voor mij niet. Dat reduceert je geluksbeleving tot slechts een soort van modus; een state of mind als het ware. Dit inzicht heeft mij tot een permanente depressie veroordeeld.
Dat is eenvoudiger gezegd dan gedaanquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Mokz het volgende:
[..]
Tjsa, jammer. Niet zo moeilijk doen dan?
Als je leven verder leuk is, prima toch? Waar maak je je dan zorgen om.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:19 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. Ik kan niet zomaar even een knop omzetten, begrijp je
?
Deze inzichten vergallen mijn leven juist. Ik verlang hevig naar mijn kindertijd, toen alles nog spannend, oprecht, leuk en gezellig was.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:21 schreef Mokz het volgende:
[..]
Als je leven verder leuk is, prima toch? Waar maak je je dan zorgen om.
je bent toch niet suicidaal hoop ik?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Deze inzichten vergallen mijn leven juist. Ik verlang hevig naar mijn kindertijd, toen alles nog spannend, oprecht, leuk en gezellig was.
Ik weet niet wat voor leven jij hebt, maar dat van mij wordt naar mijn idee alleen maar spannender, oprechter, leuker, gezelliger, interessanter en verbazingwekkender. Kwestie van instellingquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Deze inzichten vergallen mijn leven juist. Ik verlang hevig naar mijn kindertijd, toen alles nog spannend, oprecht, leuk en gezellig was.
Dat heet voortdurende ontwikkeling en evolutie. Ontplooing van de mens op zichzelf en het kleine beetje dat per mens daarvan wordt bijgedragen aan de evolutie. Alles gaat met stappen, soms lijkt het alsof we nergens wat van leren, maar dat komt doordat we dat zelf denken in het tijdperk dat we leven. Over de geschiedenis gezien komen we best vooruit. Alles op zijn tijd.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:03 schreef zwambtenaar het volgende:
Regelmatig maak ik een wandeling door de stad en zie dan al die onbehaarde apen lopen. Ik bedenk me dan dikwijls dat je als mens toch wel het slechtste af bent in vergelijking tot alle andere levende wezens. De mens is in bewuste toestand voortdurend in conflict met zichzelf. Een conflict in de vorm van een duel tussen de primitieve instincten en driften enerzijds en de morele overtuigingen en het gareel anderzijds.
In beginsel voelde ik mij verheven boven die dwazen, maar ik heb me gerealiseerd dat ik zelf ook zo'n zielepoot ben.
Derhalve poneer ik de volgende stelling:
De mens is een zielige soort.
En jouw kat is weer jaloers op jou als ie je met een kilobak Ben&Jerries ziet schransenquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:25 schreef Alicey het volgende:
Ik word echter ook altijd jaloers als ik 's ochtends mijn jas aan trek om in de kou op pad te gaan om te werken, terwijl ik een van mijn katten languit op haar rug voor de kachel zie slapen.![]()
Toen werden jou de grenzen nog aangegeven door anderen. In principe moet je nu oud genoeg zijn om je eigen grenzen op te zoeken en die spannende, oprechte, leuke en gezellige dingen zelf te vinden in plaats van dat ze je in je schoot worden geworpen door de grote mensen in je omgeving ten tijde van je kindertijd.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Echt interessant vinden ze het niet.. Ik kon het gewoon opeten zonder aan mijn poezekinders te hoeven vragen of eten stelen van mijn bord wel mag.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En jouw kat is weer jaloers op jou als ie je met een kilobak Ben&Jerries ziet schransen
Heb je nooit een kat geaaid en dat hij/zij helemaal ging spinnen of een hond vrolijk zien kwispelen terwijl je met hem/haar aan het spelen bent?? Beetje onzin dat beesten nooit plezier hebben he.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:07 schreef Mokz het volgende:
Oneens! Wij hebben bier ende plezier. Andere wezens hebben nooit bewust plezier.
Let op het woordje bewust. Een dier voelt genot, maar ervaart geen plezier zoals de de mens dat doet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:17 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Heb je nooit een kat geaaid en dat hij/zij helemaal ging spinnen of een hond vrolijk zien kwispelen terwijl je met hem/haar aan het spelen bent?? Beetje onzin dat beesten nooit plezier hebben he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |