leek mij ook, gezien ze je redelijk kan overbelasten :-)quote:Op woensdag 4 april 2007 20:25 schreef tnimble het volgende:
[..]
Nee. Die schakelt alleen uit als een aparaaat een licht sluiting maakt naar aarde.
[..]
Het kan b.v. zijn dat de zekeringen mischien voreger toen de krachtstroom aansluiting nog in gebruik was een klap hebben gekregen. Ook kan het zijn dat er wat stof of gruis in de zekeringen houder zat waardoor hij niet helemaal goed vast ingedraait is. En dat je daardoor nu opeens gooed goed contact meer had.
[..]
Als het goed is wel
Kijk, en daar staat het al, ivm overbelasting. Je was niet thuis, dus neem ik aan dat je niet alles aan had staan incl frituurpan ed. Geen overbelasting dus, en de rekening zou dan door de leverancier/netwerkbeheerder betaald worden.quote:Vervanging hoofdzekering ingeval van overbelasting
Een defecte hoofdzekering brengen wij ingeval van overbelasting in rekening als de oorzaak van de storing binnen de klantinstallatie ligt. Als de oorzaak van de storing buiten de klantinstallatie ligt, zijn de vervangingskosten voor rekening van Essent. Vervanging defecte hoofdzekering bij overbelasting per melding ¤ 52,12.
Vervanging hoofdzekering door automaat
Deze tarieven zijn van toepassing als Essent Netwerk de vervanging op verzoek van de klant uitgevoerd.
Vervanging hoofdzekering door automaat zonder verhoging van de aansluitwaarde bij:
* 1 fase aansluiting ¤ 152,32
* 3 fase aansluiting ¤ 202,30
Voorrijkosten
Essent netwerk brengt voorrijkosten in rekening in de volgende situaties:
* De klant is niet aanwezig op het afgesproken dagdeel;
* De aansluiting is niet te realiseren vanwege bouwkundige obstakels of andere, aan de klant liggende redenen.
Voorrijkosten: ¤ 52,12
bron
Ik ga eens kijken of Nuon soortgelijke voorwaarden hanteertquote:Op donderdag 5 april 2007 07:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Kijk, en daar staat het al, ivm overbelasting. Je was niet thuis, dus neem ik aan dat je niet alles aan had staan incl frituurpan ed. Geen overbelasting dus, en de rekening zou dan door de leverancier/netwerkbeheerder betaald worden.
Dat Sanger ten tijden van het uitallen van de zekering niet thuis was doet niet ter zide. Dit gaat alleen op als Sanger belt om het te laen fien hun komen langs maar Sanger is niet thuis om ze open te doen.quote:Op donderdag 5 april 2007 07:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Kijk, en daar staat het al, ivm overbelasting. Je was niet thuis, dus neem ik aan dat je niet alles aan had staan incl frituurpan ed. Geen overbelasting dus, en de rekening zou dan door de leverancier/netwerkbeheerder betaald worden.
110,- waren we hier kwijt bij nuonquote:Op donderdag 5 april 2007 21:44 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat Sanger ten tijden van het uitallen van de zekering niet thuis was doet niet ter zide. Dit gaat alleen op als Sanger belt om het te laen fien hun komen langs maar Sanger is niet thuis om ze open te doen.
De kosten bij esent zijn voor Sanger in dit geval dus of 52 euro of niets. Aghankelijk wat de oorzaak is van dat de zekering er uit lag. Dit kun je aan de smelt draad van de zekering zien. Als ik het verhaal hoor hoeft Sanger op zich niets te betalen er waren immer geen aparaten aan (b.v hij stond te frituren, Hellace was TV aan het kijken, er lag een stoofschotel in de oven en Sanger zijn broer was achter bezig aan de auto) Ook is er niet duidelijk sprake van een storing zoals een sluiting van b.v. een slecht aangesloten schemerlamp
Als Sanger buiten om het energie bedrijf zelf een elektricein ingeschakelt heeft dan gelden de tariefen en voorwaarden van die instalateur die kunnen afwijken van die van als de netwerkbeheerder iemand laat langsgaan.
Misschien bij jou thuis.. Hier niet in ieder geval!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gebeurd vaak zat dat de hoofdzekering er uit springt, als een zekering warm/koud/warm/koud/warm.koud etc etc etc wordt dan springt hij vanzelf wel een keer...
zo gaan zekeringen en schroeven ook wel eens los zitten in een groepenkast...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |