abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:30:08 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979001
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
pi_2979011
Ik ken eigenlijk 1 plaat van hem, window licker.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:39:06 #3
19775 Slam
The True AoD
pi_2979130
Ik heb 1 CD van Aphex Twin en ik kan het zeer zeker warderen, ben wel een beetje into de expirimentele hoek. Maar ik denk als een gemiddelde top40 luisteren Aphex Twin hoort dat ie dan denkt van "what de fuk is dit?!"
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:40:43 #4
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_2979153
Ik heb dat Tetris liedje en Maximim Electronica, ik vind ze best geinig.
Ik moet nog eens zoeken naar meer van die deuntjes van AT.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:44:29 #5
20411 -IDivinity-
Engeltjes roeleren O+
pi_2979209
Come to Daddy (I want your soul) is ook grappig, vooral dat geschreeuw op het einde

clips zijn ook altijd leuk

Yea, for each spilling of your seed, I will smite a kitten even as kittens are upon [br] the face of the earth. Hear Me oh Israel, I Am [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20411]The Lord Thy God.[/url] [br] [u](Philistines 5:12-14)[/u]
pi_2979224
Geniale muziek.
I wasn't supposed to BE here today!
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:48:00 #7
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_2979260
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...

Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak

Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!

High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_2979283
Je moet er wel een beetje naar leren luisteren...

net zoals hardrockers dat zeggen over hun muziek..

en wat ook het geval is bij klassieke muziek....

In eerste instantie zul je het niet mooi vinden..

totdat je echt gaat luisteren...

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:55:26 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979370
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:48 schreef Hiroller het volgende:

[..]

Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...

Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak

Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!

HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.

laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.

( sorry mensen voor de off-topic crap )

pi_2979433
Aphex Twin hoort zeker weten in het rijtje van m'n favoriete artiesten.
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:01:55 #11
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_2979488
[..]

HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.

laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.

( sorry mensen voor de off-topic crap )
[/quote]

Ik lees je stukkies zo nu en dan nog wel hoor en had je mailadres hier nog ergens op mn PC dus de post is al je kant op. Succes met je fora-onderzoek en ik hoor het wel...! En inderdaad... sorry voor het onderbreken van de discussie, pleaze continue!

High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_2979512
Come to daddy is een heerlijk hysterisch en opgefokt nummer Een geweldige dolle teringherrie

Ik vind de videoclip van Windowlicker wel geinig. Voor de rest ken ik geen muziek van Aphex Twin.

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:07:17 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979591
Terringherrie wordt vaak gebruikt als referentie aan deze artiest.

naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:09:44 #14
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2979634
* Smots heeft een hele stapel CD's van de beste man, maar hij snapt na al die jaren nog steeds geen ene flikker van de muziek van meneer Richard D. James.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_2979646
Ik had al een topic over ze geopend, als het goed is zit er een link in naar Come to daddy video clip... Vraagje, vind je de muziek leuk vanwege de verschillende deuntjes die door elkaar zijn gezet, of vind je het gewoon lekker om te luisteren zonder een gedachte erbij... Moch je die geluidjes lekker vinden, raad ik aan om eens nummers van Nine Inch Nails te luisteren. Nummers Als the fragile, Reptile etc. Zeer lekker... En geweldig als je totaal stoned bent.
pi_2979653
Ik heb Druqks en vind het een goede cd..

verder vind ik heliosphan een goed nummer...

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:10:37 #17
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_2979655
Richard D. James is geniaal gestoord, of om met Rivella te spreken: een beetje vreemd, mar wel lekker.

Bekendere nummers als Windowlicker en Come To Daddy zijn goed, maar zijn onbekendere werk is ook superieur. Keukenmachines samplen, draaien met schuurpapier: alles voor het goede geluid. Totale gekte in de beats tot schitterende melodieen in zijn ambient-werkjes.

Ach, die Aphex...

Je moet er inderdaad naar leren luisteren: meeste vrienden en vriendinnen vinden het teringherrie. Ik vind het schitterend.

pi_2979674
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:07 schreef SHE het volgende:
Terringherrie wordt vaak gebruikt als referentie aan deze artiest.

naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad

Ok, dit las ik net iets te laat...
Dan raad ik je zeker nine inch nails aan. Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig
pi_2979758
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:

[..]
Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig

dEUS, eels en Sparklehorse kunnen dr ook wat van
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:18:27 #20
10785 Smots
pi_2979808
Minder bekend, maar zeker niet minder listig: Consolidation.

ERRRRRRRRRUG LEKKER!

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:18:45 #21
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_2979812
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:10 schreef Aneurism het volgende:
Ik had al een topic over ze geopend, als het goed is zit er een link in naar Come to daddy video clip... Vraagje, vind je de muziek leuk vanwege de verschillende deuntjes die door elkaar zijn gezet, of vind je het gewoon lekker om te luisteren zonder een gedachte erbij... Moch je die geluidjes lekker vinden, raad ik aan om eens nummers van Nine Inch Nails te luisteren. Nummers Als the fragile, Reptile etc. Zeer lekker... En geweldig als je totaal stoned bent.
Trent Reznor: nog zo'n geniaal persoon. Schepper van de coolste industrial (Mr Self Destruct) tot de warmste ambient (A Warm Place). The Downward Spiral is briljant, The Fragile eveneens.

Even on-topic: op het remixalbum van NIN, Further Down The Spiral, staat een werkelijk briljant nummer van Aphex Twin:
At The Heart Of It All.
Weinig instrumenten, veel samples: sissen, misthoorns, metaal. Samengesmolten tot een waar meesterwerk. Aphex Twin roeleert!

pi_2979847
Ik vind Bucephalus Bouncing Ball een meesterwerk.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:23:00 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979898
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ok, dit las ik net iets te laat...
Dan raad ik je zeker nine inch nails aan. Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig

volgens mij heb ik het al eens gehoord , want het komt me wel ernstig bekend voor.
if not; thanx ..tip van de liefhebber is nooit weg.

en AT roeleert zeker ! ( populistisch gesproken )

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:31:30 #24
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
  dinsdag 29 januari 2002 @ 23:26:23 #25
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_2980936
Aphex Twin behoort zeker tot mijn favo artiesten. Al een poos luister ik naar zijn materiaal. Het laatste wat ik nog van hem gekocht is die obscure 808 STATE remix en het album drukqs. Totaal geen spijt van

Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.

Wat ook een echte 'klassieker' is, dat is de cd Polygon Windows 'Surfing on the sines'. Pseudoniempje van Aphex Twin.

Girl/Boy heb ik hier nog op vinyl liggen. Freaky platenhoes trouwens want daar staat een grafzerk op met de naam Richard D. James. Waarschijnlijk is dit een eerbetoon aan zijn overleden broertje, hence the name Aphex Twin Maar helemaal zeker weten doe ik niet.

Wat helaas moeilijker te krijgen zijn de analogua bubblebaths series van Aphex Twin. Die zeker allemaal de moeite waard om uit te checken.

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_2980997
werelds.

squarepusher vind ik trouwens ook meesterlijk (labelmaatje van aphex twin)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_2981137
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Pseudoniempje van Aphex Twin.
Als er iemand onder veel pseudo's heeft gewerkt...

Kent iemand zijn remixen van het deuntje van Pacman? Geniaal...

Verder vind ik Flim een erg relaxed nummer. Het komt na Come To Daddy (pappy mix ) op de Come To Daddy EP, en het is zo relaxed vergeleken bij dat geschreeuw en alles bij Come To Daddy

En zijn clips zijn ook stuff of legends

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 29 januari 2002 @ 23:43:12 #28
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_2981149
Ik kan me die vage clip van Windowlicker nog herinneren waarbij die wijven van die halve kerels worden...

Leuke muziek trouwens

I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
  woensdag 30 januari 2002 @ 09:56:05 #29
10785 Smots
pi_2983148
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:43 schreef ROEN het volgende:
Ik kan me die vage clip van Windowlicker nog herinneren waarbij die wijven van die halve kerels worden...

Leuke muziek trouwens

'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
èrg leuk.....
pi_2984980
Come to DaddY... heel slecht voor op de snelweg...

Egt geweldig die muziek... Dit nummer is trouwes ook gebruikt in de film "8 mm" (volgens mij met Nicolas Cage) Super vette film... Niet gezien.. moet je zeker doen..

woensdag 30 januari 2002 @ 23:29:40 #31
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_2994049
Als je 8mm een coole film vond dan moet je Thesis gaan zien. Die film heeft als inspiratie gedient voor 8mm en is stukken beter.
  woensdag 30 januari 2002 @ 23:34:25 #32
6456 Mata-Hari
Bedrieglijk en Gevaarlijk
pi_2994109
quote:
Ja en Ja!

Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen

Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal

Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!

Laat me je verleiden........
  donderdag 31 januari 2002 @ 11:08:42 #33
18413 Summoner
pi_2996654
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 09:56 schreef Smots het volgende:

[..]

'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
èrg leuk.....

Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!
pi_2997203
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 11:08 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!

JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigens DE clip van aphex eigenlijk, met die kleine meisjes en dat enge hoofd.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_3006880
quote:
JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigens DE clip van aphex eigenlijk, met die kleine meisjes en dat enge hoofd.
Ja, had ik vroeger als icoon. Random php script editie, stuk of 10 dus Erg goede clip.

Kep overigens ook best al een aantal AT cd's. Z'n laatste, Windowlicker, Come to Daddy, Selected Ambient Works I & II en Classics.

... na vijf jaar
pi_3007534
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Als je 8mm een coole film vond dan moet je Thesis gaan zien. Die film heeft als inspiratie gedient voor 8mm en is stukken beter.
Gaan we zeker een keer doen !!.. ben benieuwd....
pi_3007872
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:34 schreef Mata-Hari het volgende:

[..]

Ja en Ja!

Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen

Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal

Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!

Het coole van Aphex Twin vind ik juist dat die waanzin toch op de een of andere manier een vorm van 'orde' bevat, hij weet het altijd weer op de meest vreemde manieren inelkaar te draaien, hoe hard/vaag/gek de track soms ook klinkt en dat is juist wat de kracht is van zijn produkties
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_3010115
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 23:39 schreef Xhorder het volgende:
Selected Ambient Works I & II en Classics.
Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
pi_3011306
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 13:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!

didgeridoo vind ik zeker niet slecht (heb de 12" ervan ) maar niet het beste, al zijn producties klinken weer anders, dus moeilijk om een favo nummer aan te wijzen
pi_3015224
Ik vind het nummer dat hij met Philip Glass Orchestra heeft opgenomen ook een meesterwerkje.. ICCT Hedral heet het.. magnificent! en tsja Bucephalus Bouncing Ball blijft geweldig
Lazy as a sloth on valium
  zondag 3 februari 2002 @ 00:47:16 #41
1358 Xhorder
He's back...
pi_3027956
quote:
Yup "digeridoo" staat op classics. Z'n beste nummer wil ik het niet noemen, maar het is wel een 'classic'
... na vijf jaar
pi_3048573
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 20:55 schreef azura het volgende:
Ik vind het nummer dat hij met Philip Glass Orchestra heeft opgenomen ook een meesterwerkje.. ICCT Hedral heet het.. magnificent!
yupp die staat toch op die mix cd van steve rachmad? emerging??? lekker ontopic... ik heb alles van aphex twin op m'n comp staan... alle analogue bubblebath's en z enz... ook al z'n losse maxi's die hij heeft uitgebracht...hij is gewoon een genius... klaar... ik vind the elephant song simpel maar toch heel lekker als ik het zelf mag zeggen...
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_3051715
voor de kenners/liefhebbers:

http://www.spaz.com/teg/102301/

ik ben zowat van m'n stoel geflikkerd van het lachen tijdens het lezen van dat verhaal en de log

woensdag 6 februari 2002 @ 16:40:59 #44
10583 Fokkie
Officieel konijnentrainer
pi_3069962
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
[bla]
Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.
[/bla]
'On' is inderdaad een wereldnummer....heerlijk relaxed
"Van voor naar achter, van links naar TON"
pi_3070503
Rude schijt op Aphex Twin!
For being Rude is the only way
pi_3072099
ik weet echt niet wat ik vandeze muziek moet denken

ik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig

wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen

rare muziek, is wel oke maar raar

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_3072263
Aphex Twin is de shit! Echt geweldige muziek maakt die gast.. Hou van zowel al zijn rustige muziek (Alberto Balsalm!) als van t flink harde chaotische werk (bijv. Freeman, Hardy & Willis Acid met Squarepusher)!

En een beetje ingaande op die post hierboven: Hoe noemen jullie dit genre? Je hoort wel eens Intelligent Dance Music (IDM) maar dat vind ik persoonlijk echt een term! Drill 'n Bass vind ik wel cool klinken voor van die ratelende beats, en ook Braindance vind ik wel een goeie (wat ruimere) naam dr voor..

En kom nu niet aan met dat 'hokjesgeest zuigt' geblaat ok?

woensdag 6 februari 2002 @ 20:43:36 #48
1358 Xhorder
He's back...
pi_3072361
quote:
ik weet echt niet wat ik vandeze muziek moet denken

ik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig

wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen

rare muziek, is wel oke maar raar

Ik noem het anti-oogkleppen muziek Niet te vergelijken met trance enzo..
... na vijf jaar
  donderdag 7 februari 2002 @ 14:43:45 #49
15886 SpoPo
nederlands ondertiteld
pi_3080704
Aphex twin is echt mijn grote held en voorbeeld.
ik maak zelf ook muziek en word af en toe wel met hem vergeleken qua vaagheid.
ik noem het gewoon Psycho*electronish maar het kan net zo goed in de catogorie noise vallen. ik was net nog even bij een van de mannen van de "astma boys" supervette noise!
ik had een hele goede signature maar die ben ik kwijt
pi_3080935
Ik heb de 12`ìnch van Donkey Rhubarb bijna een jaar gezocht omdat daar een super mooie remix van dit nummer op staat van Philip Glass staat er super mooi!!!!!
It's been a long time, I shouldn't have left you
Without a strong rhyme to step to.
pi_3091527
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?

Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scoren

Wie kan er nog andere namen noemen

vrijdag 8 februari 2002 @ 10:17:06 #52
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_3091546
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?

Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scoren

Djezus, teveel om op te noemen, drum n bass, hip hop, techno, progressive, tech house, house, deep house, as long as its electronic...
pi_3091837
Autechre?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_3091885
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
Autechre?
Autechre rockt ook! Had ik eerst heel veel van, maar dat waren allemaal "veiligheidskopietjes" en die zijn allemaal stuk
Binnekort eens een zooi van aanschaffen.

EP7 is heel ruig, vooral dat je eerste track naar -10:00 kunt spoelen voor een bonusnummer

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_3091991
quote:

ik luister zelf veel naar Boards of Canada, Architect, Squarepusher...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_3092028
Bogdan Raczynski (geloof ik) is ook nog een goeie, ik weet alleen niet of ik z'n achternaam goed gespeld heb
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_3094111
check dryft maar 'ns uit. van de cd "cell" hou je een schedelbasisfractuur over (maar dan een euforische)
Verder is download ook erg lekker of Vein.
scheer je weg naar je mp3 zoekmachine!!

Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.

pi_3094213
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 14:49 schreef kamagurka het volgende:

Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.

Dat is zéér andere koffie ja.
pi_3095378
Beetje zelfde stijl en ook heel goed: Kid 606..

Squarepusher is ook de man! (Check zn nieuwste release (wap155)! Heel vette plaat!)

En een beetje meer elektro: Dexter!

pi_3123478
Ik was Autechre inderdaad vergeten in het rijtje bekende artiesten. In tegenstelling tot Aphex Twin zijn er IMHO van Autechre wel "klonen" aanwezig c.q. artiesten die kwa stijl soms heel dicht tegen Autechre aanzitten.

Wat me wel opvalt dat ik behalve de bekende namen uit het Warp of Rephlex kamp eigenlijk weinig namen hoor behalve dan "Kid 606".

Zelf luister ik, naast RDJ, veel naar artiesten van het Schematic label zoals "Push Button Objects","Richard Devine", "Jake Mandell" en "Phoenecia". Zegt dat iemand hier iets

pi_3124746
Push Button Objects is wel goed de rest ken ik niet...

Lo Recordings en Breakin Records vind ik ook wel vette labels, heb er alleen niet zo gek veel van. Alle releases van Ceephax (Squarepushers broertje) zijn trouwens heel cool! Vooral Acid Quakers EP, kent iemand die?

maandag 11 februari 2002 @ 13:54:56 #62
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_3124856
Normaal gesproken hou ik niet zo van Aphex Twin, het hangt een beetje tussen de grens van herrie en muziek, tussen geniaal en gek, een cd vind ik echter wel erg goed: selected ambiend works 85-92 errug rustige muziek, zwaar relaxed.

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 11 februari 2002 @ 14:47:05 #63
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3125409
Funkstorung is ook een begrip in de electronica.
Push Button Objects was inderdaad al genoemd. Kid 606 is ook errug goed.

Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)

Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal

Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.

maandag 11 februari 2002 @ 14:57:14 #64
18413 Summoner
pi_3125514
Big beat, zoals Chemical Brothers en Proppelerheads. Prodigy. Dat is het wel zo'n beetje.
pi_3128857
quote:
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:

Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)

Bola heb ik gezien in paradiso geloof ik, best leuk inderdaad...van het label Skam toch? Nieuwe album BoC staat al in bestelling bij Warp. Slag Boom Van Loon heb ik hier ook liggen..erg goed!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_3129778
Ik ken niet veel van hun muziek maar wat ik ken is uniek op een extreem trippende manier. De muziek style deed me denken aan de tweede CD van Shorty & Da Lord Back in the dayz.
[b]-=[BIG]headz=-[/b] Something as large as science will not stop for something as small as man
pi_3129810
quote:
Op maandag 11 februari 2002 20:44 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
Ik ken niet veel van hun muziek maar wat ik ken is uniek op een extreem trippende manier. De muziek style deed me denken aan de tweede CD van Shorty & Da Lord Back in the dayz.
Trippende herder!!!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_3134616
quote:
Funkstorung is ook een begrip in de electronica.
Push Button Objects was inderdaad al genoemd. Kid 606 is ook errug goed.

Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal

Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.

Funkstorung roeleert wel. Ik heb ook een verzameling oude CD's en 12"es van ze op het Nederlandse Bunker. Dat is gewoon lo-fi acid/house/techno ipv advanced electronix , hoewel er bij de laatste releases al een duidelijke verschuiving richting advanced electronix waarneembaar is. Er zijn ook enige solo-projecten van de Funkstorung mannen, zoals "Crunch" op Musik aus Strom.

Boards of Canada ken ik van de Slagboom van Loon remix CD, een beetje lief, moet ik echt voor in de stemming zijn (wel goed!). In mindere mate geldt dat ook voor Plaid en Black Dog, hoewel "Balil - Nort route" (ander pseudoniem van Black Dog) niet echt "lief" is.

Bola en Isan ken ik niet evenals het Prospect label, wat moet ik me daarbij voorstellen

Van Phonem was dacht ik een nieuw solo album uit daar moet ik nog achteraan, de samenwerkingsCD met Arovane is al wat ouder. De CD "Atol scrap" van Arovane is trouwens ook niet verkeerd. Wat betreft Aphex Twin gehalte scoort een AMX (=dus Arovane) remix van een "Accelera Deck" track heel hoog. "Krabbende geluiden", vage strings, flarden ritme en duistere sferen .

woensdag 27 maart 2002 @ 10:14:35 #69
12990 dewis
doen die snor henken en/ofzo
pi_3632239
de clip van Come To Daddy staat btw op fluim.tv
Even geen signature
pi_3637770
quote:
acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
vrijdag in hilversum, zondag in eindhoven.
  donderdag 28 maart 2002 @ 15:36:50 #71
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_3648066
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 18:14 schreef moondog het volgende:

[..]

acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
vrijdag in hilversum, zondag in eindhoven.

yop! daar ga ik dus heen.
getting high on protein deficiency
pi_3651787
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
pi_3663348
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
Dat is iets dat mij ook altijd verbaast.

Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar

Aphex Twin heeft daarentegen helemaal niks met rock te maken , puur electronische muziek door een af en toe zwaar zieke geest

vrijdag 29 maart 2002 @ 22:27:43 #74
12990 dewis
doen die snor henken en/ofzo
pi_3663502
[..]
Aphex Twin heeft daarentegen helemaal niks met rock te maken
[/quote]

Hallo zeg! Aphex Twin en geen Rock??! Damn, Rock bestaat alleen uit gitaren ofzo?

Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!

Even geen signature
pi_3663601
ja sehr vet! lekker vaag meestal...
  zondag 31 maart 2002 @ 03:08:02 #76
1358 Xhorder
He's back...
pi_3673956
quote:
Toevallig luister ik op dit moment naar de nieuwe Boards Of Canada. Maar andere electronische muziek artiesten die ik luister zijn Kid606, Squarepusher, Plaid, Ulver, Rotoscope, Múm, Single Unit, FSOL, Xploding Plastix (hoewel ik het niet écht geweldig vind) en ik probeer momenteel wat Jazzland Records releases te krijgen.
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
The Prodigy volgens mij omdat ze zich toch meer als een rock band presenteren. Aphex Twin misschien door het intense van z'n muziek, het agressieve, tis toch een beetje de punk van de electronische muziek.
... na vijf jaar
pi_3674566
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:08 schreef Circuitbreaker het volgende:
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar
Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig

Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 1 april 2002 @ 11:15:51 #78
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_3684794
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:27 schreef dewis het volgende:
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
Het was gisteravond (zondag) in de effenaar, dus helaas, je hebt het gemist.

Het was moeilijk spastisch vet. Bogdan kan belachelijk vet epileptisch dansen.

pi_3686360
quote:
Op zondag 31 maart 2002 05:05 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig

Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.

De trax van The Prodigy staan mij totaal niet aan wat bij Aphex Twin heel anders ligt. Ik wijt dat dus aan de rock-invloeden. Waarom zou ik niet van "pure" electronische muziek mogen houden

Rock doet me in het algemeen niks, de enige "cross-over" band wat ik wel iets vond zijn "The Shamen" => "Make it mine (original & Lenny D remixes) .

dinsdag 2 april 2002 @ 18:09:08 #80
25947 flaphead
twisted shit.
pi_3698859
quote:
ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van

ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...

ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.

ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_3698874
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 18:09 schreef flaphead het volgende:

[..]

ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van

ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...

ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.

ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.

Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
  dinsdag 2 april 2002 @ 18:40:30 #82
25947 flaphead
twisted shit.
pi_3699182
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 18:11 schreef kamagurka het volgende:
Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
dat bedoel ik maar
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  vrijdag 21 juni 2002 @ 20:34:54 #83
27648 Weakling
available in strong mint
pi_4693548
Beter laat dan nooit ...

Zekers ook de moeite waard, een ander pseudootje van RDJ: Caustic Window. De compilatie is zeeeeer de moeite waard. Favo RDJ nummers op dit moment: Quoth, Tamphax en Cuckoo.

Andere artiesten waar ik graag naar luister en die ik nog niet hiero (geloof ik) ben tegengekomen zijn (in willekeurige volgorde): Ovuca, Two Lone Swordsmen, Global Goon, Plastikman, Rechenzentrum, Herrmann & Kleine, Cornelius, Orbital, Vulva, Plone, Solex, Add (N) to X, en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan ...

Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_4693594
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
Jusqu'ici tout va bien...
pi_4693865
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:37 schreef Manono het volgende:
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
dat blijkt, Aphex Twin bestaat maar uit 1 persoon
pi_4693902
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)

vond het al op me 13e ofzo vet

vrijdag 21 juni 2002 @ 21:01:33 #87
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_4693953
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:34 schreef Weakling het volgende:
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
Deze zaterdag (morgen, 22 juni) in Brussel (Bijna nederland), The Abergwyngreyn Rave.

Gratis, stuk of 7 'braindance' artiesten

copypaste van www.papigroove.org:
THE ABERGWYNGREGYN RAVE

Grand-Place Brussels
BOGDAN RACZYNSKI (REPHLEX)
JAMIE LIDELL (SPYMANIA-WARP)
LUKE VIBERT (NINJA TUNE)

After party at 56 Rue des Tanneurs
CEEPHAX (FIRSTCASK)
KOSMIK KOMMANDO (UNIVERSAL INDICATOR)
THE RAILWAY RAVER (REPHLEX)
JONNY JENKINSON (HARDCORE BRAIN)

22nd of June 2002 - Lives start at 8pm – FREE
entrance

Ik weet nog niet of ik ga (Bogdan is wel vet vet vet fucking fuck vet) (zie plaatje onder mijn nick, dat is hem)

vrijdag 21 juni 2002 @ 21:06:28 #88
27648 Weakling
available in strong mint
pi_4694025
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:58 schreef Whaxx het volgende:
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)

vond het al op me 13e ofzo vet

En hoe oud ben je nu? 13,5?

Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 21:28:54 #89
30096 -empyrian-
GODKANKER APENOTEN!
pi_4694362
Aphex Twin r0x =]
ik heb er (slechts) 2 cd's van, maar ga binnenkort ff flink veel inkopen
hele vette muziek.
welcome to the real world...
pi_4706512
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:06 schreef Weakling het volgende:

[..]

En hoe oud ben je nu? 13,5?

Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!

Bijna goed, maak er dan 17.5 van, en ik vinnut nog steeds vet .. Veel vrienden van mij kunnen aphex twin niet waarderen, er zijn er ook met diepere muzikale voorkeur die waarderen het wel..
  zondag 23 juni 2002 @ 00:10:37 #91
6196 UFO
I WANT TO BELIEVE
pi_4708157
quote:
Yep is top Heb het album Selected Ambient Works Volume I al 8 jaar en draai het nog altijd. Echt goeie Ambient sounds, ben tegenwoordig fan van Air, heeft goeie sound wie weet er wat meer over wat ze zowel hebben uitgebracht (discografie) of site met andere nfo.
Thankx Mzl Freaky
Yeah sure cut the Crap!!!,
pi_4712091
heel vet
pi_7407021
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
pi_7407556
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:55 schreef LekkerRelaxt het volgende:
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
Dit nummer moet je inderdaad niet negeren!!
Als we in contact mochten komen met een buitenaardse beschaving, dan zou dit nummer planeet aarde moeten representeren.
  woensdag 18 december 2002 @ 22:14:02 #95
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7417258
Stone in focus ... leuk als je de vinyl versie hebt van SAWII ... want op de CD's van SAWII staat ie nie ...
pi_7419437
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:21 schreef Disorder het volgende:
Xtal vind ik nog een stukje beter, echt heel dromerig.
Is ook erg relaxt..
Ken je akufen?
pi_7419443
Autumn Acid
pi_7419607
* Miwe meldt zich als Aphec Twin liefhebber.

Maar moet bekennen dat ik het vooral heb meegekregen van een huisgenoot waarmee ik altijd samen blowde die het altijd opzette. In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.

CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Richard D. James
I care because You do

En verder nog ettelijke MP's

Favo: Xtal en Girl Boy Song

donderdag 19 december 2002 @ 00:37:19 #100
27699 Ravage
thinking about you
pi_7420054
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
Dat is juist bijzonder, net zoals bij bv. Radiohead, begin je na een paar keer luisteren de muziek te 'snappen' en te waarderen, en voor je het weet ben je er aan verslaafd.

Aphex Twin staat er dan ook om bekend om live zijn fans in een soort van extase te kunnen brengen (hij moest zich zelfs onder de draaitafel verstoppen omdat een aantal bezeten fans het podium op kwamen rennen)

Vette nummers: Heliospan, On, Girl/boy song, Milkman ('i would like some milk from the milkman's wife's tits') en het laatste album DrukQs

i'm not living, i'm just killing time
pi_7429982
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:56 schreef Rulin het volgende:
Autumn Acid
Das Mike Paradinas/µ-Ziq
  donderdag 19 december 2002 @ 19:06:46 #102
25947 flaphead
twisted shit.
pi_7432591
...maar ook lekker geremixed door Aphex Twin
pi_7432889
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
* Miwe meldt zich als Aphec Twin liefhebber.

CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Imca Marina - *alle cd's
Richard D. James
Tonny Eyk - Dans Met Me
I care because You do

*Ook meldt! *slurp**

Square Pusher & Aphex Twin - Free Man Acid
lekkerrrrrrrrrrr

pi_7438128
Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Gisteren voor het eerst "Aphex Twin - On" gehoord en zit nu continu te trippen op dit nummer... heerlijk. Kan amper stil blijven zitten, en krijg bijna automatisch een enorme smile op mn smoel.

Maarre... ja, al langer aphex twin fan hehe. Van de ambient works 85-92 tot de meer chaotische nummers.

Catch ya on the flipside...
pi_7438135
Compleret
  vrijdag 20 december 2002 @ 02:41:17 #106
27699 Ravage
thinking about you
pi_7443110
quote:
Op donderdag 19 december 2002 22:36 schreef DGR het volgende:
Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Gisteren voor het eerst "Aphex Twin - On" gehoord en zit nu continu te trippen op dit nummer... heerlijk. Kan amper stil blijven zitten, en krijg bijna automatisch een enorme smile op mn smoel.

Maarre... ja, al langer aphex twin fan hehe. Van de ambient works 85-92 tot de meer chaotische nummers.

'On' heeft trouwens ook een hele vette videoclip. Jammer dat ze die tegenwoordig nooooit draaien op TMF/MTV
i'm not living, i'm just killing time
  vrijdag 20 december 2002 @ 11:31:54 #107
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_7445634
Nog wat Richard D. James projectjes:

Bob and Ian
LMNO
Diceman
Solace ("Hold me now" is, imho, geweldig!)
Musical Director

via Vivatonal Records

pi_7445675
Windowlicker + clip blijft voor mij toch een geniaal nummer. Toegegeven dat ik de rest van het Aphex Twins repertoire niet ken
  vrijdag 20 december 2002 @ 11:45:06 #109
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7445873
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 11:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nog wat Richard D. James projectjes:

Bob and Ian
LMNO
Diceman
Solace ("Hold me now" is, imho, geweldig!)
Musical Director

via Vivatonal Records

Jammer alleen dat geen van alle bovengenoemde namen ook maar iets met Richard D James te doen heeft, maar er nog steeds dit misverstand blijkt te bestaan ....
  vrijdag 20 december 2002 @ 12:16:13 #110
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7446338
quote:
Op donderdag 19 december 2002 19:18 schreef haaahaha het volgende:

[..]

*Ook meldt! *slurp**

Square Pusher & Aphex Twin - Free Man Acid
lekkerrrrrrrrrrr

Hey!!! Doe dat ff lekker hier:
Pleeg hier quotefraude reeks 2
pi_7447245
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 11:34 schreef aarrgghh het volgende:
Windowlicker + clip blijft voor mij toch een geniaal nummer. Toegegeven dat ik de rest van het Aphex Twins repertoire niet ken
Probeer de monkey drummer clip eens, die is lachen!!!!
pi_7449392
Aphex Twin r0x0rzzzz...

De enige zwaar electronica freak die op Radio 4 ook nog zwaar gewaardeerd wordt. Valt onder modern klassiek.

En al die wilde verhalen over hem... maar 3 uur per dag slapen, optredens waarbij ie schuurpapier op de draaitafels mikte, Didgeridoo gemaakt om mensen op te laten rotten, etc.

Genialiteit en gestoordheid grenzen heel dicht aan elkaar...

BTW: Minder bekend van hem is z'n Polygon Window pseudoniem.

vrijdag 20 december 2002 @ 15:03:35 #113
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7449457
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:11 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Probeer de monkey drummer clip eens, die is lachen!!!!

Is daar inmiddels een beetje fatsoenlijke versie van te vinden? Ken alleen maar een ongeveer 10 seconden durend superslechte kwaliteit versie ...

Monkey Drummer was onderdeel van een expositie van Chris Cunningham ... die expositie is ook nog even in nederland te zien geweest ...

pi_7449776
Op Zakaa heb ik een 2.50 durende mpeg kunnen kopen
  vrijdag 20 december 2002 @ 16:54:54 #115
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7451271
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:20 schreef haaahaha het volgende:
Op Zakaa heb ik een 2.50 durende mpeg kunnen kopen

Oeh ... die winkel zit hier toevallig ook in de straat ... zal ik 'm daar vanavond (koopavond) ook eens gaan kopen ...
pi_7451375
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 02:41 schreef Ravage het volgende:

[..]

'On' heeft trouwens ook een hele vette videoclip. Jammer dat ze die tegenwoordig nooooit draaien op TMF/MTV

klopt

ik heb hem niet meer gezien sinds MTV's Chillout Zone

pi_7452252
Aphex Twin is mijn held
pi_7454022
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:00 schreef ric0 het volgende:
Aphex Twin r0x0rzzzz...

Valt onder modern klassiek.

Dat geloof ik graag! Drukqs is lastig in te komen, maar het klankbeeldje is zeker niet onaangenaam!!
Jammer dat ik het nummertje monkey drummer nergens gewoon als mp3 kan vinden.
pi_7486688
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 02:41 schreef Ravage het volgende:

[..]

Damn, net ff die clip gechecked en ik herken m ja... vond het toen ook al een relaxed nummer

Maar wat me opvalt is hoe tijdloos die muziek eigenlijk is, dit nummer is dus al knap oud. Dan die cd "selected ambient works 85-92" die ik nu nog steeds zeer relaxed vind, met nummers van 10-17 jaar oud dus. Dingen als didgeridoo die ik nog steeds niet ouderwets vind... verbaas ik me echt over. Terwijl ik bij tig andere nummers denk van "wel geinig maar dat zou ik nu echt niet meer zo super vinden".

Catch ya on the flipside...
  maandag 23 december 2002 @ 00:24:13 #120
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7491281
En ff een nutteloos feitje over de video bij "On" ... deze is directed door de zanger van de band Pulp ... Jarvis Cocker ...
  dinsdag 24 december 2002 @ 12:13:38 #121
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7517687
quote:
Ik denk dat het je moet liggen.
Ik vind sommige dingen net iets te gefreaked, maar ik heb die cd Druqz (of hoe je dat ook schrijft) gekocht en vind hem zeer goed. Vooral het tweede nummer van cd1 kan ik geen genoeg van krijgen.
(bedankt voor het helpen herinneren dat ik die volgende keer als ik thuiszit keihard aan moet zetten)
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 24 december 2002 @ 12:20:44 #122
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7517795
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:20 schreef zodiaque het volgende:
Ik vind Bucephalus Bouncing Ball een meesterwerk.
Yep, en dat ambient-drum&bass-achtige nummer wat op diezelfde EP (come to daddy) staat
(excuses voor het gebrek aan kennis van de titels van de nummers... *schaam*)
  dinsdag 24 december 2002 @ 12:22:54 #123
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7517828
ik kan me herinneren dat ik kippevel over mijn hele rug kreeg toen ik "drukqz" in de winkel beluisterde (het tochte..)
pi_7521951
Aphex Twin roeleerttt zwaaaarrrr
pi_7522219
Ik heb 2 albums van aphex twin, maar luister er zelden naar.
Is wel relaxte muziek dat wel, maar niet om op te werken
  vrijdag 21 maart 2003 @ 20:27:49 #126
27648 Weakling
available in strong mint
pi_9291346
*schop*

Vandaag "26 Mixes for Cash" binnen gekregen ... en hij is erg fijn! Richard weet in zeer gevarieerde stijl telkens weer een lekkere eigen draai aan de nummers te geven ... heerlijk tussendoortje!!!

Enne: de AFX chocolademunten zijn vast ook heel lekker, maar die bewaar ik lekker ...

pi_9291392
*schopt mee*

Vandaag Selected Ambient Works 85 - 92 op 12" binnengekregen.
Wat is die gast eigenlijk briljant.

dinsdag 1 april 2003 @ 17:03:44 #128
25947 flaphead
twisted shit.
pi_9515321
luister inmiddels ook een weekje naar 26 mixes for cash, en hij bevalt me meer dan ik verwacht had.
op vrijwel alle nummers is een enorm aphex twin-stempel gedrukt, zodat zijn stijl altijd wel te merken is. ik ken vrijwel geen van de originelen, dus dat scheelt ook.
leuk is de verdeling van de cd's, op cd1 overwegend rustigere nummers, en op cd2 de wat stevigere tracks.
voorlopige favoriet is de remix van at the heart of it all van nine inch nails (cd2, track 5)
pi_10187731
Heb ook eindelijk de cd, en hoewel ik het merendeel al kende, is het toch een interessante cd.
Mijn favoriet is op zeker zijn remake van At The Heart Of It All.
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2003 @ 23:01:53 #130
47213 ArmaniMania
pi_10187841
Aphex Twin heb ik bijna alle cd`s van, alleen zijn aller aller eerste cd-single heb ik niet.

Deze muziek kan heel erg goed waarderen, beter dan al dat gemaakte commerciele. Hier hoor je tenminste iemand die muziek maakt naar zijn ideeën, zijn liefhebberij en niet dat van andere....

zaterdag 3 mei 2003 @ 23:08:00 #131
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_10187951
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 20:30 schreef haaahaha het volgende:
*schopt mee*

Vandaag Selected Ambient Works 85 - 92 op 12" binnengekregen.
Wat is die gast eigenlijk briljant.

wist je dat een aantal van die nummers gemaakt zijn door AT toen ie 14 jaar was??
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 4 mei 2003 @ 00:03:34 #132
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10189093
En met een beetje geluk komt 26 mei de EP Smojphace onder zijn AFX pseudo uit ...
pi_10190063
Hmmm, heeft ie wat met het getal 26 soms?

Ik hoorde het laatst, toen ik in de platenzaak was, dat er een nieuwe AFX aan zit te komen. Nog een paar weken wachten dan maar.
Deze komt op z'n eigen label (Rephlex) uit, toch?

zondag 4 mei 2003 @ 18:20:54 #134
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10200376
quote:
Op zondag 4 mei 2003 01:12 schreef Miro het volgende:
Hmmm, heeft ie wat met het getal 26 soms?

Ik hoorde het laatst, toen ik in de platenzaak was, dat er een nieuwe AFX aan zit te komen. Nog een paar weken wachten dan maar.
Deze komt op z'n eigen label (Rephlex) uit, toch?

Wat ik ervan weet is dat ie al een paar keer uitgesteld is geweest en nu dus voor de 26ste gepland staat, maar ja, misschien wordt ie weer uitgesteld (fingers crossed dat dat niet gebeurt).

Enne: waarschijnlijk komt ie op een sublabel van Rephlex uit, misschien wel net als zijn 2 remixes van een tijdje terug op het Men label.

pi_10730720
En het is nu 28 mei, is die single al uitgekomen en waar kan ik die vinden ?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:26:25 #136
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10731902
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:36 schreef Reefer het volgende:
En het is nu 28 mei, is die single al uitgekomen en waar kan ik die vinden ?
Weer uitgesteld ... 16 juni dit keer ... meer info op www.watmm.com ... de Smojphace EP is blijkbaar geen pure AFX CD, maar een CD met een nummer van The Bug en 2 AFX tracks ... oh wacht ... een remix van een nummer van The Bug, dus ook waarschijnlijk door AFX ... en onder zijn nieuwe pseudoniem DJ Smojphace schijnt het behoorlijke teringherrie te zijn ...

[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 28-05-2003 13:32]

pi_10737975
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:26 schreef Weakling het volgende:

[..]

Weer uitgesteld ... 16 juni dit keer ... meer info op www.watmm.com ... de Smojphace EP is blijkbaar geen pure AFX CD, maar een CD met een nummer van The Bug en 2 AFX tracks ... oh wacht ... een remix van een nummer van The Bug, dus ook waarschijnlijk door AFX ... en onder zijn nieuwe pseudoniem DJ Smojphace schijnt het behoorlijke teringherrie te zijn ...

16 juni .. ok ik heb geduld.. mooi om te horen dat ie in elk geval niet stil zit
  woensdag 28 mei 2003 @ 20:02:29 #138
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_10740747
Aphex is tuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gek
"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
  woensdag 28 mei 2003 @ 21:02:01 #139
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10742012
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 20:02 schreef Milkwoman het volgende:
Aphex is tuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gek
Are you one of those girls for whom time stands still ... once a month?

vage Aphex Twin quote nummer 148b

pi_10781093
Ook ik ben groot fan van Aphex, en heb nu 21 cd's van hem. Wat ik al een tijdje zoek zijn de twee Hangable Auto Bulb album's. Hier zijn maar een paar duizend exemplaren van gemaakt en zijn dus ook erg moeilijk te vinden. Is hier misschien iemand die weet waar mp3's o.i.d. te vinden zijn?

Marco

vrijdag 30 mei 2003 @ 22:49:02 #141
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10781279
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 22:37 schreef mbeis het volgende:
Ook ik ben groot fan van Aphex, en heb nu 21 cd's van hem. Wat ik al een tijdje zoek zijn de twee Hangable Auto Bulb album's. Hier zijn maar een paar duizend exemplaren van gemaakt en zijn dus ook erg moeilijk te vinden. Is hier misschien iemand die weet waar mp3's o.i.d. te vinden zijn?

Marco

Nee, want warezrequests mogen hier niet.
pi_10781479
Relax, ik hoef er niet illegaal aan te komen...Als iemand weet waar ik ze kan kopen dan is dat natuurlijk ook goed.
  zondag 1 juni 2003 @ 10:29:54 #143
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_10801638
ehm, ik ben aan veel cd's gekomen door in engeland op vakantie te gaan, en anders moet je eens bij een platenzaak vragen of je er ook cds kan bestellen...

Succes!

"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
  zondag 1 juni 2003 @ 13:13:10 #144
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10803560
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 22:37 schreef mbeis het volgende:

Marco

Wow 21 ... en ik dacht dat ik er veel had ... ehm ... hoeveel heb ik er eigenlijk? ... geen idee ... eens kijken ...

01. AFX - Analogue Bubblebath
02. AFX - Analogue Bubblebath 3
03. AFX - Analogue Bubblebath 4
04. AFX - Two Remixes
05. Aphex Twin - 26 Remixes For Cash
06. Aphex Twin - Classics
07. Aphex Twin - Come To Daddy
08. Aphex Twin - Donkey Rhubarb
09. Aphex Twin - Drukqs
10. Aphex Twin - Drukqs 2 track promo
11. Aphex Twin - Girl/Boy E.P.
12. Aphex Twin - I Care Because You Do
13. Aphex Twin - On
14. Aphex Twin - On remixes
15. Aphex Twin - Richard D James album
16. Aphex Twin - Ventolin E.P.
17. Aphex Twin - Ventolin E.P. remixes
18. Aphex Twin - Windowlicker
19. Aphex Twin - Windowlicker + video
20. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
21. Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume 2
22. Caustic Window - Compilation
23. Mike & Rich - Expert Knob Twiddlers
24. Polygon Window - Surfing On Sine Waves

Hmm ... 24 dus ... dat had ik niet gedacht zo snel ... daarnaast heb ik nog wat ... ehmmm ... ietsje minder eerlijk verkregen materiaal:
01. Aphex Twin - Hangable Auto Bulb Part 1
02. Aphex Twin - Hangable Auto Bulb Part 2
03. Aphex Twin - Melodies From Mars
04. Aphex Twin - Quoth E.P.
05. Pac Man - Power Pill

Al met al een redelijk complete verzameling ... heb je nog een aanvulling Marco?

pi_10807765
Nope, heb hier geen aanvulling op. Deze lijst heb ik op een of andere manier ook. Enige is dat ik Mike&Rich, Powerpill en Ventolin remixes niet heb. Wel heb ik Aphex Singles Collection nog, een Japanse import CD. Daar staan de nummers op van On remixes EP, Ventolin EP en Donkey Rhubarb EP.
Waar heb je de Hangable Auto Bulb EP's vandaan?

Marco

pi_10809727
Ik dacht dat ik al vrij veel had,maar ik heb dus maar 13 14 cd's van RDJ. Mooie collecties allemaal mensen!
It's better to be late in this world than to be early in the next.
pi_10811037
Wie weet trouwens welke uitgave van 'Selected Ambient Works' ik 't beste kan kopen? Er zijn best wat reissues van uitgekomen en volgens mij zitten er ook wat niet-officiele tussen...
pi_10811747
Die van mij is AMB 3922 CD Published by R&S Records. Marketed & Manufactured by R&S Records/Belgium etc.

Ik heb m ooit een keer voor 5 pieken uit de bak van de Plaatboef gehaald. De opdruk op de CD is een beetje vervaagd en het boekje is geen boekje maar een los velletje.

Ik vraag me af of het een officiele release is, het geheel ziet er erg bootleggerig uit. Hij klinkt wel gewoon goed.

It's better to be late in this world than to be early in the next.
pi_10819904
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 17:08 schreef Fisherman het volgende:
Ik heb 2 albums van aphex twin, maar luister er zelden naar.
Is wel relaxte muziek dat wel, maar niet om op te werken
Hm, ik kan er anders heel goed op werken, heb het vaak genoeg aan staan als ik aan het werk ben om dingen te ontwerpen ofzo, krijg ik meestal tenminste best (behalve bij Come To Daddy, maar weer wel bij Donkey Rhubarb) creatieve ideetjes van. En je hebt van die nummers van hem, als je die luisterd en je hebt net iets te veel koffie op dan heb je zoiets van
Thousands of people believe in god and nobody ever saw him, Thousands of people saw UFO's and nobody believes in them
pi_10820393
quote:
Op zondag 1 juni 2003 20:41 schreef Coppertop het volgende:
Ik vraag me af of het een officiele release is, het geheel ziet er erg bootleggerig uit. Hij klinkt wel gewoon goed.
Dan is het een bootleg... een echte Selected Ambient Works barst namenlijk van de ruis, omdat het allemaal van oude tapes komt.
pi_10820549
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:53 schreef ric0 het volgende:

[..]

Dan is het een bootleg... een echte Selected Ambient Works barst namenlijk van de ruis, omdat het allemaal van oude tapes komt.

klopt aan de ruis hoor je altijd of het een echte oud cd/plaat is
Thousands of people believe in god and nobody ever saw him, Thousands of people saw UFO's and nobody believes in them
  maandag 2 juni 2003 @ 14:26:23 #152
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10826519
quote:
Op zondag 1 juni 2003 17:42 schreef mbeis het volgende:
...
Waar heb je de Hangable Auto Bulb EP's vandaan?

Marco

Ehmm ... nou ... luistert en kijkt niemand? ... ok ... ik zal het heel zachtjes vertellen ... kazaa ... hey, zwaailichten voor de deur ... wat moet de politie van me? ... uh oh ...
pi_10827034
Zijn die Hangable Auto Bulb's ook op cd dan?
Dacht dat ze alleen op vinyl uitgebracht waren.
Weet ze op vinyl wel te krijgen, alleen wel duur. Erg duur.
Tussen de $100 en $200.

Je kunt ook Ebay in de gaten houden, maar ook daar zal de prijs hoog oplopen denk ik.

Moderator maandag 2 juni 2003 @ 14:46:36 #154
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_10827086
quote:
absoluut super

heb er veel van

WindowLicker (vinyl)
WindowLicker (CD-extra)
Analog bubblebath
...I care because you do
come to daddy EP
come to viddy (de video)

en nog wat losse nummertjes zoals speedracer

toppers: WindowLicker, Come to Daddy (mummy mix) IZ-US, nannoo en bucapulus bouncing balls (als ik het goed schrijf ) en de B kant van Windowlicker (nummer tussen windowlicker en nannoo in ) SUPERRRR

(en ik draai normaal club/trance/dance-achtige muziek)

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 juni 2003 @ 16:39:34 #155
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10830579
quote:
Op maandag 2 juni 2003 14:44 schreef Miro het volgende:
Zijn die Hangable Auto Bulb's ook op cd dan?
Nee niet op cd (voor zover ik weet) ... wel is een enkel nummer zoals Laughable Butane Bob op een cd compilatie verschenen, maar de complete HAB is alleen op vinyl (helaas helaas)

Hopelijk doet meneer RDJ ooit nog eens hetzelfde hiermee als met zijn destijds moeilijk te verkrijgen remixes en brengt ie ze alsnog op cd uit.

dinsdag 3 juni 2003 @ 16:49:14 #156
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_10855153
check het centrale IDM topic

Intelligent Dance Music

Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 4 juni 2003 @ 14:38:33 #157
42504 Brammert
www.bruisend.tk
pi_10878634
-edit: spam-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-06-2003 22:42]

Echt vet? Je gezicht insmeren met boter, dan ben je pas vet! >> Bruisend.tk
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:11:37 #158
27648 Weakling
available in strong mint
pi_10902875
Eindelijk ...

AFX - Smojphace EP is nu te pre-orderen bij Warp (www.warprecords.com)

Trax:
1. Remix of "Run The Place Red" (The Bug feat. Daddy Freddy)
2. KTPA1
3. KTPA2

Die titels laten weer aan duidelijkheid nix te wensen over ...

Benieuwd of het echt "klereherrie" ala Merzbow zal zijn, of dat ie ons toch weer met iets heel anders weet te verrassen ...

pi_10961351
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:49 schreef Lopat het volgende:
Je moet er wel een beetje naar leren luisteren...

net zoals hardrockers dat zeggen over hun muziek..

en wat ook het geval is bij klassieke muziek....

In eerste instantie zul je het niet mooi vinden..

totdat je echt gaat luisteren...

ben eigenlijk meer metal/industrial/punk-mannetje, maar Aphex Twin kan ik zeeeeker wel waarderen, tegenwoordig zelfs nog meer dan genoemde stijlen : )
't is idd wat je zegt, 1e keer is gewoon rrrrrrrrraaaaaaaarrrr

en toen opeens was je eraan verslaafd ; )

zelfde geld voor mij bij autechre, u-ziq, blackdog pr, squarepusher, e.d.
of dan toch misschien omdat het soms neigt naar industrial en andersom.. dunno : P

pi_11167535
quote:
Op zondag 8 juni 2003 11:57 schreef joehaann het volgende:

[..]

ben eigenlijk meer metal/industrial/punk-mannetje, maar Aphex Twin kan ik zeeeeker wel waarderen, tegenwoordig zelfs nog meer dan genoemde stijlen : )
't is idd wat je zegt, 1e keer is gewoon rrrrrrrrraaaaaaaarrrr

en toen opeens was je eraan verslaafd ; )

zelfde geld voor mij bij autechre, u-ziq, blackdog pr, squarepusher, e.d.
of dan toch misschien omdat het soms neigt naar industrial en andersom.. dunno : P

eerst vond ik ook alleen maar Punk, Rock, en Gothic leuk, maar aan aphex raak je snel verslaafd .
  dinsdag 17 juni 2003 @ 14:12:13 #161
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11167934
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 14:00 schreef buzzin het volgende:

[..]

eerst vond ik ook alleen maar Punk, Rock, en Gothic leuk, maar aan aphex raak je snel verslaafd .

Klopt, ondanks dat ie enorm zijn best doet om zijn fans kwijt te raken (eik wilde ik zeggen "to piss off his fans", maar daar kon ik ff geen goed nederlands alternatief voor bedenken).
  dinsdag 17 juni 2003 @ 18:40:24 #162
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11175439
AFX - Smojphace EP

Aphex Twin in zijn DJ Smojphace incarnatie ... een recensie.

Het eerste opvallende aan de Smojphace EP is het uiterlijk. Voorkant van de CD is zwart zonder opdruk, achterkant ook zwart. De hoes is een transparant dingetje met een klein stickertje in de linker bovenhoek waarop de tracklist staat.

Wat staat er op:

1. Run The Place Red - AFX mix original by the Bug & Daddy Freddy

Dit is een heerlijk overstuurd ragga/dub nummer met een lekker rauwe rap en keurig binnen de lijnen gehouden in de AFX mix. Op sommige momenten denk je even dat AFX de boel laat ontsporen, maar steeds trekt ie het nummer precies op tijd weer in het gareel. Het zou wel eens één van mijn favoriete nummers de komende tijd kunnen gaan worden.

2. KTPA1

Ehmm, ja, dit is wel behoorlijk schrikken. Mensen die bekend zijn met Merzbow zullen wel weten welke kant dit nummer op gaat. Nou ja nummer. Dit is dus echt compleet random noise zonder dat je daar ook maar enig patroon in kunt ontdekken. Misschien dat ik er vaker naar moet luisteren, maar vooralsnog is AFX voor mij ff een paar stapjes tever gegaan.

3. KTPA2

En jawel, zoals te verwachten, ook KTPA2 is van hetzelfde laken een pak. Compleet random noise en allerlei geluideffecten. Ik kan me levendig voorstellen hoe het publiek van een recent Bjork concert zich moet hebben gevoeld toen AFX dit soort ellende op volumesterkte 11 over ze uitstortte als voorprogramma.

Conclusie: koop deze CD voor het eerste nummer, want die is meer dan geweldig. De andere nummers kun je skippen. Hoewel ikzelf dat waarschijnlijk niet zal doen, omdat ik graag probeer door te dringen naar wat AFX ons nou eigenlijk wil bijbrengen met die herrie.

Ik vermoed dat ie bedoelt heeft "Zie je wel dat ik complete herrie kan maken en dat het zelfs dan nog goed verkoopt!" ... en gelijk heeft ie. I am such a sucker ...

dinsdag 17 juni 2003 @ 18:54:02 #163
40328 resurreXXion
The one thing...
pi_11175697
Alhoewel ik KTPA1 en 2 totaal niet kan waarderen (en eigenlijk geldt dat wat mij betreft voor alle noise muziek) kan ik wel lachen om zijn humor. RDJ zit de mensen zo onnmoemelijk te bezeiken. Ik wed dat ie zich thuis kapot lacht. Tijdje terug stond hij in het voorprogramma van Björk, waar hij keiharde noise begon te draaien (kun je je voorstellen...voor Björk fans)

Deze link is van een geluidsfragment van het liveconcert waarbij RDJ in het voorprogramma van Björk stond. Hilarisch!

http://aphextwin.watmm.com/audio/madafx.mp3

Zijn muziek vind ik de laatste tijd niet zo boeiend maar zijn gevoel voor humor des te meer!

...watching...approaching...
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:44:52 #164
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11218152
Ik hoop in ieder geval enorm dat ie het allemaal als humor bedoelt heeft, want als het dat niet is, dan zou ik weleens kunnen gaan afhaken. Maar gezien de verhalen rondom hem denk ik ook wel dat ie ons als luisteraar lekker probeert te fokken ...

Enne: dat MP3-tje van het Bjork optreden is briljant. Vooral als ie tijdens een korte break in zijn DJ-set de mensen hoort schreeuwen dat ie op moet lazeren, waarna ie vrolijk weer door gaat met zijn herrie.

pi_11255824
Horen die stemmen in madfx.mp3 nou bij de muziek of is het echt het publiek o_O
  zaterdag 21 juni 2003 @ 19:44:40 #166
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_11275134
aphex is geweldig (lekker)

paul jij ook hoor

Friedrich Nietzsche
pi_11513809
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 19:44 schreef Milkwoman het volgende:
aphex is geweldig (lekker)

paul jij ook hoor

Je hebt gelijk milkwoman, als ik t ooit met een man zou moeten doen zou ik AFX kiezen.
  woensdag 2 juli 2003 @ 16:38:20 #168
16284 WhitesoX
let's go bowling
pi_11513906
ja Aphex Twin is gaaf

vooral Girl Boy

My dirty undies! The laundy, the whites!
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 16:39:48 #169
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_11513943
quote:
allebei maar hij is geweldig en legandarisch!
vooral Windowlicker en de andere 2 nummers erop, Come to Daddy EP en Druqs!!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_11790869
ff lijstje neerknalle:

1. Aphex Twin - Acrid Avid Jam Shred (7:34)
2. Aphex Twin - The Waxen Pith (4:47)
3. Aphex Twin - Wax The Nip (4:14)
4. Aphex Twin - Icct Hedral (Edit) (6:07)
5. Aphex Twin - Ventolin (Video Version) (4:29)
6. Aphex Twin - Come On You Slags! (5:42)
7. Aphex Twin - Start As You Mean To Go On (6:01)
8. Aphex Twin - Wet Tip Hen Ax (5:18)
9. Aphex Twin - Mookid (3:48)
10. Aphex Twin - Alberto Balsalm (5:11)
11. Aphex Twin - Cow Cud Is A Twin (5:31)
12. Aphex Twin - Next Heap With (4:39)
13. Aphex Twin - Digeridoo (7:08)
14. Aphex Twin - Flaphead (6:56)
15. Aphex Twin - Phloam (5:29)
16. Aphex Twin - Isopropanol (6:19)
17. Aphex Twin - Polynomial-C (4:43)
18. Aphex Twin - Tamphex (Headphug Mix) (6:27)
19. Aphex Twin - Phlange Phace (5:18)
20. Aphex Twin - Dodeccaheedron (6:05)
21. Aphex Twin - Analogue Bubblbath 1 (4:44)
22. Aphex Twin - Metapharstic (4:30)
23. Aphex Twin - We have arrived (Aphex Twin QQT Mix) (4:20)
24. Aphex Twin - We have arrived (Aphex Twin TTQ Mix) (5:04)
25. Aphex Twin - Digeridoo (Live in Cornwall 1990) (6:19)
26. Aphex Twin - 4 (3:36)
27. Aphex Twin - Cornish Acid (2:14)
28. Aphex Twin - Peek 824545301 (3:04)
29. Aphex Twin - Fingerbib (3:48)
30. Aphex Twin - Corn Mouth (2:32)
31. Aphex Twin - To Cure A Weaking Child (3:56)
32. Aphex Twin - Goon Gumpas (1:56)
33. Aphex Twin - Yellow Calx (2:59)
34. Aphex Twin - Girl/Boy Song (4:46)
35. Aphex Twin - Logan Rock Witch (3:30)
36. Aphex Twin - Hankie (4:37)
37. Aphex Twin - Blur (5:05)
38. Aphex Twin - Cliffs (7:24)
39. Aphex Twin - Curtains (8:48)
40. Aphex Twin - Domino (4:36)
41. Aphex Twin - Mold (3:28)
42. Aphex Twin - Grass (8:52)
43. Aphex Twin - Radiator (6:31)
44. Aphex Twin - Rhubarb (7:41)
45. Aphex Twin - Tree (9:54)
46. Aphex Twin - Weathered Stone (6:51)
47. Aphex Twin - White Blur 1 (2:39)
48. Aphex Twin - Blue Calx (7:17)
49. Aphex Twin - Grey Stripes (4:43)
50. Aphex Twin - Hexagon (5:54)
51. Aphex Twin - Lichen (4:12)
52. Aphex Twin - Matchsticks (5:39)
53. Aphex Twin - Paralell Stripes (7:57)
54. Aphex Twin - Shiny Metal Rods (5:31)
55. Aphex Twin - Spots (7:06)
56. Aphex Twin - Tassels (7:27)
57. Aphex Twin - White Blur 2 (11:23)
58. Aphex Twin - Windowsill (7:13)
59. Aphex Twin - Z Twig (2:02)
60. Aphex Twin - Come To Daddy, Pappy mix (4:20)
61. Aphex Twin - Flim (2:56)
62. Aphex Twin - Come To Daddy, Little Lord Faulteroy mix (3:48)
63. Aphex Twin - Bucephalus Bouncing Ball (5:43)
64. Aphex Twin - To Cure A Weakling Child, Contour Regard (5:07)
65. Aphex Twin - Funny Little Man (3:52)
66. Aphex Twin - Come To Daddy, Mummy mix (4:19)
67. Aphex Twin - IZ-US (2:56)
68. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Polygon Window (5:27)
69. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Audax Powder (4:40)
70. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Quoth (5:36)
71. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - If it Really Is Me (4:07)
72. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Supremacy II (5:20)
73. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - UT1 - Dot (6:25)
74. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - (No Title) (4:44)
75. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Quixote (6:02)
76. Mike & Rich - Mr Frosty (6:51)
77. Mike & Rich - Jelly Fish (6:30)
78. Mike & Rich - Eggy Toast (4:07)
79. Mike & Rich - Reg (5:57)
80. Mike & Rich - Vodka (4:12)
81. Mike & Rich - Winner Takes All (5:44)
82. Mike & Rich - Giant Deflating Football (6:22)
83. Mike & Rich - Upright Kangaroo (3:31)
84. Mike & Rich - The Sound of beady Eyes (7:46)
85. Mike & Rich - bu bu bu ba (6:51)
86. Aphex Twin - VENTOLIN (salbutamol mix) (5:45)
87. Aphex Twin - ventolin PRAZE-AN-BEEBLE mix (3:21)
88. Aphex Twin - ventolin MARAZANVOSE mix (2:12)
89. Aphex Twin - ventolin PLAIN-AN-GWARRY mix (4:37)
90. Aphex Twin - ventolin THE COPPICE mix (4:35)
91. Aphex Twin - ventolin CROWSMENGEGUS mix (5:54)
92. Aphex Twin - VENTOLIN (wheeze mix) (7:14)
93. Aphex Twin - ventolin CARHARRACK mix (2:53)
94. Aphex Twin - ventolin PROBUS mix (4:14)
95. Aphex Twin - ventolin (cylob mix) (5:05)
96. Aphex Twin - VENTOLIN (deep gong mix) (6:21)
97. Aphex Twin - VENTOLIN (asthma beats mix) (1:39)
98. Aphex Twin - Jynweythek (2:23)
99. Aphex Twin - Vordhosbn (4:51)
100. Aphex Twin - Kladfvgbungmicshk (2:06)
101. Aphex Twin - Omgyja-Switch (4:52)
102. Aphex Twin - Strothatynhe (2:12)
103. Aphex Twin - Gwety Mernans (5:08)
104. Aphex Twin - Bbydhyonchord (2:33)
105. Aphex Twin - Cock/Ver 10 (5:18)
106. Aphex Twin - Avril 14th (2:05)
107. Aphex Twin - Mt Saint Michel + Saint Michael's Mount (8:10)
108. Aphex Twin - Gwarek 2 (6:46)
109. Aphex Twin - Orban Eq Trax 4 (1:35)
110. Aphex Twin - Aussois (0:13)
111. Aphex Twin - Hy A Scullyas Lyf Adhagrow (2:14)
112. Aphex Twin - Kesson Dalet (1:21)
113. Aphex Twin - Window Licker (6:07)
114. Aphex Twin - Ghost in the Shell (8:47)
115. Aphex Twin - Window Sill - Precenphix Adjacent Reconstruction (5:07)
116. Aphex Twin - Xtal (4:51)
117. Aphex Twin - Tha (9:04)
118. Aphex Twin - Pulsewidth (3:47)
119. Aphex Twin - Agiespolis (5:22)
120. Aphex Twin - I (1:17)
121. Aphex Twin - Green Calx (6:03)
122. Aphex Twin - Heliopsphan (4:51)
123. Aphex Twin - We Are The Music Makers (7:42)
124. Aphex Twin - Schottkey 7th Path (5:07)
125. Aphex Twin - Ptolemy (7:12)
126. Aphex Twin - Hedphelym (6:02)
127. Aphex Twin - Delphium (5:28)
128. Aphex Twin - Actium (7:34)
129. Aphex Twin - 54 Cymru Beats (6:06)
130. Aphex Twin - Btoum-Roumada (1:58)
131. Aphex Twin - Lornaderek (0:31)
132. Aphex Twin - Qkthr (1:27)
133. Aphex Twin - Meltphace 6 (6:24)
134. Aphex Twin - Bit 4 (0:25)
135. Aphex Twin - Prep Gwarlek 36 (1:19)
136. Aphex Twin - Father (0:57)
137. Aphex Twin - Taking Control (7:14)
138. Aphex Twin - Petiatil Cx Htdui (2:11)
139. Aphex Twin - Ruglen Holon (1:49)
140. Aphex Twin - Afx237vi (4:23)
141. Aphex Twin - Ziggomatic 17 (8:35)
142. Aphex Twin - Beskhu3epnm (2:10)
143. Aphex Twin - Nanou2 (3:25)
144. Aphex Twin - Seefeel / Time To Find Me (AFX Fast Mix) (7:34)
145. Aphex Twin - Gavin Bryars / Raising The Titanic (Big Drum Mix) (8:42)
146. Aphex Twin - Gentle People / Journey (Aphex Twin Care Mix) (10:14)
147. Aphex Twin - Kinesthesia / Triachus (Mix by Aphex Twin) (4:12)
148. Aphex Twin - Philip Glass / Heroes (Aphex Twin Remix) (5:18)
149. Aphex Twin - Buck Tick / In The Glitter Part 2 (Aphex Twin Mix) (5:02)
150. Aphex Twin - Jesus Jones / Zeroes and Ones (Aphex Twin Reconstruction #2) (5:49)
151. Aphex Twin - Naz Katze / Ziggy (Aphex Twin Mix #1) (4:25)
152. Aphex Twin - Saint Etienne / Your Head My Voice (Voix Revirement) (3:15)
153. Aphex Twin - Nav Katze / Change (Aphex Twin Mix #2) (4:16)
154. Aphex Twin - The Beatniks / Une Femme N'est Pas Un Homme (Aphex Twin Mix) (4:06)
155. Aphex Twin - Nine Inch Nails / The Beauty of Being Numb Section B (Created by Aphex Twin) (3:27)
156. Aphex Twin - Aphex Twin / Windowlicker (Acid Edit) (4:15)
157. Aphex Twin - Nine Inch Nails / At the Heart of It All (Created by Aphex Twin) (3:49)
158. Aphex Twin - Wagon Christ / Spotlight (Aphex Twin Mix) (6:57)
159. AFX - run the place red - AFX mix (original by the bug & daddy freddy) (5:06)
160. AFX - ktpa1 (7:29)
161. AFX - ktpa2 (3:38)
162. AFX - Children Talking (5:18)
163. AFX - Bit (0:11)
164. AFX - Hangable Auto Bulb (6:53)
165. AFX - Laughable Butane Bob (3:02)
166. AFX - Wabby Legs (5:34)
167. Afx - Custodian Discount (4:24)
168. Caustic Window - Joyrex J4 (4:14)
169. Caustic Window - Popcorn (3:26)
170. AFX - Everyday (3:47)
171. AFX - Arched Maid Via RDJ (5:26)
172. AFX - cuckoo (6:04)
173. AFX - Elephant Song (6:22)
174. AFX - gibbon (5:08)
175. AFX - sloth (8:21)
176. AFX - knievel (0:27)
177. AFX - Analogue Bubblebath (4:41)
178. AFX - Isopropophlex (5:20)
179. AFX - Entrance to Exit (4:22)
180. AFX - AFX2 (5:26)
181. AFX - .215061 (3:54)
182. AFX - .1993841 (8:02)
183. AFX - .0180871R (4:16)
184. AFX - .942937 (4:36)
185. AFX - .0180871L (3:52)
186. AFX - .000890569 (4:48)
187. AFX - .55278037732581 (4:20)
188. AFX - (CAT 00897-AA1) (4:05)
189. AFX - (CAT 00897-A1) (5:06)
190. AFX - AFX 6/B (0:36)
191. AFX - (CD Only Track #1) (4:41)
192. AFX - (CD Only Track #2) (0:53)
193. AFX - (CAT 00897-A2) (5:14)
194. Aphex Twin - track 01 [untitled] (9:02)
195. Aphex Twin - track 02 [untitled] (5:58)
196. Aphex Twin - track 03 [untitled] (0:33)
197. Aphex Twin - track 04 [untitled] (4:20)
198. Aphex Twin - track 05 [untitled] (6:41)
199. Aphex Twin - track 07 [untitled] (4:49)
200. Aphex Twin - track 06 [untitled] (6:16)
201. Aphex Twin - track 08 [untitled] (6:41)

dinsdag 15 juli 2003 @ 18:57:00 #171
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_11791966
Ik was eerst rock / punk / ambient, maja. Ik luister 1 keer aphex, zie de clip windowlicker en ben een addict.... MNzzzzz en lekker ook nog (al gaat het daar niet echt om) En heeft humor ...

Kijk maar eens hier (of zou iemand dit ff kunnen plaatsen?

* http://www.border.se/atw10.jpg

* http://www.border.se/at01039.JPG

Alvast bedankt

Friedrich Nietzsche
  dinsdag 15 juli 2003 @ 19:35:28 #172
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11792639
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:57 schreef Milkwoman het volgende:
Ik was eerst rock / punk / ambient, maja. Ik luister 1 keer aphex, zie de clip windowlicker en ben een addict....
AT is toch ook een combi van rock/punk/ambient ...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 19:38:45 #173
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11792704
Het schijnt dat de trax 2 en 3 van zijn Smojphace release computerdata is die zijn discografie, een plaatje en andere info bevat ... beetje net zoals het gezicht dat in het "formule" nummer op zijn Windowlicker CD staat ...
pi_11836444
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 18:57 schreef Milkwoman het volgende:
Ik was eerst rock / punk / ambient, maja. Ik luister 1 keer aphex, zie de clip windowlicker en ben een addict.... MNzzzzz en lekker ook nog (al gaat het daar niet echt om) En heeft humor ...

Kijk maar eens hier (of zou iemand dit ff kunnen plaatsen?

* http://www.border.se/atw10.jpg

* http://www.border.se/at01039.JPG

Alvast bedankt

kijk bij dat eerste plaatje naar de 2de rij, 3de kolom. Wat een dork!
pi_11836516
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 17:55 schreef joehaann het volgende:
201. Aphex Twin - track 08 [untitled] (6:41)
vet nummer.
pi_11837101
COME TO DADDY
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_11838150
ehm ja aphex twin, ik zla jullie een verhaaltje vertellen, ik was aan de drugs (wiet) en toen kon ik niet geloven hoe mooi deze muziek was, supoer relaxed, nu vind ik het nog steeds mooie maar toch iets minder geile muziek, doe geen drugs meer, maar doen jullie wiet als je ernaar luistert?
pi_11862450
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 16:01 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

vet nummer.

eh..die komt van analogue bubblebath 5.. : ) allemaal untitled.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 16:35:29 #179
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11862550
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:02 schreef takeshi_kitano het volgende:
ehm ja aphex twin, ik zla jullie een verhaaltje vertellen, ik was aan de drugs (wiet) en toen kon ik niet geloven hoe mooi deze muziek was, supoer relaxed, nu vind ik het nog steeds mooie maar toch iets minder geile muziek, doe geen drugs meer, maar doen jullie wiet als je ernaar luistert?
Nee hoor ... ben ongeveer de meest cleane persoon van het westelijk halfrond ... geen drugs, geen tabak, nagenoeg geen alcohol ... en toch vind ik de muziek van Aphex Twin bijzonder lekker om naar te luisteren
pi_12102456
Dope
pi_12114229
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:35 schreef Weakling het volgende:

[..]

Nee hoor ... ben ongeveer de meest cleane persoon van het westelijk halfrond ... geen drugs, geen tabak, nagenoeg geen alcohol ... en toch vind ik de muziek van Aphex Twin bijzonder lekker om naar te luisteren

denk je nou echt dat iemand dat geloofd!
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:19:01 #182
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12114510
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:08 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

denk je nou echt dat iemand dat geloofd!

Okay okay, ik geef het toe. Ik zit hier op dit moment met een naald in mijn arm, een fles whisky in mijn hand, in mijn mond een blowtje en voor me op het buro een lijntje coke ...
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:47:38 #183
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12120191
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:19 schreef Weakling het volgende:

[..]

Okay okay, ik geef het toe. Ik zit hier op dit moment met een naald in mijn arm, een fles whisky in mijn hand, in mijn mond een blowtje en voor me op het buro een lijntje coke ...

Tsss, amateur
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:57:43 #184
9613 Seborik
I, Voyager
pi_12120464
Slowchat eens ontopic.
pi_12779345
Grappig, ik draai net Aphex Twin - Drukqs - Vordhosbn op 30 rpm en ik heb het niet eens door
  donderdag 28 augustus 2003 @ 13:38:45 #186
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12781499
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:09 schreef haaahaha het volgende:
Grappig, ik draai net Aphex Twin - Drukqs - Vordhosbn op 30 rpm en ik heb het niet eens door

Want zelfs op 30rpm is het nog genieten zekers? Niet gedacht dat er nog thuis vinyl werd gedraaid. Ikzelf heb mijn platenspeler al jaren terug eruit gekickt. Maar daar zal ik het verder niet over hebben, anders word ik weer gekickt door Seb dat ik niet ontopic bezig ben
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:14:54 #187
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_12785344
Ik zit deze hele thread eens door te lezen en ben niet op het antwoord van m'n vraag uitgekomen. Ik zou graag het volgende willen weten:

Op welke cd van Aphex Twin staat het nummer: "outside kick ass violin solo" Kan op het internet niet echt veel wijzer worden. Vooral omdat AFX ook heel veel cd's heeft met nummers zonder titels.

Alvast bedankt.
Eddie__

Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:17:59 #188
30118 k_oz
http://www.cyberchristproducti
pi_12785419
Dit is zo'n nummer die niet echt van AT is. Net als die PacMan mix..... Deze circuleerd op zakaa
pi_12785421
Zoeken op cddb.com geeft
quote:
Disc Info

Aphex Twin / Mix Track Title
1. Girl-Boy Song
2. Analogue Bubblebath
3. Digeridoo
4. Outside Kick Ass Violin Solo
5. Polynomial-C
6. Powerpill - Pacman
7. Surfing On Sine Waves (Polygon Window)
8. To Cure A Weakling Child
9. Yellow Calx
10. Pikachu Mutha Fucka
11. Autechre - Rpeg
12. Boards Of Canada - June 9th
13. Caustic Window - On The Romance Tip

Maar een cd-titel 'Mix', daar hebje zeker niets aan he...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:22:16 #190
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_12785554
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:18 schreef Henk-Wim het volgende:
Zoeken op cddb.com geeft
[..]

Maar een cd-titel 'Mix', daar hebje zeker niets aan he...

Dit had ik ook al gevonden op internet, maar het is dus geen echt nummer van AFX hoe is het dan ontstaan??

Eddie__

Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:22:45 #191
30118 k_oz
pi_12785573
Oh sorry, vergeet mijn post van net. Ik dacht dat dat zo'n nepnummer was.

Soms maken mensen thuis wel eens een nummer en dat verspreiden ze dan via kazaa en geven het dan een naam alsof het van AT is. Die van PacMan (al eerder genoemd in dit Topic) is een klassiek voorbeeld ervan. Ook circuleren er van die nummers van zogenaamd de Prodigy...

donderdag 28 augustus 2003 @ 16:37:19 #192
30118 k_oz
pi_12786028
Even een ander vraagje: Weet ook iemand hoe ik aan t-shirts van AT kan komen. Ik heb al bij WARP gekeken. Daar kun je ze bestellen, maar weet ook iemand hoe ik ze kan kopen in b.v. een winkel en vooral ook welke??
Mijn dank zou zèèr groot zijn.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 19:23:26 #193
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12789875
Powerpill PacMan wordt algemeen beschouwd als een echt product van Richard D James oftewel Aphex Twin
pi_12797340
Ik weet niet hoe het te achterhalen valt, maar ik heb wel vaker nummers van AT gehoord of remixes die dan weer nergens verzameld bij elkaar staan. Welke daarvan echt van hem zijn of niet kan men alleen maar naar gissen ben ik bang.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:00:07 #195
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12801566
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:16 schreef kamagurka het volgende:
Ik weet niet hoe het te achterhalen valt, maar ik heb wel vaker nummers van AT gehoord of remixes die dan weer nergens verzameld bij elkaar staan. Welke daarvan echt van hem zijn of niet kan men alleen maar naar gissen ben ik bang.
Soms is het wel te achterhalen en ook betrekkelijk eenvoudig. PacMan werd in 1991/1992 verkocht op vinyl en op de plaat staat dat ie gemaakt is door RDJ in een studio in Cornwall. Ook op de CD single versie van destijds dat ie gemaakt is door hem. Daarnaast heeft RDJ in 1996 in een interview met MTV ook gezegd dat PacMan van hem afkomstig is.

Kortom: PacMan is absoluut van RDJ/Aphex Twin

pi_12959797

Briljant!
  vrijdag 5 september 2003 @ 14:19:32 #197
27648 Weakling
available in strong mint
pi_12960475
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:51 schreef Redux het volgende:
Briljant!
Absoluut! Poeh ... uit 1999 alweer. Waar blijft de tijd. Heb van dat eerste plaatje thuis een flinke poster hangen
pi_12965016
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 14:19 schreef Weakling het volgende:

[..]

Absoluut! Poeh ... uit 1999 alweer. Waar blijft de tijd. Heb van dat eerste plaatje thuis een flinke poster hangen

same here
pi_13029259
Nieuwe Aphex Twin:
AFX - Mangle 11 (circuit bent VIP mix)

Staat op een promo-achtige cd van rephlex dus bedenk zelf maar waarom t nummer stopt als het echt (super) vet begint te worden!

dinsdag 9 september 2003 @ 11:52:29 #200
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13042840
quote:
Op maandag 8 september 2003 19:13 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Nieuwe Aphex Twin:
AFX - Mangle 11 (circuit bent VIP mix)

Staat op een promo-achtige cd van rephlex dus bedenk zelf maar waarom t nummer stopt als het echt (super) vet begint te worden!

Erg interessant! Hoe heb je die promo in handen gekregen? Hebbuh! Ben wel weer toe aan nieuwe AFX materiaal

ik hoop als freebie bij mijn volgende Warp bestelling

pi_13083105
Die heb ik helaas niet, maar hij heet Rephlexions
pi_13085421
Hoe heet deze plaat?

pi_13086315
Dat is Selected Ambient Works Volume II.
Uitgebract op een 2cd en als 3x12''.
Must have!
pi_13087047
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:37 schreef k_oz het volgende:
Even een ander vraagje: Weet ook iemand hoe ik aan t-shirts van AT kan komen. Ik heb al bij WARP gekeken. Daar kun je ze bestellen, maar weet ook iemand hoe ik ze kan kopen in b.v. een winkel en vooral ook welke??
Mijn dank zou zèèr groot zijn.
In een winkel zal wel lastig worden. Toen ik Selected Ambient Works II kocht (bijna 10 jaar geleden), zat daar een kaartje bij met een overzicht van welke t-shirts je kon bestellen. Ik ben toen naar de bank gegaan om wat ponden te wisselen (13 geloof ik), briefje erbij geschreven met welke ik wou hebben. Alles in een enveloppe gedaan en opgestuurd naar Warp.
Paar weken later lag er een grote enveloppe in de bus met m'n AT t-shirt en daarbij een handgeschreven bedankbriefje.
Toch wel netjes van ze...
wat je iemand geeft die alles al heeft? een allesbrander...
pi_13088085
quote:
Op donderdag 11 september 2003 00:58 schreef Miro het volgende:
Dat is Selected Ambient Works Volume II.
Uitgebract op een 2cd en als 3x12''.
Must have!
Is die 75 euro waard?
pi_13092648
Waard misschien wel, maar op 'de markt' heeft ie gewoon een normale prijs, voor vinyl weet ik niet, maar zal wel hetzelfde zijn
pi_13100205
quote:
Op donderdag 11 september 2003 09:17 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Is die 75 euro waard?

De cd zowiezo niet. Die kun je nog wel nieuw vinden.
Bij de plaat ligt het eraan. Voor de normale is 75 euro best veel, maar als het die limited edition is, met die 3 bruin gekleurde platen, dan is het niet zo gek. Maar goed, zo erg limited is ie niet, want er zijn er 10.000 geloof ik. Hmm, nou ga ik twijfelen of er wel een normale vinylversie van is. Anyway, ik zou het even navragen bij die gast, als ik jou was. Of het die limited edition is. Vergeet niet om ook te vragen of de insert er nog bij zit dan.
  donderdag 11 september 2003 @ 19:18:52 #208
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13101749
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:42 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Die heb ik helaas niet, maar hij heet Rephlexions
Ahh ... ik heb Rephlexions inmiddels ook niet

Aardig nummerke dat Mangle 11. Niet superbijzonder, maar smaakt wel naar meer!

pi_13101816
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:07 schreef Miro het volgende:

[..]

De cd zowiezo niet. Die kun je nog wel nieuw vinden.
Bij de plaat ligt het eraan. Voor de normale is 75 euro best veel, maar als het die limited edition is, met die 3 bruin gekleurde platen, dan is het niet zo gek. Maar goed, zo erg limited is ie niet, want er zijn er 10.000 geloof ik. Hmm, nou ga ik twijfelen of er wel een normale vinylversie van is. Anyway, ik zou het even navragen bij die gast, als ik jou was. Of het die limited edition is. Vergeet niet om ook te vragen of de insert er nog bij zit dan.

Op marktplaats staat ie.
Ik had hem al gemaild wat hij wilde voor die plaat, vroeg hij wat ik er voor wilde geven. Dus ik zeg 10 euro , zegt ie dat ie al eerder bij een platenzaak nagevraagd had wat die plaat op zou brengen, en die zei 75 euro. Als je dat weet, vraag dan niet wat ik ervoor wil geven, maar zeg gewoon wat je ervoor wil hebben.

Dus als iemand anders belangstelling heeft, effe zoeken op marktplaats.

donderdag 11 september 2003 @ 20:51:46 #210
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13103954
Tis maar wat een gek ervoor geeft

Via ebay is ie ook voor 20 dollar te vinden, dan vinnik 75 euro wel een beetje over de top ...

pi_13106753
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:18 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ahh ... ik heb Rephlexions inmiddels ook niet

Aardig nummerke dat Mangle 11. Niet superbijzonder, maar smaakt wel naar meer!

De paar laatste seconden hebben wel weer een gruwelijke goeie melodie, dus het hele nummer is weer zon vet nummer in de stijl van vrodhosbn en Michael Mount...en daar mag ie wat mij betreft 100cd's mee vol maken ;-)
pi_13108415
Ik heb 2 weken geleden de smojphace ep gekocht.
Die is wreed!!
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:26:23 #213
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13120539
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:20 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

De paar laatste seconden hebben wel weer een gruwelijke goeie melodie, dus het hele nummer is weer zon vet nummer in de stijl van vrodhosbn en Michael Mount...en daar mag ie wat mij betreft 100cd's mee vol maken ;-)

Als je alle verhalen moet geloven heeft RDJ daar ook al 100CD's van gemaakt, alleen niet uitgebracht. Maar die verhalen alsof ie voor een nieuwe plaat zo tig nummers van de plank kan trekken geloof ik eigenlijk niet.
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:28:29 #214
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13120592
quote:
Op donderdag 11 september 2003 23:15 schreef haaahaha het volgende:
Ik heb 2 weken geleden de smojphace ep gekocht.
Die is wreed!!
Het eerste nummer, de remix, die is erg ok ...

De bliepjes daarna schijnt weer computerdata te zijn met daarin zijn discography, een fotootje en een respectlist. Ik heb dat zelf nog niet kunnen nagaan, maar muziek is het in ieder geval niet.

vrijdag 5 december 2003 @ 00:26:51 #215
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15162784
Goed topic!
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:28:10 #216
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15178642
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 00:26 schreef SHE het volgende:
Goed topic!
Dank je ... we doen ons best
  dinsdag 9 december 2003 @ 11:15:26 #217
10785 Smots
pi_15269849
heyyyyyyyy, deze kende ik nog niet...
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:06:03 #218
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_15274242
Jaaaaaa. die is zo ruig
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:12:48 #219
18413 Summoner
pi_15274467
Stond vorige maand een zeer informatief interview met de heer Aphex in The Wire... onder andere veel interessante feitjes over z'n label.

Wie van jullie kopen regelmatig releases van Rephlex?

dinsdag 9 december 2003 @ 16:54:58 #220
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15278269
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:12 schreef Summoner het volgende:
Stond vorige maand een zeer informatief interview met de heer Aphex in The Wire... onder andere veel interessante feitjes over z'n label.

Baal ik nog een beetje van dat ik die heb gemist ... toen ik las dat ie in de Wire stond, was dat nummer al uit de winkel verdwenen ... jammer ... aan de andere kant vraag ik me af of er nog dingen in zouden kunnen staan die ik nog niet wist ... was wel leuk geweest om te hebben ...

Enne: ik kocht zeer regelmatig Rephlex releases ... vrijwel alle releases eigenlijk ... de laatste maanden ben ik een heel stuk selectiever geworden ... tis niet allemaal even interessant meer voor mij persoonlijk wat er uitgebracht wordt op Rephlex ...

woensdag 10 december 2003 @ 01:15:40 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15292587
quote:

muziekhoer meldt zich
pi_15295684
quote:

yeahh... Bogdan Racynski
[url]http://rotfeest.tk[/url]
  woensdag 10 december 2003 @ 12:30:46 #223
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15299139
quote:
Op woensdag 10 december 2003 01:15 schreef SHE het volgende:

[..]

muziekhoer meldt zich

Hey een hoer met smaak, dat kom je ook niet vaak tegen

Hoe ik weet dat je die niet veel tegenkomt? Uhmmm

Heeft toevallig iemand het Wire artikel al ergens op het net gespot? Want ben toch eigenlijk wel benieuwd wat er allemaal in stond.

woensdag 10 december 2003 @ 17:48:27 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15307432
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:30 schreef Weakling het volgende:

[..]

Heeft toevallig iemand het Wire artikel al ergens op het net gespot? Want ben toch eigenlijk wel benieuwd wat er allemaal in stond.

welk jaar?
  woensdag 10 december 2003 @ 17:55:49 #225
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_15307623
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:30 schreef Weakling het volgende:

[..]

op andere fora zag ik stukjes ervan ingescand
ik zal even zoeken
pi_15310178
ik heb iets van 6 cd's (zo uit m'n hoofd SAW 85-92, SAW 2, I Care Because You Do, Classics, Richard D. James Album, Come To Daddy EP)

maar Drukqs deed me niet zo veel, en de laatste tijd heb ik om de een of andere reden nooit meer zin om naar z'n muziek te luisteren, terwijl ik toen ik 15 was ofzo er de hele tijd naar luisterde, maar wie weet krijg ik nog wel weer een aphex periode ofzo:)

pi_15311644
Met welke techniek hebben ze die gezichten op die normale gezichten gekregen in de Come to daddy en Windowlicker clip?
  woensdag 10 december 2003 @ 20:56:02 #228
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15313091
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:05 schreef Disorder het volgende:
Met welke techniek hebben ze die gezichten op die normale gezichten gekregen in de Come to daddy en Windowlicker clip?
Ik meen ooit iets opgevangen te hebben dat ze daarvoor rubberen maskers gebuikt hebben ... er is in ieder geval wel een cast van het gezicht van RDJ gemaakt ... maar d'r zal ook vast wat computer wizardry aan te pas gekomen zijn
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:35:07 #229
25947 flaphead
twisted shit.
pi_15467687
wat denken jullie wat de waarde is van de limited white label repress van Aphex Twins remix van Curve - Falling Free??
  woensdag 17 december 2003 @ 17:08:36 #230
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_15487509
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:56 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik meen ooit iets opgevangen te hebben dat ze daarvoor rubberen maskers gebuikt hebben ... er is in ieder geval wel een cast van het gezicht van RDJ gemaakt ... maar d'r zal ook vast wat computer wizardry aan te pas gekomen zijn

ja, maskers
want iemand heeft er 1tje gejat
  vrijdag 19 december 2003 @ 03:49:11 #231
25947 flaphead
twisted shit.
pi_15531996
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:35 schreef flaphead het volgende:
wat denken jullie wat de waarde is van de limited white label repress van Aphex Twins remix van Curve - Falling Free??
hmm...niemand die een idee heeft?
  vrijdag 19 december 2003 @ 11:28:06 #232
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15536126
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 03:49 schreef flaphead het volgende:

[..]

hmm...niemand die een idee heeft?

Hooguit 10 euro denk ik ... zeker als het een repress is ...
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:45:39 #233
25947 flaphead
twisted shit.
pi_15541783
oh 10 euro maar...ook voor een limited? (300 stuks)
bedankt voor je antwoord iig.
pi_15543584
quote:
Kijk eens op gemm.com
  vrijdag 19 december 2003 @ 15:55:12 #235
25947 flaphead
twisted shit.
pi_15543775
ah thnx, das net zoiets als musicstack zo te zien.
  zondag 21 december 2003 @ 19:24:18 #236
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_15588584
Kent iemand hier het duet met Aphex en Robert Miles?
''rare duet''

Is deze echt of gemixt door anderen?

wel vette plaat

Friedrich Nietzsche
  zondag 21 december 2003 @ 19:30:26 #237
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15588765
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:24 schreef Milkwoman het volgende:
Kent iemand hier het duet met Aphex en Robert Miles?
''rare duet''

Is deze echt of gemixt door anderen?

wel vette plaat

anderen ...
  dinsdag 23 december 2003 @ 19:26:52 #238
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_15647781
aha en jouw mening erover is?:P
Friedrich Nietzsche
  woensdag 24 december 2003 @ 15:10:04 #239
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15669732
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 19:26 schreef Milkwoman het volgende:
aha en jouw mening erover is?:P
Mijn mening ... jippie eindelijk wil iemand mijn mening ergens over weten ... feest, slingers ... ehmm ...

Nou, mij maakt het nix uit of een nummer zoals dit door RDJ zelf of door anderen is gemixed ... als het een lekker nummer is, dan is het .. ehmm ... mjah ... een lekker nummer dus ... en deze mix is een redelijk ... uh ... lekker nummer ...

Als ik nog ergens anders een goed onderbouwde, uitvoerige, interessante, intelligente mening over moet geven, laat het maar weten ...

woensdag 24 december 2003 @ 17:20:21 #240
10785 Smots
pi_15673079
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:05 schreef Disorder het volgende:
Hèèèèèè, ik heb gisteren die videotape nog een keer opgezet.
(Ja, videoband ja!)
damn, wat is het toch een geniale clip....
Maar ik kon IIG ook niet ontdekken hoe ze dat geflikt hadden.
  woensdag 24 december 2003 @ 20:44:42 #241
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_15678669
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:10 schreef Weakling het volgende:

[..]

Mijn mening ... jippie eindelijk wil iemand mijn mening ergens over weten ... feest, slingers ... ehmm ...

Nou, mij maakt het nix uit of een nummer zoals dit door RDJ zelf of door anderen is gemixed ... als het een lekker nummer is, dan is het .. ehmm ... mjah ... een lekker nummer dus ... en deze mix is een redelijk ... uh ... lekker nummer ...

Als ik nog ergens anders een goed onderbouwde, uitvoerige, interessante, intelligente mening over moet geven, laat het maar weten ...

ja hoor.. was t echt zon idioote vraa wat ik stelde ?
Friedrich Nietzsche
pi_15681438
als jullie Aphex goed vidnen ken jullie vast ookw el Goa en Psytrance. Zoals:
Infected Mushroom, shiva shandra, wizzy noise, spacecat, GMS, takamasca. Dat vind ik ookerg wazige muziek!!
ofniet..
  woensdag 24 december 2003 @ 23:50:33 #243
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15683959
quote:
Op woensdag 24 december 2003 22:34 schreef Mat-T het volgende:
als jullie Aphex goed vidnen ken jullie vast ookw el Goa en Psytrance. Zoals:
Infected Mushroom, shiva shandra, wizzy noise, spacecat, GMS, takamasca. Dat vind ik ookerg wazige muziek!!
Da's in mijn oren toch wel een paar deurtjes verderop ...
  woensdag 24 december 2003 @ 23:51:40 #244
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15683988
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:44 schreef Milkwoman het volgende:

[..]

ja hoor.. was t echt zon idioote vraa wat ik stelde ?

Welnee ... idiote vragen bestaan niet ... alleen maar idioten ... zoals ik
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:33:29 #245
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_15750406
Friedrich Nietzsche
  zondag 28 december 2003 @ 01:40:51 #246
18413 Summoner
pi_15757361
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:50 schreef Weakling het volgende:
Da's in mijn oren toch wel een paar deurtjes verderop ...
Inderdaad, GOA doet me niet zoveel... nee, dan luister ik liever naar andere Rephlex artiesten als Bogdan Raczynski en Cylob, en spul van Warp Records.
pi_15852477
quote:
Bij Rushhour stond 'ie op de mailing list, dus stond daar ook een prijs bij. Ik dacht 9 of 10 euro. Gezien het in mijn ogen teleurstellende "Drukqs" doe ik er geen moeite voor eigenlijk, of vergis ik mij dan
  woensdag 31 december 2003 @ 14:24:19 #248
27648 Weakling
available in strong mint
pi_15855868
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:33 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Bij Rushhour stond 'ie op de mailing list, dus stond daar ook een prijs bij. Ik dacht 9 of 10 euro. Gezien het in mijn ogen teleurstellende "Drukqs" doe ik er geen moeite voor eigenlijk, of vergis ik mij dan

De vraag hierbij is: wat vond je van 26 Remixes For Cash? Daar stond dat nummer van Curve geremixed door Aphex Twin namelijk op. Drukqs heb ik nogal gemixte gevoelens over gehad. Tegenwoordig vinnik 'm prima te pruimen. Maar de 26 Remixes dubbelcd vond ik meteen erg erg lekker.
pi_15856028
kick ass violin solo rulez
Ja en amen.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 01:01:10 #250
79385 Jostie
Houwe zooooo!
pi_15917431
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:20 schreef Smots het volgende:

[..]

Hèèèèèè, ik heb gisteren die videotape nog een keer opgezet.
(Ja, videoband ja!)
damn, wat is het toch een geniale clip....
Maar ik kon IIG ook niet ontdekken hoe ze dat geflikt hadden.

In het boekje van die DVD "The work of Director Chris Cunningham" (waar een tijdje geleden een aktie van was hier) staat een interviewtje met Cunningham. Op de vraag "How did you achieve the faces of the children?" (over Come to daddy uiteraard ), zegt ie: "Just masks. Silicone and Latex masks."

Duidelijk alleen maskers, dus Die DVD is trouwens geniaal. Er staat ook een gecensureerde versie van Window licker op... Kan je wel indenken hoe dat gaat .

Jostie zegt: Tijd voor een nieuw Portishead album
  zaterdag 3 januari 2004 @ 20:11:25 #251
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_15936627
*meld zich in het topique*
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_19216149
Misschien een impuls voor het topic: http://www.stockhausen.org/ksadvice.html

Een van de eersten die zich veel met electronische muziek bezig is gaan houden, Karlheinz Stockhausen, heeft van iemand albums van plastikman, scanner en AFX gekregen en geeft raad aan deze artiesten
quote:
I heard the piece Aphex Twin of Richard James carefully: I think it would be
very helpful if he listens to my work Song Of The Youth, which is electronic
music, and a young boy's voice singing with himself. Because he would then
immediately stop with all these post-African repetitions, and he would look
for changing tempi and changing rhythms, and he would not allow to repeat
any rhythm if it were varied to some extent and if it did not have a
direction in its sequence of variations.
quote:
No, 'Technocrats', you called them. He's called Plasticman, and in public,
Richie Hawtin. It starts with 30 or 40 - I don't know, I haven't counted
them - fifths in parallel, always the same perfect fifths, you see, changing
from one to the next, and then comes in hundreds of repetitions of one small
section of an African rhythm: duh-duh-dum, etc, and I think it would be
helpful if he listened to Cycle for percussion, which is only a 15 minute
long piece of mine for a percussionist, but there he will have a hell to
understand the rhythms, and I think he will get a taste for very interesting
non-metric and non-periodic rhythms. I know that he wants to have a special
effect in dancing bars, or wherever it is, on the public who like to dream
away with such repetitions, but he should be very careful, because the
public will sell him out immediately for something else, if a new kind of
musical drug is on the market. So he should be very careful and separate as
soon as possible from the belief in this kind of public.
AFX en hawtin hebben zelfs erop gereageerd
quote:
Aphex Twin on Song Of The Youth:
Mental! I've heard that song before; I like it. I didn't agree with him. I
thought he should listen to a couple of tracks of mine: "Didgeridoo", then
he'd stop making abstract, random patterns you can't dance to.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 13:52:53 #253
18413 Summoner
pi_19216842
Goh, die Stockhausen heeft wel ego zeg. Heeft natuurlijk ook pionierswerk verricht, maar ik kan me wel vinden in de reactie van Aphex.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 15:59:55 #254
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19219656
Paar maandjes terug op een duitse zender op een zondagochtend een docu gezien over Stockhausen. Ging voornamelijk over een project waar ie op dat moment mee bezig was. Hij kwam op mij over als een overdreven perfectionist die tot in het absurde over de kleinste details kon mierenneuken. Erg overtuigt van zijn eigen gelijk, maar op zo'n manier dat je het hem niet kwalijk nam. Vreemde kerel.

In ieder geval geef ik RDJ met zijn reactie ook gelijk. Hoewel er zeker raakvlakken zijn tussen Stockhausen en RDJ, denk ik dat de insteek van beiden (zeker in de beginperiode van RDJ) nogal verschilt van elkaar. Stockhausen wil met zijn muziek het intellect aanspreken en RDJ meer het gevoel. Aangezien gevoel zich niet laat vangen door het verstand en nogal basale kenmerken heeft, vindt Stockhausen de muziek van RDJ iets te simpel en omgekeerd RDJ die van Stockhausen iets te gekunsteld.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:09:09 #255
2889 Zander
He's gone
pi_19219883
Tja, zo'n Stockhausen luistert met zijn klassieke training natuurlijk ook heel anders naar muziek dan de gemiddelde luisteraar. Die 'parallele kwinten' in het stuk van Hawtin waar hij naar verwijst, dat is in klassieke harmonieleer bijv. echt een doodzonde terwijl muzikanten in modernere genres dat (vaak onbewust) wel veelvuldig toepassen.

Ik denk ook dat het eigenlijk een beetje 'appels met peren' vergelijken is, hoewel volgers van Aphex Twin en andere electronica-muzikanten wel altijd graag namen als die van Stockhausen 'name-droppen', misschien ook om de muziek zo meer legitimiteit te geven of zo..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 19 mei 2004 @ 19:32:58 #256
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19251021
quote:
because the public will sell him out immediately for something else, if a new kind of
musical drug is on the market. So he should be very careful and separate as
soon as possible from the belief in this kind of public
Onzin, Hawtin is veel meer dan een standaard techno DJ/Producer. Hij heeft legendarisch en uniek werk verricht en heeft daarmee een absolute cult status bereikt.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_19296962
Vinden jullie trouwens ook dat er bij genre genoten meer emotie in de muziek is te ontdekken dan in de huidige stijl van Aphex? Ik vind Aphex technisch gezien ontzettend goed, geniaal misschien zelfs. Maar ik kan er vaak maar weinig emotie in ontdekken. Het klinkt vaak zo 'kaal'.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 19:15:20 #258
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19299191
Muzikale abstractie gaat vaak hand in hand met een klinisch sfeertje naar mijn mening.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_19302393
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:03 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
De huidige stijl van AFX?
Nouja, huidig. Van Drukqs dan.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:42:59 #261
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19305893
Nee, ik vind er nog steeds (althans op Drukqs) evenveel emotie in zitten, alleen de toon is veranderd. Vroeger waren de emoties in zijn nummers nogal basic, pure frustratie of pure rust. Tegenwoordig zit er meer nuance in de emotie die hij wil overbrengen. Alhoewel het er met zijn Smojphace ding op lijkt dat ie nog steeds af en toe erg basic en banaal wil bezig zijn.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 00:18:57 #262
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_19306860
Drukqs loopt over van de emotie, wel een soort "emotie uit een zakje", maar psychotische nummers als Gwarek II afgewisseld met de kinderlijke zachtheid als in Avril 14th en Kesson Dalef, vindt ik dat er toch wel een persoonlijke draai aan zit. Er zit veel meer gevoel in dan de for cash mixen, die vielen me echt tegen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 22 mei 2004 @ 00:54:12 #263
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19307784
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:33 schreef Disorder het volgende:
Vinden jullie trouwens ook dat er bij genre genoten meer emotie in de muziek is te ontdekken dan in de huidige stijl van Aphex? Ik vind Aphex technisch gezien ontzettend goed, geniaal misschien zelfs. Maar ik kan er vaak maar weinig emotie in ontdekken. Het klinkt vaak zo 'kaal'.
ik vind vaak dat kale juist emotie met zich meebrengen "de kunst van het weglaten" (terwijl andere nummers van hem juist weer overvol gepropt worden)
pi_19320467
De enige veranderingen die me aan drukqs opvielen waren een betere geluidskwaliteit en de ongelofelijk slechte volgorde waarin de tracks gezet waren
  zaterdag 22 mei 2004 @ 22:29:00 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_19325341
Mn username is naar een nummer van hem

zegt genoeg denk ik
pi_22723672
ff het topic nieuw leven inblazen

weet iemand of er nog nieuw materiaal van em uitkomt?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:07:46 #267
27648 Weakling
available in strong mint
pi_22729820
pi_22731494
Te gek!

Nieuw Aphex Twin materiaal!

Weet iemand hier meer vanaf?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:22:22 #269
27648 Weakling
available in strong mint
pi_22733272
Het is alleen op vinyl ... op bestelling ... 2 nummers, wat je op de Rephlex site ziet is naar alle waarschijnlijkheid de box waarin je alle 10 de releases kunt stoppen, die aflopend genummerd zullen zijn en de eerste release (nr10 dus) zijn 2 acid tracks. Maar het is nog wel voor een flink deel speculatie ...

Ow en op slsk is wel een nummer dat zich voordoet als de uitgelekte release, maar die schijnt nep te zijn.
pi_22734239
En komt James ooit nog eens naar Nederand?

Ik ben momenteel erg into Aphex Twin. Jammer dat de gemiddelde platenzaak niks van em heeft.

Ik vind em echt geweldig

Ik ken eerlijk gezegd weinig nummers die ik niet goed vind.
En dat terwijl ik een stuk of 6 alums en 6 singles van em heb,
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:38:12 #271
27648 Weakling
available in strong mint
pi_22735460
Goed bezig ProdigalSon!

De paar keer waarvan ik weet dat ie hier was, was dat als suprise act op festivals. Zit ook nog steeds vurig te hopen dat er een keer een vooraf aangekondigd optreden van hem komt. Hoewel ie op dit moment nogal vaak een "lets fuck the audience" attitude lijkt te hebben door ongelofelijk herrie te draaien ipv een fatsoenlijke act er van te maken. Neemt niet weg dat ik 'm ook errugh graag een keer live zou willen zien.
pi_22747904
hij hoeft ook niet echt meer op te treden. hij is toch al zo gevestigd en vereerd, en heeft bakken met poen dus de enige reden waarom ie t nog zou doen is als ie er zelf veel zin in heeft..
  woensdag 20 oktober 2004 @ 14:34:10 #273
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_22747916
Wat een vreselijke kut muziek is dat... EN HIJ IS LELIJK!

Het helpt geen nut!
pi_22747975
tja je kan ook naar de zangeres zonder naar gaan luisteren.....
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:13:30 #275
27648 Weakling
available in strong mint
pi_22748733
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 14:34 schreef Escape2Dawn het volgende:

LOL! Beste argument dat ik ooit heb gehoord om bepaalde muziek niet goed te vinden, de artiest in kwestie lelijk vinden. You're fired!
pi_22751989
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 14:34 schreef Escape2Dawn het volgende:

Op welke nummers baseer je dit dan? Je zult wel alleen Windowlicker van em kennen
pi_22752434
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 15:13 schreef Weakling het volgende:

[..]

LOL! Beste argument dat ik ooit heb gehoord om bepaalde muziek niet goed te vinden, de artiest in kwestie lelijk vinden. You're fired!
Helaas is het evenzo vaak een argument bij sommigen een artiest WEL goed te vinden...
("wat een domme top40bagger!!" -"ja, maar het is wel een lekker wijf" )
pi_22755212
Kama> Ben je nog naar jezelf en de Snaresman geweest? (En zo ja, hoe vond je het, natuurlijk)

Interview met Steve Beckett (warp) op 3voor12
pi_24392061
*hoopt dat ie ooit nog eens naar Nederland komt*
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:18:00 #280
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24394872
Is er toevallig hier iemand die Aphex Twin - On op 12" heeft liggen en hem wegdoet?? Heb geen zin om op de herdruk te wachten aangezien niemand weet hoe lang dat nog gaat duren.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 4 januari 2005 @ 17:41:51 #281
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_24395327
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:59 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Helaas is het evenzo vaak een argument bij sommigen een artiest WEL goed te vinden...
("wat een domme top40bagger!!" -"ja, maar het is wel een lekker wijf" )
wel een rede om de clip aan te vragen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen liever een blonde doos dan een Windowlicker-vrouw op hun tv-scherm hebben
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:40:06 #282
28550 dynast
@ the top
pi_24401171
De meesten weten natuurlijk wel dat Aphex soms plaatjes extract tot geluid / noise, zoals gedaan bij Windowlicker. Niet verbazingwekkend is het feit dat andere artiesten deze techniek ook wel eens hebben gebruik bij hun tracks, zoals Plaid en Venetian Snares.
Hier is toch wel interessante info over te vinden.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:45:30 #283
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24401283
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:40 schreef dynast het volgende:
info

Die katten!!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24402539
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:41 schreef Goofup het volgende:

[..]

wel een rede om de clip aan te vragen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen liever een blonde doos dan een Windowlicker-vrouw op hun tv-scherm hebben
Ik niet Als er nu schaarste was aan blonde doos-clips, misschien...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:55:06 #285
17309 Stonehead
niet jarig
pi_27794309
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:41 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
De enige veranderingen die me aan drukqs opvielen waren een betere geluidskwaliteit en de ongelofelijk slechte volgorde waarin de tracks gezet waren
Nou, het is dus nu bekend hoe dat komt... Als je cd1 en cd2 precies tegelijk draait, vullen ze mekaar precies aan, klinkt het drie keer zo vet en wordt de albumtitel ook een stuk duidelijker.

Waarom heeft niemand dat eerder bedacht het afgelopen jaar?

Zouden de titels van de tracks door elkaar ook eindelijk iets betekenen?
pi_27794340
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Nou, het is dus nu bekend hoe dat komt... Als je cd1 en cd2 precies tegelijk draait, vullen ze mekaar precies aan, klinkt het drie keer zo vet en wordt de albumtitel ook een stuk duidelijker.

Waarom heeft niemand dat eerder bedacht het afgelopen jaar?

Zouden de titels van de tracks door elkaar ook eindelijk iets betekenen?
Huh, echt waar? ff uitproberen..
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_27794376
Hmm, krijg ze niet lekker strak..
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:16:58 #288
17309 Stonehead
niet jarig
pi_27794453
(zie ook de link )
Het blijft wel Aphex Twin, dus misschien moet-ie niet precies exact gelijk, maar het tempo komt opvallend vaak overeen, mijn favoriete nummer (cock-ver10) gaat er in de mix flink op vooruit en er lopen nergens heftige stukken echt uit elkaar. Rond 40:00 klinkt de combinatie echt mooi imho.
pi_27794489
Ah, zie 'm, tnx! Bij de eerste track klonk het daarstraks nog wel okay maar toen de tweede track kwam, klonk het nergens meer naar. Straks maar ff dat mp3tje checken.
pi_27794533
Er gaat een wereld voor me open.

Blijkbaar was de trackvolgorde bij mij niet in orde.
pi_27796570
Ik luister die mp3 nu en ik moet tot nu toe zeggen dat ik het grote onzin vind. Het is een ongeorganiseerde bende in mijn gehoor, waar af en toe iets van 'klopt'.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:58:58 #292
27648 Weakling
available in strong mint
pi_27802781
Dat gelijktijdig starten verhaal dook ook al op bij SAW2 van Aphex Twin. Ik heb het zowel bij die plaat als bij Drukqs nooit geprobeerd, maar ik denk dat het allemaal in "the ear of the beholder" ligt. Oftewel: als je het wil horen, dan hoor je het ook.
pi_28678851
Widowlicker!
  zondag 10 juli 2005 @ 14:52:20 #295
27648 Weakling
available in strong mint
pi_28681324
[zeurmode]
1. Het is Rubber Johnny
2. Het is Windowlicker
[/zeurmode]

Maar idd beiden lekkere clips, alleen vind ik dat Aphex daar vrij weinig mee te maken heeft en we hier volledig Chris Cunningham voor mogen bedanken
  zondag 10 juli 2005 @ 14:54:29 #296
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28681376
Wmah, ik denk dat we Richard ook wel dankbaar mogen zijn aangezien het zijn gezicht is dat op die vrouwen geplakt is
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28681465
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:52 schreef Weakling het volgende:
[zeurmode]
1. Het is Rubber Johnny
2. Het is Windowlicker
[/zeurmode]

Maar idd beiden lekkere clips, alleen vind ik dat Aphex daar vrij weinig mee te maken heeft en we hier volledig Chris Cunningham voor mogen bedanken
ah! rubber johnny, bedankt!

bij die clip, het is toch de muziek van aphex twin? aphex twin biedt een schitterend platform aan voor cunningham. wat mij betreft gaat er veel respect de kant van aphex twin op.
  zondag 10 juli 2005 @ 15:17:57 #298
27648 Weakling
available in strong mint
pi_28681950
Hm, mjah da's ook weer zo, want als onder die clips de muziek van Jan Smit had gestaan was de impact van het visuele een heel stuk minder geweest.
pi_28688263
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 09:18 schreef Disorder het volgende:
Ik luister die mp3 nu en ik moet tot nu toe zeggen dat ik het grote onzin vind. Het is een ongeorganiseerde bende in mijn gehoor, waar af en toe iets van 'klopt'.
En dat is het 'm nou net met Aphex Twin, en ook dingen zoals Venetian Snares. Het klinkt ook als een ongeorganiseerde bende. 't Leuke is is dat je moet LUISTEREN en op een gegeven moment klinkt het helemaal niet zo ongeorganiseerd meer, maar hoor je veel dingen die gewoon lijken te kloppen Je zoekt de orde in de chaos wanneer je er naar luistert. Tja het is daarmee wel gelijk een muzieksoort waar je je echt open voor moet stellen....je kan het niet echt vergelijken met Pop ed. Het is kwa structuur gewoon compleet anders.

En ik vind 'normale' muziek weer grote onzin...intro, zang, refrein, zang, refrein, zang wat anders, refrein octaafje hoger, en klaar.... en dat bij elk nummer weer....daar word ik soms zo moe van he
  zondag 10 juli 2005 @ 19:46:29 #300
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28688351
quote:
En dat is het 'm nou net met Aphex Twin
ehm, de enige reden waarom het zo ongeorganiseerd klinkt voor Disorder omdat hij 2 cd's door elkaar draait
Er is heeeel wat abstractere muziek out there dan AT of VS.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_28689154
Ow ik zie het al jah..... mijn excuses Ik dacht even dat je het had over AFX in het algemeen...'k had wat verder terug moeten lezen..

@HAL, Moet ik dan denken aan een Merzbow ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')