clips zijn ook altijd leuk
quote:Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak
Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!
net zoals hardrockers dat zeggen over hun muziek..
en wat ook het geval is bij klassieke muziek....
In eerste instantie zul je het niet mooi vinden..
totdat je echt gaat luisteren...
quote:HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!
Op dinsdag 29 januari 2002 21:48 schreef Hiroller het volgende:[..]
Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...
Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak
Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!
leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.
laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.
( sorry mensen voor de off-topic crap )
HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!
leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.
laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.
( sorry mensen voor de off-topic crap )
[/quote]
Ik lees je stukkies zo nu en dan nog wel hoor en had je mailadres hier nog ergens op mn PC dus de post is al je kant op. Succes met je fora-onderzoek en ik hoor het wel...! En inderdaad... sorry voor het onderbreken van de discussie, pleaze continue!
Ik vind de videoclip van Windowlicker wel geinig. Voor de rest ken ik geen muziek van Aphex Twin.
naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad
Bekendere nummers als Windowlicker en Come To Daddy zijn goed, maar zijn onbekendere werk is ook superieur. Keukenmachines samplen, draaien met schuurpapier: alles voor het goede geluid. Totale gekte in de beats tot schitterende melodieen in zijn ambient-werkjes.
Ach, die Aphex...
Je moet er inderdaad naar leren luisteren: meeste vrienden en vriendinnen vinden het teringherrie. Ik vind het schitterend.
quote:Ok, dit las ik net iets te laat...
Op dinsdag 29 januari 2002 22:07 schreef SHE het volgende:
Terringherrie wordt vaak gebruikt als referentie aan deze artiest.naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad
quote:dEUS, eels en Sparklehorse kunnen dr ook wat van
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:[..]
Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig
ERRRRRRRRRUG LEKKER!
quote:Trent Reznor: nog zo'n geniaal persoon. Schepper van de coolste industrial (Mr Self Destruct) tot de warmste ambient (A Warm Place). The Downward Spiral is briljant, The Fragile eveneens.
Op dinsdag 29 januari 2002 22:10 schreef Aneurism het volgende:
Ik had al een topic over ze geopend, als het goed is zit er een link in naar Come to daddy video clip... Vraagje, vind je de muziek leuk vanwege de verschillende deuntjes die door elkaar zijn gezet, of vind je het gewoon lekker om te luisteren zonder een gedachte erbij... Moch je die geluidjes lekker vinden, raad ik aan om eens nummers van Nine Inch Nails te luisteren. Nummers Als the fragile, Reptile etc. Zeer lekker... En geweldig als je totaal stoned bent.
Even on-topic: op het remixalbum van NIN, Further Down The Spiral, staat een werkelijk briljant nummer van Aphex Twin:
At The Heart Of It All.
Weinig instrumenten, veel samples: sissen, misthoorns, metaal. Samengesmolten tot een waar meesterwerk. Aphex Twin roeleert!
quote:volgens mij heb ik het al eens gehoord , want het komt me wel ernstig bekend voor.
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ok, dit las ik net iets te laat...
Dan raad ik je zeker nine inch nails aan. Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig
en AT roeleert zeker ! ( populistisch gesproken )
Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.
Wat ook een echte 'klassieker' is, dat is de cd Polygon Windows 'Surfing on the sines'. Pseudoniempje van Aphex Twin.
Girl/Boy heb ik hier nog op vinyl liggen. Freaky platenhoes trouwens want daar staat een grafzerk op met de naam Richard D. James. Waarschijnlijk is dit een eerbetoon aan zijn overleden broertje, hence the name Aphex Twin Maar helemaal zeker weten doe ik niet.
Wat helaas moeilijker te krijgen zijn de analogua bubblebaths series van Aphex Twin. Die zeker allemaal de moeite waard om uit te checken.
squarepusher vind ik trouwens ook meesterlijk (labelmaatje van aphex twin)
quote:Als er iemand onder veel pseudo's heeft gewerkt...
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Pseudoniempje van Aphex Twin.
Kent iemand zijn remixen van het deuntje van Pacman? Geniaal...
Verder vind ik Flim een erg relaxed nummer. Het komt na Come To Daddy (pappy mix ) op de Come To Daddy EP, en het is zo relaxed vergeleken bij dat geschreeuw en alles bij Come To Daddy
En zijn clips zijn ook stuff of legends
Leuke muziek trouwens
quote:'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
Op dinsdag 29 januari 2002 23:43 schreef ROEN het volgende:
Ik kan me die vage clip van Windowlicker nog herinneren waarbij die wijven van die halve kerels worden...Leuke muziek trouwens
Egt geweldig die muziek... Dit nummer is trouwes ook gebruikt in de film "8 mm" (volgens mij met Nicolas Cage) Super vette film... Niet gezien.. moet je zeker doen..
quote:Ja en Ja!
Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen
Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal
Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!
quote:Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!
Op woensdag 30 januari 2002 09:56 schreef Smots het volgende:[..]
'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
èrg leuk.....
quote:JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigens
Op donderdag 31 januari 2002 11:08 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!
quote:Ja, had ik vroeger als icoon. Random php script editie, stuk of 10 dus
JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigensDE clip van aphex eigenlijk, met die kleine meisjes en dat enge hoofd.
Kep overigens ook best al een aantal AT cd's. Z'n laatste, Windowlicker, Come to Daddy, Selected Ambient Works I & II en Classics.
quote:Gaan we zeker een keer doen !!.. ben benieuwd....
Op woensdag 30 januari 2002 23:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Als je 8mm een coole film vond dan moet je Thesis gaan zien. Die film heeft als inspiratie gedient voor 8mm en is stukken beter.
quote:Het coole van Aphex Twin vind ik juist dat die waanzin toch op de een of andere manier een vorm van 'orde' bevat, hij weet het altijd weer op de meest vreemde manieren inelkaar te draaien, hoe hard/vaag/gek de track soms ook klinkt en dat is juist wat de kracht is van zijn produkties
Op woensdag 30 januari 2002 23:34 schreef Mata-Hari het volgende:[..]
Ja en Ja!
Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen
Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal
Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!
quote:Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
Op donderdag 31 januari 2002 23:39 schreef Xhorder het volgende:
Selected Ambient Works I & II en Classics.
quote:didgeridoo vind ik zeker niet slecht (heb de 12" ervan
Op vrijdag 01 februari 2002 13:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
quote:Yup "digeridoo" staat op classics. Z'n beste nummer wil ik het niet noemen, maar het is wel een 'classic'
Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
quote:yupp die staat toch op die mix cd van steve rachmad? emerging??? lekker ontopic... ik heb alles van aphex twin op m'n comp staan... alle analogue bubblebath's en z enz... ook al z'n losse maxi's die hij heeft uitgebracht...hij is gewoon een genius... klaar... ik vind the elephant song simpel maar toch heel lekker als ik het zelf mag zeggen...
Op vrijdag 01 februari 2002 20:55 schreef azura het volgende:
Ik vind het nummer dat hij met Philip Glass Orchestra heeft opgenomen ook een meesterwerkje.. ICCT Hedral heet het.. magnificent!
http://www.spaz.com/teg/102301/
ik ben zowat van m'n stoel geflikkerd van het lachen tijdens het lezen van dat verhaal en de log
quote:'On' is inderdaad een wereldnummer....heerlijk relaxed
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
[bla]
Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.
[/bla]
ik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig
wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen
rare muziek, is wel oke maar raar
En een beetje ingaande op die post hierboven: Hoe noemen jullie dit genre? Je hoort wel eens Intelligent Dance Music (IDM) maar dat vind ik persoonlijk echt een term! Drill 'n Bass vind ik wel cool klinken voor van die ratelende beats, en ook Braindance vind ik wel een goeie (wat ruimere) naam dr voor..
En kom nu niet aan met dat 'hokjesgeest zuigt' geblaat ok?
quote:Ik noem het anti-oogkleppen muziek
ik weet echt niet wat ik vandeze muziek moet denkenik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig
wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen
rare muziek, is wel oke maar raar
Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scoren
Wie kan er nog andere namen noemen
quote:Djezus, teveel om op te noemen, drum n bass, hip hop, techno, progressive, tech house, house, deep house, as long as its electronic...
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scorenWie kan er nog andere namen noemen
quote:Autechre rockt ook! Had ik eerst heel veel van, maar dat waren allemaal "veiligheidskopietjes" en die zijn allemaal stuk
Op vrijdag 08 februari 2002 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
Autechre?
EP7 is heel ruig, vooral dat je eerste track naar -10:00 kunt spoelen voor een bonusnummer
quote:ik luister zelf veel naar Boards of Canada, Architect, Squarepusher...
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:Wie kan er nog andere namen noemen
Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.
quote:Dat is zéér andere koffie ja.
Op vrijdag 08 februari 2002 14:49 schreef kamagurka het volgende:Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.
Squarepusher is ook de man! (Check zn nieuwste release (wap155)! Heel vette plaat!)
En een beetje meer elektro: Dexter!
Wat me wel opvalt dat ik behalve de bekende namen uit het Warp of Rephlex kamp eigenlijk weinig namen hoor behalve dan "Kid 606".
Zelf luister ik, naast RDJ, veel naar artiesten van het Schematic label zoals "Push Button Objects","Richard Devine", "Jake Mandell" en "Phoenecia". Zegt dat iemand hier iets
Lo Recordings en Breakin Records vind ik ook wel vette labels, heb er alleen niet zo gek veel van. Alle releases van Ceephax (Squarepushers broertje) zijn trouwens heel cool! Vooral Acid Quakers EP, kent iemand die?
Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)
Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal
Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.
quote:Bola heb ik gezien in paradiso geloof ik, best leuk inderdaad...van het label Skam toch? Nieuwe album BoC staat al in bestelling bij Warp. Slag Boom Van Loon heb ik hier ook liggen..erg goed!
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)
quote:Trippende herder!!!
Op maandag 11 februari 2002 20:44 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
Ik ken niet veel van hun muziek maar wat ik ken is uniek op een extreem trippende manier. De muziek style deed me denken aan de tweede CD van Shorty & Da Lord Back in the dayz.
quote:Funkstorung roeleert wel. Ik heb ook een verzameling oude CD's en 12"es van ze op het Nederlandse Bunker. Dat is gewoon lo-fi acid/house/techno ipv advanced electronix
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Funkstorung is ook een begrip in de electronica.
Push Button Objects was inderdaad al genoemd. Kid 606 is ook errug goed.Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)
Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal
Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.
Boards of Canada ken ik van de Slagboom van Loon remix CD, een beetje lief, moet ik echt voor in de stemming zijn (wel goed!). In mindere mate geldt dat ook voor Plaid en Black Dog, hoewel "Balil - Nort route" (ander pseudoniem van Black Dog) niet echt "lief" is.
Bola en Isan ken ik niet evenals het Prospect label, wat moet ik me daarbij voorstellen
Van Phonem was dacht ik een nieuw solo album uit daar moet ik nog achteraan, de samenwerkingsCD met Arovane is al wat ouder. De CD "Atol scrap" van Arovane is trouwens ook niet verkeerd. Wat betreft Aphex Twin gehalte scoort een AMX (=dus Arovane) remix van een "Accelera Deck" track heel hoog. "Krabbende geluiden", vage strings, flarden ritme en duistere sferen .
quote:acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
quote:yop! daar ga ik dus heen.
Op woensdag 27 maart 2002 18:14 schreef moondog het volgende:[..]
acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
vrijdag in hilversum, zondag in eindhoven.
quote:Dat is iets dat mij ook altijd verbaast.
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar
Aphex Twin heeft daarentegen helemaal niks met rock te maken , puur electronische muziek door een af en toe zwaar zieke geest
Hallo zeg! Aphex Twin en geen Rock??! Damn, Rock bestaat alleen uit gitaren ofzo?
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
quote:Toevallig luister ik op dit moment naar de nieuwe Boards Of Canada. Maar andere electronische muziek artiesten die ik luister zijn Kid606, Squarepusher, Plaid, Ulver, Rotoscope, Múm, Single Unit, FSOL, Xploding Plastix (hoewel ik het niet écht geweldig vind) en ik probeer momenteel wat Jazzland Records releases te krijgen.
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?
quote:The Prodigy volgens mij omdat ze zich toch meer als een rock band presenteren. Aphex Twin misschien door het intense van z'n muziek, het agressieve, tis toch een beetje de punk van de electronische muziek.
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
quote:Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig
Op vrijdag 29 maart 2002 22:08 schreef Circuitbreaker het volgende:
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar![]()
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.
quote:Het was gisteravond (zondag) in de effenaar, dus helaas, je hebt het gemist.
Op vrijdag 29 maart 2002 22:27 schreef dewis het volgende:
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
Het was moeilijk spastisch vet. Bogdan kan belachelijk vet epileptisch dansen.
quote:De trax van The Prodigy staan mij totaal niet aan wat bij Aphex Twin heel anders ligt. Ik wijt dat dus aan de rock-invloeden. Waarom zou ik niet van "pure" electronische muziek mogen houden
Op zondag 31 maart 2002 05:05 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.
Rock doet me in het algemeen niks, de enige "cross-over" band wat ik wel iets vond zijn "The Shamen" => "Make it mine (original & Lenny D remixes) .
quote:ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van
ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...
ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.
ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.
quote:Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Op dinsdag 02 april 2002 18:09 schreef flaphead het volgende:[..]
ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van
ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...
ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.
ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.
quote:dat bedoel ik maar
Op dinsdag 02 april 2002 18:11 schreef kamagurka het volgende:
Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Zekers ook de moeite waard, een ander pseudootje van RDJ: Caustic Window. De compilatie is zeeeeer de moeite waard. Favo RDJ nummers op dit moment: Quoth, Tamphax en Cuckoo.
Andere artiesten waar ik graag naar luister en die ik nog niet hiero (geloof ik) ben tegengekomen zijn (in willekeurige volgorde): Ovuca, Two Lone Swordsmen, Global Goon, Plastikman, Rechenzentrum, Herrmann & Kleine, Cornelius, Orbital, Vulva, Plone, Solex, Add (N) to X, en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan ...
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
quote:dat blijkt, Aphex Twin bestaat maar uit 1 persoon
Op vrijdag 21 juni 2002 20:37 schreef Manono het volgende:
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
quote:Deze zaterdag (morgen, 22 juni) in Brussel (Bijna nederland), The Abergwyngreyn Rave.
Op vrijdag 21 juni 2002 20:34 schreef Weakling het volgende:
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
Gratis, stuk of 7 'braindance' artiesten
copypaste van www.papigroove.org:
THE ABERGWYNGREGYN RAVE
Grand-Place Brussels
BOGDAN RACZYNSKI (REPHLEX)
JAMIE LIDELL (SPYMANIA-WARP)
LUKE VIBERT (NINJA TUNE)
After party at 56 Rue des Tanneurs
CEEPHAX (FIRSTCASK)
KOSMIK KOMMANDO (UNIVERSAL INDICATOR)
THE RAILWAY RAVER (REPHLEX)
JONNY JENKINSON (HARDCORE BRAIN)
22nd of June 2002 - Lives start at 8pm – FREE
entrance
Ik weet nog niet of ik ga (Bogdan is wel vet vet vet fucking fuck vet) (zie plaatje onder mijn nick, dat is hem)
quote:En hoe oud ben je nu? 13,5?
Op vrijdag 21 juni 2002 20:58 schreef Whaxx het volgende:
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)vond het al op me 13e ofzo vet
Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!
quote:Bijna goed, maak er dan 17.5 van, en ik vinnut nog steeds vet
Op vrijdag 21 juni 2002 21:06 schreef Weakling het volgende:[..]
En hoe oud ben je nu? 13,5?
Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!
quote:Yep is top Heb het album Selected Ambient Works Volume I al 8 jaar en draai het nog altijd. Echt goeie Ambient sounds, ben tegenwoordig fan van Air, heeft goeie sound wie weet er wat meer over wat ze zowel hebben uitgebracht (discografie) of site met andere nfo.
quote:Dit nummer moet je inderdaad niet negeren!!
Op woensdag 18 december 2002 13:55 schreef LekkerRelaxt het volgende:
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
quote:Is ook erg relaxt..
Op woensdag 18 december 2002 22:21 schreef Disorder het volgende:
Xtal vind ik nog een stukje beter, echt heel dromerig.
Maar moet bekennen dat ik het vooral heb meegekregen van een huisgenoot waarmee ik altijd samen blowde die het altijd opzette. In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Richard D. James
I care because You do
En verder nog ettelijke MP's
Favo: Xtal en Girl Boy Song
quote:Dat is juist bijzonder, net zoals bij bv. Radiohead, begin je na een paar keer luisteren de muziek te 'snappen' en te waarderen, en voor je het weet ben je er aan verslaafd.
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
Aphex Twin staat er dan ook om bekend om live zijn fans in een soort van extase te kunnen brengen (hij moest zich zelfs onder de draaitafel verstoppen omdat een aantal bezeten fans het podium op kwamen rennen)
Vette nummers: Heliospan, On, Girl/boy song, Milkman ('i would like some milk from the milkman's wife's tits') en het laatste album DrukQs
quote:Das Mike Paradinas/µ-Ziq
Op woensdag 18 december 2002 23:56 schreef Rulin het volgende:
Autumn Acid
quote:*Ook meldt! *slurp**
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
* Miwe meldt zich als Aphec Twin liefhebber.
CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Imca Marina - *alle cd's
Richard D. James
Tonny Eyk - Dans Met Me
I care because You do
Square Pusher & Aphex Twin - Free Man Acid
lekkerrrrrrrrrrr
Maarre... ja, al langer aphex twin fan hehe. Van de ambient works 85-92 tot de meer chaotische nummers.
quote:'On' heeft trouwens ook een hele vette videoclip. Jammer dat ze die tegenwoordig nooooit draaien op TMF/MTV
Op donderdag 19 december 2002 22:36 schreef DGR het volgende:
Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Gisteren voor het eerst "Aphex Twin - On" gehoord en zit nu continu te trippen op dit nummer... heerlijk. Kan amper stil blijven zitten, en krijg bijna automatisch een enorme smile op mn smoel.Maarre... ja, al langer aphex twin fan hehe. Van de ambient works 85-92 tot de meer chaotische nummers.
Bob and Ian
LMNO
Diceman
Solace ("Hold me now" is, imho, geweldig!)
Musical Director
via Vivatonal Records
quote:Jammer alleen dat geen van alle bovengenoemde namen ook maar iets met Richard D James te doen heeft, maar er nog steeds dit misverstand blijkt te bestaan ....
Op vrijdag 20 december 2002 11:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Nog wat Richard D. James projectjes:Bob and Ian
LMNO
Diceman
Solace ("Hold me now" is, imho, geweldig!)
Musical Directorvia Vivatonal Records
quote:Hey!!!
Op donderdag 19 december 2002 19:18 schreef haaahaha het volgende:[..]
*Ook meldt! *slurp**
Square Pusher & Aphex Twin - Free Man Acid
lekkerrrrrrrrrrr
quote:Probeer de monkey drummer clip eens, die is lachen!!!!
Op vrijdag 20 december 2002 11:34 schreef aarrgghh het volgende:
Windowlicker + clip blijft voor mij toch een geniaal nummer. Toegegeven dat ik de rest van het Aphex Twins repertoire niet ken
De enige zwaar electronica freak die op Radio 4 ook nog zwaar gewaardeerd wordt. Valt onder modern klassiek.
En al die wilde verhalen over hem... maar 3 uur per dag slapen, optredens waarbij ie schuurpapier op de draaitafels mikte, Didgeridoo gemaakt om mensen op te laten rotten, etc.
Genialiteit en gestoordheid grenzen heel dicht aan elkaar...
BTW: Minder bekend van hem is z'n Polygon Window pseudoniem.
quote:Is daar inmiddels een beetje fatsoenlijke versie van te vinden? Ken alleen maar een ongeveer 10 seconden durend superslechte kwaliteit versie ...
Op vrijdag 20 december 2002 13:11 schreef haaahaha het volgende:[..]
Probeer de monkey drummer clip eens, die is lachen!!!!
Monkey Drummer was onderdeel van een expositie van Chris Cunningham ... die expositie is ook nog even in nederland te zien geweest ...
quote:Oeh ... die winkel zit hier toevallig ook in de straat ... zal ik 'm daar vanavond (koopavond) ook eens gaan kopen ...
Op vrijdag 20 december 2002 15:20 schreef haaahaha het volgende:
Op Zakaa heb ik een 2.50 durende mpeg kunnen kopen
quote:klopt
Op vrijdag 20 december 2002 02:41 schreef Ravage het volgende:[..]
'On' heeft trouwens ook een hele vette videoclip. Jammer dat ze die tegenwoordig nooooit draaien op TMF/MTV
ik heb hem niet meer gezien sinds MTV's Chillout Zone
quote:Dat geloof ik graag! Drukqs is lastig in te komen, maar het klankbeeldje is zeker niet onaangenaam!!
Op vrijdag 20 december 2002 15:00 schreef ric0 het volgende:
Aphex Twin r0x0rzzzz...Valt onder modern klassiek.
quote:Damn, net ff die clip gechecked en ik herken m ja... vond het toen ook al een relaxed nummer
Op vrijdag 20 december 2002 02:41 schreef Ravage het volgende:[..]
'On' heeft trouwens ook een hele vette videoclip. Jammer dat ze die tegenwoordig nooooit draaien op TMF/MTV
Maar wat me opvalt is hoe tijdloos die muziek eigenlijk is, dit nummer is dus al knap oud. Dan die cd "selected ambient works 85-92" die ik nu nog steeds zeer relaxed vind, met nummers van 10-17 jaar oud dus. Dingen als didgeridoo die ik nog steeds niet ouderwets vind... verbaas ik me echt over. Terwijl ik bij tig andere nummers denk van "wel geinig maar dat zou ik nu echt niet meer zo super vinden".
quote:Ik denk dat het je moet liggen.
quote:Yep, en dat ambient-drum&bass-achtige nummer wat op diezelfde EP (come to daddy) staat
Op dinsdag 29 januari 2002 22:20 schreef zodiaque het volgende:
Ik vind Bucephalus Bouncing Ball een meesterwerk.
Vandaag "26 Mixes for Cash" binnen gekregen ... en hij is erg fijn! Richard weet in zeer gevarieerde stijl telkens weer een lekkere eigen draai aan de nummers te geven ... heerlijk tussendoortje!!!
Enne: de AFX chocolademunten zijn vast ook heel lekker, maar die bewaar ik lekker ...
Vandaag Selected Ambient Works 85 - 92 op 12" binnengekregen.
Wat is die gast eigenlijk briljant.
Deze muziek kan heel erg goed waarderen, beter dan al dat gemaakte commerciele. Hier hoor je tenminste iemand die muziek maakt naar zijn ideeën, zijn liefhebberij en niet dat van andere....
quote:wist je dat een aantal van die nummers gemaakt zijn door AT toen ie 14 jaar was??
Op vrijdag 21 maart 2003 20:30 schreef haaahaha het volgende:
*schopt mee*Vandaag Selected Ambient Works 85 - 92 op 12" binnengekregen.
Wat is die gast eigenlijk briljant.
Ik hoorde het laatst, toen ik in de platenzaak was, dat er een nieuwe AFX aan zit te komen. Nog een paar weken wachten dan maar.
Deze komt op z'n eigen label (Rephlex) uit, toch?
quote:Wat ik ervan weet is dat ie al een paar keer uitgesteld is geweest en nu dus voor de 26ste gepland staat, maar ja, misschien wordt ie weer uitgesteld (fingers crossed dat dat niet gebeurt).
Op zondag 4 mei 2003 01:12 schreef Miro het volgende:
Hmmm, heeft ie wat met het getal 26 soms?Ik hoorde het laatst, toen ik in de platenzaak was, dat er een nieuwe AFX aan zit te komen. Nog een paar weken wachten dan maar.
Deze komt op z'n eigen label (Rephlex) uit, toch?
Enne: waarschijnlijk komt ie op een sublabel van Rephlex uit, misschien wel net als zijn 2 remixes van een tijdje terug op het Men label.
quote:Weer uitgesteld ... 16 juni dit keer ... meer info op www.watmm.com ... de Smojphace EP is blijkbaar geen pure AFX CD, maar een CD met een nummer van The Bug en 2 AFX tracks ... oh wacht ... een remix van een nummer van The Bug, dus ook waarschijnlijk door AFX ... en onder zijn nieuwe pseudoniem DJ Smojphace schijnt het behoorlijke teringherrie te zijn ...
Op woensdag 28 mei 2003 12:36 schreef Reefer het volgende:
En het is nu 28 mei, is die single al uitgekomen en waar kan ik die vinden ?
[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 28-05-2003 13:32]
quote:16 juni .. ok ik heb geduld.. mooi om te horen dat ie in elk geval niet stil zit
Op woensdag 28 mei 2003 13:26 schreef Weakling het volgende:[..]
Weer uitgesteld ... 16 juni dit keer ... meer info op www.watmm.com ... de Smojphace EP is blijkbaar geen pure AFX CD, maar een CD met een nummer van The Bug en 2 AFX tracks ... oh wacht ... een remix van een nummer van The Bug, dus ook waarschijnlijk door AFX ... en onder zijn nieuwe pseudoniem DJ Smojphace schijnt het behoorlijke teringherrie te zijn ...
quote:Are you one of those girls for whom time stands still ... once a month?
Op woensdag 28 mei 2003 20:02 schreef Milkwoman het volgende:
Aphex is tuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gek
vage Aphex Twin quote nummer 148b
Marco
quote:Nee, want warezrequests mogen hier niet.
Op vrijdag 30 mei 2003 22:37 schreef mbeis het volgende:
Ook ik ben groot fan van Aphex, en heb nu 21 cd's van hem. Wat ik al een tijdje zoek zijn de twee Hangable Auto Bulb album's. Hier zijn maar een paar duizend exemplaren van gemaakt en zijn dus ook erg moeilijk te vinden. Is hier misschien iemand die weet waar mp3's o.i.d. te vinden zijn?Marco
Succes!
quote:Wow 21 ... en ik dacht dat ik er veel had ... ehm ... hoeveel heb ik er eigenlijk? ... geen idee ... eens kijken ...
Op vrijdag 30 mei 2003 22:37 schreef mbeis het volgende:
Ook ik ben groot fan van Aphex, en heb nu 21 cd's van hem. Wat ik al een tijdje zoek zijn de twee Hangable Auto Bulb album's. Hier zijn maar een paar duizend exemplaren van gemaakt en zijn dus ook erg moeilijk te vinden. Is hier misschien iemand die weet waar mp3's o.i.d. te vinden zijn?Marco
01. AFX - Analogue Bubblebath
02. AFX - Analogue Bubblebath 3
03. AFX - Analogue Bubblebath 4
04. AFX - Two Remixes
05. Aphex Twin - 26 Remixes For Cash
06. Aphex Twin - Classics
07. Aphex Twin - Come To Daddy
08. Aphex Twin - Donkey Rhubarb
09. Aphex Twin - Drukqs
10. Aphex Twin - Drukqs 2 track promo
11. Aphex Twin - Girl/Boy E.P.
12. Aphex Twin - I Care Because You Do
13. Aphex Twin - On
14. Aphex Twin - On remixes
15. Aphex Twin - Richard D James album
16. Aphex Twin - Ventolin E.P.
17. Aphex Twin - Ventolin E.P. remixes
18. Aphex Twin - Windowlicker
19. Aphex Twin - Windowlicker + video
20. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
21. Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume 2
22. Caustic Window - Compilation
23. Mike & Rich - Expert Knob Twiddlers
24. Polygon Window - Surfing On Sine Waves
Hmm ... 24 dus ... dat had ik niet gedacht zo snel ... daarnaast heb ik nog wat ... ehmmm ... ietsje minder eerlijk verkregen materiaal:
01. Aphex Twin - Hangable Auto Bulb Part 1
02. Aphex Twin - Hangable Auto Bulb Part 2
03. Aphex Twin - Melodies From Mars
04. Aphex Twin - Quoth E.P.
05. Pac Man - Power Pill
Al met al een redelijk complete verzameling ... heb je nog een aanvulling Marco?
Marco
Ik heb m ooit een keer voor 5 pieken uit de bak van de Plaatboef gehaald. De opdruk op de CD is een beetje vervaagd en het boekje is geen boekje maar een los velletje.
Ik vraag me af of het een officiele release is, het geheel ziet er erg bootleggerig uit. Hij klinkt wel gewoon goed.
quote:Hm, ik kan er anders heel goed op werken, heb het vaak genoeg aan staan als ik aan het werk ben om dingen te ontwerpen ofzo, krijg ik meestal tenminste best (behalve bij Come To Daddy, maar weer wel bij Donkey Rhubarb) creatieve ideetjes van. En je hebt van die nummers van hem, als je die luisterd en je hebt net iets te veel koffie op dan heb je zoiets van
Op dinsdag 24 december 2002 17:08 schreef Fisherman het volgende:
Ik heb 2 albums van aphex twin, maar luister er zelden naar.
Is wel relaxte muziek dat wel, maar niet om op te werken
quote:Dan is het een bootleg... een echte Selected Ambient Works barst namenlijk van de ruis, omdat het allemaal van oude tapes komt.
Op zondag 1 juni 2003 20:41 schreef Coppertop het volgende:
Ik vraag me af of het een officiele release is, het geheel ziet er erg bootleggerig uit. Hij klinkt wel gewoon goed.
quote:klopt aan de ruis hoor je altijd of het een echte oud cd/plaat is
Op maandag 2 juni 2003 09:53 schreef ric0 het volgende:[..]
Dan is het een bootleg... een echte Selected Ambient Works barst namenlijk van de ruis, omdat het allemaal van oude tapes komt.
quote:Ehmm ... nou ... luistert en kijkt niemand? ... ok ... ik zal het heel zachtjes vertellen ... kazaa ... hey, zwaailichten voor de deur ... wat moet de politie van me? ... uh oh ...
Op zondag 1 juni 2003 17:42 schreef mbeis het volgende:
...
Waar heb je de Hangable Auto Bulb EP's vandaan?Marco
Je kunt ook Ebay in de gaten houden, maar ook daar zal de prijs hoog oplopen denk ik.
quote:absoluut super
heb er veel van
WindowLicker (vinyl)
WindowLicker (CD-extra)
Analog bubblebath
...I care because you do
come to daddy EP
come to viddy (de video)
en nog wat losse nummertjes zoals speedracer
toppers: WindowLicker, Come to Daddy (mummy mix) IZ-US, nannoo en bucapulus bouncing balls (als ik het goed schrijf ) en de B kant van Windowlicker (nummer tussen windowlicker en nannoo in
) SUPERRRR
(en ik draai normaal club/trance/dance-achtige muziek)
quote:Nee niet op cd (voor zover ik weet) ... wel is een enkel nummer zoals Laughable Butane Bob op een cd compilatie verschenen, maar de complete HAB is alleen op vinyl (helaas helaas)
Op maandag 2 juni 2003 14:44 schreef Miro het volgende:
Zijn die Hangable Auto Bulb's ook op cd dan?
Hopelijk doet meneer RDJ ooit nog eens hetzelfde hiermee als met zijn destijds moeilijk te verkrijgen remixes en brengt ie ze alsnog op cd uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-06-2003 22:42]
AFX - Smojphace EP is nu te pre-orderen bij Warp (www.warprecords.com)
Trax:
1. Remix of "Run The Place Red" (The Bug feat. Daddy Freddy)
2. KTPA1
3. KTPA2
Die titels laten weer aan duidelijkheid nix te wensen over ...
Benieuwd of het echt "klereherrie" ala Merzbow zal zijn, of dat ie ons toch weer met iets heel anders weet te verrassen ...
quote:ben eigenlijk meer metal/industrial/punk-mannetje, maar Aphex Twin kan ik zeeeeker wel waarderen, tegenwoordig zelfs nog meer dan genoemde stijlen : )
Op dinsdag 29 januari 2002 21:49 schreef Lopat het volgende:
Je moet er wel een beetje naar leren luisteren...net zoals hardrockers dat zeggen over hun muziek..
en wat ook het geval is bij klassieke muziek....
In eerste instantie zul je het niet mooi vinden..
totdat je echt gaat luisteren...
en toen opeens was je eraan verslaafd ; )
zelfde geld voor mij bij autechre, u-ziq, blackdog pr, squarepusher, e.d.
of dan toch misschien omdat het soms neigt naar industrial en andersom.. dunno : P
quote:eerst vond ik ook alleen maar Punk, Rock, en Gothic leuk, maar aan aphex raak je snel verslaafd
Op zondag 8 juni 2003 11:57 schreef joehaann het volgende:[..]
ben eigenlijk meer metal/industrial/punk-mannetje, maar Aphex Twin kan ik zeeeeker wel waarderen, tegenwoordig zelfs nog meer dan genoemde stijlen : )
't is idd wat je zegt, 1e keer is gewoon rrrrrrrrraaaaaaaarrrren toen opeens was je eraan verslaafd ; )
zelfde geld voor mij bij autechre, u-ziq, blackdog pr, squarepusher, e.d.
of dan toch misschien omdat het soms neigt naar industrial en andersom.. dunno : P
quote:Klopt, ondanks dat ie enorm zijn best doet om zijn fans kwijt te raken (eik wilde ik zeggen "to piss off his fans", maar daar kon ik ff geen goed nederlands alternatief voor bedenken).
Op dinsdag 17 juni 2003 14:00 schreef buzzin het volgende:[..]
eerst vond ik ook alleen maar Punk, Rock, en Gothic leuk, maar aan aphex raak je snel verslaafd
.
Aphex Twin in zijn DJ Smojphace incarnatie ... een recensie.
Het eerste opvallende aan de Smojphace EP is het uiterlijk. Voorkant van de CD is zwart zonder opdruk, achterkant ook zwart. De hoes is een transparant dingetje met een klein stickertje in de linker bovenhoek waarop de tracklist staat.
Wat staat er op:
1. Run The Place Red - AFX mix original by the Bug & Daddy Freddy
Dit is een heerlijk overstuurd ragga/dub nummer met een lekker rauwe rap en keurig binnen de lijnen gehouden in de AFX mix. Op sommige momenten denk je even dat AFX de boel laat ontsporen, maar steeds trekt ie het nummer precies op tijd weer in het gareel. Het zou wel eens één van mijn favoriete nummers de komende tijd kunnen gaan worden.
2. KTPA1
Ehmm, ja, dit is wel behoorlijk schrikken. Mensen die bekend zijn met Merzbow zullen wel weten welke kant dit nummer op gaat. Nou ja nummer. Dit is dus echt compleet random noise zonder dat je daar ook maar enig patroon in kunt ontdekken. Misschien dat ik er vaker naar moet luisteren, maar vooralsnog is AFX voor mij ff een paar stapjes tever gegaan.
3. KTPA2
En jawel, zoals te verwachten, ook KTPA2 is van hetzelfde laken een pak. Compleet random noise en allerlei geluideffecten. Ik kan me levendig voorstellen hoe het publiek van een recent Bjork concert zich moet hebben gevoeld toen AFX dit soort ellende op volumesterkte 11 over ze uitstortte als voorprogramma.
Conclusie: koop deze CD voor het eerste nummer, want die is meer dan geweldig. De andere nummers kun je skippen. Hoewel ikzelf dat waarschijnlijk niet zal doen, omdat ik graag probeer door te dringen naar wat AFX ons nou eigenlijk wil bijbrengen met die herrie.
Ik vermoed dat ie bedoelt heeft "Zie je wel dat ik complete herrie kan maken en dat het zelfs dan nog goed verkoopt!" ... en gelijk heeft ie. I am such a sucker ...
Deze link is van een geluidsfragment van het liveconcert waarbij RDJ in het voorprogramma van Björk stond. Hilarisch!
http://aphextwin.watmm.com/audio/madafx.mp3
Zijn muziek vind ik de laatste tijd niet zo boeiend maar zijn gevoel voor humor des te meer!
Enne: dat MP3-tje van het Bjork optreden is briljant. Vooral als ie tijdens een korte break in zijn DJ-set de mensen hoort schreeuwen dat ie op moet lazeren, waarna ie vrolijk weer door gaat met zijn herrie.
paul jij ook hoor
quote:Je hebt gelijk milkwoman, als ik t ooit met een man zou moeten doen zou ik AFX kiezen.
Op zaterdag 21 juni 2003 19:44 schreef Milkwoman het volgende:
aphex is geweldig (lekker)
paul jij ook hoor
quote:allebei maar hij is geweldig en legandarisch!
1. Aphex Twin - Acrid Avid Jam Shred (7:34)
2. Aphex Twin - The Waxen Pith (4:47)
3. Aphex Twin - Wax The Nip (4:14)
4. Aphex Twin - Icct Hedral (Edit) (6:07)
5. Aphex Twin - Ventolin (Video Version) (4:29)
6. Aphex Twin - Come On You Slags! (5:42)
7. Aphex Twin - Start As You Mean To Go On (6:01)
8. Aphex Twin - Wet Tip Hen Ax (5:18)
9. Aphex Twin - Mookid (3:48)
10. Aphex Twin - Alberto Balsalm (5:11)
11. Aphex Twin - Cow Cud Is A Twin (5:31)
12. Aphex Twin - Next Heap With (4:39)
13. Aphex Twin - Digeridoo (7:08)
14. Aphex Twin - Flaphead (6:56)
15. Aphex Twin - Phloam (5:29)
16. Aphex Twin - Isopropanol (6:19)
17. Aphex Twin - Polynomial-C (4:43)
18. Aphex Twin - Tamphex (Headphug Mix) (6:27)
19. Aphex Twin - Phlange Phace (5:18)
20. Aphex Twin - Dodeccaheedron (6:05)
21. Aphex Twin - Analogue Bubblbath 1 (4:44)
22. Aphex Twin - Metapharstic (4:30)
23. Aphex Twin - We have arrived (Aphex Twin QQT Mix) (4:20)
24. Aphex Twin - We have arrived (Aphex Twin TTQ Mix) (5:04)
25. Aphex Twin - Digeridoo (Live in Cornwall 1990) (6:19)
26. Aphex Twin - 4 (3:36)
27. Aphex Twin - Cornish Acid (2:14)
28. Aphex Twin - Peek 824545301 (3:04)
29. Aphex Twin - Fingerbib (3:48)
30. Aphex Twin - Corn Mouth (2:32)
31. Aphex Twin - To Cure A Weaking Child (3:56)
32. Aphex Twin - Goon Gumpas (1:56)
33. Aphex Twin - Yellow Calx (2:59)
34. Aphex Twin - Girl/Boy Song (4:46)
35. Aphex Twin - Logan Rock Witch (3:30)
36. Aphex Twin - Hankie (4:37)
37. Aphex Twin - Blur (5:05)
38. Aphex Twin - Cliffs (7:24)
39. Aphex Twin - Curtains (8:48)
40. Aphex Twin - Domino (4:36)
41. Aphex Twin - Mold (3:28)
42. Aphex Twin - Grass (8:52)
43. Aphex Twin - Radiator (6:31)
44. Aphex Twin - Rhubarb (7:41)
45. Aphex Twin - Tree (9:54)
46. Aphex Twin - Weathered Stone (6:51)
47. Aphex Twin - White Blur 1 (2:39)
48. Aphex Twin - Blue Calx (7:17)
49. Aphex Twin - Grey Stripes (4:43)
50. Aphex Twin - Hexagon (5:54)
51. Aphex Twin - Lichen (4:12)
52. Aphex Twin - Matchsticks (5:39)
53. Aphex Twin - Paralell Stripes (7:57)
54. Aphex Twin - Shiny Metal Rods (5:31)
55. Aphex Twin - Spots (7:06)
56. Aphex Twin - Tassels (7:27)
57. Aphex Twin - White Blur 2 (11:23)
58. Aphex Twin - Windowsill (7:13)
59. Aphex Twin - Z Twig (2:02)
60. Aphex Twin - Come To Daddy, Pappy mix (4:20)
61. Aphex Twin - Flim (2:56)
62. Aphex Twin - Come To Daddy, Little Lord Faulteroy mix (3:48)
63. Aphex Twin - Bucephalus Bouncing Ball (5:43)
64. Aphex Twin - To Cure A Weakling Child, Contour Regard (5:07)
65. Aphex Twin - Funny Little Man (3:52)
66. Aphex Twin - Come To Daddy, Mummy mix (4:19)
67. Aphex Twin - IZ-US (2:56)
68. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Polygon Window (5:27)
69. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Audax Powder (4:40)
70. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Quoth (5:36)
71. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - If it Really Is Me (4:07)
72. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Supremacy II (5:20)
73. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - UT1 - Dot (6:25)
74. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - (No Title) (4:44)
75. Polygon Window (Aphex Twin - RDJ) - Quixote (6:02)
76. Mike & Rich - Mr Frosty (6:51)
77. Mike & Rich - Jelly Fish (6:30)
78. Mike & Rich - Eggy Toast (4:07)
79. Mike & Rich - Reg (5:57)
80. Mike & Rich - Vodka (4:12)
81. Mike & Rich - Winner Takes All (5:44)
82. Mike & Rich - Giant Deflating Football (6:22)
83. Mike & Rich - Upright Kangaroo (3:31)
84. Mike & Rich - The Sound of beady Eyes (7:46)
85. Mike & Rich - bu bu bu ba (6:51)
86. Aphex Twin - VENTOLIN (salbutamol mix) (5:45)
87. Aphex Twin - ventolin PRAZE-AN-BEEBLE mix (3:21)
88. Aphex Twin - ventolin MARAZANVOSE mix (2:12)
89. Aphex Twin - ventolin PLAIN-AN-GWARRY mix (4:37)
90. Aphex Twin - ventolin THE COPPICE mix (4:35)
91. Aphex Twin - ventolin CROWSMENGEGUS mix (5:54)
92. Aphex Twin - VENTOLIN (wheeze mix) (7:14)
93. Aphex Twin - ventolin CARHARRACK mix (2:53)
94. Aphex Twin - ventolin PROBUS mix (4:14)
95. Aphex Twin - ventolin (cylob mix) (5:05)
96. Aphex Twin - VENTOLIN (deep gong mix) (6:21)
97. Aphex Twin - VENTOLIN (asthma beats mix) (1:39)
98. Aphex Twin - Jynweythek (2:23)
99. Aphex Twin - Vordhosbn (4:51)
100. Aphex Twin - Kladfvgbungmicshk (2:06)
101. Aphex Twin - Omgyja-Switch (4:52)
102. Aphex Twin - Strothatynhe (2:12)
103. Aphex Twin - Gwety Mernans (5:08)
104. Aphex Twin - Bbydhyonchord (2:33)
105. Aphex Twin - Cock/Ver 10 (5:18)
106. Aphex Twin - Avril 14th (2:05)
107. Aphex Twin - Mt Saint Michel + Saint Michael's Mount (8:10)
108. Aphex Twin - Gwarek 2 (6:46)
109. Aphex Twin - Orban Eq Trax 4 (1:35)
110. Aphex Twin - Aussois (0:13)
111. Aphex Twin - Hy A Scullyas Lyf Adhagrow (2:14)
112. Aphex Twin - Kesson Dalet (1:21)
113. Aphex Twin - Window Licker (6:07)
114. Aphex Twin - Ghost in the Shell (8:47)
115. Aphex Twin - Window Sill - Precenphix Adjacent Reconstruction (5:07)
116. Aphex Twin - Xtal (4:51)
117. Aphex Twin - Tha (9:04)
118. Aphex Twin - Pulsewidth (3:47)
119. Aphex Twin - Agiespolis (5:22)
120. Aphex Twin - I (1:17)
121. Aphex Twin - Green Calx (6:03)
122. Aphex Twin - Heliopsphan (4:51)
123. Aphex Twin - We Are The Music Makers (7:42)
124. Aphex Twin - Schottkey 7th Path (5:07)
125. Aphex Twin - Ptolemy (7:12)
126. Aphex Twin - Hedphelym (6:02)
127. Aphex Twin - Delphium (5:28)
128. Aphex Twin - Actium (7:34)
129. Aphex Twin - 54 Cymru Beats (6:06)
130. Aphex Twin - Btoum-Roumada (1:58)
131. Aphex Twin - Lornaderek (0:31)
132. Aphex Twin - Qkthr (1:27)
133. Aphex Twin - Meltphace 6 (6:24)
134. Aphex Twin - Bit 4 (0:25)
135. Aphex Twin - Prep Gwarlek 36 (1:19)
136. Aphex Twin - Father (0:57)
137. Aphex Twin - Taking Control (7:14)
138. Aphex Twin - Petiatil Cx Htdui (2:11)
139. Aphex Twin - Ruglen Holon (1:49)
140. Aphex Twin - Afx237vi (4:23)
141. Aphex Twin - Ziggomatic 17 (8:35)
142. Aphex Twin - Beskhu3epnm (2:10)
143. Aphex Twin - Nanou2 (3:25)
144. Aphex Twin - Seefeel / Time To Find Me (AFX Fast Mix) (7:34)
145. Aphex Twin - Gavin Bryars / Raising The Titanic (Big Drum Mix) (8:42)
146. Aphex Twin - Gentle People / Journey (Aphex Twin Care Mix) (10:14)
147. Aphex Twin - Kinesthesia / Triachus (Mix by Aphex Twin) (4:12)
148. Aphex Twin - Philip Glass / Heroes (Aphex Twin Remix) (5:18)
149. Aphex Twin - Buck Tick / In The Glitter Part 2 (Aphex Twin Mix) (5:02)
150. Aphex Twin - Jesus Jones / Zeroes and Ones (Aphex Twin Reconstruction #2) (5:49)
151. Aphex Twin - Naz Katze / Ziggy (Aphex Twin Mix #1) (4:25)
152. Aphex Twin - Saint Etienne / Your Head My Voice (Voix Revirement) (3:15)
153. Aphex Twin - Nav Katze / Change (Aphex Twin Mix #2) (4:16)
154. Aphex Twin - The Beatniks / Une Femme N'est Pas Un Homme (Aphex Twin Mix) (4:06)
155. Aphex Twin - Nine Inch Nails / The Beauty of Being Numb Section B (Created by Aphex Twin) (3:27)
156. Aphex Twin - Aphex Twin / Windowlicker (Acid Edit) (4:15)
157. Aphex Twin - Nine Inch Nails / At the Heart of It All (Created by Aphex Twin) (3:49)
158. Aphex Twin - Wagon Christ / Spotlight (Aphex Twin Mix) (6:57)
159. AFX - run the place red - AFX mix (original by the bug & daddy freddy) (5:06)
160. AFX - ktpa1 (7:29)
161. AFX - ktpa2 (3:38)
162. AFX - Children Talking (5:18)
163. AFX - Bit (0:11)
164. AFX - Hangable Auto Bulb (6:53)
165. AFX - Laughable Butane Bob (3:02)
166. AFX - Wabby Legs (5:34)
167. Afx - Custodian Discount (4:24)
168. Caustic Window - Joyrex J4 (4:14)
169. Caustic Window - Popcorn (3:26)
170. AFX - Everyday (3:47)
171. AFX - Arched Maid Via RDJ (5:26)
172. AFX - cuckoo (6:04)
173. AFX - Elephant Song (6:22)
174. AFX - gibbon (5:08)
175. AFX - sloth (8:21)
176. AFX - knievel (0:27)
177. AFX - Analogue Bubblebath (4:41)
178. AFX - Isopropophlex (5:20)
179. AFX - Entrance to Exit (4:22)
180. AFX - AFX2 (5:26)
181. AFX - .215061 (3:54)
182. AFX - .1993841 (8:02)
183. AFX - .0180871R (4:16)
184. AFX - .942937 (4:36)
185. AFX - .0180871L (3:52)
186. AFX - .000890569 (4:48)
187. AFX - .55278037732581 (4:20)
188. AFX - (CAT 00897-AA1) (4:05)
189. AFX - (CAT 00897-A1) (5:06)
190. AFX - AFX 6/B (0:36)
191. AFX - (CD Only Track #1) (4:41)
192. AFX - (CD Only Track #2) (0:53)
193. AFX - (CAT 00897-A2) (5:14)
194. Aphex Twin - track 01 [untitled] (9:02)
195. Aphex Twin - track 02 [untitled] (5:58)
196. Aphex Twin - track 03 [untitled] (0:33)
197. Aphex Twin - track 04 [untitled] (4:20)
198. Aphex Twin - track 05 [untitled] (6:41)
199. Aphex Twin - track 07 [untitled] (4:49)
200. Aphex Twin - track 06 [untitled] (6:16)
201. Aphex Twin - track 08 [untitled] (6:41)
Kijk maar eens hier (of zou iemand dit ff kunnen plaatsen?
* http://www.border.se/atw10.jpg
* http://www.border.se/at01039.JPG
Alvast bedankt
quote:AT is toch ook een combi van rock/punk/ambient ...
Op dinsdag 15 juli 2003 18:57 schreef Milkwoman het volgende:
Ik was eerst rock / punk / ambient, maja. Ik luister 1 keer aphex, zie de clip windowlicker en ben een addict....
quote:kijk bij dat eerste plaatje naar de 2de rij, 3de kolom. Wat een dork!
Op dinsdag 15 juli 2003 18:57 schreef Milkwoman het volgende:
Ik was eerst rock / punk / ambient, maja. Ik luister 1 keer aphex, zie de clip windowlicker en ben een addict.... MNzzzzz en lekker ook nog (al gaat het daar niet echt om) En heeft humor ...Kijk maar eens hier (of zou iemand dit ff kunnen plaatsen?
* http://www.border.se/atw10.jpg
* http://www.border.se/at01039.JPG
Alvast bedankt
quote:vet nummer.
Op dinsdag 15 juli 2003 17:55 schreef joehaann het volgende:
201. Aphex Twin - track 08 [untitled] (6:41)
quote:eh..die komt van analogue bubblebath 5.. : ) allemaal untitled.
Op donderdag 17 juli 2003 16:01 schreef Born_2B_Scorned het volgende:[..]
vet nummer.
quote:Nee hoor ... ben ongeveer de meest cleane persoon van het westelijk halfrond ... geen drugs, geen tabak, nagenoeg geen alcohol ... en toch vind ik de muziek van Aphex Twin bijzonder lekker om naar te luisteren
Op donderdag 17 juli 2003 17:02 schreef takeshi_kitano het volgende:
ehm ja aphex twin, ik zla jullie een verhaaltje vertellen, ik was aan de drugs (wiet) en toen kon ik niet geloven hoe mooi deze muziek was, supoer relaxed, nu vind ik het nog steeds mooie maar toch iets minder geile muziek, doe geen drugs meer, maar doen jullie wiet als je ernaar luistert?
quote:denk je nou echt dat iemand dat geloofd!
Op vrijdag 18 juli 2003 16:35 schreef Weakling het volgende:[..]
Nee hoor ... ben ongeveer de meest cleane persoon van het westelijk halfrond ... geen drugs, geen tabak, nagenoeg geen alcohol ... en toch vind ik de muziek van Aphex Twin bijzonder lekker om naar te luisteren
quote:Okay okay, ik geef het toe. Ik zit hier op dit moment met een naald in mijn arm, een fles whisky in mijn hand, in mijn mond een blowtje en voor me op het buro een lijntje coke ...
Op woensdag 30 juli 2003 14:08 schreef Born_2B_Scorned het volgende:[..]
denk je nou echt dat iemand dat geloofd!
quote:Tsss, amateur
Op woensdag 30 juli 2003 14:19 schreef Weakling het volgende:[..]
Okay okay, ik geef het toe. Ik zit hier op dit moment met een naald in mijn arm, een fles whisky in mijn hand, in mijn mond een blowtje en voor me op het buro een lijntje coke ...
quote:Want zelfs op 30rpm is het nog genieten zekers? Niet gedacht dat er nog thuis vinyl werd gedraaid. Ikzelf heb mijn platenspeler al jaren terug eruit gekickt. Maar daar zal ik het verder niet over hebben, anders word ik weer gekickt door Seb dat ik niet ontopic bezig ben
Op donderdag 28 augustus 2003 12:09 schreef haaahaha het volgende:
Grappig, ik draai net Aphex Twin - Drukqs - Vordhosbn op 30 rpm en ik heb het niet eens door![]()
Op welke cd van Aphex Twin staat het nummer: "outside kick ass violin solo" Kan op het internet niet echt veel wijzer worden. Vooral omdat AFX ook heel veel cd's heeft met nummers zonder titels.
Alvast bedankt.
Eddie__
quote:Maar een cd-titel 'Mix', daar hebje zeker niets aan he...
Disc InfoAphex Twin / Mix Track Title
1. Girl-Boy Song
2. Analogue Bubblebath
3. Digeridoo
4. Outside Kick Ass Violin Solo
5. Polynomial-C
6. Powerpill - Pacman
7. Surfing On Sine Waves (Polygon Window)
8. To Cure A Weakling Child
9. Yellow Calx
10. Pikachu Mutha Fucka
11. Autechre - Rpeg
12. Boards Of Canada - June 9th
13. Caustic Window - On The Romance Tip
quote:Dit had ik ook al gevonden op internet, maar het is dus geen echt nummer van AFX
Op donderdag 28 augustus 2003 16:18 schreef Henk-Wim het volgende:
Zoeken op cddb.com geeft
[..]Maar een cd-titel 'Mix', daar hebje zeker niets aan he...
Eddie__
Soms maken mensen thuis wel eens een nummer en dat verspreiden ze dan via kazaa en geven het dan een naam alsof het van AT is. Die van PacMan (al eerder genoemd in dit Topic) is een klassiek voorbeeld ervan. Ook circuleren er van die nummers van zogenaamd de Prodigy...
quote:Soms is het wel te achterhalen en ook betrekkelijk eenvoudig. PacMan werd in 1991/1992 verkocht op vinyl en op de plaat staat dat ie gemaakt is door RDJ in een studio in Cornwall. Ook op de CD single versie van destijds dat ie gemaakt is door hem. Daarnaast heeft RDJ in 1996 in een interview met MTV ook gezegd dat PacMan van hem afkomstig is.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:16 schreef kamagurka het volgende:
Ik weet niet hoe het te achterhalen valt, maar ik heb wel vaker nummers van AT gehoord of remixes die dan weer nergens verzameld bij elkaar staan. Welke daarvan echt van hem zijn of niet kan men alleen maar naar gissen ben ik bang.
Kortom: PacMan is absoluut van RDJ/Aphex Twin
quote:Absoluut! Poeh ... uit 1999 alweer. Waar blijft de tijd. Heb van dat eerste plaatje thuis een flinke poster hangen
Op vrijdag 5 september 2003 13:51 schreef Redux het volgende:
Briljant!
quote:same here
Op vrijdag 5 september 2003 14:19 schreef Weakling het volgende:[..]
Absoluut! Poeh ... uit 1999 alweer. Waar blijft de tijd. Heb van dat eerste plaatje thuis een flinke poster hangen
Staat op een promo-achtige cd van rephlex dus bedenk zelf maar waarom t nummer stopt als het echt (super) vet begint te worden!
quote:Erg interessant! Hoe heb je die promo in handen gekregen? Hebbuh! Ben wel weer toe aan nieuwe AFX materiaal
Op maandag 8 september 2003 19:13 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Nieuwe Aphex Twin:
AFX - Mangle 11 (circuit bent VIP mix)Staat op een promo-achtige cd van rephlex dus bedenk zelf maar waarom t nummer stopt als het echt (super) vet begint te worden!
ik hoop als freebie bij mijn volgende Warp bestelling
quote:In een winkel zal wel lastig worden. Toen ik Selected Ambient Works II kocht (bijna 10 jaar geleden), zat daar een kaartje bij met een overzicht van welke t-shirts je kon bestellen. Ik ben toen naar de bank gegaan om wat ponden te wisselen (13 geloof ik), briefje erbij geschreven met welke ik wou hebben. Alles in een enveloppe gedaan en opgestuurd naar Warp.
Op donderdag 28 augustus 2003 16:37 schreef k_oz het volgende:
Even een ander vraagje: Weet ook iemand hoe ik aan t-shirts van AT kan komen. Ik heb al bij WARP gekeken. Daar kun je ze bestellen, maar weet ook iemand hoe ik ze kan kopen in b.v. een winkel en vooral ook welke??
Mijn dank zou zèèr groot zijn.
quote:Is die 75 euro waard?
Op donderdag 11 september 2003 00:58 schreef Miro het volgende:
Dat is Selected Ambient Works Volume II.
Uitgebract op een 2cd en als 3x12''.
Must have!
quote:De cd zowiezo niet. Die kun je nog wel nieuw vinden.
Op donderdag 11 september 2003 09:17 schreef haaahaha het volgende:[..]
Is die 75 euro waard?
quote:Ahh ... ik heb Rephlexions inmiddels ook niet
Op woensdag 10 september 2003 22:42 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Die heb ik helaas niet, maar hij heet Rephlexions
Aardig nummerke dat Mangle 11. Niet superbijzonder, maar smaakt wel naar meer!
quote:Op marktplaats staat ie.
Op donderdag 11 september 2003 18:07 schreef Miro het volgende:[..]
De cd zowiezo niet. Die kun je nog wel nieuw vinden.
Bij de plaat ligt het eraan. Voor de normale is 75 euro best veel, maar als het die limited edition is, met die 3 bruin gekleurde platen, dan is het niet zo gek. Maar goed, zo erg limited is ie niet, want er zijn er 10.000 geloof ik. Hmm, nou ga ik twijfelen of er wel een normale vinylversie van is. Anyway, ik zou het even navragen bij die gast, als ik jou was. Of het die limited edition is. Vergeet niet om ook te vragen of de insert er nog bij zit dan.
Dus als iemand anders belangstelling heeft, effe zoeken op marktplaats.
Via ebay is ie ook voor 20 dollar te vinden, dan vinnik 75 euro wel een beetje over de top ...
quote:De paar laatste seconden hebben wel weer een gruwelijke goeie melodie, dus het hele nummer is weer zon vet nummer in de stijl van vrodhosbn en Michael Mount...en daar mag ie wat mij betreft 100cd's mee vol maken ;-)
Op donderdag 11 september 2003 19:18 schreef Weakling het volgende:[..]
Ahh ... ik heb Rephlexions inmiddels ook niet
Aardig nummerke dat Mangle 11. Niet superbijzonder, maar smaakt wel naar meer!
quote:Als je alle verhalen moet geloven heeft RDJ daar ook al 100CD's van gemaakt, alleen niet uitgebracht. Maar die verhalen alsof ie voor een nieuwe plaat zo tig nummers van de plank kan trekken geloof ik eigenlijk niet.
Op donderdag 11 september 2003 22:20 schreef Born_2B_Scorned het volgende:[..]
De paar laatste seconden hebben wel weer een gruwelijke goeie melodie, dus het hele nummer is weer zon vet nummer in de stijl van vrodhosbn en Michael Mount...en daar mag ie wat mij betreft 100cd's mee vol maken ;-)
quote:Het eerste nummer, de remix, die is erg ok ...
Op donderdag 11 september 2003 23:15 schreef haaahaha het volgende:
Ik heb 2 weken geleden de smojphace ep gekocht.Die is wreed!!
De bliepjes daarna schijnt weer computerdata te zijn met daarin zijn discography, een fotootje en een respectlist. Ik heb dat zelf nog niet kunnen nagaan, maar muziek is het in ieder geval niet.
quote:Dank je ... we doen ons best
Op vrijdag 5 december 2003 00:26 schreef SHE het volgende:
Goed topic!
Wie van jullie kopen regelmatig releases van Rephlex?
quote:Baal ik nog een beetje van dat ik die heb gemist ... toen ik las dat ie in de Wire stond, was dat nummer al uit de winkel verdwenen ... jammer ... aan de andere kant vraag ik me af of er nog dingen in zouden kunnen staan die ik nog niet wist ... was wel leuk geweest om te hebben ...
Op dinsdag 9 december 2003 14:12 schreef Summoner het volgende:
Stond vorige maand een zeer informatief interview met de heer Aphex in The Wire... onder andere veel interessante feitjes over z'n label.Wie van jullie kopen regelmatig releases van Rephlex?
Enne: ik kocht zeer regelmatig Rephlex releases ... vrijwel alle releases eigenlijk ... de laatste maanden ben ik een heel stuk selectiever geworden ... tis niet allemaal even interessant meer voor mij persoonlijk wat er uitgebracht wordt op Rephlex ...
quote:muziekhoer meldt zich
Stond vorige maand een zeer informatief interview met de heer Aphex in The Wire... onder andere veel interessante feitjes over z'n label.Wie van jullie kopen regelmatig releases van Rephlex?
quote:yeahh... Bogdan Racynski
quote:Hey een hoer met smaak, dat kom je ook niet vaak tegen
Op woensdag 10 december 2003 01:15 schreef SHE het volgende:[..]
muziekhoer meldt zich
Hoe ik weet dat je die niet veel tegenkomt? Uhmmm
Heeft toevallig iemand het Wire artikel al ergens op het net gespot? Want ben toch eigenlijk wel benieuwd wat er allemaal in stond.
quote:welk jaar?
Op woensdag 10 december 2003 12:30 schreef Weakling het volgende:[..]
Hey een hoer met smaak, dat kom je ook niet vaak tegen
Heeft toevallig iemand het Wire artikel al ergens op het net gespot? Want ben toch eigenlijk wel benieuwd wat er allemaal in stond.
quote:op andere fora zag ik stukjes ervan ingescand
Op woensdag 10 december 2003 12:30 schreef Weakling het volgende:[..]
Hey een hoer met smaak, dat kom je ook niet vaak tegen
maar Drukqs deed me niet zo veel, en de laatste tijd heb ik om de een of andere reden nooit meer zin om naar z'n muziek te luisteren, terwijl ik toen ik 15 was ofzo er de hele tijd naar luisterde, maar wie weet krijg ik nog wel weer een aphex periode ofzo:)
quote:Ik meen ooit iets opgevangen te hebben dat ze daarvoor rubberen maskers gebuikt hebben ... er is in ieder geval wel een cast van het gezicht van RDJ gemaakt ... maar d'r zal ook vast wat computer wizardry aan te pas gekomen zijn
Op woensdag 10 december 2003 20:05 schreef Disorder het volgende:
Met welke techniek hebben ze die gezichten op die normale gezichten gekregen in de Come to daddy en Windowlicker clip?
quote:ja, maskers
Op woensdag 10 december 2003 20:56 schreef Weakling het volgende:[..]
Ik meen ooit iets opgevangen te hebben dat ze daarvoor rubberen maskers gebuikt hebben ... er is in ieder geval wel een cast van het gezicht van RDJ gemaakt ... maar d'r zal ook vast wat computer wizardry aan te pas gekomen zijn
quote:hmm...niemand die een idee heeft?
Op dinsdag 16 december 2003 22:35 schreef flaphead het volgende:
wat denken jullie wat de waarde is van de limited white label repress van Aphex Twins remix van Curve - Falling Free??
quote:Hooguit 10 euro denk ik ... zeker als het een repress is ...
Op vrijdag 19 december 2003 03:49 schreef flaphead het volgende:[..]
hmm...niemand die een idee heeft?
quote:Kijk eens op gemm.com
wat denken jullie wat de waarde is van de limited white label repress van Aphex Twins remix van Curve - Falling Free??
Is deze echt of gemixt door anderen?
wel vette plaat
quote:anderen ...
Op zondag 21 december 2003 19:24 schreef Milkwoman het volgende:
Kent iemand hier het duet met Aphex en Robert Miles?
''rare duet''Is deze echt of gemixt door anderen?
wel vette plaat
quote:Mijn mening ... jippie eindelijk wil iemand mijn mening ergens over weten ... feest, slingers ... ehmm ...
Op dinsdag 23 december 2003 19:26 schreef Milkwoman het volgende:
aha en jouw mening erover is?:P
Nou, mij maakt het nix uit of een nummer zoals dit door RDJ zelf of door anderen is gemixed ... als het een lekker nummer is, dan is het .. ehmm ... mjah ... een lekker nummer dus ... en deze mix is een redelijk ... uh ... lekker nummer ...
Als ik nog ergens anders een goed onderbouwde, uitvoerige, interessante, intelligente mening over moet geven, laat het maar weten ...
quote:Hèèèèèè, ik heb gisteren die videotape nog een keer opgezet.
Op woensdag 10 december 2003 20:05 schreef Disorder het volgende:
Met welke techniek hebben ze die gezichten op die normale gezichten gekregen in de Come to daddy en Windowlicker clip?
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:10 schreef Weakling het volgende:[..]
Mijn mening ... jippie eindelijk wil iemand mijn mening ergens over weten ... feest, slingers ... ehmm ...
Nou, mij maakt het nix uit of een nummer zoals dit door RDJ zelf of door anderen is gemixed ... als het een lekker nummer is, dan is het .. ehmm ... mjah ... een lekker nummer dus ... en deze mix is een redelijk ... uh ... lekker nummer ...
Als ik nog ergens anders een goed onderbouwde, uitvoerige, interessante, intelligente mening over moet geven, laat het maar weten ...
quote:Da's in mijn oren toch wel een paar deurtjes verderop ...
Op woensdag 24 december 2003 22:34 schreef Mat-T het volgende:
als jullie Aphex goed vidnen ken jullie vast ookw el Goa en Psytrance. Zoals:
Infected Mushroom, shiva shandra, wizzy noise, spacecat, GMS, takamasca. Dat vind ik ookerg wazige muziek!!
quote:Welnee ... idiote vragen bestaan niet ... alleen maar idioten ... zoals ik
Op woensdag 24 december 2003 20:44 schreef Milkwoman het volgende:[..]
ja hoor.. was t echt zon idioote vraa wat ik stelde ?
quote:Inderdaad, GOA doet me niet zoveel... nee, dan luister ik liever naar andere Rephlex artiesten als Bogdan Raczynski en Cylob, en spul van Warp Records.
Op woensdag 24 december 2003 23:50 schreef Weakling het volgende:
Da's in mijn oren toch wel een paar deurtjes verderop ...
quote:Bij Rushhour stond 'ie op de mailing list, dus stond daar ook een prijs bij. Ik dacht 9 of 10 euro. Gezien het in mijn ogen teleurstellende "Drukqs" doe ik er geen moeite voor eigenlijk, of vergis ik mij dan
quote:De vraag hierbij is: wat vond je van 26 Remixes For Cash? Daar stond dat nummer van Curve geremixed door Aphex Twin namelijk op. Drukqs heb ik nogal gemixte gevoelens over gehad. Tegenwoordig vinnik 'm prima te pruimen. Maar de 26 Remixes dubbelcd vond ik meteen erg erg lekker.
Op woensdag 31 december 2003 12:33 schreef Circuitbreaker het volgende:[..]
Bij Rushhour stond 'ie op de mailing list, dus stond daar ook een prijs bij. Ik dacht 9 of 10 euro. Gezien het in mijn ogen teleurstellende "Drukqs" doe ik er geen moeite voor eigenlijk, of vergis ik mij dan
quote:In het boekje van die DVD "The work of Director Chris Cunningham" (waar een tijdje geleden een aktie van was hier) staat een interviewtje met Cunningham. Op de vraag "How did you achieve the faces of the children?" (over Come to daddy uiteraard
Op woensdag 24 december 2003 17:20 schreef Smots het volgende:[..]
Hèèèèèè, ik heb gisteren die videotape nog een keer opgezet.
(Ja, videoband ja!)
damn, wat is het toch een geniale clip....
Maar ik kon IIG ook niet ontdekken hoe ze dat geflikt hadden.
Duidelijk alleen maskers, dus Die DVD is trouwens geniaal. Er staat ook een gecensureerde versie van Window licker op... Kan je wel indenken hoe dat gaat
.
quote:I heard the piece Aphex Twin of Richard James carefully: I think it would be
very helpful if he listens to my work Song Of The Youth, which is electronic
music, and a young boy's voice singing with himself. Because he would then
immediately stop with all these post-African repetitions, and he would look
for changing tempi and changing rhythms, and he would not allow to repeat
any rhythm if it were varied to some extent and if it did not have a
direction in its sequence of variations.
AFX en hawtin hebben zelfs erop gereageerdquote:No, 'Technocrats', you called them. He's called Plasticman, and in public,
Richie Hawtin. It starts with 30 or 40 - I don't know, I haven't counted
them - fifths in parallel, always the same perfect fifths, you see, changing
from one to the next, and then comes in hundreds of repetitions of one small
section of an African rhythm: duh-duh-dum, etc, and I think it would be
helpful if he listened to Cycle for percussion, which is only a 15 minute
long piece of mine for a percussionist, but there he will have a hell to
understand the rhythms, and I think he will get a taste for very interesting
non-metric and non-periodic rhythms. I know that he wants to have a special
effect in dancing bars, or wherever it is, on the public who like to dream
away with such repetitions, but he should be very careful, because the
public will sell him out immediately for something else, if a new kind of
musical drug is on the market. So he should be very careful and separate as
soon as possible from the belief in this kind of public.
quote:Aphex Twin on Song Of The Youth:
Mental! I've heard that song before; I like it. I didn't agree with him. I
thought he should listen to a couple of tracks of mine: "Didgeridoo", then
he'd stop making abstract, random patterns you can't dance to.
Onzin, Hawtin is veel meer dan een standaard techno DJ/Producer. Hij heeft legendarisch en uniek werk verricht en heeft daarmee een absolute cult status bereikt.quote:because the public will sell him out immediately for something else, if a new kind of
musical drug is on the market. So he should be very careful and separate as
soon as possible from the belief in this kind of public
Nouja, huidig. Van Drukqs dan.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:03 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
De huidige stijl van AFX?
ik vind vaak dat kale juist emotie met zich meebrengen "de kunst van het weglaten" (terwijl andere nummers van hem juist weer overvol gepropt worden)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:33 schreef Disorder het volgende:
Vinden jullie trouwens ook dat er bij genre genoten meer emotie in de muziek is te ontdekken dan in de huidige stijl van Aphex? Ik vind Aphex technisch gezien ontzettend goed, geniaal misschien zelfs. Maar ik kan er vaak maar weinig emotie in ontdekken. Het klinkt vaak zo 'kaal'.
LOL! Beste argument dat ik ooit heb gehoord om bepaalde muziek niet goed te vinden, de artiest in kwestie lelijk vinden. You're fired!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:34 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wat een vreselijke kut muziek is dat... EN HIJ IS LELIJK!
Op welke nummers baseer je dit dan? Je zult wel alleen Windowlicker van em kennenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:34 schreef Escape2Dawn het volgende:
Wat een vreselijke kut muziek is dat... EN HIJ IS LELIJK!
Helaas is het evenzo vaak een argument bij sommigen een artiest WEL goed te vinden...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 15:13 schreef Weakling het volgende:
[..]
LOL! Beste argument dat ik ooit heb gehoord om bepaalde muziek niet goed te vinden, de artiest in kwestie lelijk vinden. You're fired!
wel een rede om de clip aan te vragen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen liever een blonde doos dan een Windowlicker-vrouw op hun tv-scherm hebbenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Helaas is het evenzo vaak een argument bij sommigen een artiest WEL goed te vinden...![]()
("wat een domme top40bagger!!" -"ja, maar het is wel een lekker wijf")
Ik nietquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:41 schreef Goofup het volgende:
[..]
wel een rede om de clip aan te vragen natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen liever een blonde doos dan een Windowlicker-vrouw op hun tv-scherm hebben
Nou, het is dus nu bekend hoe dat komt... Als je cd1 en cd2 precies tegelijk draait, vullen ze mekaar precies aan, klinkt het drie keer zo vet en wordt de albumtitel ook een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:41 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
De enige veranderingen die me aan drukqs opvielen waren een betere geluidskwaliteit en de ongelofelijk slechte volgorde waarin de tracks gezet waren
Huh, echt waar? ff uitproberen..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef Stonehead het volgende:
[..]
Nou, het is dus nu bekend hoe dat komt... Als je cd1 en cd2 precies tegelijk draait, vullen ze mekaar precies aan, klinkt het drie keer zo vet en wordt de albumtitel ook een stuk duidelijker.
Waarom heeft niemand dat eerder bedacht het afgelopen jaar?
Zouden de titels van de tracks door elkaar ook eindelijk iets betekenen?
ah! rubber johnny, bedankt!quote:Op zondag 10 juli 2005 14:52 schreef Weakling het volgende:
[zeurmode]
1. Het is Rubber Johnny
2. Het is Windowlicker
[/zeurmode]
Maar idd beiden lekkere clips, alleen vind ik dat Aphex daar vrij weinig mee te maken heeft en we hier volledig Chris Cunningham voor mogen bedanken
En dat is het 'm nou net met Aphex Twin, en ook dingen zoals Venetian Snares. Het klinkt ook als een ongeorganiseerde bende. 't Leuke is is dat je moet LUISTEREN en op een gegeven moment klinkt het helemaal niet zo ongeorganiseerd meer, maar hoor je veel dingen die gewoon lijken te kloppenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:18 schreef Disorder het volgende:
Ik luister die mp3 nu en ik moet tot nu toe zeggen dat ik het grote onzin vind. Het is een ongeorganiseerde bende in mijn gehoor, waar af en toe iets van 'klopt'.
ehm, de enige reden waarom het zo ongeorganiseerd klinkt voor Disorder omdat hij 2 cd's door elkaar draaitquote:En dat is het 'm nou net met Aphex Twin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |