Vermoeidheid.quote:Op maandag 2 april 2007 23:17 schreef Koffielurk01 het volgende:
Zag het al... vermoeing...
Precies, het is maar net hoe je er in je relatie mee om gaat.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:46 schreef releaze het volgende:
...
Ik vind dat het hele probleem sowieso in de attitude ligt. Net zoals met het verbazen of irriteren, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Je kan intelligentieniveau bijvoorbaat een stoorfactor vinden, of je vindt het gewoon interessant, uitdagend, leuk diversiteit.
Hier geef je al duidelijk aan dat het probleem niet bij een minder intelligente persoon ligt, maar bij jezelf. Jij wil je namelijk constant bewijzen, en duidelijk maken dat je intelligent bent. Geloof me maar, mensen die constant in discussie gaan en willen laten blijken hoe slim ze zijn, zijn hele vervelende mensen en ook vrouwen hebben er een hekel aan.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zit met het volgende ... ik heb sinds 2 dagen een nieuwe vriendin... echt een ongelooflijk lief meisje en ik ben ook redelijk verliefd (aan het worden).
Maar nou zit ik toch met de volgende vraag/het volgende probleem:
Ik heb het gevoel en door dat ze niet zo intelligent is als mij en ik zeg dat niet omdat ik me beter voel of omdat ik wil pochen ofzo maar het is gewoon iets wat me altijd erg opvalt als ik met mensen omga.
Daardoor maak ik me ook zorgen over een eventuele toekomst met haar... en dan bedoel ik niet de nabije toekomst... ik zit meer met de vraag of iemand die niet even intelligent als mij is wel bij mij zal passen. Ik heb hierover trouwens wel redelijk dubbele gevoelens, want mijn ex-vriendin was (al dan niet intelligenter) even intelligent als mij en dat [b]ging ook dodelijk mis omdat we altijd bezig waren met elkaar uitpasen in discussies etc.[/b
In ieder geval... herkennen andere dit en kan iemand mij verklaren waarom ik het zo belangrijk vind dat iemand intelligent is... is er eventueel iemand die een soortgelijke houding/eis heeft maar toch met een minder intelligent persoon een relatie heeft.
Ik wil wel een voetnootje zetten in dit verhaal, ik hou gevoel in deze vraag een beetje afzijdig want dat is een compleet ander verhaal.
Nederlands is vast ook niet haar goeiste vak.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
...als mij...
Geen zorgen, gezien er geen touw aan je verhaal is vast te knopen loopt het met je eigen intelligentie ook wel los.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zit met het volgende ... ik heb sinds 2 dagen een nieuwe vriendin... echt een ongelooflijk lief meisje en ik ben ook redelijk verliefd (aan het worden).
Maar nou zit ik toch met de volgende vraag/het volgende probleem:
Ik heb het gevoel en door dat ze niet zo intelligent is als mij en ik zeg dat niet omdat ik me beter voel of omdat ik wil pochen ofzo maar het is gewoon iets wat me altijd erg opvalt als ik met mensen omga.
Daardoor maak ik me ook zorgen over een eventuele toekomst met haar... en dan bedoel ik niet de nabije toekomst... ik zit meer met de vraag of iemand die niet even intelligent als mij is wel bij mij zal passen. Ik heb hierover trouwens wel redelijk dubbele gevoelens, want mijn ex-vriendin was (al dan niet intelligenter) even intelligent als mij en dat ging ook dodelijk mis omdat we altijd bezig waren met elkaar uitpasen in discussies etc.
In ieder geval... herkennen andere dit en kan iemand mij verklaren waarom ik het zo belangrijk vind dat iemand intelligent is... is er eventueel iemand die een soortgelijke houding/eis heeft maar toch met een minder intelligent persoon een relatie heeft.
Ik wil wel een voetnootje zetten in dit verhaal, ik hou gevoel in deze vraag een beetje afzijdig want dat is een compleet ander verhaal.
Ik zou het persoonlijk toch wel redelijk dramatisch/sneu/bizar vinden als mijn partner zo'n zin op een forum zou kwakken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:43 schreef MissLeDuq het volgende:
Mijn vriend is minder intelligent dan ik maar wij hebben daar nooit een probleem van gemaakt.
Ik bedoel maar...quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:28 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nederlands is vast ook niet haar goeiste vak.
Op het moment dat ik verliefd ben maakt het me niets uit welk opleidingsniveau iemand heeft of hoe hoog zijn IQ is. En ik zal me ook zeker niet boven iemand verheven voelen omdat mijn nummertje in bepaalde gevallen misschien hoger is dan iemand anders nummertje.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:40 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk toch wel redelijk dramatisch/sneu/bizar vinden als mijn partner zo'n zin op een forum zou kwakken.
Waar slaat het op dat hij op een feestje niet met collega's zou kunnen praten? Is hij echt zwakzinnig of zijn je collega's weinig sociaal/onaardig/in het bezit van een zeer beperkte belevingswereld die niet verder gaat dan de nanotechnologie waar jullie mee werken?![]()
Je zegt het netjes, maar het probleem is in wezen dat de ander niet denkt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:06 schreef Ripley het volgende:
Maar... in mijn afgelopen relaties braken sommige dingen die met intelligentie te maken hadden of met opleidingsniveau ons wel op. Het is soms heel lastig communiceren met iemand die zich heel anders uitrdrukt dan jij en heel anders nadenkt.
Zo bedoel ik dat dus zeker niet... jammer dat je het zo interpreteertquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:40 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk toch wel redelijk dramatisch/sneu/bizar vinden als mijn partner zo'n zin op een forum zou kwakken.
Waar slaat het op dat hij op een feestje niet met collega's zou kunnen praten? Is hij echt zwakzinnig of zijn je collega's weinig sociaal/onaardig/in het bezit van een zeer beperkte belevingswereld die niet verder gaat dan de nanotechnologie waar jullie mee werken?![]()
Precies,quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:06 schreef Ripley het volgende:
[..]
..... Bovendien vond ik het soms heel jammer dat ik over een aantal dingen die mij wel echt boeien slecht gesprekken kon voeren, zoals politiek, economie, boeken en kunst. Simpelweg omdat de interesse of de kennis daarvoor ontbrak.
Er zijn wel verschillende soorten intelligentie volgens mij overigens. Iemand kan heel intelligent zijn volgens testen, maar geen normaal gesprek kunnen voeren. En iemand kan zeer laag geschoold zijn maar een ingebouwde intelligentie hebben die niet geschoold is.
Maar waarom heb je een relatie met een bouwvakker? Ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:31 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Precies,
Interesse in bepaalde zaken is natuurlijk niet per definitie afhankelijk van intelligentie. Ik zeg ook echt niet dat minder intelligente mensen nooit interesse in politiek / kunst / boeken enz. tonen. Echter zie je vaak wel dat intelligentere mensen vaak toch breder zijn georienteerd en dat de interesses van minder intelligente mensen op andere vlakken liggen.
In mijn relatie zal ik nooit een gesprek goed gesprek kunnen voeren over een goed boek of aktuele ontwikkelingen in de politiek. Jammer, dan voer ik dergelijke gesprekken maar elders.![]()
Je bedoelt: willen neuken; jawel. Verliefdheid; nee.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef oddman het volgende:
Inhoudelijk: ik zou me zelf voornamelijk ergeren aan een domme vriendin. Ik zou überhaupt nooit verliefd worden op iemand van gemiddelde of lagere intelligentie. Crushes, jawel. Verliefdheid, nee.
Je hebt me doorquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je bedoelt: willen neuken; jawel. Verliefdheid; nee.
Verliefdheid laat zich niet altijd sturen he. Bovendien kan iemand die geen goede gesprekken kan voeren over boeken of politiek soms wel heel zinnige gesprekken voeren over andere dingen en je op een andere manier andere inzichten geven. De ene bouwvakker is de andere nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar waarom heb je een relatie met een bouwvakker? Ik snap dat niet.
Je schrijft letterlijk "Mijn vriend is minder intelligent dan ik".quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat dus zeker niet... jammer dat je het zo interpreteert![]()
![]()
Zie mijn eerdere stukje.quote:
Voel je jezelf een beetje aangesproken.![]()
Dat is ook wel een andere situatie - in principe heeft iedereen in Nederland dezelfde mogelijkheid tot opleiding. Dat is behoorlijk anders dan in de meeste Zuid-Amerikaanse landen. Daar zul je dus waarschijnlijk relatief veel meer mensen vinden die intelligenter zijn dan hun opleidingsniveau doet vermoeden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk "Mijn vriend is minder intelligent dan ik".
[..]
Zie mijn eerdere stukje.
Bij mijn toenmalige vriend vond ik het wel erg dat mensen in mijn omgeving (die hem nog niet hadden ontmoet) er automatisch vanuit gingen dat ik "intelligenter" zou zijn. Ik vond dat erg storend en kwetsend eigenlijk.
Overigens is het ook een cultuurverschil. Hij kwam uit Zuid-Amerika en daar is hem/mij/ons NOOIT iets gezegd over ons verschil in opleiding of werk. Het was gewoon geen issue. In Nederland was gelijk de eerste vraag "wat doet hij?" en dan raakten mensen helemaal in de war als ik dat vertelde.
Dat is volgens mij een beetje het probleem... zo'n zin klinkt erg negatief terwijl het niet zo is bedoeld. In mijn ogen is iemand die intelligenter is niet beter/meer dan een ander. Het is niet iets wat je aan kan leren, je wordt er mee geboren. Ik zou alleen niet weten hoe ik het anders moet verwoorden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk "Mijn vriend is minder intelligent dan ik".
[..]
En waarom is dat?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:34 schreef nozem het volgende:
Ik vind vrouwen die intelligenter zijn dan ik enorm geil, maar ik prefereer toch een partner die wat minder intelligent is dan ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |