Zo'n ding is een stuk meer hufter-proof.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Opa_vertelt het volgende:
Niet om je topic af te kraken ofzo (integendeel), maar ik heb dat hele 'kratradio'-principe nooit begrepen.
Wat is nou het nut ervan? M.A.W.; Wat kan zo'n kratradio nou meer een gemiddelde ghettoblaster?
Bedoel je minder diefstal-gevoelig of dattie niet zo snel kapot gaat?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:28 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Zo'n ding is een stuk meer hufter-proof.
Dat je er met je dronken hoofd overheen kan struikelen en dat ie het dan nog doet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:36 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Bedoel je minder diefstal-gevoelig of dattie niet zo snel kapot gaat?
Ah, Opa-proof!quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:38 schreef gfree het volgende:
[..]
Dat je er met je dronken hoofd overheen kan struikelen en dat ie het dan nog doet.
Meestal wordt het als volgt gedaan in bouwradio's:quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:39 schreef RD4 het volgende:
Dus als ik het juist begrijp, dan zijn de benodigdheden:
-Krat
-Versterker
-Accu (12v)
-Audiobron (Radio/MP3 speler)
-Speakers
Of komt er meer bij kijken? Ik wil namelijk zoiets fabriceren zodat ik ook Audio heb op de Pinkpopcamping
Moet er niks van weerstanden/zekeringen tussen? Electro was nooit mijn sterkste vak....quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Meestal wordt het als volgt gedaan in bouwradio's:
- krat
- Autoradio
- Auto accu
- (auto) Speakers
Ennuh, 2x100 watt versterker, ik weet niet waar jij in hemelsnaam 2x 100 W in wilt verstoken maar dat lijkt me een beetje overkill. 2x10W lijkt me een stuk reeler, vooral omdat je vanaf een accu moet draaien.
Je zou een zekering tussen de autoradio en de accu kunnen doen. Speakers sluit je direct aan op de autoradio (Waar dus al een versterker in zit) Heb je voor relatief weinig $$ een erg hufter bestendige radio.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:12 schreef RD4 het volgende:
[..]
Moet er niks van weerstanden/zekeringen tussen? Electro was nooit mijn sterkste vak....
Hmm, versterker is dus nog niet eens een must? Dan zal ik eens ff kijken, heb nog wel wat kratten hierquote:Op zaterdag 7 april 2007 12:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je zou een zekering tussen de autoradio en de accu kunnen doen. Speakers sluit je direct aan op de autoradio (Waar dus al een versterker in zit) Heb je voor relatief weinig $$ een erg hufter bestendige radio.
Nee zo werkt dat niet. Geen enkele audioversterker heeft een rendement van 100%.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:52 schreef PiRANiA het volgende:
Die accu is 7 A(mpere), ik heb speakers van (2x) 150w en versterkertje van 2x 100w
Stel dat je gemiddeld op 30watt vermogen luistert.
30 / 12 volt = 2.5A nodig.
Accu is 7A / 2.5A (verbruik) = 2.8 uur muziek op 30watt
Een Ampere meter moet in de stroomkring, dus als je de hoeveelheid Ampere's wilt meten wat de radio op het moment verbruikt moet het zo:quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:54 schreef PiRANiA het volgende:
Op zich lijkt het me retro om er zo'n dingetje tussen te hangen:
[img=http://www.okaphone.nl/product/images/aim.jpg][/img]
Ik zou niet weten waar tussen die dan moet?
tussen versterker en accu speakers?
1 |
miss 12 volt adapter aan vastmakenquote:Op maandag 9 april 2007 00:57 schreef Boschkabouter het volgende:
Heb je daar überhaubt (net)stroom om dat ding weer op te laden? Of gebruik je dat 3 uur en laat je dat de rest van het weekend in de weg staan?
leg uit?quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:10 schreef Bigs het volgende:
Die accu heeft echt geen zin met zo'n versterker.. maar onderschat het kabaal dat een standaard autoradio maakt niet hoor. Daar kun je best wat herrie mee maken en dan gaat je accu zoiezo een stuk langer mee. Zoiezo levert zo'n accu nooit genoeg vermogen voor zo'n versterker.
da's een mooie zaak!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:51 schreef Riparius het volgende:
Kan nog veel en veel goedkoper hoor, kijk maar.
Ja hoor, is prima (als je precies weet wat je moet hebben).quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
da's een mooie zaak!
[snip]
ben je bekend met deze winkel? is het betrouwbaar?
Je bedoelt 13.4V acculaderquote:
waarom gaat jou avatar per refresh 2 omhoog? :Squote:Op dinsdag 17 april 2007 09:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je bedoelt 13.4V acculader
Denk trouwens dat de tijd die je er mee kan luisteren aardig tegen gaat vallen met zo'n kleine accu. Neem een grotere accu en een autoradio met line-in en je hebt met hetzelfde gewicht én beter geluid én langer geluid.
Denk het niet, als je met die adapter een acculader bedoelt. Een lader levert namelijk geen goed afgevlakte gelijkspanning, en het resultaat is dan een enorme brom als je de versterker gaat gebruiken terwijl de lader aanstaat.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:11 schreef PiRANiA het volgende:
ik heb nu een nieuw plan:
stroom > adapter* > accu > schakelaar > versterker > speakers
klaar!
*adapter gaat druppelen als hij klaar is
moet lukken denk
inderdaad, acculader == adapter...quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:04 schreef Riparius het volgende:
[..]
Denk het niet, als je met die adapter een acculader bedoelt. Een lader levert namelijk geen goed afgevlakte gelijkspanning, en het resultaat is dan een enorme brom als je de versterker gaat gebruiken terwijl de lader aanstaat.
Dingetjes? Wees eens wat duidelijker. Wat zou je tussen je speakers en je versterker willen zetten en waarom?quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:28 schreef PiRANiA het volgende:
maar daar zijn toch dingetjes voor die je tussen je speaker en versterker zet?
om ruis te verminderen...quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dingetjes? Wees eens wat duidelijker. Wat zou je tussen je speakers en je versterker willen zetten en waarom?
Nee dat gaat niet. Ruis en brom zijn trouwens twee verschillende dingen. Een eventueel filter tussen versterker en speakers om de (gigantische) 50 Hz brom (en hogere harmonischen) eruit te filteren zou om te beginnen een enorm vermogen dissiperen (en dat vermogen is dan niet meer beschikbaar voor de speakers) en verder zal de versterker gewoon niet goed functioneren met een enorme rimpel op de voedingsspanning. Zet dit plan maar uit je hoofd, gaat niet werken.quote:
Een zekeringhouder+zekering lijkt me ook niet onverstandig. Als je die dingen hebt ben je er volgens mij wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:23 schreef Flaccid het volgende:
Dus dit heb je nodig?
Krat
Autoradio
Accu
Speakers
is dat alles?
autoradio vs versterker...quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:23 schreef Flaccid het volgende:
Dus dit heb je nodig?
Krat
Autoradio
Accu
Speakers
is dat alles?
hoeveel kost dat bij elkaar?quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:07 schreef Remco87 het volgende:
[..]
Een zekeringhouder+zekering lijkt me ook niet onverstandig. Als je die dingen hebt ben je er volgens mij wel.![]()
Ja maar dat kan ik weer niet zo goed...Ik weet niet wat al die dingetjes betekenen meestal dan. Wat is het eig?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:16 schreef Don_Antoin het volgende:
[afbeelding]
Dit is pas een ideaal ding! Kost maar een paar euro, 10 watt rms geluidsopbrengst.
Kleine moeite om hem ff stereo te bouwen. Draait perfect op een 12V loodaccu.
Is gewoon een schema van een eindtrapje met één enkele OpAmp. Kun je ook te kust en te keur als bouwpakketje kopen, en dan meteen stereo. Maar met alleen een eindtrap ben je er nog niet. Je hebt toch ook een signaalbron nodig (radio, CD) en bijv. volumeregeling zou ook wel prettig zijn (en wellicht toonregeling).quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:19 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ja maar dat kan ik weer niet zo goed...Ik weet niet wat al die dingetjes betekenen meestal dan. Wat is het eig?
accu is bij 7,2Ah(12 volt)17 euro, of 28 euro als je panasonic neemtquote:Op dinsdag 17 april 2007 17:53 schreef Flaccid het volgende:
[..]
hoeveel kost dat bij elkaar?
euro of 30? of meer? En als je al speakers hebt, en een autoradio:P? Hoe duur is zo'n accu? En die zekering dingen?
Kan dat ding een leuk volume aannemen?
Heb je dat ook al nodig? En als je nou iets wil hebben waar je je mp3 speler op kan aansluiten. Hoe moeilijk moet dat zijn?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
accu is bij 7,2Ah(12 volt)17 euro, of 28 euro als je panasonic neemt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |