Zo'n ding is een stuk meer hufter-proof.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:16 schreef Opa_vertelt het volgende:
Niet om je topic af te kraken ofzo (integendeel), maar ik heb dat hele 'kratradio'-principe nooit begrepen.
Wat is nou het nut ervan? M.A.W.; Wat kan zo'n kratradio nou meer een gemiddelde ghettoblaster?
Bedoel je minder diefstal-gevoelig of dattie niet zo snel kapot gaat?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:28 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Zo'n ding is een stuk meer hufter-proof.
Dat je er met je dronken hoofd overheen kan struikelen en dat ie het dan nog doet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:36 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Bedoel je minder diefstal-gevoelig of dattie niet zo snel kapot gaat?
Ah, Opa-proof!quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:38 schreef gfree het volgende:
[..]
Dat je er met je dronken hoofd overheen kan struikelen en dat ie het dan nog doet.
Meestal wordt het als volgt gedaan in bouwradio's:quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:39 schreef RD4 het volgende:
Dus als ik het juist begrijp, dan zijn de benodigdheden:
-Krat
-Versterker
-Accu (12v)
-Audiobron (Radio/MP3 speler)
-Speakers
Of komt er meer bij kijken? Ik wil namelijk zoiets fabriceren zodat ik ook Audio heb op de Pinkpopcamping
Moet er niks van weerstanden/zekeringen tussen? Electro was nooit mijn sterkste vak....quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Meestal wordt het als volgt gedaan in bouwradio's:
- krat
- Autoradio
- Auto accu
- (auto) Speakers
Ennuh, 2x100 watt versterker, ik weet niet waar jij in hemelsnaam 2x 100 W in wilt verstoken maar dat lijkt me een beetje overkill. 2x10W lijkt me een stuk reeler, vooral omdat je vanaf een accu moet draaien.
Je zou een zekering tussen de autoradio en de accu kunnen doen. Speakers sluit je direct aan op de autoradio (Waar dus al een versterker in zit) Heb je voor relatief weinig $$ een erg hufter bestendige radio.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:12 schreef RD4 het volgende:
[..]
Moet er niks van weerstanden/zekeringen tussen? Electro was nooit mijn sterkste vak....
Hmm, versterker is dus nog niet eens een must? Dan zal ik eens ff kijken, heb nog wel wat kratten hierquote:Op zaterdag 7 april 2007 12:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je zou een zekering tussen de autoradio en de accu kunnen doen. Speakers sluit je direct aan op de autoradio (Waar dus al een versterker in zit) Heb je voor relatief weinig $$ een erg hufter bestendige radio.
Nee zo werkt dat niet. Geen enkele audioversterker heeft een rendement van 100%.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:52 schreef PiRANiA het volgende:
Die accu is 7 A(mpere), ik heb speakers van (2x) 150w en versterkertje van 2x 100w
Stel dat je gemiddeld op 30watt vermogen luistert.
30 / 12 volt = 2.5A nodig.
Accu is 7A / 2.5A (verbruik) = 2.8 uur muziek op 30watt
Een Ampere meter moet in de stroomkring, dus als je de hoeveelheid Ampere's wilt meten wat de radio op het moment verbruikt moet het zo:quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:54 schreef PiRANiA het volgende:
Op zich lijkt het me retro om er zo'n dingetje tussen te hangen:
[img=http://www.okaphone.nl/product/images/aim.jpg][/img]
Ik zou niet weten waar tussen die dan moet?
tussen versterker en accu speakers?
1 |
miss 12 volt adapter aan vastmakenquote:Op maandag 9 april 2007 00:57 schreef Boschkabouter het volgende:
Heb je daar überhaubt (net)stroom om dat ding weer op te laden? Of gebruik je dat 3 uur en laat je dat de rest van het weekend in de weg staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |