abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:18:28 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090555
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef SHE het volgende:

[..]

Wil je wetenschap ter discussie stellen?

I dare you...kom maarrrr!
Isabeau praat ook vanuit wetenschappelijke kennis.

Ook de wetenschap concludeert niet dat er maar één weg is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48090563
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:13 schreef boekenworm het volgende:

[..]

De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.
Ik heb je in andere topics gezien, en ik gelóóf het gewoon niet. Iedereen op mijn therapie, hoe klein en "ik ben fijn gebouwd" ze ook waren, ze kwamen echt niet weg met 4 boterhammen. Jij kan mijn lijstje wel afdoen als maaltijd voor "reuzen", maar het geldt voor iedereen. Sterker nog, "reuzen" eten méér.

Wat dat gedoe over kaas betreft: M.i. is er niks mis met af en toe een plakje kaas. Maar je weet hoe dat gaat bij sommige mensen. Tijdens het beleggen gaan er al 3 extra plakken uit het vuistje in de mond, en de boterham wordt ook nog eens driedubbel belegd... Net als mijn moeder, die eet "maar 2 boterhammen", maar smeert vervolgens wel de halve pot chocopasta er op.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:19:32 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090604
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:15 schreef SHE het volgende:

[..]

Jawel hoor, van alleen spek eten word je alsnog dik hoor.
Van alleen snoep ook
Van alleen chips ook

etc
Waarom ben je zo vijandig?
Oh, en jij denkt dat ik vijandig ben, maar dat komt door jouw gillende fanatisme.
pi_48090629
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef milagro het volgende:

SB
ik vind haar er ook zo verrot uitzien, als dat het resultaat is van haar dieet, dan wil je dat toch niet volgen?
Eensch! Die Sonja Bakker is toch het wandelende voorbeeld van hoe het níet moet? Ik vind 'r niet bepaald sprankelend of zo...
pi_48090667
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Lienekien het volgende:

Inderdaad, de wetenschap komt er vaak genoeg ook niet uit. Inzichten veranderen, onderzoeksresultaten verschillen. Moeilijke materie om te doorgronden. Je kan het één onderbouwen met wetenschappelijk bewijs, maar helaas al te vaak is het tegendeel ook te onderbouwen met ander wetenschappelijk bewijs.

Dingen zijn vaak minder eenvoudig dan ze lijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:22:11 #166
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090690
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben het met Isa echt op superveel punten eens..vreselijk eens.
Maar ook Isa redeneert nog teveel vanuit haar levensgenieters modus. En gelijk heeft ze.
Isa weet dondersgoed dat er een weg is naar een hoogst haalbaar perfect lichaam, voor iedereen.

Maar dan zijn er keuzes!
En zij kiest ervoor om niet zo streng te doen; net als ik. Ik weet hoe het is om in een maatje 34 te glijden, maar ik vind 38 toch een stuk gezelliger.
Je hoeft bij mij alleen niet aan te komen met pertinente onzin; zeker niet als je zogenaamd wil afvallen.
Wie kilo's kwijt wil, moet hele slimme keuzes maken

of worstelt gewoon jaren lang met zijn gewicht...en dat zie ik genoeg in het dieet topic.
pi_48090716
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef Toeps het volgende:

Ik heb je in andere topics gezien, en ik gelóóf het gewoon niet. Iedereen op mijn therapie, hoe klein en "ik ben fijn gebouwd" ze ook waren, ze kwamen echt niet weg met 4 boterhammen. Jij kan mijn lijstje wel afdoen als maaltijd voor "reuzen", maar het geldt voor iedereen. Sterker nog, "reuzen" eten méér.
Ik geloof boekenworm wel. Helaas hebben veel artsen minder kennis van eten dan ze zouden moeten hebben, met name artsen van de oude stempel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48090767
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef SHE het volgende:

of worstelt gewoon jaren lang met zijn gewicht...en dat zie ik genoeg in het dieet topic.
Ja, hiero Ik heb denk ik alle fouten (tegen veel beter weten in) al wel gemaakt
pi_48090776
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh jawel
Niet dus.

Verder vind ik je toon bijzonder onaangenaam, je lijkt jezelf wel heel fantastisch te vinden.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:24:53 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090780
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, en jij denkt dat ik vijandig ben, maar dat komt door jouw gillende fanatisme.
Sue me, mij doet het echt wat als ik mensen zo geindoctrineerd zie worden door Sb's , dieet topics en nog meer gelul, terwijl de wetenschap vooralsnog feilloze handvatten bied om je echt naar een prima gezond lijf te helpen.

En ja, ik heb altijd op hoog niveau gesport; dus al het gerommel in de marge vind ik zwak.
Ik geloof in wil...en die wil, heeft iedereen.
Zelfs slank denken lijkt door de wetenschap meer erkend!

Focus, daniel-san, focus
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:25:30 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090805
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ben het met Isa echt op superveel punten eens..vreselijk eens.
Maar ook Isa redeneert nog teveel vanuit haar levensgenieters modus. En gelijk heeft ze.
Isa weet dondersgoed dat er een weg is naar een hoogst haalbaar perfect lichaam, voor iedereen.

Maar dan zijn er keuzes!
En zij kiest ervoor om niet zo streng te doen; net als ik. Ik weet hoe het is om in een maatje 34 te glijden, maar ik vind 38 toch een stuk gezelliger.
Je hoeft bij mij alleen niet aan te komen met pertinente onzin; zeker niet als je zogenaamd wil afvallen.
Wie kilo's kwijt wil, moet hele slimme keuzes maken

Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.
pi_48090848
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, daarin kan ik je goed volgen. Maar ik haak af zodra je beweert dat kaas op brood een no no is. Ik denk dat je best een paar keer per week een plak 20 of 30+-kaas tussen je boterhammen kunt doen. Dáár loopt een poging tot afvallen niet op stuk.
precies
het kan ook best met afentoe kaas of weet ik veel wat
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:27:05 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090867
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:24 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Niet dus.

Verder vind ik je toon bijzonder onaangenaam, je lijkt jezelf wel heel fantastisch te vinden.
Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.
Ik erger me gewoon dood aan die struisvogelpolitiek in de voeding...men neemt van alles aan, zonder zelf op onderzoek uit te gaan.
En als er dan gecheat wordt, dan steekt men massaal de kop in 't zand.

Is prima, maar dan moet je ook niet zo zeuren over je gewicht.
pi_48090879
Ik doe ook kaas op brood hoor. Maar niet dagelijks. En wel met roomboter (en ja, met sporten en afvallen gaat het uitstekend)
pi_48090952
quote:

[..]

Op zich niet natuurlijk. Het gevaar zit 'm er denk ik in, dat mensen denken: "Ach dat plakje kaas.." en dan "Ach dat handje chips" en dan "Ach dat stukje taart, Pietje is immers maar eens per jaar jarig..." En dan zeggen ze dus van zichzelf "Nee hoor, ik snoep heul niet veel!" Terwijl op een groot kantoor werkelijk elke week wel iemand jarig is, of iets anders te vieren heeft.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:29:27 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090959
quote:

[..]

Lien, liefje..maar zo gaat het met alles!
Oh, dat kan best wel eens
En dat ook wel
en die snoepjes zo nu en dan ook!

weet je wie dat zegt? zij of hij die nog te dik is.
Mensen op gewicht en zeker mensen die echt voor altijd van hun extra pondjes af willen zeggen:

NEE, als ik op gewicht ben, mijn levensstijl ok is en ik echt goed in mijn vel zit..DAN gun ik mezelf van alles.
En ik kan beloven dat het dan ook kan.
Iemand met overgewicht kan minder hebben, dan iemand die op gewicht is...
pi_48090967
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Mezelf niet, maar ik heb heel wat eeuwige dikkers naar een zeer acceptabel lichaam geholpen.
Ik erger me gewoon dood aan die struisvogelpolitiek in de voeding...men neemt van alles aan, zonder zelf op onderzoek uit te gaan.

Tja je zegt inhoudelijke hele goede dingen. Alleen je toon is nogal vijandelijk.

Oké, ik weeg nu 70 kilo, ben 1.74 lang en wil graag 60 kilo wegen (ja ik wil wél in maatje 34).
Doe mij eens een dieet dan

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2007 20:29:54 ]
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:29:54 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090976
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik hoor je hier zeggen: 'als je het niet doet zoals ik vind dat het moet, dan ben je dom en tot mislukken gedoemd'.

Zonde, want je zult best goede ideeën hebben en best een goede motivator zijn.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:30:03 #179
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090982
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe ook kaas op brood hoor. Maar niet dagelijks. En wel met roomboter (en ja, met sporten en afvallen gaat het uitstekend)
Over roomboter zijn wij het altijd eens Isa
pi_48091016
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef SHE het volgende:

[..]

ik heb overgewicht
maar val toch goed af met afentoe iets extra's hoor

als je gewoon discipline daarin hebt dan ga je niet te ver in snoepen of snacken
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:31:22 #181
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48091018
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik hoor je hier zeggen: 'als je het niet doet zoals ik vind dat het moet, dan ben je dom en tot mislukken gedoemd'.

Zonde, want je zult best goede ideeën hebben en best een goede motivator zijn.
Oh nee, echt niet,

Maar ik zou zo graag willen dat mensen niet meer in de leugens van de voedingsindustrie en self proclaimed trutto's als Sonja B trappen.

Ik zie liever dat mensen genieten, van zichzelf en van leven...daarom doe ik zo anal
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:32:41 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48091069
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:29 schreef SHE het volgende:

[..]

Lien, liefje..maar zo gaat het met alles!
Oh, dat kan best wel eens
En dat ook wel
en die snoepjes zo nu en dan ook!

weet je wie dat zegt? zij of hij die nog te dik is.
Mensen op gewicht en zeker mensen die echt voor altijd van hun extra pondjes af willen zeggen:

NEE, als ik op gewicht ben, mijn levensstijl ok is en ik echt goed in mijn vel zit..DAN gun ik mezelf van alles.
En ik kan beloven dat het dan ook kan.
Je 'goeroet' nu gericht op mij persoonlijk. Doe maar niet.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:33:21 #183
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48091099
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb overgewicht
maar val toch goed af met afentoe iets extra's hoor

als je gewoon discipline daarin hebt dan ga je niet te ver in snoepen of snacken
Ik heb je hyves gechecked

En nee liefje, je bent niet op gewicht. Als je content bent met je overgewicht, dan juich ik je toe.
Als je echter er vanaf wil, dan moet je stoppen met excuses verzinnen en eerst die bagage lozen en dan jezelf belonen.
Niet half/half

want in 90% van de gevallen, zitten mensen over 20 jaar NOG te kloten met ovegewicht en dat is zo zonde.
pi_48091168
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:33 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb je hyves gechecked

En nee liefje, je bent niet op gewicht. Als je content bent met je overgewicht, dan juich ik je toe.
Als je echter er vanaf wil, dan moet je stoppen met excuses verzinnen en eerst die bagage lozen en dan jezelf belonen.
Niet half/half

want in 90% van de gevallen, zitten mensen over 20 jaar NOG te kloten met ovegewicht en dat is zo zonde.
schatje
ik zei ook dat ik overgewicht had maar goed die foto's zijn oud en ik ben op een paar kilo na wel op gewicht
en ik ben al 23,5 kilo afgevallen dus volgens mij gaat het goed met me
en ja dat kan ook gewoon met lekker eten
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:35:35 #185
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48091179
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je 'goeroet' nu gericht op mij persoonlijk. Doe maar niet.
Wat jij doet, moet je zelf weten.
Ik kan het daar alleen wel of niet mee eens zijn.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:37:05 #186
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48091223
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

schatje
ik zei ook dat ik overgewicht had maar goed die foto's zijn oud en ik ben op een paar kilo na wel op gewicht
en ik ben al 23,5 kilo afgevallen dus volgens mij gaat het goed met me
en ja dat kan ook gewoon met lekker eten
Ik heb ook nergens beweerd dat slank worden pijn doet hoor
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:37:32 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48091238
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Wat jij doet, moet je zelf weten.
Ik kan het daar alleen wel of niet mee eens zijn.
Ja, mijn boterham met kaas vind je fout. Laten we het daar maar bij houden.
pi_48091256
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens beweerd dat slank worden pijn doet hoor
ik ook niet
maar jij vind dat ik smoesjes heb en bagage en dat is niet zo
pi_48092357
Maar goed, dit ging over dyna18 die èn regelmatig nog trek in eten heeft èn maar blijft aankomen. Er is niets mis met het in stapjes veranderen van je leefgewoontes, zolang je maar werkt naar een gezondere manier van leven.

Dyna18, heb je al nagedacht wat je wilt gaan veranderen en hoe je dat gaat aanpakken?

vrijdag 6 april 2007 @ 23:19:50 #190
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_48096627
Hallo, ik zit net als de topicstarter te klooien met mijn gewicht. word er bij mij ook niet echt minder op. blijf een beetje hangen rond de 100 kilo met 1.84 m. zou graag een 20 kilo kwijtraken. Ik heb geen zittend beroep met productiewerk maar doordat ik een aantal keren per week er wel op half 5 s'ochtens uitmoet maak ik wel langere dagen waardoor je automatisch vaker en daardoor meer eet. Voorbeeld: onbijt 4:30 - 3 boterhammen met ham en kaas 30+ daarna om 08:00 - 2 stukken brood ham en/of kaas 30+ 10:00 - 2 stukken brood ham of kaas 30+ 12:30 - 3 a 4 stukken brood ham en/of kaas 30+ plus soep + blikje 0.25 L chocomel en op 15:00 - 1 a 2 stukken brood ham/kaas. voor de rest water overdag en om 18:00 gewoon warm eten (groenten en paar aardappels + stukje vlees + vla + 2 glazen melk) Is dit nu echt teveel om gewicht kwijt te raken? voor mijn gevoel heb ik genoeg beweging overdag , sta 8 uren per dag op mijn benen. Ik kan mij niet voorstellen dat 2 of 3 stukje brood minder per dag het verschil gaan maken, ik heb vaak nu al dat mijn maag al weer knort voordat het pauze is
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:23:43 #191
175950 Marurk
Baggeraar
pi_48096791
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:19 schreef Jay_Leno het volgende:
... ik heb vaak nu al dat mijn maag al weer knort voordat het pauze is
Drink Optimel Control. Dat neemt het hongergevoel blijkbaar weg.
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:39:18 #192
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48097352
Interessant topic dit, even volgen vanwege hardnekkige zwangerschapskilo's
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:52:03 #193
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48119758
Eigenlijk wel humor hoe die "gezonde dieet" voorschriften elke paar jaar veranderen. Het lijkt me pure bullshit dat iedereen even veel nodig heeft, zeker dat die lijstjes tegenwoordig steeds groter worden, gek dat er zoveel mensen zijn met overgewicht... En nog meer dat bepaalde producten van gezond naar ongezond naar weer gezond gaan... Maar wie ben ik.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_48324557
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, dit ging over dyna18 die èn regelmatig nog trek in eten heeft èn maar blijft aankomen. Er is niets mis met het in stapjes veranderen van je leefgewoontes, zolang je maar werkt naar een gezondere manier van leven.

Dyna18, heb je al nagedacht wat je wilt gaan veranderen en hoe je dat gaat aanpakken?
Ja ik heb er zeker over nagedacht. Ben er alleen nog niet helemaal uit.
Vooral meer sporten en bewegen gaat lastig worden, al hoewel het duidelijk is dat dit wel heel belangrijk is.
Met eten ga ik proberen wat meer groente te eten, met ertussendoor wat fruit.
Verder wat kleinere porties tot me nemen bij de hoofdmaaltijd.
Daarnaast heb ik ook alle restje koek en andere snacks weggegooid (niet dat ik dacht die aangebroken zak pepernoten alsnog ooit te eten, maar goed )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')