abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48056457
ben benieuwd
  donderdag 5 april 2007 @ 22:04:42 #52
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_48059297
Nederland=Fraudeland.

Gewoon de deur weigeren. En anders wat was neergooien en dergelijke en wel zo dat het gewoon is alsof zij er ook altijd is.

Haar dochter woont er toch? Laat haar dan af en toe het toilet extra doorspoelen en wat langer douchen zodat waterverbruik normaal is voor haar gezin.,
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_48064329
Iedereen, bedankt voor alle goede tips en reacties!

Ik ben net terug en heb haar wat gerust kunnen stellen.

Ze heeft besloten om de komende tijd alleen nog maar thuis te gaan slapen om misverstanden te verkomen en ik heb haar, gezien dat haar ex dit heeft veroorzaakt, aangeraden morgen meteen langs een vriend van haar te gaan die advocaat is zodat ze weet wat haar rechten en plichten zijn tegenover de SD. Hij gaf aan dat het ook slim is om langs politie gaan om melding te doen van bedreiging omdat dit misschien later belangrijk zou kunnen als daaruit blijkt dat hij dat hij op wraak uit is geweest en dat zijn tip ongerond blijkt.

Ik hou jullie op de hoogte!
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:14:40 #54
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48064553
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:07 schreef Pollewopske het volgende:
Iedereen, bedankt voor alle goede tips en reacties!

Ik ben net terug en heb haar wat gerust kunnen stellen.

Ze heeft besloten om de komende tijd alleen nog maar thuis te gaan slapen om misverstanden te verkomen en ik heb haar, gezien dat haar ex dit heeft veroorzaakt, aangeraden morgen meteen langs een vriend van haar te gaan die advocaat is zodat ze weet wat haar rechten en plichten zijn tegenover de SD. Hij gaf aan dat het ook slim is om langs politie gaan om melding te doen van bedreiging omdat dit misschien later belangrijk zou kunnen als daaruit blijkt dat hij dat hij op wraak uit is geweest en dat zijn tip ongerond blijkt.

Ik hou jullie op de hoogte!
Waarom leest ze zelf de voorwaarden niet gewoon? Zoveel is dat niet. Als ze al zover is gekomen dat ze een uitkering kan aanvragen, dan zijn die paar velletjes nauwelijks iets om je druk over te maken. Alles wat belangrijk is, staat er in. Beter neemt ze contact op met haar consulent bij de SD. Dat staat vast ook beter in je dossier, dat je inspanningen geregistreerd en op waarde geschat worden. Dan heeft men ook geen aanleiding om controleurs naar je huis te sturen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48065305
vreemde advocaat als hij haar adviseert een melding tegen haar ex te doen terwijl niet zeker is dat hij die tip gegeven heeft. En dan nog, als zij meer dan 3 nachten bij hem is, dan is ze dus inderdaad frauduleus bezig
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:44:10 #56
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48065363
En zo gaat er weer een maand voorbij waarin ze niet werkt en op onze centen teert.

Lekker is dat
pi_48065562
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:44 schreef PLAE@ het volgende:

En zo gaat er weer een maand voorbij waarin ze niet werkt en op onze centen teert.

Lekker is dat
"Ze" heeft 2 keer kanker gehad, heeft vrijstelling van solliciteren, maar werkt toch 24 uur per week als vrijwilliger met lichamelijk en geestelijk gehandicapten dus niet oordelen als je niets van de situatie weet.
pi_48065624
quote:

Lekker is dat
centen nog wel

als iedere nederlander 1 cent betaald kan ze 15 jaar in de bijstand blijven dus zoveel zal die ene maand jou niet kosten
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:56:39 #59
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_48065697
quote:

Lekker is dat
Indd

Als je het niet volgens de regels speelt moet je ook niet gaan huilen als de Sociale Dienst op je stoep staat. Zeer terecht allemaal.
Geef mij maar Amsterdam
pi_48065738
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:51 schreef Pollewopske het volgende:
"Ze" heeft 2 keer kanker gehad, heeft vrijstelling van solliciteren, maar werkt toch 24 uur per week als vrijwilliger met lichamelijk en geestelijk gehandicapten dus niet oordelen als je niets van de situatie weet.
Niets ten nadele van je vriendin, supertof dat ze dat doet, maar wat jammer toch dat we in Nederland nog steeds een systeem hebben dat mensen die niet afhankelijk hoeven te zijn (ze kan blijkbaar 24 uur per week werken) toch als het ware stimuleert om afhankelijk te zijn/blijven....
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:58:56 #61
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48065749
quote:

[..]

boehoeh, en waarom kan er nu niet meer gewerkt worden? En wel 24 uur vrijwillig?

Mijn moeder krijgt het iig voor elkaar.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:54 schreef PankPinther het volgende:
centen nog wel
als iedere nederlander 1 cent betaald kan ze 15 jaar in de bijstand blijven dus zoveel zal die ene maand jou niet kosten
Doe het x 100.000 en je piept wel anders
pi_48065796
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:43 schreef duivelin1 het volgende:
vreemde advocaat als hij haar adviseert een melding tegen haar ex te doen terwijl niet zeker is dat hij die tip gegeven heeft. En dan nog, als zij meer dan 3 nachten bij hem is, dan is ze dus inderdaad frauduleus bezig
Hij zei: Wanneer blijkt dat de melding onterecht blijkt, ze met die verklaring kan aantonen dat hij erop uit is om haar te naaien en dat ze dat bij de SD straks ook weten als hij het een 2e keer gaat proberen.

Dus vandaar: Misschien later belangrijk.
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:00:50 #63
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_48065802
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:54 schreef PankPinther het volgende:

[..]

centen nog wel

Jezus Christ, ze kan blijkbaar gewoon werken, dus waarom gaan steun trekken
Geef mij maar Amsterdam
pi_48065843
Er wordt wel afgegeven op de ex, maar wat als de SD de uitkering op die ex komt verhalen (waardoor er dus ook geen leven op onze zak van PLAE@ meer van toepassing is)?
In omgekeerde gevallen wordt er meestal moord en brand geroepen, en wordt er verlangt dat allimentatie gestopt wordt als er sprake is van een nieuwe relatie.

Als die ex (wat niet duidelijk is, kan er hier dus mee fout zitten) gewoon elke maand geld aan de SD kwijt is is er helemaal geen sprake van wraak, maar van een manier om onder onterechte alimentatie uit te komen, en al helemaal niet van bedreigen
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:03:02 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48065872
amen, daar zal het de beste man om gaan. Die trut woont gewoon half in bij d'r vriend. Maarja het is wel lekker die allimentatie dus houden we ons huisje er maar bij + we krijgen nog eens een uitkering.

kassa.

Die hoer van me pa heeft daarom ook wat langer gewacht om bij m'n pa in te trekken. Achterlijke kutwijfen.
pi_48065900
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:58 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Doe het x 100.000 en je piept wel anders
da's 66 euro per jaar, nou poepoe...

ik kan wel ergere dingen bedenken waar m'n belastinggeld naartoe gaat
pi_48065904
quote:

[..]

Als je 24 uur/week vrijwilligerswerk kunt doen kun je ook werken.
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:07:12 #68
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_48066007
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:03 schreef PankPinther het volgende:

[..]

da's 66 euro per jaar, nou poepoe...

ik kan wel ergere dingen bedenken waar m'n belastinggeld naartoe gaat
Rot op hippie
Geef mij maar Amsterdam
pi_48066027
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:00 schreef Bullebak het volgende:

[..]

wie zegt dat ze dat niet wil dan?
ik ken haar situatie niet, maar over het algemeen hebben werkgevers het niet zo op mensen die niet helemaal kerngezond zijn
bang dat ze voor de kosten opdraaien enzo

nou zie dan maar eens dat je aan werk komt
pi_48066083
Da's waar PP, maar dat doet niets af aan het feit dat je als Sociale Dienst mensen alleen maar nog verder buitenspel zet als je ze, terwijl ze kunnen werken, ontheft van de sollicitatieplicht. Niet iedereen is zo ondernemend dat ie dan desondanks toch enthousiast blijft zoeken naar een baan.
pi_48066102
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:07 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Rot op hippie
muil houwen anders vraag ik ook een uitkering aan
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:12:04 #72
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48066162
Lieg niet, die heb je al een jaar of 15
pi_48066329
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:58 schreef thaleia het volgende:

[..]

Niets ten nadele van je vriendin, supertof dat ze dat doet, maar wat jammer toch dat we in Nederland nog steeds een systeem hebben dat mensen die niet afhankelijk hoeven te zijn (ze kan blijkbaar 24 uur per week werken) toch als het ware stimuleert om afhankelijk te zijn/blijven....
Ik begrijp je reactie en wat je zegt klopt helemaal. Zij behoort tot een grote groep vrouwen die op dit moment in een soortgelijke situatie zitten:

Jong getrouwd, geen opleiding afgemaakt want dat hoefde toen niet.. je was immers huisvrouw, en na de scheiding ben jij als moeder verantwoordelijk voor het opvoeden van de kinderen. Nadat haar jongste dochter oud genoeg is ze gaan solliciteren maar kwam nergens aan de bak want geen opleiding en voor "simpel" werk (schoonmaken/kassawerk e.d.) was ze te duur want daar wilde ze alleen maar jonge mensen die qua salaris goedkoop zijn. In die tijd bestonden er nog geen reintegratieprojecten voor langdurig werklozen.

Dat in combi met ziek worden kun je het wel voorstellen dat ze niet echt aantrekkelijk was voor de werkgevers.

Ze is dolblij dat ze 24 uur per week kan werken en heeft al vele keren aangegeven bij de organisatie waar ze voor werkt dat ze wel betaald aan het werk wil, maar waarom zou je iemand betalen als diegene het werk voor niets ook doet?

Wat dat betreft is het tegenwoordig blijkbaar beter geregeld. Ik ken iemand die een smak geld heeft gekregen om een eigen bedrijf te starten na een hele tijd werkloos te zijn geweest...
pi_48066404
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:01 schreef frederik het volgende:
Er wordt wel afgegeven op de ex, maar wat als de SD de uitkering op die ex komt verhalen (waardoor er dus ook geen leven op onze zak van PLAE@ meer van toepassing is)?
In omgekeerde gevallen wordt er meestal moord en brand geroepen, en wordt er verlangt dat allimentatie gestopt wordt als er sprake is van een nieuwe relatie.

Als die ex (wat niet duidelijk is, kan er hier dus mee fout zitten) gewoon elke maand geld aan de SD kwijt is is er helemaal geen sprake van wraak, maar van een manier om onder onterechte alimentatie uit te komen, en al helemaal niet van bedreigen
Het betreft een ex-vriend... dus geen sprake van allememtatie e.d en volgens mij hebben ze niet al te lange tijd wat gehad. Zij heeft een punt achter de relatie gezet en hij kan dat niet verkroppen, vandaar -waarschijnlijk- deze actie.
pi_48066434
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:09 schreef thaleia het volgende:
Da's waar PP, maar dat doet niets af aan het feit dat je als Sociale Dienst mensen alleen maar nog verder buitenspel zet als je ze, terwijl ze kunnen werken, ontheft van de sollicitatieplicht. Niet iedereen is zo ondernemend dat ie dan desondanks toch enthousiast blijft zoeken naar een baan.
als ze ontheffing heeft dan zal daar vast wel een goede reden voor zijn
tegenwoordig moeten ze bij de sociale dienst ook hun quota halen en gaat het niet meer zo makkelijk als vroeger
om de zoveel tijd vind er opnieuw een evaluatie plaatst en vroeg of laat zal ze weer moeten soliciteren
vind ze dan niet binnen afzienbare tijd een baan dan zal ze in een reintegratie traject geplaatst worden waarbij eerst nog naar de wensen en kwaliteiten van de client gekeken wordt
maar als dat niets opleverd zal ze in een werkervaringstraject geplaatst wordt waarbij ze algemeen geaccepteerd werk krijgt aangeboden en dat ook moet aannemen anders volgt een sanctie
pi_48066467
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:12 schreef PLAE@ het volgende:

Lieg niet, die heb je al een jaar of 15
18

wil je je cent terug?
pi_48066541
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:03 schreef PLAE@ het volgende:
amen, daar zal het de beste man om gaan. Die trut woont gewoon half in bij d'r vriend. Maarja het is wel lekker die allimentatie dus houden we ons huisje er maar bij + we krijgen nog eens een uitkering.

kassa.

Die hoer van me pa heeft daarom ook wat langer gewacht om bij m'n pa in te trekken. Achterlijke kutwijfen.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je 24 uur/week vrijwilligerswerk kunt doen kun je ook werken.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:09 schreef thaleia het volgende:
Zie verhaal...
pi_48066603
Zulke vrouwen zijn er nu nog steeds enorm veel hoor. Denk maar niet dat het probleem van werkloze vrouwen van een jaar of 45 zonder diploma's en werkervaring over twintig jaar is opgelost.
pi_48066606
@ PankPinther

Thnx
pi_48066754
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:17 schreef Pollewopske het volgende:

[..]

Ik ken iemand die een smak geld heeft gekregen om een eigen bedrijf te starten na een hele tijd werkloos te zijn geweest...
rentedragende lening heet zoiets
je kan een lening van EUR 31.502,- krijgen voor het starten van een eigen bedrijf
maar dan moet je net als bij de bank met een verdomd goed ondernemingsplan komen

'krijgen' zonder terugbetalen zit er in ieder geval niet in
pi_48066783
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:27 schreef thaleia het volgende:
Zulke vrouwen zijn er nu nog steeds enorm veel hoor. Denk maar niet dat het probleem van werkloze vrouwen van een jaar of 45 zonder diploma's en werkervaring over twintig jaar is opgelost.
Klopt.

Zoals ik aangaf, ze is iemand die dicht bij me staat en ik zie haar al jaren worstelen met deze shit.

Als mensen haar IRL zouden kennen, zou je meteen weten dat zij totaal niet het type is om "lekker uitkering te trekken" Ze is altijd wel met dingen bezig, meestal om anderen te helpen. Ze staat altijd voor iedereen klaar, haar kinderen, vrienden etc... Ze wil zo graag iets doen dat, ookal had ze die vrijstelling al, ze wel een cursus heeft gedaan om te kunnen werken met gehandicapten en ze daar ook nu wat mee doet..

Als al die andere vrouwen een soortgelijke cursus zouden doen, zouden we meteen van het probleem af zijn dat er niet genoeg "verzorgende" beschikbaar zijn voor de zorg sector.
pi_48066863
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:34 schreef PankPinther het volgende:

[..]

rentedragende lening heet zoiets
je kan een lening van EUR 31.502,- krijgen voor het starten van een eigen bedrijf
maar dan moet je net als bij de bank met een verdomd goed ondernemingsplan komen

'krijgen' zonder terugbetalen zit er in ieder geval niet in
Klopt. maar als je het krijgt en je bedrijf niet lukt wordt het bedrag kwijtgescholden. Waar zit dan behalve persoonlijke motivatie dan drive om het tot een succesvol bedrijf te maken, denk ik dan?
pi_48066977
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:39 schreef Pollewopske het volgende:

[..]

Klopt. maar als je het krijgt en je bedrijf niet lukt wordt het bedrag kwijtgescholden. Waar zit dan behalve persoonlijke motivatie dan drive om het tot een succesvol bedrijf te maken, denk ik dan?
schuldsanering heet zoiets... (3 jaar onder toezicht van een curator)
en dat kan je ook krijgen als je geen uitkering hebt
pi_48067054
what the fuck als je een uitkering hebt tegenwoordig moet je echt uitkijken je bent niets anders dan een getekende lijkt het wel!
Mensen haten je omdat je hun belastingcenten opvreet men spuugt op je alsof je uitschot bent
pffffff
best sick, mensen mogen zomaar in je huis komen kijken of je wel eerlijk bent enzo
wat erg zeg!
bah ben blij dat mij dat nog nooit is overkomen, brr moet er niet aan denken ik zou ze bij de deur wegschoppen denk ik!
Beetje nazi achtige praktijken vind ik dit wel hoor
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:57:14 #85
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_48067247
wel aardig stukje om te lezen
http://www.ravagedigitaal(...)ergoed.htm~mainFrame

edit:
en deze natuurlijk niet vergeten:
http://www.stophuisbezoeken.nl/
pi_48067322
straks moeten die uitkeringsgerechtigden nog een ster op hun jas!
Kijk maar uit!!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48067553
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:00 schreef Bullebak het volgende:

[..]

als het uwv nou eens iedereen die wil werken de mogelijkheid geeft waren we al een heel eind (denk aan het gebrek aan wsw potjes)
en dat je vrijwilligerswerk kan doen wil nog niet zeggen dat je een reguliere baan kunt krijgen.
verder mogen de meeste bijstandsgerechtigden nbiet eens vrijwilligerswerk doen van o.a. de sociale dienst, en dat vind ik nog het meest kwalijke.
pi_48067694
Bekijk het eens positief!!!!!
Elke werkeloze levert een baan op
voor deze werkeloze, die weinig inkomen heeft kan een ander mens fijn werken!
Mijn dank is intens groot aan diegene die zijn baan opofferde voor mij!
Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  vrijdag 6 april 2007 @ 02:28:14 #89
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_48067717
uitkering is ze waarschijnlijk kwijt....

onderzoek is al afgerond en daar komen ze haar allen mee confronteren.
ze weten waarschijnlijk precies hoe vaak ze daar zit en beschouwen dat als gezamelijke huishouding...

zo ging het in een geval wat ik van dichtbij heb meegemaakt
Bas heeft gesproken...
pi_48069053
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom dat fokkers fraudeurs steunen?
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:12:41 #91
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_48069335
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 08:53 schreef zure_apple het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom dat fokkers fraudeurs steunen?
Ja.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:24:26 #92
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_48069534
Die reacties van die mensen die het allemaal denken te weten
Because they will last that long.
pi_48069553
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:12 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Ja.
En ben ik ook de enige die dat belachelijk vind?
pi_48069637
Schande dat het zo moet.
pi_48069668
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:29 schreef Traband het volgende:
Schande dat het zo moet.
Dat je mensen moet controleren, omdat ze zich anders niet aan de regels houden is inderdaad een schande
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:34:52 #96
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_48069763
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:30 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Dat je mensen moet controleren, omdat ze zich anders niet aan de regels houden is inderdaad een schande
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_48070157
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 02:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Bekijk het eens positief!!!!!
Elke werkeloze levert een baan op
voor deze werkeloze, die weinig inkomen heeft kan een ander mens fijn werken!
Mijn dank is intens groot aan diegene die zijn baan opofferde voor mij!
Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Leuk dat je met zo`n kortzichtig verhaaltje komt, maar het probleem zit hem in het feit dat mensen zoals in de OP gewoon stervensduur zijn om in dienst te nemen. Voor dat geld kan je 2(!) goedkopere krachten neerzetten die dus effectief het dubbele aan werk kunnen doen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 08:12:14 #98
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_48102523
ja en hoe is het met de controle gegaan?? graag n update!
pi_48103972
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:03 schreef Shira het volgende:
volgens mij moet je minimaal zoveel nachten per week in je eigen huis slapen
en idd wat hierboven gezegd wordt, hoogstwaaschijnlijk loopt er al langer een onderzoek naar haar, hebben ze bij buren geinformeerd ect.
Ja, minimaal 4 nachten per week.
Ja, die met de ballen in de bek.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:59:00 #100
43556 miss_dynastie
pi_48104194
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
best sick, mensen mogen zomaar in je huis komen kijken of je wel eerlijk bent enzo
wat erg zeg!
bah ben blij dat mij dat nog nooit is overkomen, brr moet er niet aan denken ik zou ze bij de deur wegschoppen denk ik!
Beetje nazi achtige praktijken vind ik dit wel hoor
Da's het voordeel van je eigen centjes verdienen, daar heb je dan geen last van (even los van dit specifieke geval van TS). Het is toch niet meer dan normaal om in de gaten te houden of gemeenschapsgeld wel terecht wordt uitgedeeld? En in dit geval is er wel degelijk reden voor twijfel imho.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')