Heb je psot effe richting de beheerder van EFForum gekicked.. kijken of daar een reactie van uit komt.. Die zit wat dichter bij de brandhaardquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:00 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier ook mensen die online tickets besteld hebben voor de EFF waarbij inene geld van de rekening afgeschreven word door BIBIT PAYMENTS TRUST?
Heb contact gehad met de bank en degene die de ticketservice regelt (paylogic) en het blijkt dat die van bibit de boel oplichten via eenmalige incasso's. Storneren gaat niet doordat het eenmalige incasso is, en de bank gaat een onderzoek starten. Hier gaat t nog om een klein bedrag, maar er blijken ook enorme bedragen inene afgeschreven te worden....
degene van paylogic die de ticketservice doen van de EFF gaven aan dat zij totaal niets met BIBIT te maken hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:34 schreef ..zapper het volgende:
Bibit is nogal een erg grote partij in het betalingsverkeer, ze zijn 'payment provider' zegmaar, ze lichten niet op, storneren kan altijd, aan je relaas te horen heb je een absolute nitwit van de bank aan de telefoon gehad.
waarom geven ze bij Paylogic dan aan dat ze niets van doen hebben met BIBIT?quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:37 schreef ..zapper het volgende:
Het zit er dik in dat Bibit het online betalings verkeer regelt voor de ticketservice.
thnx, had al gemaild maar kreeg nog geen reactiequote:Op dinsdag 3 april 2007 13:35 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Heb je psot effe richting de beheerder van EFForum gekicked.. kijken of daar een reactie van uit komt.. Die zit wat dichter bij de brandhaard![]()
GREETZ is inderdaad wel vreemd, de storno dient door je bank geregeld te worden en mits de betaling niet ouder is dan x maanden, zouden ze dat gewoon per direct moeten doen omdat ze geen bewijs hebben dat jij opdracht voor die betaling hebt gegeven. Je kunt voor verificatie van het rekeningnummer wellicht ook contact met Bibit opnemen: +31 (0)30 65 95 199.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
degene van paylogic die de ticketservice doen van de EFF gaven aan dat zij totaal niets met BIBIT te maken hebben.
eenmaligen incasso's kunnen volgens de faq niet teruggeboekt worden zonder een bankonderzoek
mocht t zo zijn als jij zeg en ze zouden wel juist gehandeld hebben, dan zou de omschrijving van de afschrijving niet GREETZ zijn. lijkt mij
Het is intern al doorgestuurd naar het Management van Elfquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
thnx, had al gemaild maar kreeg nog geen reactie
heb de bank gesproken, die hebben geprobeert te storneren, maar dat ging niet doordat het een eenmalige incasso was, beweren ze. er is nu een onderzoek gestart en dat zou binnen 2 weken uitslag geven en t geld zou dan alsnog teruggeboekt worden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:40 schreef ..zapper het volgende:
[..]
GREETZ is inderdaad wel vreemd, de storno dient door je bank geregeld te worden en mits de betaling niet ouder is dan x maanden, zouden ze dat gewoon per direct moeten doen omdat ze geen bewijs hebben dat jij opdracht voor die betaling hebt gegeven. Je kunt voor verificatie van het rekeningnummer wellicht ook contact met Bibit opnemen: +31 (0)30 65 95 199.
dank jequote:Op dinsdag 3 april 2007 13:43 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het is intern al doorgestuurd naar het Management van Elf![]()
Heb de FA van EFForum op dit topic gewezen.![]()
Ik ook nog niet hoorquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
dank je
maar nu heb ik potte dikkie nog geen tickets
ik zit een beetje in dubio, aangezien mijn bestelling bij paylogic geannuleerd is, aangezien ik niet meteen betaald had (wist t rekeningnummer niet, en kreeg dat vanmorgen pas te horen)quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik ook nog niet hoorHeb wel de camping al geregeld en betaald
Dat begrijp ik ook, dat is de reden waarom ik meteen met Paylogic, bank en BIBIT (getracht) contact heb opgenomen. De reden dat ik jullie gemaild heb, is dat als ik jullie was het wel prettig zou vinden als ik over dit soort zaken op de hoogte gehouden wordquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:56 schreef omnipasje het volgende:
Ik heb de melding gekregen hier van. (ik ben de admin van het EF forum.
Ik heb hem doorgespeeld naar het management.
Je moet echter wel in de gaten houden dat de Elf zo'n bedrijf dat betalingen af handelt in huurt. Dit betekend dat ze zelf absoluut geen inzage hebben in het precieze betalingsverkeer (-> de reden om een extern bedrijf in te huren, je hoeft niet alles zelf in de gaten te houden en te organiseren).
Ik vermoed dus ook dat de Elf hier niet met een antwoord over kan komen, omdat het voor hun een uitbesteding is waar ze geen inzage in hebben.
Maar als ik iets terug hoor er over hou ik jullie op de hoogte.
Pascalle
Admin Elf Fantasy Forum
Zojuist dus weer gesproken met die mensen van Paylogic. Nu geven ze aan wel met Triple deals? ofzoiets samen te werken en niets met BIBIT te maken te hebben. Zij gaan nu verder met onderzoek naar wat hier aan de hand is...quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:14 schreef Yoni het volgende:
hmm ik wilde ook in de voorverkoop kopen, maar ik wacht nog wel even danKun je ze ook niet meer gewoon in de winkels halen? Elf zit bij mijn werk om de hoek
Tijd voor een ander baantjequote:Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag was er een extra vergadering op het werk. Ik heb 'm gemist ivm nachtdienst. Zojuist belde de chef op om me bij te praten. Er moet 300 miljoen bezuinigd worden. Kennelijk is dik een half miljard winst per jaar nog niet genoeg. En nu gaan ze ook aan de arbeidsvoorwaarden tornen. En ze blijven erop hameren dat mensen op moeten sodemieteren.
nee, het ging om een ander bedragquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:14 schreef ..zapper het volgende:
Maar het bedrag was dus gelijk aan de tickets die je had besteld en paylogic heeft het niet afgeschreven omdat je het hebt geanuleerd of begrijp ik dat verkeerd? Triple Deal is net als Bibit payment provider, mogelijk dat ze diensten van Bibit inkopen voor bepaalde typen transacties maar dat lijkt mij erg sterk. Aan de telefoon wordt bij Bibit inderdaad geen informatie over transacties verstrekt, dus zal die informatie voor telefoonmensjes ook wel niet inzichtelijk zijn, wat ik ook wel begrijpelijk vindt.
werk je bij TNT?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag was er een extra vergadering op het werk. Ik heb 'm gemist ivm nachtdienst. Zojuist belde de chef op om me bij te praten. Er moet 300 miljoen bezuinigd worden. Kennelijk is dik een half miljard winst per jaar nog niet genoeg. En nu gaan ze ook aan de arbeidsvoorwaarden tornen. En ze blijven erop hameren dat mensen op moeten sodemieteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |