abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:08:20 #1
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_47969892
Vandaag een mannetje aan de deur gehad. Huisgenoot deed open. Wat bleek, de woningcorporatie (de organisatie die een groot aantal huurwoningen in Enschede, waaronder het onze, beheert) had een onderzoek uitgevoerd. Daaruit was naar voren gekomen dat de gang niet netjes genoeg opgeruimd is. Eerst hebben ze drie brieven gestuurd, daarna kwamen ze maar persoonljik verhaal halen.

Ik heb hem dus helaas niet persoonlijk gesproken, maar had hem nog wel even willen vragen wat voor volwassen kerel meerdere keren per week bij anderen naar binnen kijkt om te kijken of ze hun gang wel netjes genoeg opruimen. Of hij zelf niet zag dat er iets fundamenteel fout is met de term "Nette inkijk in woning".

Maar goed, die brieven maar is bekeken, ze blijken verdere wijzigingen in het huurcontract te kunnen weigeren. Vanwege de doorloop die je hebt in een studentenhuis is dat indirect een uitzetting. Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat we de twee computerschermen en de vijf spuitbussen die in de gang staan nog voor ze weg moeten halen ook.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_47969979
Maar zo is het wel, toch?
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:10:51 #3
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_47970003
gewoon folie op de ruit van de deur plakken. laat ze dan nog maar eens naar binnen kijken
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_47970043
Tja vast in verband met de brandveiligheid enzo.
pi_47970046
deur afplakken heb je er geen last meer van
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:12:44 #6
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_47970095
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:11 schreef swarmahoer het volgende:
deur afplakken heb je er geen last meer van
Geen gek idee op zich. Of de verfspuitbus leegspuiten tegen de ruit de volgende keer dat ie aanbelt.
pi_47970348
Ja het is natuurlijk altijd fijner om bij brand te je nek te breken over oude kranten, fietswrakken en vuilniszakken.
Dat is eens wat anders...
pi_47970667
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:08 schreef BlackJack het volgende:
Vandaag een mannetje aan de deur gehad. Huisgenoot deed open. Wat bleek, de woningcorporatie (de organisatie die een groot aantal huurwoningen in Enschede, waaronder het onze, beheert) had een onderzoek uitgevoerd. Daaruit was naar voren gekomen dat de gang niet netjes genoeg opgeruimd is. Eerst hebben ze drie brieven gestuurd, daarna kwamen ze maar persoonljik verhaal halen.
Welke wijk en welke huurmaatschappij? Heb nog nooit van zulke praktijken in Enschede gehoord namelijk. Wel dat de brandweer studentenhuizen controleert. Als die de boel afkeuren vanwege versperde noodwegen e.d. dan kan de verhuurder gelazer krijgen met de vergunning voor het verhuren aan studenten. Is er niet zoiets aan de hand?
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:29:51 #9
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_47970809
Wonongcorporatie is domijn. Woon op de Brinkhuisburg achter de Polaroid. Brandgevaar is absoluut niet de reden, omdat de spullen in een uitsparing staan. Daar kom je niet langs als je het huis in of uit wil, want dan moet je direct de trap op.
pi_47970873
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:12 schreef BlackJack het volgende:

[..]

Geen gek idee op zich. Of de verfspuitbus leegspuiten tegen de ruitdie vent de volgende keer dat ie aanbelt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:33:43 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_47970951
Ben blij dat ik gewoon onder een huurbaas huur, geen gezeik met Domein en die kutinstellingen.
Huisbaas komt één keer per jaar langs, ziet dat het een klotezooi is en gaat weer weg.
Is dan ook een vent van 50 die nog bij z'n ouders woont.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:36:17 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_47971063
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:08 schreef BlackJack het volgende:
Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat we de twee computerschermen en de vijf spuitbussen die in de gang staan nog voor ze weg moeten halen ook.
Probleem opgelost toch?
pi_47971158
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:33 schreef Skv het volgende:
Ben blij dat ik gewoon onder een huurbaas huur, geen gezeik met Domein en die kutinstellingen.
Huisbaas komt één keer per jaar langs, ziet dat het een klotezooi is en gaat weer weg.
Is dan ook een vent van 50 die nog bij z'n ouders woont.
ah, ik huur bij stichting de woonplaats, en daar komt nooit iemand van kijken. Dat verklaart overigens ook de ENORME troep bij sommigen (onleefbaar, zo erg!)
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:43:56 #14
67670 Skv
Cynist.
pi_47971386
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:38 schreef erikkll het volgende:

[..]

ah, ik huur bij stichting de woonplaats, en daar komt nooit iemand van kijken. Dat verklaart overigens ook de ENORME troep bij sommigen (onleefbaar, zo erg!)
Ik kan er prima leven. Het is dan wel niet allemaal netjes en schoon enzo, maar zolang je niet van de grond wil eten gaat het prima..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_47972006
Het gaat vast niet om brand, want als je naar de woningstichting belt of ze iets kunnen doen aan de mensen die de hal van de flat volstouwen met kapotte fietsen en vuilniszakken, zeggen ze dat ze dat niet mogen omdat het iemands eigendom is.

Ik vraag me ook af waar in jouw huurcontract staat dat je geen monitor in je gang mag hebben staan. Straks gaan ze nog eisen dat je wekelijks de grasjes tussen de stoeptegels wegkrabt en niet de was buitenhangt op zondag
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:24:15 #16
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_47972883
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Probleem opgelost toch?
Nee. Het hele probleem is niet het opruimen van die paar dingen. Het probleem is dat iemand anders je ertoe probeert te dwingen. Dat je hem zijn zin moet geven maakt het voor mij alleen maar vervelender.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:34:58 #17
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_47973297
Het moet wel een erge beestenbende zijn als ze daarvoor langs komen...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:40:40 #18
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47973679
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:24 schreef BlackJack het volgende:

[..]

Nee. Het hele probleem is niet het opruimen van die paar dingen. Het probleem is dat iemand anders je ertoe probeert te dwingen. Dat je hem zijn zin moet geven maakt het voor mij alleen maar vervelender.
Ja, vervelend zeg dat de eigenaar graag z'n eigendommen goed onderhouden ziet. HALLO, HET IS JOUW HUIS NIET STUDENTENSLOEBER.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:46:00 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47973718
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik kan er prima leven. Het is dan wel niet allemaal netjes en schoon enzo, maar zolang je niet van de grond wil eten gaat het prima..
waarom niet van de grond eten? er ligt genoeg.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47974037
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, vervelend zeg dat de eigenaar graag z'n eigendommen goed onderhouden ziet. HALLO, HET IS JOUW HUIS NIET STUDENTENSLOEBER.
wat heeft het al dan niet hebben staan van spullen in de gang te maken met het onderhoud van het huis?
pi_47974066
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:54 schreef erikkll het volgende:

[..]

wat heeft het al dan niet hebben staan van spullen in de gang te maken met het onderhoud van het huis?
De eigenaar wil er geen rommel van hebben. Zo moeilijk is het toch niet ?
pi_47974087
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:43 schreef Skv het volgende:

[..]

bij mijn overbuurman kan dat niet Je kunt niet eens lopen, er loopt een smal paadje van zijn deur naar de woonkamer, waarin je ook niet kunt lopen.
pi_47974121
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:55 schreef gelly het volgende:

[..]

De eigenaar wil er geen rommel van hebben. Zo moeilijk is het toch niet ?
Je betaalt er toch verdomme huur voor? zolang het geen gevaar oplevert mag je gewoon monitoren in de gang zetten.

nouja, mag.... zou moeten mogen.
pi_47974279
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:56 schreef erikkll het volgende:

[..]

Je betaalt er toch verdomme huur voor?
Ja, om er te mogen wonen, niet om er een puinzooi van te mogen maken. Doe je dat ook als je een auto huurt, de hele bekleding onder de cola kieperen en het interieur slopen ? Je betaalt er toch verdomme huur voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')