Bedoel je dat hij dan alleen de screen laat zien van toen hij uitging en dat je dan niks kan doen totdat hij wat procentjes geladen is?quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:21 schreef Zpottr het volgende:
Heeft nog iemand wel eens gezien dat de MacBook na battery calibration even de "ge-fade" versie van het beeldscherm laat zien (teken dat ie uit deep sleep komt) en dan toch een echte reboot doet?
Oh, en Geinspireerde topicstart![]()
!
Dan is de accu helemaal op, en heeft hij geen stroom meer om in standby te gaan. Hij start dan volledig opnieuw op, en laad vanaf de hardeschijf de inhoud van je geheugen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:21 schreef Zpottr het volgende:
Heeft nog iemand wel eens gezien dat de MacBook na battery calibration even de "ge-fade" versie van het beeldscherm laat zien (teken dat ie uit deep sleep komt) en dan toch een echte reboot doet?
Oh, en Geinspireerde topicstart![]()
!
Hybernate heet dat in Windowsquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan is de accu helemaal op, en heeft hij geen stroom meer om in standby te gaan. Hij start dan volledig opnieuw op, en laad vanaf de hardeschijf de inhoud van je geheugen.
Wat verborgen is met een toffe fade animatie
Hibernate in Windows gaat niet vanzelf als hij in standby staat en de accu is helemaal op. Daarvoor moet hij eerst weer wakker worden ,en dan pas in hibernate.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Hybernate heet dat in Windows
Maarum, wel cool dat dit allemaal zo braafjes werkt.
Umm, nee helaas. dat zou moeten gebeuren, begon ook te gebeuren, maar er werd toch gereboot naar een 'lege' desktop zonder dat mijn programma's e.d. nog open stondenquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan is de accu helemaal op, en heeft hij geen stroom meer om in standby te gaan. Hij start dan volledig opnieuw op, en laad vanaf de hardeschijf de inhoud van je geheugen.
Wat verborgen is met een toffe fade animatie
In september wordt die van mij 1. En dan mag Leopard eroverheen.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:38 schreef Strolie75 het volgende:
Hop, en een tvp.
Mijn haal ik in september. Hopelijk is er tegen die tijd een upgrade geweest en is Leopard verschenen.
Dat werkt helaas niet zo.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:59 schreef Sanderrrr het volgende:
Als ik over een maandje ofzo een MacBook koop kan ik toch gewoon gratis zonder problemen upgraden naar Leopard wanneer het uit komt of werkt dat niet zo?
Oh da's jammer.. Ik dacht dat ik dat ooit gelezen had. Hoe werkt het dan? Niet gratis of kan het niet zomaar?quote:
Als Leopard uit is, en je in de winkel een Macbook koopt waar nog Tiger op staat (omdat hij bv. al twee weken in het magazijn ligt), dan krijg je meestal een gratis upgrade.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:45 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Oh da's jammer.. Ik dacht dat ik dat ooit gelezen had. Hoe werkt het dan? Niet gratis of kan het niet zomaar?
Koop dan gewoon een Dell.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:49 schreef _GdR_ het volgende:
ik wil een laptop kopen.
en zo'n macbok lijkt me wel wat.
alleen ik schijt over OSX. draait vista/xp stabiel op zo'n apple met dat bootcamp?
(jaja macfanboys windows draait zowiezo niet stabiel.Maar drivers enzo? iemand ervaring?)
quote:Op woensdag 4 april 2007 11:49 schreef _GdR_ het volgende:
ik wil een laptop kopen.
en zo'n macbok lijkt me wel wat.
alleen ik schijt over OSX. draait vista/xp stabiel op zo'n apple met dat bootcamp?
(jaja macfanboys windows draait zowiezo niet stabiel.Maar drivers enzo? iemand ervaring?)
ja ik weet t.quote:
je hebt een vrouwtjes laptop!quote:Op woensdag 4 april 2007 11:58 schreef Wolter het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de mijne niet automatisch steeds opstart?
Als ik haar dichtklap dan word volgens mij vaak haar powerknop aan geraakt, want in de helft van de gevallen staat ze aan, terwijl ik hem zeker te weten wel goed heb afgesloten..
Nee, neem een IBM Lenovo, Dell produceert heel veel bagger tegenwoordig.quote:
quote:Op woensdag 4 april 2007 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
je hebt een vrouwtjes laptop!
mja hij zij zal wel op standby gaan
En als Leopard al is aangekondigd maar nog niet te koop is, kun je waarschijnlijk ook upgraden. Dit is overigens in beide gevallen NIET gratis, je moet iets van een tientje betalen voor de dvd en verzendkosten.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als Leopard uit is, en je in de winkel een Macbook koopt waar nog Tiger op staat (omdat hij bv. al twee weken in het magazijn ligt), dan krijg je meestal een gratis upgrade.
geen idee kijk eens bij powersaving/settings oid.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:04 schreef Wolter het volgende:
[..]
Nee, hij staat niet op standby. Als ik hem niet helemaal dichtklap is er niks aan de hand, als ik hem dichtklap en in mijn tas doe start ie vaak wel opnieuw op.
Kan het niet zo zijn dat de powerknop wordt aangeraakt?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:06 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
geen idee kijk eens bij powersaving/settings oid.
weet niet of een mac zoiets heeft.
Dan trek je er zeker net een USB apparaat uit?quote:Op woensdag 4 april 2007 11:58 schreef Wolter het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat de mijne niet automatisch steeds opstart?
Als ik haar dichtklap dan word volgens mij vaak haar powerknop aan geraakt, want in de helft van de gevallen staat ze aan, terwijl ik hem zeker te weten wel goed heb afgesloten..
Nog niets bekend, nee. Op 15 april is er een Apple evenement, al is dat onderdeel van een beurs, dus of dan Leopard uit komt is nog maar de vraag. Op WWDC, een door Apple georganiseerd evenement voor ontwikkelaars dat half juni gehouden wordt, wordt Leopard in ieder geval vrijwel zeker besproken. Het zou kunnen dat het dan ook pas uit komt, dat is nog net in de lente tenslotte. Maar ik verwacht niet dat het later dan juni uit komt. Een paar maanden wachten moet dus lukkenquote:Op woensdag 4 april 2007 16:13 schreef Sanderrrr het volgende:
"Apple CEO Steve Jobs stated that Apple plans to "ship it this coming spring", referring to the second quarter of 2007."
Is het al bekend wanneer die uitkomt? Als het klopt en Leopard komt deze lente uit kan ik beter nog een paar maanden wachten met kopen..
Dat laatste is weer geen optie omdat de huidige computers allemaal via netwerkkabels aan de router is verbonden en geen wireless kaartje hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:17 schreef Geqxon het volgende:
Een accespoint is in principe de makkelijkste oplossing, aangezien dat simpelweg een netwerkkabel draadloos maakt.
Een draadloze router daarentegen vervangt je huidige router, wat weer een apparaat scheelt
Whoa, als Leopard binnen twee weekjes uitkomt, kan ik wellicht nog een gratis update krijgen.quote:
Ja, maar 'this spring' is niet hetzelfde als 'Q2 2007'quote:
Nee, niet eens. Ik wacht tot hij is afgesloten, klap hem dicht en als ik even later weer kijk staat ie weer aan..quote:Op woensdag 4 april 2007 12:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan trek je er zeker net een USB apparaat uit?
Maaaaar een draadloze router heeft dus wel weer meerdere UTP uitgang poortjes!quote:Op woensdag 4 april 2007 17:07 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Dat laatste is weer geen optie omdat de huidige computers allemaal via netwerkkabels aan de router is verbonden en geen wireless kaartje hebben.
Denk dat het dus een Access Point wordt, kan ik nog een beetje bepalen op welke etage het best te plaatsen is.
[..]
Whoa, als Leopard binnen twee weekjes uitkomt, kan ik wellicht nog een gratis update krijgen.
Je bedoelt dat op een draadloze ook gewoon kabels aangesloten kunnen worden?quote:Op donderdag 5 april 2007 16:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maaaaar een draadloze router heeft dus wel weer meerdere UTP uitgang poortjes!
Een accespoint over het algemeen niet
Meestal 4 stuks zelfs...quote:Op donderdag 5 april 2007 16:49 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Je bedoelt dat op een draadloze ook gewoon kabels aangesloten kunnen worden?
Wat dat betreft loop ik nog erg achter met draadloosch netwerken.quote:
Buetooth muis oid?quote:Op donderdag 5 april 2007 16:42 schreef Wolter het volgende:
[..]
Nee, niet eens. Ik wacht tot hij is afgesloten, klap hem dicht en als ik even later weer kijk staat ie weer aan..
Maar ik denk dat ik beter ff met apple contact op kan nemen..
Wat is er lelijk aan? Net zo 'lelijk' als een slot-in DVD drive imhoquote:Op donderdag 5 april 2007 22:36 schreef Tijn het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Weet je niet hoe lelijk die dingen eruit zien
Hang gewoon ff een USB-lezer van een tientje eraan en verstop 'em als je ermee klaar bent weer in een la.
Nee man, een slot-in drive is een strakke streep. Een cardreader bestaat uit tienduizend kleine klepjes van verschillende maten, het haalt het totale design van je machine onderuit.quote:Op donderdag 5 april 2007 23:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wat is er lelijk aan? Net zo 'lelijk' als een slot-in DVD drive imho
Hoezo is het handiger dan gewoon je camera inpluggen via USB en je foto's gelijk in iPhoto importeren en daarna van je camera deleten?quote:Weet je hoe fucking handig het is voor handige foto liefhebbers?
Pcies.. of zoals ik nu op de bank zit, mijn foto's van mijn nieuwe camera te bekijken.. geheugen niet via kabeltje-dingetje, maar gewoon geheugen in de laptop gepriktquote:Op donderdag 5 april 2007 23:58 schreef Geqxon het volgende:
Omdat je dan een kabel nodig hebt, en dat voor onderweg onhandig is?
Wel eens prijzen van andere 13 inch laptops met deze CPU en dergelijke bekeken?quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:17 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik wil ook een MacBook maar die krengen zijn zo ontzettend overpriced
Alleen m.b.v. convertor kabeltjes a raison de ¤ 19.00 per stuk - op het toestel zelf tref je slechts een mini-DVI aansluiting aan.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:15 schreef Geqxon het volgende:
De Macbooks zijn niét overpriced. Verder hebben ze DVI, VGA, Composite en S-Video uitgangen
Ja doodnormale vraag maar een vraag die in praktisch elk Mac forum al is langsgeweest,dus wordt eentonig als je ook kunt googlen. Dus voor de 1.000.000st keer: JA je kunt er gewoon windows opdraaien en het draait prima en zonder problemen. Het wordt nog beter als Leopard (Mac OSX 10.5 officieel uit is en Boothcamp dan uit zijn beta-fase is)quote:Op woensdag 4 april 2007 11:59 schreef _GdR_ het volgende:
Maar ik wil daarnaast ook windows draaien en ik vraag of dat goed gaat.
ik weet dat t kan maar hebben ze ook voor alles drivers enzo?
dood normale vraag volgens mij hoor.
Ik vind het een groot gemis dat ik de pijltoetsen niet kan gebruiken in Photoshop e.d.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:50 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik met mijn Macbook alleen wel mis zijn een aantal Windows keys als bv. Print-Screen, Break, rigth-mouse-button enz
Dat gaat niet, ik heb het al geprobeerd aan te drukken maar er kan niks vast geklikt worden.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:51 schreef Geqxon het volgende:
Heb je al geprobeerd om het vast te klikken?
http://www.apple.com/nl/macosx/leopard/quote:Op donderdag 19 april 2007 22:59 schreef -Menn0- het volgende:
Ik lees nu net iets hierboven over Leopard en wachten met kopen tot dat uit is. Wat maakt leopard beter dan de huidige OSX ?
True...maar als je toch geen haast hebt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 07:41 schreef Jarno het volgende:
En verder is wachten in de computerelarij altijd het domste wat je kunt doen. Leopard komt in October, wat nou als het om de 1 of andere reden niet gepaard gaat met een hardware upgrade van de MacBooks? En die voor januari verwacht wordt? Ga je daar dan weer op wachten?
Uiteraard. Is maar 129 euro, voor studenten nog minder.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:02 schreef -Menn0- het volgende:
Heb nu niks en wil een Macbook![]()
Dus wachten is sowieso nutteloos voor mijEn anders kan je vast wel aan Leopard komen toch?!
Is die 129 euro (of minder) je de 5 maanden marteling waard?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:02 schreef -Menn0- het volgende:
Heb nu niks en wil een Macbook![]()
Dus wachten is sowieso nutteloos voor mijEn anders kan je vast wel aan Leopard komen toch?!
Helemaal niet gratisquote:Op woensdag 4 april 2007 11:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als Leopard uit is, en je in de winkel een Macbook koopt waar nog Tiger op staat (omdat hij bv. al twee weken in het magazijn ligt), dan krijg je meestal een gratis upgrade.
Ook niet als de winkel het adverteerd als de nieuwste Mac? Dan moet je nog goed oppassen ookquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:45 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Helemaal niet gratis
Als de release datum voor Leopard bekend is, en dus Leopard kan bestellen en koopt dan een Mac kan je voor 17 euro Leopard krijgen
Zo ging het toen ik mijn PowerBook 2 jaar geleden kochtAlleen dan met Tiger
![]()
Of een Powerbook.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:31 schreef Geqxon het volgende:
Het heeft er uiteraard ook mee te maken of je nu een Windows laptop hebt.
Hell no!!!quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is die 129 euro (of minder) je de 5 maanden marteling waard?
Die studentenkorting geldt alleen voor HBO en hoger toch? Niet voor MBOers dus?quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:25 schreef Kremers het volgende:
Standaard 8%, als je inlogt via surfspot dan 10%.
Het kan oplopen tot 12%, maar dat hangt van je school af. Het gaat wel van de prijs excl. BTW af.
'normale korting'? ik wil een 2.0 ghz MacBook gaan kopen en ik zit in het 1e jaar op het MBO met een normale Postbank rekening (geen studentenrekening). krijg ik dan korting of niet? is wel mooi meegenomen dan, maar ik vind het een beetje onduidelijk op de website staan, weet jij zo een pagina waar dat duidelijk staat beschreven?quote:Op zondag 22 april 2007 22:46 schreef super-muffin het volgende:
Nee dat is de Apple Developer Connection, daar bij krijg je 20% procent korting op Pro hardware.
Daarvoor moet je minimaal HBO hebben.
Voor normale korting maakt dat niet uit
Nee ik ben 17, in oktober pas 18. Maar ik las wel ergens dat je ouders wel korting voor jou konden krijgen als je <18 was.quote:Op zondag 22 april 2007 23:06 schreef Geqxon het volgende:
1e jaars MBO? Je bent toch wel ouder dan 18?
Ok lekker.quote:Op maandag 23 april 2007 00:38 schreef LazyDave het volgende:
Ja je krijgt gewoon korting op het MBO. Mij is het telefonisch wel gelukt om korting te krijgen, ze hebben trouwens nooit om bewijs gevraagd.
Mijn 80 gig is een Seagate ST98823ASquote:Op maandag 23 april 2007 18:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wat voor harde schijven gebruikt Apple voor de MacBooks? Toshiba?
Ik had ook een Seagate origineel (5400.2 nog wat)quote:Op maandag 23 april 2007 18:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wat voor harde schijven gebruikt Apple voor de MacBooks? Toshiba?
oh, maar ik heb geen zin om nog zo lang te wachten, dan maar geen korting..quote:Op maandag 23 april 2007 12:41 schreef Geqxon het volgende:
Eh.... is je één van je ouders dan leraar? Volgens mij moet je toch echt zelf 18 zijn :-)
Neuj.quote:Op maandag 23 april 2007 21:51 schreef Dr_Crouton het volgende:
En zelf het geheugen en/of harde schijf upgraden doet de garantie vervallen, toch?
Niet? Natuurlijk kan het oorspronkelijke geheugen of harde schijf terug als er iets met de MacBook aan de hand is en het bij een service centre ingeleverd moet worden ter reparatie, maar je kan als consument gewoon zelf je MacBook upgraden zonder dat de Apple garantie vervalt?quote:
Ja, zijn beide user replaceable parts. Apple geeft ook een handleiding op haar site.quote:Op maandag 23 april 2007 22:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Niet? Natuurlijk kan het oorspronkelijke geheugen of harde schijf terug als er iets met de MacBook aan de hand is en het bij een service centre ingeleverd moet worden ter reparatie, maar je kan als consument gewoon zelf je MacBook upgraden zonder dat de Apple garantie vervalt?![]()
Dan kan ik net zo goed gaan voor wat er 'as is' te koop is en zelf later upgraden... Dat ik daar nog niet achter gekomen ben..quote:Op maandag 23 april 2007 22:15 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ja, zijn beide user replaceable parts. Apple geeft ook een handleiding op haar site.
Dat doen veel mensen idd, en het is een stuk goedkoper (en je hebt bv. nog een extern schijfje over met een SATA doosje van een tientje). Zorg wel dat je de optische drive hebt die je echt wilt hebben, die 'mag' je namelijk niet zelf vervangen.quote:Op maandag 23 april 2007 22:19 schreef Dr_Crouton het volgende:
(dubbel)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |