En die andere knul dan, die het dus NIET was maar wel overal op i-net stond als de dader?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:32 schreef Armageddon het volgende:
Ja dit heeft nu want de dader is nu gepakt. Tenminste als je GS mag geloven.
Heeft het "moreel verzwijgen" zin?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:30 schreef yvonne het volgende:
Hebben dit soort veredelde heksenjachten nut?
Ach wat maakt dat uit. Ik sta op internet als ps3 jatter. Gelooft ook niemand. Niet te zwaar aan tillen dus.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
En die andere knul dan, die het dus NIET was maar wel overal op i-net stond als de dader?
Oké!quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:34 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Heeft het "moreel verzwijgen" zin?
Jarenlang hebben we de andere kant op gekeken, en moet je nou kijken waar dit toe heeft geleid, wekelijks staat er nu een filmpje van in elkaar geslagen tieners op Geenstijl...
Nagel de daders maar tegen de schandpaal.
En ja er zullen ook vast wel mensen vals beschuldigt worden, maar hoelang hebben zulke mensen daar last van? een halve dag lang hun hyves pagina overhoop met van allerlei berichten...
Dat valt nog wel te overzien...
Maar wat er tegenwoordig voor cultuur is op scholen is niet meer te overzien, zulke gevallen moeten in de openbaarheid komen voordat de maatschappij er wat aan gaat doen...
De politie heeft nu iemand aangehouden, erg snel voor hun doen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké!
Heeft het tot dusver geholpen?
Er is geen vermindering van dit soort feiten..
dat zal dan waarschijnlijk komen door de islam, die grotendeels nog in de middeleeuwen verblijven en die steeds een groter stempel wil drukken op de nederlandse samenleving.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:33 schreef gelly het volgende:
Nee, die hebben geen nut en kunnen zelfs een veroordeling tegenwerken. Maar de gemiddelde Nederlander schuift al een tijdje terug richting de middeleeuwen, dus verbazen doet het me niet.
Nog niet nee. Misschien als FOK ook een beetje meehelpt i.p.v. krampachtig te doen over een foto'tje hier en een NAW'tje daar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké!
Heeft het tot dusver geholpen?
Er is geen vermindering van dit soort feiten..
Ik ben bang dat je ook een groep krijgt die juist dat gegeven op GS stoer vinden en het evt bekend maken op de koop toenemen..quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:37 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Cultuuromslagen gebeuren niet in een dag, week of maand...
mwah, voor een deel heb je dat dan ook aan jezelf te danken hoor. als ik zie hoe gemakkelijk men zijn gegevens maar op internet zet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:38 schreef Re het volgende:
hmja, je zal maar onschuldig ergens over straat lopen en met een stoeptegel je hersenen over de straat verspreidt zien worden omdat je per ongeluk lijkt op iemand ...
Jaaa, en binnen 5 posts naar de Islam, knap hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:37 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat zal dan waarschijnlijk komen door de islam, die grotendeels nog in de middeleeuwen verblijven en die steeds een groter stempel wil drukken op de nederlandse samenleving.
er is nog helemaal geen dader, geenstijl kan wel meer zeggen, imo doen ze dit puur om de aandacht af te leiden omdat ze de juiste persoon niet te pakken hadden.
uhmm sorry...? leg dat eens uit aan mijn stukjes hersenen op de stoep...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mwah, voor een deel heb je dat dan ook aan jezelf te danken hoor. als ik zie hoe gemakkelijk men zijn gegevens maar op internet zet.![]()
Die verantwoordelijkheid ligt bij GS, ook zij hebben zelfs regels voor het plaatsen van persoonsgegevens.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je ook een groep krijgt die juist dat gegeven op GS stoer vinden en het evt bekend maken op de koop toenemen..
ik bedoelde het niet verkeerd hoor.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jaaa, en binnen 5 posts naar de Islam, knap hoor
Of zou GS van hun rechtspersoon gehoord hebben dat het onrechtmatig is wat ze doen?
GS IS niet meer zo fel als eerst en kijkt heel goed wat ze doen!
Waarom dacht ik hetzelfde?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:40 schreef yvonne het volgende:
dat islam gebeuren viel me ook op, hahahaquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of zou GS van hun rechtspersoon gehoord hebben dat het onrechtmatig is wat ze doen?
Ze hebben het al eens te horen gehad.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
wat ik bedoel te zeggen is dat mensen gewoon niet meer nadenken voordat ze iets doen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:41 schreef Re het volgende:
[..]
uhmm sorry...? leg dat eens uit aan mijn stukjes hersenen op de stoep...
(dit is natuurlijk een andere discussie dan de daadwerkelijke daad die die kneus heeft gedaan)
20-30 jaar geleden werden er ook meisjes door jongens in elkaar gebeukt, alleen toen had je nog geen kekke 6.1 MP bling bling mobieltjesquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:42 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik bedoelde het niet verkeerd hoor.![]()
maar het is toch zo dat als je een grote groep mensen in een land hebt die ook graag hun cultuur willen behouden toch impact heeft op de traditionele samenleving?![]()
GS zet hier welicht aan, maar doen zelf niets naar de gegevens, daar zorgen de users van GS en FOK zelf voor... kan dat GS kwalijk genomen worden?? nah, denk dat dit sowieso wel zou gebeuren.. ik zou ook met liefde en plezier de NAW van zo'n gastje op inet knallen als ik ze wist...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:42 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij GS, ook zij hebben zelfs regels voor het plaatsen van persoonsgegevens.
Uit een eerdere rechtzaak tegen GS is gebleken dat ze ook niet mogen aanzetten tot een heksenjacht, maar dit is nooit verder gekomen dan een waarschuwing. Echter zal dit wel een uitwerking hebben op de plaatsing van zulke onderwerpen op GS. Tegenwoordig plaatsen ze alleen nog maar het filmpje en de naam van de school waar het gebeurd is.
Dit heeft tot gevolg dat de school maatregelen neemt tegen deze leerlingen.
Dit werkt veel beter dan dat bezoekers van GS maatregelen nemen tegen zulke mensen.
de islam had in dit geval geen betrekking op de vechtpartij an sich.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Waarom dacht ik hetzelfde?
Net of er niet genoeg knokpartijtjes zijn tussen niet-moslims..
(er van uitgaande dat dit dan een moslim was, al staat dat ook niet vast..)
ja maar wat heb ik eraan... stel dat er een heksenjacht op mij zou zijn afgeroepen alleen omdat iemand heeft besloten dat ik de dader moet zijn, kom ik ineens oog in oog te staan met nog ziekere gastjes als Camplo etc...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
wat ik bedoel te zeggen is dat mensen gewoon niet meer nadenken voordat ze iets doen.
mocht het deze jonge niet zijn, heel erg vervelend en jammer, maar hij zal toch op de een of andere manier zijn foto op internet geplaatst hebben.
internet is niet zo veilig als we zo graag denken en zouden willen, daar zouden mensen een beetje naar moeten handelen.
In helmond doen ze dat wel anders hequote:Op dinsdag 3 april 2007 15:44 schreef Camplo het volgende:
Hebben nut jah.
Volk heeft recht te weten wie het is.
Justitie faalt in zijn beleid hier wat tegen te doen.
Totdat iemand de uitkomst niet afwacht, en ietwat voorbarig met een knuppel jou even opzoekt en bewerkt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:34 schreef scarefreak het volgende:
En ja er zullen ook vast wel mensen vals beschuldigt worden, maar hoelang hebben zulke mensen daar last van? een halve dag lang hun hyves pagina overhoop met van allerlei berichten...
Dat valt nog wel te overzien...
Dat is een van de risico's van dit soort vigilante acties.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:38 schreef Re het volgende:
hmja, je zal maar onschuldig ergens over straat lopen en met een stoeptegel je hersenen over de straat verspreidt zien worden omdat je per ongeluk lijkt op iemand ...
Wat moeten ze hier tegen doen dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:44 schreef Camplo het volgende:
Hebben nut jah.
Volk heeft recht te weten wie het is.
Justitie faalt in zijn beleid hier wat tegen te doen.
ben ik niet helemaal met je eens. het zal best eens voorgekomen zijn. maar laten we eerlijk zijn, destijds was er veel meer respect voor elkaar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:44 schreef Re het volgende:
[..]
20-30 jaar geleden werden er ook meisjes door jongens in elkaar gebeukt, alleen toen had je nog geen kekke 6.1 MP bling bling mobieltjes
Je bent verantwoordelijk voor de content op je website..quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:44 schreef Sant het volgende:
[..]
GS zet hier welicht aan, maar doen zelf niets naar de gegevens, daar zorgen de users van GS en FOK zelf voor... kan dat GS kwalijk genomen worden?? nah, denk dat dit sowieso wel zou gebeuren.. ik zou ook met liefde en plezier de NAW van zo'n gastje op inet knallen als ik ze wist...
Dan moet je er wel heel erg persoonlijk mee betrokken zijn, en dan ben je meestal wel beter geinformeerd en haal je je informatie niet van GS af, maar gelijk vanaf de bron...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Totdat iemand de uitkomst niet afwacht, en ietwat voorbarig met een knuppel jou even opzoekt en bewerkt.
SO TRUE!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ben ik niet helemaal met je eens. het zal best eens voorgekomen zijn. maar laten we eerlijk zijn, destijds was er veel meer respect voor elkaar.
als de politie 30 jaar geleden door de straat reed of fietste dook iedereen bij wijze van spreken weg achter de bosjes.
nu gooien ze stenen, stront en andere rotzooi naar het gezag.
Ho ho, alleen die kutmocro's doen dat hequote:nu gooien ze stenen, stront en andere rotzooi naar het gezag.
Gat in de markt, dubbel zoveel lol: hun het filmpje en de makers strafbaar...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:47 schreef gelly het volgende:
Ik stoor me denk ik nog het meeste aan de zogenaamde heldenrol die GeenStijl op zich denkt te nemen, terwijl het gewoon om ordinaire pageviews gaat natuurlijk. De mensen die het gebeuren hebben staan filmen zijn eveneens strafbaar door niet in te grijpen, waarom zet GeenStijl die gegevens niet op het net ? Precies, dan krijgen ze geen filmpjes meer.
Denkje? Er lopen er hier ook genoeg die beweren wel even af te rekenen met dit soort lui. Dat ze allemaal wél een grote bek hebben maar niet het lef wil niet zeggen dat er op een dag niet een gek tussen zal zitten.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:47 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Dan moet je er wel heel erg persoonlijk mee betrokken zijn, en dan ben je meestal wel beter geinformeerd en haal je je informatie niet van GS af, maar gelijk vanaf de bron...
Filmpjes van jongens die meisjes in elkaar meppen zjin lol?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:48 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Gat in de markt, dubbel zoveel lol: hun het filmpje en de makers strafbaar...
k moet opeens denken aan pim fortuyn, van gogh, etc.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Denkje? Er lopen er hier ook genoeg die beweren wel even af te rekenen met dit soort lui. Dat ze allemaal wél een grote bek hebben maar niet het lef wil niet zeggen dat er op een dag niet een gek tussen zal zitten.
Totdat jij of je familie de dupe worden. Dan sta je ook te huilebalken. Leuk voorbeeld was natuurlijk vlak na de moord op Fortuyn, toen de achternaam van de dader bekend werd. Iedere van der Graaff in Harderwijk kon onderduiken door dreigementen. Nee, prima hoor, zo'n volksgericht.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:46 schreef Cheiron het volgende:
Nadeel: onterechte meldingen. Heel kort door de bocht: waar gehakt wordt vallen spaanders. Dat 1 iemands naar door het slijk gehaald wordt daar waar 10 man niet aan hun straf ontkomen, dat is iets waar ik mee kan leven.
Ja, maar de kans dat je straks een dodelijk auto-ongeluk krijgt zal vele malen groter zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Denkje? Er lopen er hier ook genoeg die beweren wel even af te rekenen met dit soort lui. Dat ze allemaal wél een grote bek hebben maar niet het lef wil niet zeggen dat er op een dag niet een gek tussen zal zitten.
nou pardon, laten we de zaken niet omdraaien. dat de omstanders ook schuldig zijn ben ik met je eens, maar laten we bij het begin beginnen en de dader van de mishandeling als eerste aanpakken. dat is de reden dat het filmpje werd gemaakt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:47 schreef gelly het volgende:
Ik stoor me denk ik nog het meeste aan de zogenaamde heldenrol die GeenStijl op zich denkt te nemen, terwijl het gewoon om ordinaire pageviews gaat natuurlijk. De mensen die het gebeuren hebben staan filmen zijn eveneens strafbaar door niet in te grijpen, waarom zet GeenStijl die gegevens niet op het net ? Precies, dan krijgen ze geen filmpjes meer.
Vanuit het oogpunt van GS gezien...quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Filmpjes van jongens die meisjes in elkaar meppen zjin lol?
Dat is nog geen reden de rechtstaat dan maar op de helling te zetten.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:50 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Ja, maar de kans dat je straks een dodelijk auto-ongeluk krijgt zal vele malen groter zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |