quote:I heard the piece Aphex Twin of Richard James carefully: I think it would be
very helpful if he listens to my work Song Of The Youth, which is electronic
music, and a young boy's voice singing with himself. Because he would then
immediately stop with all these post-African repetitions, and he would look
for changing tempi and changing rhythms, and he would not allow to repeat
any rhythm if it were varied to some extent and if it did not have a
direction in its sequence of variations.
AFX en hawtin hebben zelfs erop gereageerdquote:No, 'Technocrats', you called them. He's called Plasticman, and in public,
Richie Hawtin. It starts with 30 or 40 - I don't know, I haven't counted
them - fifths in parallel, always the same perfect fifths, you see, changing
from one to the next, and then comes in hundreds of repetitions of one small
section of an African rhythm: duh-duh-dum, etc, and I think it would be
helpful if he listened to Cycle for percussion, which is only a 15 minute
long piece of mine for a percussionist, but there he will have a hell to
understand the rhythms, and I think he will get a taste for very interesting
non-metric and non-periodic rhythms. I know that he wants to have a special
effect in dancing bars, or wherever it is, on the public who like to dream
away with such repetitions, but he should be very careful, because the
public will sell him out immediately for something else, if a new kind of
musical drug is on the market. So he should be very careful and separate as
soon as possible from the belief in this kind of public.
quote:Aphex Twin on Song Of The Youth:
Mental! I've heard that song before; I like it. I didn't agree with him. I
thought he should listen to a couple of tracks of mine: "Didgeridoo", then
he'd stop making abstract, random patterns you can't dance to.
Onzin, Hawtin is veel meer dan een standaard techno DJ/Producer. Hij heeft legendarisch en uniek werk verricht en heeft daarmee een absolute cult status bereikt.quote:because the public will sell him out immediately for something else, if a new kind of
musical drug is on the market. So he should be very careful and separate as
soon as possible from the belief in this kind of public
Nouja, huidig. Van Drukqs dan.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:03 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
De huidige stijl van AFX?
ik vind vaak dat kale juist emotie met zich meebrengen "de kunst van het weglaten" (terwijl andere nummers van hem juist weer overvol gepropt worden)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:33 schreef Disorder het volgende:
Vinden jullie trouwens ook dat er bij genre genoten meer emotie in de muziek is te ontdekken dan in de huidige stijl van Aphex? Ik vind Aphex technisch gezien ontzettend goed, geniaal misschien zelfs. Maar ik kan er vaak maar weinig emotie in ontdekken. Het klinkt vaak zo 'kaal'.
LOL! Beste argument dat ik ooit heb gehoord om bepaalde muziek niet goed te vinden, de artiest in kwestie lelijk vinden. You're fired!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:34 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wat een vreselijke kut muziek is dat... EN HIJ IS LELIJK!
Op welke nummers baseer je dit dan? Je zult wel alleen Windowlicker van em kennenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:34 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wat een vreselijke kut muziek is dat... EN HIJ IS LELIJK!
Helaas is het evenzo vaak een argument bij sommigen een artiest WEL goed te vinden...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 15:13 schreef Weakling het volgende:
[..]
LOL! Beste argument dat ik ooit heb gehoord om bepaalde muziek niet goed te vinden, de artiest in kwestie lelijk vinden. You're fired!
wel een rede om de clip aan te vragen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen liever een blonde doos dan een Windowlicker-vrouw op hun tv-scherm hebbenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Helaas is het evenzo vaak een argument bij sommigen een artiest WEL goed te vinden...![]()
("wat een domme top40bagger!!" -"ja, maar het is wel een lekker wijf")
Ik nietquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:41 schreef Goofup het volgende:
[..]
wel een rede om de clip aan te vragen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen liever een blonde doos dan een Windowlicker-vrouw op hun tv-scherm hebben
Nou, het is dus nu bekend hoe dat komt... Als je cd1 en cd2 precies tegelijk draait, vullen ze mekaar precies aan, klinkt het drie keer zo vet en wordt de albumtitel ook een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:41 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
De enige veranderingen die me aan drukqs opvielen waren een betere geluidskwaliteit en de ongelofelijk slechte volgorde waarin de tracks gezet waren
Huh, echt waar? ff uitproberen..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef Stonehead het volgende:
[..]
Nou, het is dus nu bekend hoe dat komt... Als je cd1 en cd2 precies tegelijk draait, vullen ze mekaar precies aan, klinkt het drie keer zo vet en wordt de albumtitel ook een stuk duidelijker.
Waarom heeft niemand dat eerder bedacht het afgelopen jaar?
Zouden de titels van de tracks door elkaar ook eindelijk iets betekenen?
ah! rubber johnny, bedankt!quote:Op zondag 10 juli 2005 14:52 schreef Weakling het volgende:
[zeurmode]
1. Het is Rubber Johnny
2. Het is Windowlicker
[/zeurmode]
Maar idd beiden lekkere clips, alleen vind ik dat Aphex daar vrij weinig mee te maken heeft en we hier volledig Chris Cunningham voor mogen bedanken
En dat is het 'm nou net met Aphex Twin, en ook dingen zoals Venetian Snares. Het klinkt ook als een ongeorganiseerde bende. 't Leuke is is dat je moet LUISTEREN en op een gegeven moment klinkt het helemaal niet zo ongeorganiseerd meer, maar hoor je veel dingen die gewoon lijken te kloppenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:18 schreef Disorder het volgende:
Ik luister die mp3 nu en ik moet tot nu toe zeggen dat ik het grote onzin vind. Het is een ongeorganiseerde bende in mijn gehoor, waar af en toe iets van 'klopt'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |