Op wereldreis.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Waar is Chris ?
Oke dan, dacht dat die dood was ofzo.quote:
Hillardquote:Op vrijdag 6 april 2007 19:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Die gozer die de paspoorten vervalst. Is toch die gozer die eerder in ONM speelde als verpleger ofzo ? en toen die oude vrouw wou vermoorden ? was de tijd dat ik nog keek
lijkt er wel opquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:21 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Hillard![]()
Loek van den Wijngaard (ONM: Paspoorthandelaar) zou wel een broer van hem kunnen zijn.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Lijkt idd wel verdacht veel op Hillard...quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:21 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Hillard![]()
Loek van den Wijngaard (ONM: Paspoorthandelaar) zou wel een broer van hem kunnen zijn.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Hillard Kroon [ 2004 / 2005 ]
Hillard was patiënt in het AZB en ontpopte zich tot de stalker van Iris. Na haar maandenlang bespied en lastig gevallen te hebben, werd hij (na de moord op Claire) door de politie opgepakt. Door een vormfout kwam hij echter alweer snel op vrije voeten. En viel een nieuw slachtoffer (zijn hospita, mevrouw Jansen) en hij wist Iris te ontvoeren. Met het plan samen naar een andere wereld te gaan beroofde hij zichzelf van het leven.
quote:
BTW: In 1995 speelde hij 'Sectelid Peter'.quote:04 februari 2007
Inmiddels zit de opnameperiode bij ONM er al weer op. Afgelopen vrijdag heb ik de laatste scène opgenomen. Alhoewel het maar twee weken was, is het een uiterst leerzame periode geweest. Ook eentje, die duidelijk naar meer smaakt, want je went wel heel snel aan de relaxte en goedgeoliede manier van werken. Het is ook allemaal heel duidelijk en afgebakend, wat het tot een overzichtelijk geheel maakt. En daar houd ik wel van. Het is ook duidelijk te merken dat Endemol een heleboel expertise heeft op dit vakgebied, want echt alles is tot in de puntjes geregeld en het enige dat je als acteur zelf nog maar hoeft te doen is zorgen dat je je tekst goed kent en zorgen dat je scène er zo goed en zo snel mogelijk op komt te staan. En daar was voor mij natuurlijk nog wel het een en ander te leren.
De laatste keer dat ik in een soap had gespeeld was al weer zo’n zeven jaar geleden. Net voor de millenniumwisseling heb ik in twee afleveringen van GTST gezeten, wat uiteindelijk maar een enkele opnamedag was. Daarvoor had ik al twee keer eerder in GTST gespeeld en ook een keer in ONM, maar dat was steeds maar een enkele scène. En nu waren het vier afleveringen en welteverstaan vijf scenes. Uiteindelijk ben ik daar vijf keer voor naar Aalsmeer geweest. Twee keer om te repeteren. En drie keer om de scènes op te nemen. Wat meteen al een wennen voor mij was, was het feit dat ze bij ONM met vier regisseurs werken, die elk na elkaar een week de regie in handen hebben. Ben je dus net gewend aan de manier van werken van de een, krijg je de week erop al weer iemand totaal anders, die de zaak op een compleet andere manier aanpakt. Gelukkig kon ik het met beide goed vinden, al sprak de manier van regisseren en de omgang met de acteurs van de laatste regisseur me wel het meeste aansprak. Temeer daar hij met drie dikke klapzoenen en nog een paar leuke complimenten afscheid van me nam vrijdag.
Maar het grootste leerpunt is toch wel de snelheid waar het mee gemaakt wordt. Dat houdt in dat je heel goed moet weten wat je doet, wat je gaat zeggen en hoe je dat wil gaan zeggen. En vooral dat je erg geconcentreerd blijft. Focussen noem ik dat altijd. Omdat er voor elke scène maar een beperkte opnametijd is uitgetrokken, kan het niet tot in het oneindige worden overgedaan. En daarom is het zaak, dat jij als acteur iedere keer speelt alsof het je eerste en tegelijkertijd ook je laatste keer is. Vooral als je, zoals ik in dit geval, maar een bijpersonage bent, dan is het helemaal zaak om geen fouten te maken, want als de hoofdpersonages de scène goed hebben gespeeld, dan “staat het erop” en gaan ze door met de volgende scène. Daar kwam ik achter op het moment dat ik een scène aan het spelen was met drie anderen. Een scène die nogal nauw kwam op het gebied van de plekken waar iedereen in de set stond. Omdat dat al een paar keer mis gegaan was, hebben we de scène uiteindelijk maar een keer helemaal doorgespeeld en die take was ook meteen in orde. “Het stond erop!” Maar ik was juist helemaal niet tevreden over die take, omdat ik het gevoel had dat ik me versprak. Maar als nieuwkomer durf je dan niet echt te vragen of het alsjeblieft nog een keertje over kan.
Gelukkig had ik vrijdag nog een hele leuke scène met mijn tegenspeler in een auto, die volgens mij wel goed is geworden, dus ik kan zelf in ieder geval terugkijken met een tevreden gevoel. Ik hoop alleen wel dat ik niet weer zeven jaar hoef te wachten voordat ik het nu geleerde weer eens in de praktijk kan brengen, want dan is dat natuurlijk allang weer weggezakt. Helaas kan ik nog niet veel verklappen over mijn rol en de verhaallijn, maar wat ik wel weet is dat het uitgezonden zal worden in april. Tegen die tijd kom ik daar natuurlijk nog wel een keer op terug.
20 februari 2007
Omdat ik maandagochtend in alle vroegte nog een onverwachte repetitie had voor ONM, was ik zondagavond vanuit Vlijmen al naar Amsterdam terug gegaan. Ik moest namelijk om 8 uur al in Aalsmeer zijn en dat redt je echt niet vanuit Den Bosch. Aanstaande woensdag heb ik nog een laatste opname voor ONM. Eigenlijk dacht ik dat mijn rol al uitgespeeld was, maar er is dus uiteindelijk nog een afrondende scène bij gekomen. Meteen na de repetitie ben ik weer naar Brabant gegaan, om de optocht in Teteringen te gaan bekijken en aansluitend hebben we gezellig bij mijn moeder gegeten. Vandaag gaan we nog naar de optocht in Haarsteeg en dan is de carnaval weer voorbij. Dan is ook ook mijn vakantie weer voorbij overigens, want morgen moet ik weer aan de slag en het gaat ook meteen weer goed van start. Van half acht tot drie bij Letting, dan door naar Aalsmeer voor ONM en dan weer haasten terug naar Amsterdam voor de eerste repetitie van Gideons Bende. Ik denk dat ik meteen weer vakantie nodig heb!
geen idee waar die te vinden isquote:Op zaterdag 7 april 2007 02:24 schreef Ambrosius het volgende:
Jorien, ik weet dat je geilt op posts, maar zet volgende keer (of alsnog) even de normale OP in je post, dankje.
Dat viel wel mee en toch viel hij omquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:55 schreef jorienvdherik het volgende:
gister kreeg die smeris een aardige duw
En als het nog langer zo doorgaat vallen we allemaal om van die "verhaallijn".quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat viel wel mee en toch viel hij omDat zag er wel erg nep uit.
![]()
Dat die agent nep was? Geen mens maar een hout?quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:23 schreef jorienvdherik het volgende:
tja, ben benieuwd wat ze er op gaan verzinnen
Schwalbequote:Op zaterdag 7 april 2007 13:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat viel wel mee en toch viel hij omDat zag er wel erg nep uit.
![]()
quote:Marnix moet aan de peppillen om het tempo van de ontketende Anna een beetje bij te kunnen houden.
Dat kan twee dingen betekenen: prostitutie of organenhandel. Ik hoop het laatste. Dan kan de Unit weer in actie komen.quote:De paspoortenhandelaar heeft een plan waarmee Junior meteen van zijn geldzorgen af zou zijn. Er zijn twee problemen: het is illegaal en Imani moet er haar lichaam voor inzetten.
Organen klinkt het aannemelijkst inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:28 schreef Iwan1976 het volgende:
Dat kan twee dingen betekenen: prostitutie of organenhandel. Ik hoop het laatste. Dan kan de Unit weer in actie komen.![]()
De biologische moeder van Kim is een heroinejunk genaamd Charissa.quote:Op maandag 9 april 2007 19:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Van wie was die baby van Elif nou ?
Volg jij het of doe je het alleen voor de posts? Hij is serieus.quote:Op maandag 9 april 2007 19:57 schreef jorienvdherik het volgende:
ff serieus ?
Is niet bekend gemaakt in de serie naar mijn weten. Dat is ook totaal niet interessant, anders past het niet meer in het plaatje van alleenstaande crackhoer.quote:Op maandag 9 april 2007 20:11 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik volg het, maar wie is de vader nou. Dat stuk heb ik totaal gemist.
Zal wel van een klant zijn.quote:Op maandag 9 april 2007 20:11 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik volg het, maar wie is de vader nou. Dat stuk heb ik totaal gemist.
Die zit ondergedoken bij haar nieuwe pleegouders: Jan en Marieke Verpalen.quote:Op maandag 9 april 2007 20:18 schreef jorienvdherik het volgende:
En waar is de baby nu ?
quote:Maandag 16 april
Junior en Yousef zitten middenin een kraak als er blauwe zwaailichten aan komen snellen. Wesley merkt dat Tonnie zijn leven laat versloffen en stuurt een sexy verrassing op hem af om hem op te peppen. Daan wordt door Julia verleidt om zijn diepste wens te vertellen. Marnix en Anna hebben zoveel plezier dat het een heeele lange nacht voor hen wordt.
Dinsdag 17 april
Kleine complicatie voor Marnix: na een erg geslaagde nacht met Anna, moet hij alweer vroeg aan de slag op de SEH. Joost heeft enorm goed nieuws voor Eva over de filmplannen waar ze mee bezig zijn, althans dat denkt hij, maar hoe zal Eva reageren? Daan heeft wat goed te maken bij Malú. Wesley probeert Tonnie op te vrolijken door hem in contact te brengen met… vuurwapens.
Woensdag 18 april
De paspoortenhandelaar heeft een plan waarmee Junior in één klap van zijn geldzorgen af zou zijn. Er zijn echter twee problemen: het is illegaal en Imani moet er haar lichaam voor inzetten. Hoe pakt Junior dit aan en kan hij dit plan zelf wel aan? Tussen Daan en Julia speelt grote passie. Daar horen dus jaloezie, afgunst en onbegrip bij, maar gelukkig ook zelfopoffering.
Donderdag 19 april
Als Imani geld krijgt en vervolgens bij een vreemde man in de auto stapt, weet Esmee genoeg: Junior heeft het oude ‘prostitutievak’ weer opgepakt! Esmee’s acties zullen nog grote gevolgen krijgen. Shirina heeft nog nooit zoveel moeite moeten doen om bij Ilyas door te dringen, vandaar haar conclusie: Ilyas heeft de dood van Elif nog lang niet verwerkt. Ze voelt dat hier een taak voor haar ligt. Marnix moet aan de peppillen om het tempo van ontketende Anna een beetje bij te kunnen houden!
Vrijdag 20 april
Joost hoopt dat Malú hem wil helpen om Eva te overtuigen dat het maken van de film tóch een goed idee is. Junior wordt wanhopig als de politie voor hem langs is geweest, hij denkt dat Imani verraden is. Als hij bij het onderduikadres langs gaat krijgt hij de schrik van zijn leven. Na een vermoeiende nachtdienst wil Marnix eigenlijk gewoon alleen maar naar bed, maar wie staat hem vrolijk en wakker op te wachten… onvermoeibare Anna.
Dat wordt zometeen uitgezonden. Vaak is in de promo de cliffhanger al te zien.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:57 schreef jorienvdherik het volgende:
Dat voorstukje in die disco wanneer was dat uitgezonden ? helemaal niet gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |