Omdat ik me erg verbaas over de houding van GeenStijl over zo'n clip. Gedrag van huisvrouwen uit de jaren vijftig die geschokt kijken naar een neger in de straat, zo lijkt het wel. En dat van een weblog dat zegt vernieuwend en baanbrekend en schokkend te zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:47 schreef Scorpie het volgende:
Als je er niet wakker van ligt, waarom post je dan een topic erover in GC?
Pardon? ga jij maar eens op op de site van het CBS grasduinenquote:Op vrijdag 6 april 2007 15:59 schreef danny91184 het volgende:
Ach.. ze klagen allemaal wel, maar het toch altijd die paar % van alle mensen die het verneukt voor de anderen...
Schop het tuig buiten, en laat de mensen die wel willen vernederlandse hier gewoon lekker zitten
Maar verder maak ik me er niet zo druk om..
Op hoeveel procent kom jij dan die niet crimineel is?quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:01 schreef LENUS het volgende:
[..]
Pardon? ga jij maar eens op op de site van het CBS grasduinen![]()
Die clip is bijzonder discriminerendquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Op hoeveel procent kom jij dan die niet crimineel is?
En wat heeft dat te maken met deze clip?
Voor Hollandersquote:
Ik vind de 'rapper' vooral een kankerjoch.quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:44 schreef Floripas het volgende:
Internettabloid GeenStijl en vooral de vaste claque reaguurders maken zich deze dagen druk om een videoclip waarin een Nedermarokkaan rapt wat hij allemaal aan misstanden ziet in Nederland. Afgezien van de vraag of een ononderbouwd log als GeenStijl zich tegen de vrijheid van meningsuiting van een ander aan moet bemoeien, vraag ik me echt af wat er nu zo erg is aan die clip. Hij is anti-discriminatie, anti-belastingen, anti-armoede, en volgens GeenStijl vooral anti-Nederland.
Tsja. Ik kan er echt niet wakker van liggen. Jullie wel?
Nee, de clip is tot stand gekomen met een cultuurfonds, maar dat geldt voor bijna alle Nederlandse clips, en daar had ik GeenStijl nog nooit over horen klagen. Waarom zouden ze ook, want ze maken televisie op de gesubsidieerde publieke omroep.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:12 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat is toch dat nr dat door de staat gefinancieerd wordt?
totaal mee eens.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:07 schreef Blue_ei het volgende:
Typisch GeenStijl overal een mening over die niet is gefundeerd.
Ze zijn natuurlijk zo rechts als het maar kan, en vooral de reagluurders.
Ze krijgen nu een broodje van eigen deeg en het hek is van de dam.
Een belangrijk deel van de kunst van GeenStijl ,is retotiek , stijlmiddelen (de kunstjes) dusdanig aanwenden dat de toehoorders niet in de gaten hebben dat ze misleid worden, maar het gevoel hebben dat ze door steekhoudende argumenten overtuigd zijn.
Informeer je eens wat beter.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
want ze maken televisie op de gesubsidieerde publieke omroep.
Kritiek SGP op subsidie 'radicale' clipquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, de clip is tot stand gekomen met een cultuurfonds, maar dat geldt voor bijna alle Nederlandse clips, en daar had ik GeenStijl nog nooit over horen klagen. Waarom zouden ze ook, want ze maken televisie op de gesubsidieerde publieke omroep.
quote:De clip is mede gefinancierd door het TAX-videoclipfonds van de ministeries van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en Economische Zaken. Van der Vlies vindt dat de overheid ''niet moet meebetalen aan videoclips waarin begrip wordt gekweekt voor radicalisering. Als het kabinet over samen, samen, samen spreekt zou het een clip die onvrede aanricht, niet moet subsidiëren.''
Vanwege zijn kale hoofd?quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind de 'rapper' vooral een kankerjoch.
Zegt hij ergens dat hij wel terrorist moet worden dan? Dat zie ik er dus niet in.quote:De 'gangsta-rapper' uit de ghetto vanAlphen aan de Rijn
die op NL kankert en zegt dat hij wel een moslimterrorist MOET worden vanwege de afschuwelijke manier waarop NL hem behandeld in de
ghetto van Alphen aan de Rijn
.
Volgens mij zegt hij niet dat hij Nederlanders afschuwelijk vindt.quote:En dan wel je videoclip laten betalen door die afschuwelijke Nederlanders.
Ja, hoor, maar onderbouwd, graag. Als hij kritiek mag hebben. mag jij dat ook. Maar wel op de inhoud.quote:Maar ik begrijp dat je volgens jou geen negatief commentaar hierop mag hebben?
http://www.nu.nl/news.jsp?n=920408&c=50quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Informeer je eens wat beter.
Maar ik zie dus niet hoe er precies radicalisering wordt gekweekt in die clip...quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Kritiek SGP op subsidie 'radicale' clip
[..]
Dat is zo'n beetje hetzelfde als vragen waarom Mein Kampf discriminerend isquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoezo? Geef eens een citaat waaruit dat blijkt? Want ik zie die discriminatie niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |