Zooo, ik ben weer thuis na een lang weekend
![]()
zoals beloofd, een verslagje van afgelopen zaterdag:
Lars (dat is mijn vriend) vertelde me pas geleden dat we zaterdag een dagje weg zouden gaan, maar niet waarheen. Na heel veel vissen was ik er nog steeds niet achter, maar brandde wel van nieuwsgierigheid natuurlijk
![]()
Het enige dat ik wist, is dat we met de trein weg zouden gaan.
Vrijdagavond belde hij om te zeggen dat ie om half 10 in Arnhem (waar ik woon) op het station zou zijn.
Daar aangekomen wilde hij nog steeds niks zeggen! We stapten in de trein en ik liep automatisch naar een lege plek, maar Lars vertelde me dat ik nog even een stukje verder moest lopen waarop ik zei: "nee joh, verderop zijn alleen nog maar eerste klas plekken" waarop ik een grote glimlach kreeg en subtiel verder geduwd werd. Hij had een NS lentetoer gekocht, daarmee kun je 1 dag in het weekend de hele dag eerste klas reizen met zijn tweetjes. Heel handig!
We zijn eerst op de koffie geweest bij zijn broer en schoonzusje die in Den Haag wonen, die hij niet zo vaak ziet. Daar zaten ze met zijn drieen te lachen, maar wilden niet zeggen wat we 's middags zouden gaan doen, alleen dat we naar Amsterdam zouden gaan. (lars zei nog: "ik wou het je eigenlijk nog niet zeggen, maar ik ga je verkopen op de wallen"
![]()
)
Vanuit Den Haag zijn we via Hollands Spoor naar Amsterdam gegaan. In de trein kwam het gesprek (niet geheel toevallig bleek achteraf) op het onderwerp dierentuinen. In welke ik allemaal geweest was, en wat ik daarvan vond enzo. Ik was heel vrolijk aan het vertellen en zei nog "heel lang geleden ben ik in Artis geweest, maar daar was toen bar weinig aan, het stonk ook verschrikkelijk" waarop Lars me ietwat teleurgesteld aan zat te kijken en 2 kaartjes voor Artis uit zijn tas haalde....
![]()
Het was al 15 jaar geleden dat ik er geweest was, en we gingen er vanuit dat er wel het een en ander veranderd zou zijn, wat ook absoluut het geval was
![]()
We hebben de hele middag in Artis doorgebracht, en het was echt ontzettend leuk! Ze hebben nu ook een tropische vlindertuin, waar allerlei schitterende planten staan en het stikt van de enorme en schitterende vlinders
![]()
Er waren ook een hoop jonge dieren geboren trouwens: een olifantje, pinguins, een girafje, chinchilla's, goudhazen... van alles!
![]()
Aan het eind van de middag zijn we met de trein naar Schiphol gegaan om daar een hapje te eten en naar de vliegtuigen die vertrokken en landden te kijken. Ik was nog nooit op Schiphopl geweest, vandaar
![]()
Daarna zijn we terug gegaan naar Arnhem om mijn spullen voor het weekend op te halen. En van daaruit zijn we naar Hardenberg gegaan (waar Lars woont) om het paasweekend bij zijn ouders door te brengen. Allebei doodmoe, maar heel gelukkig zijn we als een blok in slaap gevallen
Echt een ontzettend leuke en lieve verrassing
![]()
*O(Zooo, ik ben weer thuis na een lang weekend
[ Bericht 32% gewijzigd door Muck op 09-04-2007 22:26:08 ]