abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:20:36 #1
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47980088
Fok vrindjes Sinds 1999 zit ik @ het internet In de world online chat box beland enzo begon het chatten

Altijd leuk baggeren,zeuren etc net als op het fok forum Altijd oppervlakkig en nooit normaal
Nu is niet iedereen zo Veel mensen krijgen echt vrienden in een chat room of worden zelfs verliefd
Na jaren @ het internet snap ik dat nog steeds niet Hoe kun je nou iemand die je alleen op een schermpje ziet als vriend beschauwen Ik zie andere chatters wel als mensen maar dan is het toch anders Ook is niemand hetzelfde op een forum of chatbox Ik zelf ben ook anders in het echt In de kroeg en tegenover kameraadjes gedraag ik me wel zo Niet altijd maar wel slap ouwehoeren e.d Skippy is dus wel een onderdeel van m,n karakter Nou zijn er mensen die in het echt compleet anders i= zijn Dus dan ben je bevriend met iemand die niet zichzelf is

Is het nou eenzaamheid Geen sociaal leven Of toch iets anders
pi_47980198
-edit. .

[ Bericht 41% gewijzigd door Nosh op 03-04-2007 21:48:21 ]
pi_47980300
ik denk toch iets anders,..
je bent beiden volledig "jezelf" op inet.
Anonimiteit speelt hierin ene belangrijke rol., Je kan zijn wie je wilt zijn.
En daarin heb je altijd "persoonlijkheden" die "klikken"
Met iemand rooms afstruinen en mensen voor lul zetten.
Samen keetend door inet struinen. Het is maar net wat je leuk vindt.
(in mijn jongere jaren veel gedaan.

Van daaruit raak je ook in serieuze gesprekken verwikkeld.
Je gaat zonder na te denken toch dingen vertellen aan elkaar, of op ervaringsberuste dingen.
Door een bepaald "Vertrouiwen" dat je met elkaar opbouwt.
En omdat het lekker makkelijk lullen is, mensen kennen jou niet jij hun niet.
Je kan genante dingen roepen, zonder dat iemand je daarvoor direct aan kan kijken, of "rare" dingen vragen of advies vragen over gevoelige onderwerpen wat je niet zo 1 2 3 met vrienden/vriendinnen bespreekt. Puur door anonimiteit
Zoals hier ook op Fok! gebeurd!.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:25:10 #4
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47980314
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:22 schreef IJsmuts het volgende:
ik spreek altijd af op homo plekjes met mannen enzo via internet, echt wel leuk hor!!
Ik wil het niet weten
pi_47980386
ow dan zal ik er verder niks over zeggen.

maaruh, OT, ik heb wel een boel mensen via fok ontmoet hoor waar ik geregeld mee afspreek. via BoF, wel leuk hoor! wel altijd lachen als je ze voor het eerst echt ziet
pi_47980603
Afhankelijk van het soort contact is het best mogelijk om vrienden te maken via internet.
Juist omdat het iemand is die je niet irl kent kan je volledig jezelf zijn waardoor je elkaar heel goed leert kennen. Dat kan uitgroeien tot een goede vriendschap waarbij je elkaar ook irl ontmoet.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:32:50 #7
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47980692
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:24 schreef het.ismij het volgende:
ik denk toch iets anders,..
je bent beiden volledig "jezelf" op inet.
Anonimiteit speelt hierin ene belangrijke rol., Je kan zijn wie je wilt zijn.
En daarin heb je altijd "persoonlijkheden" die "klikken"
Met iemand rooms afstruinen en mensen voor lul zetten.
Samen keetend door inet struinen. Het is maar net wat je leuk vindt.
(in mijn jongere jaren veel gedaan.

Van daaruit raak je ook in serieuze gesprekken verwikkeld.
Je gaat zonder na te denken toch dingen vertellen aan elkaar, of op ervaringsberuste dingen.
Door een bepaald "Vertrouiwen" dat je met elkaar opbouwt.
En omdat het lekker makkelijk lullen is, mensen kennen jou niet jij hun niet.
Je kan genante dingen roepen, zonder dat iemand je daarvoor direct aan kan kijken, of "rare" dingen vragen of advies vragen over gevoelige onderwerpen wat je niet zo 1 2 3 met vrienden/vriendinnen bespreekt. Puur door anonimiteit
Zoals hier ook op Fok! gebeurd!.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:34:46 #8
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_47980798
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Afhankelijk van het soort contact is het best mogelijk om vrienden te maken via internet.
Ach ,wat is de norm van "vriend"
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:35:32 #9
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47980837
Wat ik ook altijd doe is Labiele fok meisjes @ msn toevoegen en dan gaan zeuren altijd leuk
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:36:53 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_47980915
Tja, wat is jezelf kunnen zijn. In het echt draag (nouja, droeg) ik een heel rits maskers, en pas online waar de wereld een stuk minder hard was kon ik mezelf zijn, zoals ik mezelf ben bij m'n partner, bijvoorbeeld. Van alle gasten waar ik jarenlang mee heb gechat, vrienden mee ben geworden, die hadden allemaal hetzelfde. De persoon die je op internet leerde kennen was veel meer to the core dan irl, - kijk, sommigen vinden dan die internet persoonlijkheid minder echt, maar ik persoonlijk vind die irl persoonlijkheid 'minder echt', of iig, van minder waarde dan de online versie. Nou, dan zoek je elkaar eens op, eerst heel ongewennig aan de maskertjes wennen en op een gegeven moment komt die internetpersoonlijkheid gewoon naar boven.

Maar goed, ik denk ook dat het aan de community ligt waar je in 'opgroeit'. Fok was ontzettend schrikken na kleinschalige fora en chatrooms, waar iedereen elkaar kende, online, irl of indirect irl. Hier heb ik nieteens echt behoefte om gezellig online om te gaan met mensen, daar vind ik het veel te vluchtig voor. Maar de chatrooms waar ik vandaan kom... Sommige online vriendschappen (en ook irl ontmoet) heb ik nu al 10 jaar.
Ik vind vooral het online bijhouden van vriendschappen tegenwoordig ontzettend moeilijk in vergelijking met toen, ben een stuk minder pc georienteerd. Maar goed, dat gaat nogal moeilijk als je duizenden kilometers uit elkaar woont Maar ja, dat het 'maskerloze' mensen zijn aan de andere kant van de aardbol.. boeie.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:40:30 #11
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47981075
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:36 schreef releaze het volgende:
Tja, wat is jezelf kunnen zijn. In het echt draag (nouja, droeg) ik een heel rits maskers, en pas online waar de wereld een stuk minder hard was kon ik mezelf zijn, zoals ik mezelf ben bij m'n partner, bijvoorbeeld. Van alle gasten waar ik jarenlang mee heb gechat, vrienden mee ben geworden, die hadden allemaal hetzelfde. De persoon die je op internet leerde kennen was veel meer to the core dan irl, - kijk, sommigen vinden dan die internet persoonlijkheid minder echt, maar ik persoonlijk vind die irl persoonlijkheid 'minder echt', of iig, van minder waarde dan de online versie. Nou, dan zoek je elkaar eens op, eerst heel ongewennig aan de maskertjes wennen en op een gegeven moment komt die internetpersoonlijkheid gewoon naar boven.

Maar goed, ik denk ook dat het aan de community ligt waar je in 'opgroeit'. Fok was ontzettend schrikken na kleinschalige fora en chatrooms, waar iedereen elkaar kende, online, irl of indirect irl. Hier heb ik nieteens echt behoefte om gezellig online om te gaan met mensen, daar vind ik het veel te vluchtig voor. Maar de chatrooms waar ik vandaan kom... Sommige online vriendschappen (en ook irl ontmoet) heb ik nu al 10 jaar.
Ik vind vooral het online bijhouden van vriendschappen tegenwoordig ontzettend moeilijk in vergelijking met toen, ben een stuk minder pc georienteerd. Maar goed, dat gaat nogal moeilijk als je duizenden kilometers uit elkaar woont Maar ja, dat het 'maskerloze' mensen zijn aan de andere kant van de aardbol.. boeie.
Mijn ervaring is dat mensen dan ook heel anders zijn in het echt En je ze mischien helemaal niet aardig vind
pi_47981114
wat releaze zegt.
IRL ben je geneigd om met een "masker" rond te lopen.
Mensen die roepen ik ben wie ik ben bladiebla.
Grootspraak! (ja ik doe het ook
Niemand is echt wie hij is IRL.
Er zijn altijd dingen je die doet of laat, om je masker hoog te houden.
Bewust of onbewust, automatisch of met veel moeite.

Echte vrienden zien je masker, en weten hoe je bent. Weten wanneer de grootspraak optreed, en wanneer niet.
Maar het feit blijft dat de grootspraak overblijft, aangezien ze er niks van zeggen,.. of jij ook niet tegen hun.
Je ziet wanneer iets pijn doet of niet bij je vrienden, maar je zegt er niks van als ze keihard staan te liegen
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:44:27 #13
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47981282
Ik heb trouwens nog nooit spijt of wroeging gehad van mijn online acties Nou ja een keer te ver gegaan En toen speelde m,n irl geweten wel op
pi_47981329
Ik heb nooit spijt van mijn online acties gehad.
En waarom zou ik? heeft jou inet persoon een geweten? tegenover mensen die je feitelijk niet kent?
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:45:51 #15
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47981365
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:45 schreef het.ismij het volgende:
Ik heb nooit spijt van mijn online acties gehad.
En waarom zou ik?
Indd waarom
pi_47981406
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:45 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Indd waarom
Neej serieus? waarom zou je spijt hebben van je online acties?
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:50:07 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_47981622
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:40 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat mensen dan ook heel anders zijn in het echt En je ze mischien helemaal niet aardig vind
ik kende iemand die echt bizar anders was in het echt dan dat ie online was. ik heb serieus nog nooit zo'n contactgestoord iemand ontmoet in m'n hele leven Het hielp voor mij wel me te bedenken dat ie iig in een andere situatie een stuk minder contactgestoord was en het dus écht een masker was en wel eentje waar ie volledig onder gebukt ging. Maakte het heel makkelijk, en na een paar uur was het supergezellig en gewoon heel vertrouwd. Minder vlot dan online maar nog steeds unmistakably him.

maar ik heb natuurlijk ook gehad dat de irl persoon niet zo leuk was als de persoon online. maar dan kon ik in het echt gewoon niet door dat maskertje heenprikken. is niet zo erg, soms voel ik me ook om een of andere reden geintimideerd door zo'n irl verschijning en gaat het maskertje bij mij ook niet af Maar dat is, 2,3 keer voorgekomen ofzo. Heb buiten fok toch wel een man of 15 ontmoet en dat ging toch eigenlijk wel goed
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:52:07 #18
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47981758
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:41 schreef het.ismij het volgende:
wat releaze zegt.
IRL ben je geneigd om met een "masker" rond te lopen.
Mensen die roepen ik ben wie ik ben bladiebla.
Grootspraak! (ja ik doe het ook
Niemand is echt wie hij is IRL.
Er zijn altijd dingen je die doet of laat, om je masker hoog te houden.
Bewust of onbewust, automatisch of met veel moeite.

Echte vrienden zien je masker, en weten hoe je bent. Weten wanneer de grootspraak optreed, en wanneer niet.
Maar het feit blijft dat de grootspraak overblijft, aangezien ze er niks van zeggen,.. of jij ook niet tegen hun.
Je ziet wanneer iets pijn doet of niet bij je vrienden, maar je zegt er niks van als ze keihard staan te liegen
Ook op het internet houden veel mensen zicht in En zullen ze ook jou keihard voor liegen Of niet de waarheid zeggen Kijk maar naar de reacties in R&P
pi_47981852
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:50 schreef releaze het volgende:

[..]

ik kende iemand die echt bizar anders was in het echt dan dat ie online was. ik heb serieus nog nooit zo'n contactgestoord iemand ontmoet in m'n hele leven Het hielp voor mij wel me te bedenken dat ie iig in een andere situatie een stuk minder contactgestoord was en het dus écht een masker was en wel eentje waar ie volledig onder gebukt ging. Maakte het heel makkelijk, en na een paar uur was het supergezellig en gewoon heel vertrouwd. Minder vlot dan online maar nog steeds unmistakably him.

maar ik heb natuurlijk ook gehad dat de irl persoon niet zo leuk was als de persoon online. maar dan kon ik in het echt gewoon niet door dat maskertje heenprikken. is niet zo erg, soms voel ik me ook om een of andere reden geintimideerd door zo'n irl verschijning en gaat het maskertje bij mij ook niet af Maar dat is, 2,3 keer voorgekomen ofzo. Heb buiten fok toch wel een man of 15 ontmoet en dat ging toch eigenlijk wel goed
Ik denk dat het ook best afhankelijk tot in hoeverre je "gebeurtenissen" met elkaar hebt gedeeld,.. En tot welk "persoonlijk" niveau de gesprekken zjin geweest voordat je elkaar ontmoet.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:54:18 #20
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47981901
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:46 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Neej serieus? waarom zou je spijt hebben van je online acties?
Weet ik ook niet Heb het eigenlijk maar 1 keer gehad Is trouwens een fokker
pi_47981933
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:52 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ook op het internet houden veel mensen zicht in En zullen ze ook jou keihard voor liegen Of niet de waarheid zeggen Kijk maar naar de reacties in R&P
oke das waar,..
Maar meestal kan je de eerlijke reacties er wel redelijk uit pikken.
En zie je snel genoeg welke gewoon niet sporen en welke echt ergens mee zitten.
(aan type styl, mate van reageren en op wat voor manier ze reageren)
Op dinsdag 3 april 2007 21:54 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Weet ik ook niet Heb het eigenlijk maar 1 keer gehad Waarom Is trouwens een fokker
oke,..
maar was het een reactie? Openbaring van iets? iets speciafieker zijn.
Was het ook iemand die je IRL kent/kende?
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:58:04 #23
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_47982130
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:55 schreef het.ismij het volgende:

[..]

oke,..
maar was het een reactie? Openbaring van iets? iets speciafieker zijn.
Was het ook iemand die je IRL kent/kende?
Had der wel eens op skype gesproken En daardoor der meer als iemand gezien En niet een naam op een schermpje
pi_47982185
Aan UVT heb ik veel vrienden overgegouden maar daar gaat dat wat makkelijker dan op de rest van het internet aangezien het daar voor een groot deel over feestjes gaat. De harde kern uvters kom je dan toch steeds weer vanzelf tegen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_47982472
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:59 schreef LostFormat het volgende:
Aan UVT heb ik veel vrienden overgegouden maar daar gaat dat wat makkelijker dan op de rest van het internet aangezien het daar voor een groot deel over feestjes gaat. De harde kern uvters kom je dan toch steeds weer vanzelf tegen.
Ik ken niemand van UVT persoonlijk najah ik ben ook gene diehard.
Op jou na dan,.. maar dat heeft andere redenen.

@skippy,: ik heb dan denk k weer het gemak dat ik de meeste pas ga zien als echte personen nadat ik ze langere tijd ken,.. en dan ook IRL. Op een aantal na,.. maar die sprak k elke dag op een chatroom of via msn.
(ja ik ben echt een freaking nerd. )
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')