Ehm, wel "iets" meer dan 2 soorten heurquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:29 schreef imported_sphinx het volgende:
koop een goedkope harmonica en oefen wat, staan vast wel lessen op interweb als je goed googlet.
verder weet ik dat je 2 soorten hebt: een bluesharp en een gewone harmonica.
en info daarover ken je zelf ook wel vinden ..![]()
Maar kun je daar alleen blues mee spelen?quote:Op woensdag 4 april 2007 09:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
Bij Feedback heb je voor 20 euro een nieuwe Hohner bluesharp in verschillende toonsoorten.
Misschien is dit wat?
Kom in onze band pfaf, we zoeken nog een bassistquote:Op woensdag 4 april 2007 09:45 schreef pfaf het volgende:
Ik wilde dit ook eens proberen, maar is er nooit van gekomen.
Ja, maakt niet uit hoe je d'r op blaast, d'r komt altijd Muddy Waters en B.B. King uit.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:55 schreef -Dries- het volgende:
Maar kun je daar alleen blues mee spelen?
Whehehequote:Op woensdag 4 april 2007 10:04 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ja, maakt niet uit hoe je d'r op blaast, d'r komt altijd Muddy Waters en B.B. King uit.
23,90 voor een Blues Harp. Dan is Feedback dus wel vrij netjes met de prijs.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:29 schreef Nembrionic het volgende:
Op www.sileon.nl is trouwens een PDF-je te vinden met een complete verzameling aan harmonicas.
http://www.sileon.nl/mondharmonicas.htm
Tja, ik speel wel eens wat blues, ben niet zo'n virtuoos op de harmonica, maar ik gebruik het liefste de bluesharp. Technieken, zoals benden, enz, zijn te leren. Ik heb het aangeleerd door een tekstbestandje met uitleg en wat mp3 samplesquote:Op woensdag 4 april 2007 09:37 schreef -Dries- het volgende:
Oke, voor folk muziek? A la Neil Young/Bob Dylan, wat voor harmonica heb ik daarvoor nodig?
Haha nee hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 10:07 schreef 35 het volgende:
Haha, je hebt net Cassadaga ontdekt en wil Conor nadoen?
Nee klopt niet.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Whehehe
Ontopic@TS: ik heb het idee dat jullie geen van alleen een instrument machtig zijn. Klopt dat?
Want een "band" vormen met mensen die nog niets kunnen is wel erg ambitieus
Ah, duidelijkquote:Op woensdag 4 april 2007 11:57 schreef -Dries- het volgende:
Nee klopt niet.Ik speel al 3 jaar gitaar en me maat drumt al bijna heel zijn leven. We spelen veel samen, en ik wou dus als toevoeging harmonica leren spelen, dus we kunnen al wat hoor
Eens..maar je moet ergens beginnen denk ik dan. Als hij er ééntje onder de knie heeft kan 'ie rondkijken voor anderen.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:44 schreef Klobbert het volgende:
moet je er wel rekening mee houden dat je als je 1 harmonica hebt dat je dan maar in 1 toonsoort blues kan spelen (wat erg saai kan wordne voor het publiek)
Wat begrijp je niet aan 1 toonsoort?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:28 schreef -Dries- het volgende:
Aha, dat wist ik dus niet, dat je harmonica's toonsoort kocht. Dus ik kan niet met 1 harmonica alle akkoorden spelen?
Niet veelquote:
Ik zag het. Maar hoe weet ik in welk basisakkoord een nummer is?quote:Op woensdag 4 april 2007 15:58 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
en anders lees je nog even mijn laatste post door...
Blues? Ow, daar moet ik niks van hebben. Toch bedankt hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 09:51 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
ik had het hier over blues hoor, en het I - IV - V schema betekent simpelweg, dat als je een blues in A speelt ( = I ) dat de andere akkoorden D ( = IV ) en E ( = V ) zijn. als je de toonladder doortelt kom je er wel.
Denk aan de buren hequote:Op vrijdag 6 april 2007 18:45 schreef Beelzebub85 het volgende:
Leuk. ik kan inmiddels wel een aardig deuntje blazen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |