abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2007 @ 22:59:38 #151
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48129700
Nog wat ProRail humor....



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 8 april 2007 @ 23:02:16 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48129855
Wel schraal trouwens, ik was net zo mooi bezig met weer en mooie afstand zonder controle, en ik had ook ECHT de 300 km gehaald

Maar ja, net niet Tilburg reeshof gehaald voor 304, en dus Gilze rijen voor 298 Even goed netjes natuurlijk, maar toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2007 @ 23:05:15 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48129992
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:59 schreef MREn het volgende:
Nog wat ProRail humor....

[afbeelding]
Misschien hebben ze ook het station met de langste naam van Nederland in de collectie. En dat is niet Hengelo-Fanny-Blankers-Koen-Stadion, maar wel daar vlakbij:

Hengeloooooooooooooooooooooooooooooost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2007 @ 23:21:40 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48130841
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan

<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot


Stavoren

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48132289
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan

<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot


Stavoren

Station Urk , neerzetten .
pi_48133239
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan

<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot


Stavoren



pi_48137214
Er moet me even wat van het hart. Ook al ben ik niet zo'n treinen deskundige als de meesten hier waarschijnlijk zijn, ik was al heel lang wel een TGV fan. En deze week heb ik natuurlijk erg genoten van dat snelheidsrecord ....... Totdat ik vandaag voor het eerst het ontwerp van NS hispeed tegenkwam. In eerste instantie dacht ik dat het niet serieus was maar een persiflage. Die vormgeving als een brommobiel uit de jaren 50, of een speelgoedautootje uit die tijd.

Maar toen het langzaam begon door te dringen dat het wel serieus bedoeld was, werd ik zo kwaad. Een gevoel alsof er iets moois werd stukgemaakt. Ik werd er helemaal naar van. M'n gedachten daarna helemaal afgewend van alles wat met hoge snelheids lijnen te maken had, om er niet aan herinnerd te worden. Maar net werd ik opeens wakker uit m'n slaap.... door dat ding op m'n netvlies... dat wil zeggen in mijn gedachten. Een nachtmerrie. Het ding kwam terug als een nachtmerrie. Dat gevoel van "Hoe halen ze het in hun hoofd! Hoe kunnen ze zoiets doen!"
Ik voel me er echt naar van.

tot zover. (moest het even van me afschrijven.)

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 09-04-2007 06:12:16 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 9 april 2007 @ 09:03:20 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48137531
quote:
Op maandag 9 april 2007 06:04 schreef barthol het volgende:
tot zover. (moest het even van me afschrijven.)
Geeft niet, volgende keer wat minder drinken en de zaken minder serieus nemen. 't Is een trein, een lelijke trein. Gelukkig is 't een trein van AnsaloBreda, dus met een beetje mazzel heeft het prototype zoveel gebreken dat de serielevering wordt gecancelled.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48137560
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geeft niet, volgende keer wat minder drinken en de zaken minder serieus nemen. 't Is een trein, een lelijke trein. Gelukkig is 't een trein van AnsaloBreda, dus met een beetje mazzel heeft het prototype zoveel gebreken dat de serielevering wordt gecancelled.
de SM90 van de hispeeds
  maandag 9 april 2007 @ 09:25:35 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48137695
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de SM90 van de hispeeds
SM'90 was niet lelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48137712
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

SM'90 was niet lelijk!
nee maar wel erg gebrekkig ;')
pi_48137724
quote:
Op maandag 9 april 2007 06:04 schreef barthol het volgende:
Er moet me even wat van het hart. Ook al ben ik niet zo'n treinen deskundige als de meesten hier waarschijnlijk zijn, ik was al heel lang wel een TGV fan. En deze week heb ik natuurlijk erg genoten van dat snelheidsrecord ....... Totdat ik vandaag voor het eerst het ontwerp van NS hispeed tegenkwam. In eerste instantie dacht ik dat het niet serieus was maar een persiflage. Die vormgeving als een brommobiel uit de jaren 50, of een speelgoedautootje uit die tijd.

Maar toen het langzaam begon door te dringen dat het wel serieus bedoeld was, werd ik zo kwaad. Een gevoel alsof er iets moois werd stukgemaakt. Ik werd er helemaal naar van. M'n gedachten daarna helemaal afgewend van alles wat met hoge snelheids lijnen te maken had, om er niet aan herinnerd te worden. Maar net werd ik opeens wakker uit m'n slaap.... door dat ding op m'n netvlies... dat wil zeggen in mijn gedachten. Een nachtmerrie. Het ding kwam terug als een nachtmerrie. Dat gevoel van "Hoe halen ze het in hun hoofd! Hoe kunnen ze zoiets doen!"
Ik voel me er echt naar van.

tot zover. (moest het even van me afschrijven.)
Agreed.

Het is een mislukte Hummer op rails.
pi_48137733
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:28 schreef Toeps het volgende:

[..]

Agreed.

Het is een mislukte Hummer op rails.
ah! passende naam gevonden!

Railhummer
pi_48137954
ZO werkt het hier eindelijk ook weer es
pi_48137983
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:48 schreef Zug-Chef het volgende:
ZO werkt het hier eindelijk ook weer es
nou nou niet zo negatief!
pi_48138050
De hele dag geen FOK gister, goddamnit Cartman Ou-Tannu
  maandag 9 april 2007 @ 09:56:24 #167
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48138059
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_48138094
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:55 schreef Zug-Chef het volgende:
De hele dag geen FOK gister, goddamnit Cartman Ou-Tannu
de hele dag.. ga weg man

22:16 deed die t al weer!
pi_48138128
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
en dat is niet helemaal het geval geloof ik
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48138235
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

en dat is niet helemaal het geval geloof ik
pi_48138975
Heee, alive and kicking again.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 9 april 2007 @ 11:49:39 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48140508
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
Ik heb er weinig last van gehad hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48142570
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ah! passende naam gevonden!

Railhummer
Vind hem meer hier oplijken:

Maar echt mijn god, wat is die trein lelijk .
  maandag 9 april 2007 @ 12:59:06 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48142759
Ik snap niet zo goed waar die domme vissenbek voor nodig is eigenlijk

Maar goed, er zijn meer achterlijk lelijke Hogesnelheidstreinen hoor



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 13:11:19 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48143122
quote:
Een zwaan heeft maandagochtend het treinverkeer tussen de stations Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk bijna een uur gehinderd. Treinen moesten daardoor volgens ProRail extra voorzichtig rijden.

Het dier stapte rond 10.00 uur op het spoor. De dierenambulance haalde de zwaan een klein uur later van het spoor, waarna het treinverkeer weer op gang kwam. Spoorbeheerder ProRail zegt dat de vertraging opliep tot een kwartier.
bron

Gewoon een kutgeintje van KLM, die zijn al veel klanten kwijt geraakt aan de Thalys

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 13:29:33 #176
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48143670
Heeft iemand al de pic van de nieuwe paintjob van de koploper?
Gister 1tje gespot op UTR.. was te laat met n plaatje schieten.
  maandag 9 april 2007 @ 13:30:19 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48143685
Ja, daar ben ik gisteren even langsgelopen stuk of 30 foto's van gemaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 13:40:05 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48144049
Kop met nummer en vette digitale display


Interieur 2e klas


Interieur 1e klas


Kekke gele treeplankjes en mooi afgerond 1e klas-biesje


Hele treinstel met dichtgelaste doorloopkopnaad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48144766
Leuke foto's, Wat staat er op dat bord?
  maandag 9 april 2007 @ 14:26:42 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48145547
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:01 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's, Wat staat er op dat bord?
Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrekt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 14:51:13 #182
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48146068
Mooi ding die 4011... Wanneer beginnen ze aan de 42xx serie?

Gister trouwens in de 4444 gezeten, alleen kwam ik daar pas bij Duivendrecht achter, anders was ik wel in die gedeklasseerde 1e klas bak gaan zitten...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_48146117
Is dat ding uit twente weg ? Zal het wel .
Was die bak ook gedeklasseerd? (Waren er blaadjes waar het op stond?)
pi_48146680
quote:
Erg droog
pi_48147140
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:
Mooi ding die 4011... Wanneer beginnen ze aan de 42xx serie?
2011 pas dacht ik.
  maandag 9 april 2007 @ 15:45:23 #186
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48147297
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:

Gister trouwens in de 4444 gezeten, alleen kwam ik daar pas bij Duivendrecht achter, anders was ik wel in die gedeklasseerde 1e klas bak gaan zitten...
Die is niet meer gedeklasseerd...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 9 april 2007 @ 15:46:56 #187
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48147323
Kijk, TC Tubantia heeft eindelijk na twee weken uitgevonden wat er mis wat met het ontwerp. (Iets dat de meeste geīnteresseerden al twee weken wisten, maar goed).
quote:
ALMELO - De problemen rond de beveiliging van het spoor in Almelo zijn
het gevolg van een verkeerde aanpak van het veiligheidstraject. De
Grontmij heeft het veiligheidssysteem van het gedeelte Almelo-Almelo de
Riet waar het noodspoor ligt, geīntegreerd in de bestaande, complexe
relaisbeveiliging van het station. Het debacle heeft niets te maken met
fouten in softwareprogramma's. Volgens een veiligheidsdeskundige wordt
de veiligheid van de Almelose stationsemplacement geregeld door
elektrisch bediende schakelaars. ,,Dat is een oud, conventioneel systeem
van zo'n 20 tot 25 jaar oud. De Grontmij heeft die beveiliging
doorgetrokken tot station De Riet. En dat hadden ze nooit moeten doen.
Het werken met relais vergt een groot stuk vakmanschap. De kennis over
deze verouderde techniek wordt steeds schaarser. Je werkt dan met
honderden draadverbindingen. Het gebrek aan vakkennis nekt nu de
Grontmij. Die medewerkers hadden met hun poten van de
stationsbeveiliging moeten afblijven. Wat in Almelo is gebeurd wordt in
onze kringen als 'ongehoord' betiteld. Fouten in een veiligheidssysteem
zijn onacceptabel.'' Volgens de deskundige die bij een groot buitenlands
bedrijf werkt dat regelmatig bij complexe infrastructurele werkzaamheden
in Nederland is betrokken, hadden de problemen kunnen worden voorkomen
door de beveiliging van het noodspoor los te koppelen van dat van het
station. ,,Er had voor dit gedeelte een elektronische beveiliging moeten
worden gekozen. Dat had heel snel kunnen worden gerealiseerd. Bij
Pijnacker, op de Hofpleinlijn, is een soortgelijk project met verdiept
spoor en een noodbaan uitgevoerd. Precies zoals in Almelo het geval is.
De container waarin de elektronische beveiliging zich bevond, is
notabene nog steeds voorhanden!'' Advies- en ingenieursbureau Movares is
nu bezig met het uittekenen van een nieuw ontwerp. Dat wordt vervolgens
door onafhankelijke specialisten gecontroleerd. Gebrek aan vakkennis van
oude relaistechniek en een verkeerd gekozen beveiligingstraject hebben
de Grontmij in Almelo flink parten gespeeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48147430
4011 stond vanmiddag in zwolle, ziet er mooi uit
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 9 april 2007 @ 16:00:46 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48147483
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Die is niet meer gedeklasseerd...
Voorlopig definitief weer terug omhoog ge-ont-de-klasseerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48148482
Scrabble

Afgelopen week is die in twente wel een paar keer gedeklasseerd, heb er een paar keer eerste klas gezet, er werd op het perron omgeroepen dat we ook eerste klas mochten zitten, omdat ze de verkeerde trein hadden geleverd Als er maar 4 (5) stellen zijn heb je volgens mij niet zo veel keus.
pi_48148974
Zijn heel wat bermbranden tussen Utrecht<->Rhenen/Arnhem bericht op ns site:

16:00 uur Utrecht<->Rhenen/Arnhem Door diverse bermbranden rijden er tussen Driebergen Zeist en Veenendaal West en tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Nijmegen kunnen omreizen via Den Bosch. Prognose: * einde tussen 18:00 en 20:00 uur

Me broer had nog geluk ging weer vandaag naar huis en had de laatste IC naar Arnhem vanaf station Driebergen/Zeist, was ook effe mee afzetten en zag in de verte heel wat rook waardoor je het spoor niet meer zag, maar de trein was wel langzaam langs de branden gereden.

Paar meldingen van P2000

Bij woudenberg

0707511 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Kazernealarm Maarsbergen
0707510 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Kazernealarm Maarn
0707509 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Korpsalarm Maarn/Maarsbergen
0706777 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706001 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Monitorcode Brandweer
0709289 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Chauffeurs Woudenberg
0709287 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Bevelvoerders Woudenberg
0709285 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Blusgroep 3 Woudenberg
0709284 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Blusgroep 2 Woudenberg
0709283 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Blusgroep 1 Woudenberg
0709282 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Commando Woudenberg
0706001 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Monitorcode Brandweer


0709289 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Chauffeurs Woudenberg
0709287 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Bevelvoerders Woudenberg
0709285 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Blusgroep 3 Woudenberg
0709284 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Blusgroep 2 Woudenberg
0709283 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Blusgroep 1 Woudenberg
0709282 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Commando Woudenberg
0706777 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706775 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 DOvD Heuvelrug West
0706001 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Monitorcode Brandweer

Bij Driebergen

0709358 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Beroepskern Zeist
0709357 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Kazerneploeg Zeist

0706835 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Kazernealarm Driebergen
0706834 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Chauffeurs Driebergen
0706833 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Bevelvoerders Driebergen
0706832 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Plv. postcommandant Driebergen
0706831 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Blusgroep 2 Driebergen
0706830 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Blusgroep 1 Driebergen
0706829 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Postcommandant Driebergen
0706777 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706435 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 DOvD Binnensticht
0706001 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Monitorcode Brandweer
0709723 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 ... Brandweer regio Utrechts Land
0709721 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 ... Brandweer regio Utrechts Land
0709503 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Groepsalarm centralisten
0709501 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 HOvD Oost
0709347 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Commandant van Dienst Zeist
0709289 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Chauffeurs Woudenberg
0709286 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Bemanning HA Woudenberg
0709282 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Commando Woudenberg
0707173 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 DOvD Leusden/Woudenberg
0706587 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Bemanning VC-2 Bilthoven
0706582 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 OvD De Bilt
0706128 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Blusgroep 2 Amersfoort-Centrum
0706001 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Monitorcode Brandweer
0708302 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusploeg Soesterberg
0708295 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Hoofdpost Soest (tijdens werktijd)
0706585 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusgroep 2 Bilthoven
0706584 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusgroep 1 Bilthoven
0706582 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 OvD De Bilt
0706128 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusgroep 2 Amersfoort-Centrum
0706125 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Bevelvoerders vrijwillig Amersfoort-Centrum
0706123 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Vrijwilligers dagdienst Amersfoort-Centrum
0706122 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Kazerneomroep Amersfoort-Centrum
0706001 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Monitorcode Brandweer


0706952 15:05:37 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: REG799 Bemanning VC-2 Houten
0706951 15:05:37 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: REG799 Kazernealarm Houten
0706001 15:05:37 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: REG799 Monitorcode Brandweer
0708998 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Kazerne-alarm Wijk bij Duurstede
0708997 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Korpsalarm Wijk bij Duurstede
0708051 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Postcommandant Elst
0708050 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Plv. postcommandant Elst
0708049 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 2 Elst
0708048 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 1 Elst
0708038 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Commandant Rhenen
0706777 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706771 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 3 Doorn
0706770 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 2 Doorn
0706769 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 1 Doorn
0706768 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Postcommandant Doorn
0706055 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Bevelvoerders Amerongen
0706053 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 2 Amerongen
0706052 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 1 Amerongen
0706051 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Postcommandant Amerongen
0706001 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Monitorcode Brandweer

0708798 16:09:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: VND898 Korpsalarm Veenendaal
0706001 16:09:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: VND898 Monitorcode Brandweer

Blijkbaar fikse bosbrand dus duurt wel nog effe
............................
  maandag 9 april 2007 @ 17:08:40 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48149246
Godverdomme zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48149292
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
pi_48149363
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzo
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 9 april 2007 @ 17:12:41 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48149365
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
Gaatie weer hoor, onze cargo-rukker

Ik had het eigenlijk meer over de diarree van die idioot boven je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48149462
Ja weet ik, maarja, dr gaat niks boven Groningen Cargo's
pi_48150118
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:12 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzo
Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.
Het was een 1600, 1700, 1800 loc uit die serie, met wagons er achter waar ze goederen in kunnen vervoeren met deuren aan de zijkant de kleur was bruin roestachtige.
Ik wou nog een foto maken maar was te laat om de voorkant er op te krijgen.

Kan geen goede foto vinden op het internet maar volgens mij was het zoon soort loc met zulke goederenwagons er achter



Update: van nu.nl

VEENENDAAL - Bermbranden langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht zorgen maandagmiddag voor flinke vertragingen voor weggebruikers en treinreizigers. De weg is in de richting Utrecht gedeeltelijk afgesloten.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) maandag gezegd. Verkeer naar Utrecht wordt bij Ede omgeleid via de A30 en de A1.

Ook het treinverkeer tussen Arnhem en Utrecht is maandagmiddag tijdelijk stilgelegd.

De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.

[ Bericht 26% gewijzigd door sander89 op 09-04-2007 17:54:01 ]
............................
  maandag 9 april 2007 @ 17:48:41 #198
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48150319
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:53 schreef thats-me het volgende:
Is dat ding uit twente weg ? Zal het wel .
Was die bak ook gedeklasseerd? (Waren er blaadjes waar het op stond?)
Zag em vandaag weer rijden. Ik moest een aansluiting halen op Duivendrecht, anders had ik even gekeken... Ik zag vandaag geen blaadjes in ieder geval...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_48150564
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:41 schreef sander89 het volgende:

[..]

Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.
Het was een 1600, 1700, 1800 loc uit die serie, met wagons er achter waar ze goederen in kunnen vervoeren met deuren aan de zijkant de kleur was bruin roestachtige.
Ik wou nog een foto maken maar was te laat om de voorkant er op te krijgen.

Kan geen goede foto vinden op het internet maar volgens mij was het zoon soort loc met zulke goederenwagons er achter
[afbeelding]


Update: van nu.nl

VEENENDAAL - Bermbranden langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht zorgen maandagmiddag voor flinke vertragingen voor weggebruikers en treinreizigers. De weg is in de richting Utrecht gedeeltelijk afgesloten.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) maandag gezegd. Verkeer naar Utrecht wordt bij Ede omgeleid via de A30 en de A1.

Ook het treinverkeer tussen Arnhem en Utrecht is maandagmiddag tijdelijk stilgelegd.

De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.
Waarschijnlijk een staaltrein Beverwijk - Arbon (CH)
  maandag 9 april 2007 @ 18:38:48 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48151610
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrekt
Nee geen 100, 75 meter maar. Maar goed, hier nog wat pix uit Ierland (sorry voor het lage gehalte treinen, die waren meestal net even niet in de buurt):

Het lijntje door het oosten van Dublin het is een soort van (niet erg hoogfrequente) S-Bahn oftewel DART (Dublin Area Rapid Transit). Dat rapid valt overigens nogal mee, ding gaat meestal nogal sloom vooruit, en volgens de bordjes langs het spoor mag ie soms ook niet harder dan 40mph. Maar vergelijk je het met de Dublinse stadsbus, ja dan is het behoorlijk rapide. Dit is ook de enige geëlectrificeerde lijn in Ierland. Er rijden echter ook Intercity's en zgn. "Commuters" over deze lijn, deze slaan de meeste stations over en gaan verder het land in, omdat er verder geen bovenleiding hangt zijn dit dus dieseltreinen.

Eerst de brug over de Liffey, in het centrum van Dublin, dit is een kort stukje luchtspoor (deels diagonaal dwars door een paar huizenblokken heengebouwd!), met een stationnetje halverwege, tussen wat ooit twee kopstations waren.


Het station halverwege, "Tara Street", met de ingang (modern bouwseltje) direct aan de kade:


Viaduct gezien vanaf Tara Street:


Station Dun Laoighire (met lastig fotografeerbare "CTA"):



Tussen het voorlaatste station (Bray, heb ik geen foto van) en het laatste station (tenminste, laatste voor de DART), Grayshores is het een stukje enkelspoor, niet alle DART-treinen bedienen dan ook dit laatste stukje.


Dan toch nog wat foto's met treinen er op, hier de kop van de Commuter-dieseltreinstellen (van de Spaanse fabrikant CAF, hier bekend van de Amsterdamse metrolijn 50). Dit zijn vierdelige stellen, die meestal ook nog gekoppeld rijden. Past dus net langs het perron van Tara Street. Let ook op het aparte "Engelse" profiel: onderaan zijn de treinen beduidend smaller.

Op de onderste foto is links het oude type DART-materieel te zien (rechttoe-rechtaanbakken, en smaller dan de overige treinen).



Station Tara Street ligt in een vrij scherpe bocht, bij het treeplank-loze DART-materieel onstaat er dus een vrij grote "gap", maar dit staat netjes aangegeven:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')