je bedoelt lunch pauze? of koffie pauze..?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:09 schreef Kaneel het volgende:
Ik wilde weten of mensen die hier bij de Shell werken wél gewoon 30 min. pauze krijgen. Mijn vriendin werkt bij een Shell maar ze krijgt -als ze pauze krijgt- misschien 15 minuten ipv. de verplichte 30 minuten.
Ik wilde dus weten of dit bij elke Shell zo gaat? Het spreekt van zich dat geen of zo weinig pauze niet conform de arbowet is.
Die hebben toch al de hele dag pauze...quote:
Ik denk idd niet dat de mensen in dat segment gaan roepen over een pauze van 30 minuten.... Di ekrijgen gewoon geld en daar moeten ze de klus voro klaren. Hoe ?, das hun probleem....quote:Op donderdag 5 april 2007 11:23 schreef Tware het volgende:
Ik ken wel wat mensen die bij shell werken, en die chillen best wat af, krijgen 1ste klas vliegreisjes etc. Ik weet zeker dat die genoeg pauze krijgen ook.
Zal wel aan de afdeling liggen![]()
Ik heb 6 maanden bij TEM gewerkt en daar had ik geen pauze officieel maar werd er tussen de werknemers zelf geregeld zonder aftrek van uren.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:09 schreef Kaneel het volgende:
Ik wilde weten of mensen die hier bij de Shell werken wél gewoon 30 min. pauze krijgen. Mijn vriendin werkt bij een Shell maar ze krijgt -als ze pauze krijgt- misschien 15 minuten ipv. de verplichte 30 minuten.
Ik wilde dus weten of dit bij elke Shell zo gaat? Het spreekt van zich dat geen of zo weinig pauze niet conform de arbowet is.
Ja precies.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:34 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Die hebben toch al de hele dag pauze...
Dan lijkt het me dat ze pauze heeft zodra er geen klanten zijn. Wat in een woonwijk best wel vaak is.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef Kaneel het volgende:
Het zit in een woonwijk, maar dan nóg. Snapt niemand mn punt?
Het lijkt mij dat ze recht heeft op 15 minuten aaneengesloten pauze per 4 uur werk, doorbetaald. En vanaf een bepaald aantal uur werk ook nog 30 minuten aaneengesloten lunchpauze, die hoeft niet doorbetaald te worden.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan lijkt het me dat ze pauze heeft zodra er geen klanten zijn. Wat in een woonwijk best wel vaak is.
Ze mag gewoon niet weg van haar werk, maar dat is niet bijzonder, ofzo.
Beetje zeikerij. Als ze per 4 uur werk 10 keer 5 minuten pauze heeft, moet dat maar goed zijn. Beetje schappelijk jegens je baas mag ook wel hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 12:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze recht heeft op 15 minuten aaneengesloten pauze per 4 uur werk, doorbetaald. En vanaf een bepaald aantal uur werk ook nog 30 minuten aaneengesloten lunchpauze, die hoeft niet doorbetaald te worden.
Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Maar dit is gewoon waar een werknemer recht op heeft. Ik zou ook niet direct klagen als het niet zo gaat. Wel als ik niet fatsoenlijk even een kopje koffie kan drinken, buiten een peukie kan roken (toen ik nog rookte, wat overigens niet meer dan 5 minuten duurt) of even rustig mijn lunch kan eten.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:12 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Beetje zeikerij. Als ze per 4 uur werk 10 keer 5 minuten pauze heeft, moet dat maar goed zijn. Beetje schappelijk jegens je baas mag ook wel hoor
Precies. Maar je kiest ook voor een bepaalde verantwoordelijk. Op zaterdags werk ik op kantoor en heb naast mijn gewone werkzaamheden ook telefoondienst (telefoon staat doorgeschakeld naar de mijne). Dit betekend dus dat ik allen pauze op mijn werkplek kan nemen. Geen problemen mee, want dat wist ik van tevoren.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Maar dit is gewoon waar een werknemer recht op heeft. Ik zou ook niet direct klagen als het niet zo gaat. Wel als ik niet fatsoenlijk even een kopje koffie kan drinken, buiten een peukie kan roken (toen ik nog rookte, wat overigens niet meer dan 5 minuten duurt) of even rustig mijn lunch kan eten.
Als dat wel kan, is wat minder pauze, of wat meer verspreid, voor mij geen probleem.
Als het 15 minuten is hoeft het ook niet doorbetaald te worden.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het lijkt mij dat ze recht heeft op 15 minuten aaneengesloten pauze per 4 uur werk, doorbetaald. En vanaf een bepaald aantal uur werk ook nog 30 minuten aaneengesloten lunchpauze, die hoeft niet doorbetaald te worden.
10 dan?quote:Op donderdag 5 april 2007 12:30 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als het 15 minuten is hoeft het ook niet doorbetaald te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |