abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48397494
Tja wat moet je hier nu over zeggen.
Aangezien er geen enkele "gewone" Iraniers aan het woord zijn geweest, zegt het me allemaal niet zo veel.

Beetje jammer.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 16 april 2007 @ 22:20:39 #127
121310 venomsnake
El Saltador
pi_48397828
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:14 schreef Mr_Memory het volgende:

Aangezien er geen enkele "gewone" Iraniers aan het woord zijn geweest, zegt het me allemaal niet zo veel.

Beetje jammer.
dat is wel jammer idd.
Maar dat krijg je als er de hele dag mannetjes van het ministerie van informatie met je meereizen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 16 april 2007 @ 22:23:03 #128
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48397947
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dat is wel jammer idd.
Maar dat krijg je als er de hele dag mannetjes van het ministerie van informatie met je meereizen..
Vorige week was er nog een docu van EO, NMO, Joodsche Omroep en de Boedisten dancht ik van iemand die wel in z'n uppie ging.
Veel beter mijn inziens.

Ik zal een kijken of ik 'm kan vinden op uitzendinggemist
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48398088
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:20 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dat is wel jammer idd.
Ja dat is waar, het is al heel wat dat er gefilmd mocht worden imo.

De enige die een beetje open waren, waren die schoolmeiden, maar dat werdt dan ook gelijk afgekapt.
  maandag 16 april 2007 @ 22:32:56 #130
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48398390
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:23 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Vorige week was er nog een docu van EO, NMO, Joodsche Omroep en de Boedisten dancht ik van iemand die wel in z'n uppie ging.
Veel beter mijn inziens.

Ik zal een kijken of ik 'm kan vinden op uitzendinggemist
Deze dus.
quote:
3-delige reisverslag. Drieëntwintig landen, vijf wereldreligies, één treinreis. Maker Rob Hof reist per trein door drieëntwintig landen en ontmoet onderweg treinpassagiers die een inkijkje geven in hun leven en cultuur. Een reis van oost naar west, van Vietnam naar Turkije. Een reis over duizenden kilometers spoor langs vijf wereldgodsdiensten. Afl.9 : De licht geklede revolutie. Per trein van via Zahedan, Kerman naar Teheran. Vandaar door naar Turkije. In de trein portretten van jonge Iraniërs en hun omgang met het Ayatollahbewind. Een reiziger vertelt hoe leeg de moskeeën zijn uit stil protest tegen het repressieve beleid van de Ayatollahs. In Teheran een portret van de gesluierde vrouwelijke autocoureur Lale Seddigh. Sluiers en burka's verdwijnen massaal zodra de Iranese trein de Turkse grens gepasseerd is. Alles wat verboden is, alcohol, kaartspel, zang, lichte kleding en een ongesluierd samenzijn beheersen de restauratiewagen, zodra Iran verlaten is.
Aanradertje op zich
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 16 april 2007 @ 22:52:19 #131
121310 venomsnake
El Saltador
pi_48399299
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Deze dus.
[..]

Aanradertje op zich
thanks.

Zal het morgen bekijken..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48399700
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Tja wat moet je hier nu over zeggen.

Beetje jammer.
idd en echt symphatie voor hun ideeen heb ik niet gekregen ik ben alleen wat behoudener geworden voor een aanval omdat ze al 60.000 martelaren hebben klaarstaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48401870
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd en echt symphatie voor hun ideeen heb ik niet gekregen ik ben alleen wat behoudener geworden voor een aanval omdat ze al 60.000 martelaren hebben klaarstaan
Die petitie van de martelaars was voor mij het omslagpunt:

1) Jezelf opblazen voor de bevrijding van Jeruzalem (ok, whats new, zielige Joden)
2) Amerikanen opblazen (ook inkoppertje)

maar dan 3:

3) Salman Rushdie opblazen

Dat was voor mij het punt om maar weer de term 'nuke em' van tafel te halen, gestoorde neanderthalers
pi_48402054
Waardeloze aflevering vandaag, er waren enkel door de overheid goedgekeurde Iraniers in te zien, hetgeen een nogal een eenzijdig beeld opleverde.
pi_48406816
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:03 schreef Pony-Lover het volgende:
Waardeloze aflevering vandaag, er waren enkel door de overheid goedgekeurde Iraniers in te zien, hetgeen een nogal een eenzijdig beeld opleverde.
Er waren fundamentalistische martelaars te zien, een liberale sociologe, een sceptische jongere ... dat is toch niet zo eenzijdig?
pi_48406879
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:22 schreef buachaille het volgende:
Ik kijk ook maar word er een beetje misselijk van, martelaar zus en martelaar zo Hoe diep kan een volk zinken onder invloed van satan.
Dat zinken komt door anderen als "satan" te zien.
pi_48406927
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:58 schreef -skippybal- het volgende:
Die martelaars shit was wel smerig ja.
Maar totaal geen goeie docu die laat zien hoe de gemiddelde Iraanse inwoner door het leven gaat.

Niks van pijpende moslimmeisjes die graag dure merkkleiding goedkoop/gratis willen, niks van zuipende jongeren wat de overheid weet maar door de vingers ziet.
Veelal vieze lelijke wijven met "scary" strijktonen op de achtergrond om de demonstraties nog enger over te laten komen.

Niet echt geslaagd dus naar mijn mening
Het gaat dan ook over "hoe Iran denkt over Amerika & Israel", niet over "jeugd in Iran".
pi_48406956
Ik snap het niet dat er hier mensen zijn die omdat die iraniers er een wat vreemde cultuur erop nahouden waarbij sommige mensen het martelaarschap als iets hogers beschouwen., Maar jullie willen daar gewoon bommen op gooien omdat je je bedreigd voelt. Wie is er dan de beul, en waardoor wordt het martelaarschap veroorzaakt.

En dat eenzijdig beeld vond ik best meevallen. Denken er sommmige mensen serieus dat er ook verwesterde iraniers zijn die in ommuurd nederzettingen wonen, waar coca cola, marlboro en alcohol te verkrijgen is .

Het was wel opvallend hoe goed die meiden onder de duim werden gehouden door het hoofd van de school. Maar oo dat wanneer ze filmden in een onbewaakt moment je toch genoeg mieden ziet rondlopen zonder hoofddoeken, of met halve hoofddoeken.
pi_48407258
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:54 schreef Basp1 het volgende:
En dat eenzijdig beeld vond ik best meevallen. Denken er sommmige mensen serieus dat er ook verwesterde iraniers zijn die in ommuurd nederzettingen wonen, waar coca cola, marlboro en alcohol te verkrijgen is .
Uiteraard. Ze hadden ook Windows XP en mobieltjes daar.
pi_48407438
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Uiteraard. Ze hadden ook Windows XP en mobieltjes daar.
Ja je snapt niet dat microsoft gewoon arabische versies van XP mag maken, dan kunnen potentiele terroristen gewoon van onze technologie gebruik maken om aanslagen via msn af te spreken.
pi_48408206
quote:
Ik snap het niet dat er hier mensen zijn die omdat die iraniers er een wat vreemde cultuur erop nahouden waarbij sommige mensen het martelaarschap als iets hogers beschouwen., Maar jullie willen daar gewoon bommen op gooien omdat je je bedreigd voelt. Wie is er dan de beul, en waardoor wordt het martelaarschap veroorzaakt.
Kan wel zijn maar ik ben liever de beul dan dat we afwachten totdat er iets gebeurt. Kijk naar 1938 om te zien wat er gebeurt als je een dreiging niet serieus neemt.

In de docu kwam goed naar voren dat de Iraniers net doen alsof de nucleaire energie legitiem verkregen is en dat de internationale protocollen gemaakt zijn om hun af te remmen terwijl iedereen zich eraan heeft te houden. Het is niet logisch om een miljarden kostend nucleair programma op touw te zetten voor energie terwijl ze daar leven op olierivieren. Sowieso kunnen ze dat geld wel voor andere dingen gebruiken.

Tot slot zou ik willen zeggen dat 'de vreemde cultuur' geen issue is maar het feit dat die gasten gedrillt worden om allemaal hetzelfde te denken. Die cultuur wordt opgedrongen door de overheid, er zijn genoeg weldenkende Iraniers maar die mogen hun mond niet open doen.
pi_48408896
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:44 schreef alex4allofyou het volgende:

Kan wel zijn maar ik ben liever de beul dan dat we afwachten totdat er iets gebeurt. Kijk naar 1938 om te zien wat er gebeurt als je een dreiging niet serieus neemt.
En als we dan eens kijken hoe het komt dat in 1938 weer die dreiging ontstaan is, dan blijkt toch ook weer dat het voor een groot gedeelte komt door onvrede die bij het volk is opgekomen door de economische sancties die na de 1e wo zijn getroffen.
quote:
In de docu kwam goed naar voren dat de Iraniers net doen alsof de nucleaire energie legitiem verkregen is en dat de internationale protocollen gemaakt zijn om hun af te remmen terwijl iedereen zich eraan heeft te houden. Het is niet logisch om een miljarden kostend nucleair programma op touw te zetten voor energie terwijl ze daar leven op olierivieren. Sowieso kunnen ze dat geld wel voor andere dingen gebruiken.
Olierivieren? Ik weet niet in welke waanwereld jij leeft, maar de bronnen beginnen toch echt allemaal over hun top heen te geraken. Verder heeft iran zich geconformeerd aan het kyotoprotocol en is dit een goede manier om hun co2 uitstoot te reduceren.

En het geld voor andere dingen gebruiken, ja dat kan de VS ook zijn met zijn budget voor wapens.
quote:
Tot slot zou ik willen zeggen dat 'de vreemde cultuur' geen issue is maar het feit dat die gasten gedrillt worden om allemaal hetzelfde te denken. Die cultuur wordt opgedrongen door de overheid, er zijn genoeg weldenkende Iraniers maar die mogen hun mond niet open doen.
Ow hadden we niet in de eerste aflevering zoiets gezien vanuit amerika en het niet kunnen geven van kritiek op israel, omdat anders je politieke carriere door de toilet gespoeld wordt. Zie hier de paralellen.
pi_48427182
quote:
-snip-
Het was wel opvallend hoe goed die meiden onder de duim werden gehouden door het hoofd van de school. Maar oo dat wanneer ze filmden in een onbewaakt moment je toch genoeg mieden ziet rondlopen zonder hoofddoeken, of met halve hoofddoeken.
Dat viel mij ook gelijk op, volgens mij waren ze gewoon aan het provoceren die meiden, ik moest er wel om glimlachen.
Vooral om de manier van het schoolhoofd om de zaak toch nog enigzins te redden.
pi_48427460
quote:

[..]

-snip-
Juist dat miste ik een beetje in die docu, die geloof fanaten zien we zo vaak, dat die er zijn weet ik nou wel.
Al hoe wel de leidster van die martelaren me wederom weer verbaaste, wat een eng mens!
pi_48441906
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als we dan eens kijken hoe het komt dat in 1938 weer die dreiging ontstaan is, dan blijkt toch ook weer dat het voor een groot gedeelte komt door onvrede die bij het volk is opgekomen door de economische sancties die na de 1e wo zijn getroffen.
[..]
Ja en daarom moet je niet ingrijpen? Wetende dat je dat niet meer ongedaan kan maken?
quote:
Olierivieren? Ik weet niet in welke waanwereld jij leeft, maar de bronnen beginnen toch echt allemaal over hun top heen te geraken. Verder heeft iran zich geconformeerd aan het kyotoprotocol en is dit een goede manier om hun co2 uitstoot te reduceren.
De bronnen in Iran zijn nog talrijk en zelfs in Saudi Arabie is het nog maar de vraag of ze dicht bij de helft zijn.
quote:
En het geld voor andere dingen gebruiken, ja dat kan de VS ook zijn met zijn budget voor wapens.
[..]
Alleen is het budget van Amerika voor defensie eigenlijk heel normaal relatief gezien, het land is echter zeer zeer rijk dus dan spreek je idd van enkel honderden miljarden. Volgens mij is de levensstandaard van de gemiddelde Iranier wel ietsje 'soberder' dan die van een Amerikaan
quote:
Ow hadden we niet in de eerste aflevering zoiets gezien vanuit amerika en het niet kunnen geven van kritiek op israel, omdat anders je politieke carriere door de toilet gespoeld wordt. Zie hier de paralellen.

Oh dus jij beweerd dat er weinig Amerikanen zijn die openlijk kritiek hebben op het beleid omtrent Israel?
pi_48442058
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:52 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Juist dat miste ik een beetje in die docu, die geloof fanaten zien we zo vaak, dat die er zijn weet ik nou wel.
Al hoe wel de leidster van die martelaren me wederom weer verbaaste, wat een eng mens!
Ja idd, grappig was dat ik eerst dacht dat het een progressief vrouwtje was; gestudeerd in het Westen en koppie koppie. Maar nee hoor, wat een heks vond ik r al snel, met name die petitie tegen Rushdie

En gvd studeren in, je gelooft t niet, Amerika! Hoe hypocriet wil je t hebben?

Oh, en die gasten moeten eens leren om filmpjes ordentelijk te editten, die vage filmpjes zijn zooo 1970.
pi_48445337
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:23 schreef alex4allofyou het volgende:

Alleen is het budget van Amerika voor defensie eigenlijk heel normaal relatief gezien, het land is echter zeer zeer rijk dus dan spreek je idd van enkel honderden miljarden.
Fout.

Laten we deze 4 landen nemen. ik wilde de top5 rijkste landen nemen maar Japan heeft geen leger (op totaal GDP) ( http://www.armedforces.co.uk/mod/listings/l0012.html )
United States $11,700 billion
Germany $2,570 billon
United Kingdom $2,001 billion
France $1,927 billion

en nu de defence budget:
United States $465.0 billion
Germany $30.2 billion
United Kingdom $51.1 billion
France $41.6 billion

Nu ff rekenen:
% GDP dat naar defence gaat:
USA: 3.97%
Germany: 1.18%
UK: 2.55%
France: 2.15%

--

Dus ook relatief/procentueel geeft de USA bijna 2x zoveel uit.
pi_48447198
quote:

[..]

Achteraf lullen is altijd makkelijk.
pi_48447255
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sceptische Amerikanen worden verguisd.
Sceptische Iraniërs worden gemarteld.
pi_48447960
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:27 schreef alex4allofyou het volgende:

En gvd studeren in, je gelooft t niet, Amerika! Hoe hypocriet wil je t hebben?
Ik zou zeggen verdiep je eerst eens in de geschiedenis van iran voordat je nog meer uitspraken doet waaruit blijkt dat je gespeend bent van enig historische kennis van het land iran

http://nl.wikipedia.org/wiki/Iraanse_Revolutie

En voor nog wat meer informatie zou ik aanbevelen om het boek de grote beschavingsoorlog van robert fisk te lezen.

Tijdens het bewind van de sjah hebben ongeveer 500.000 iraniers in de VS gestudeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')