abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2007 @ 20:01:50 #1
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_47937285

wie vindt deze muziek nog meer wel grappig. Die ierse zuipmuziek dus

"and I spent all my money on whiskey and beer"
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  maandag 2 april 2007 @ 20:03:12 #2
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_47937334
hmm TT moet "the dubliners" zijn
  maandag 2 april 2007 @ 20:18:12 #3
85634 Arti
sjok sjok
pi_47938009
o, no never, o no never no more.
Signature? daar doe ik niet aan.
  maandag 2 april 2007 @ 20:18:34 #4
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_47938030
Kan het wel hebben op z'n tijd. Niet te lang achter elkaar. Ook Shane McGowan & The Pogues met stampers als "Sally Maclennane", "Streams Of Whiskey", "If I Should Fall From Grace With God" en het rustige "Rainy Night In Soho".
.
pi_47938153
Ieren zelf vinden het helemaal niks
pi_47938357
Ik ben fan al 10 keer naar een concert van ze geweest. En ze maken echt ook wel mooie liedjes, niet alleen zuipmuziek.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 2 april 2007 @ 20:38:42 #7
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_47938995
We hebben hier een grote cd-box staan...

.... de cd's missen echter (geen idee waar de cd's liggen)
  maandag 2 april 2007 @ 20:59:35 #8
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_47939941
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:21 schreef BobRooney het volgende:
Ieren zelf vinden het helemaal niks
echt?
  maandag 2 april 2007 @ 21:24:42 #9
46794 Berkery
Fat bastard
pi_47941252
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:03 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
hmm TT moet "the dubliners" zijn
Check.

Ik dacht al; 'is er er nog maar eentje over?'
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_47942565
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:59 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

echt?
Laat ik het zo zeggen. Buiten Ierland zijn ze populairder.

Wolfe Tones vind ik zelf erg leuk, en The Pogues zijn ook steengoed.
  maandag 2 april 2007 @ 22:04:42 #11
14589 PostManBart
The deliverer
pi_47943383
Ik vind dat ze best aardige muziek maken. Via mijn vader heb ik wel eens een cd'tje van ze gehoord. Dat cd'tje staat dan alleen slechts 20 minuten op, dan vind ik het genoeg geweest, en zet mijn vader zijn koptelefoon op
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
  maandag 2 april 2007 @ 22:12:08 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47943761
Ik zie enkel wat mislukte topics en veel "Ierse muzak" topics. Dus dit topic lijkt niet echt dubbel.
pi_47954228
The Wild Rover
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:36:34 #14
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_47954827
Mijn inmiddels overleden schoonvader was er gek op en daarom maar even de volgende anekdote:

Begin vorig jaar hadden we kaartjes gehaald voor het concert in de Waerdse Tempel in Heerhugowaard op 6 oktober om mijn schoonvader eens te verassen. Helaas overleed hij dus op 30 april vorig jaar, de laatste muzikale klanken tijdens zijn begrafenis-ceremonie waren die van the Dubliners. Ik had daarvoor een speciale mix gemaakt van al zijn favoriete nummers...

Op 6 oktober toch maar als een soort 'in memoriam' naar Heerhugowaard afgereisd.
Tot onze grote verassing werd na de pauze plotseling de naam van mijn schoonvader genoemd en werd 'The Marino Waltz' aan hem opgedragen.

Van de website van de Dubliners:
quote:
She also reports a very touching moment: John Sheahan dedicated the Marino Waltz to Ad Poleij, who passed away this year; his children had bought the tickets to the Oct. 6 gig earlier, but Ad did not live to see it. So the kids went, and another daughter, Iris which lives in Cincinnatti, putting on a Dubs album over there on Ohio and remembering their father in a very special moment made possible by the lads.
Shocked waren we...
Na afloop van het concert contact gezocht via de security met de heren en daarna ruim anderhalf uur met de oudjes in de kleedkamer zitten ouwehoeren.

Echt fan van The Dubliners kan je me niet noemen, maar na deze gebeurtenissen heb ik de heren wel erg hoog zitten.
pi_47964313
Kippevel! Dat vergeet je inderdaad nooit meer...
Ga dit jaar voor het eerst naar Ierland en ook mijn (eveneens inmiddels overleden) schoonvader was een groot liefhebber van het land en de muziek.
pi_47995362
Hier is nog een fan, heb ze een paar keer gezien, echter wel een aantal jaartjes terug

ORO, SE DO BHEATHA ABHAILE!

Ode aan de Dubliners

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_51989893
12 oktober in Heerhugowaard!!! Kaartjes zijn binnen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:56:34 #18
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_51991762
The sick note

Kent iemand anders die toevallig ook?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_52001423
Tuurlijk, een van de klassiekers
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:59:54 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52489308
Wat ik net tegenkwam op youtube
http://youtube.com/watch?v=G5H50j4DHXk
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_53893350
De Dubliners vind ik erg leuk, zeker hun oudere muziek.

Afgelopen week (en dit weekend volgens mij ook nog), tourde ze weer door Nederland.
Dinsdag was ik er heen gegaan in Rotterdam (doelen), en ookal ben ik een fan van ze, 44 euro vind ik wel een beetje veel... Mja, was het zeker waard!

Concert was leuk, zeker naar de pauze leefde zowel de zaal als hun muziek op. Het nieuwe nummer "St Patricks Cathedral" deed echt kippenvel omhoog zetten. Toppie.

==edit==
Dus daarom hadden ze het over andré bij het concert.

Btw, "de kippen naar de mesthoop" was ook écht geweldig van ze.
tsja
pi_53903885
Jaa, gisteren in Heerhugowaard geweest!!! En voor maar 32,50
We stonden helemaal vooraan, en ik had sjans met Patsy Alle liedjes meegezongen, echt geweldig!
Ik ga nu al voor de 10e of 11e keer met mijn moeder (zij is nog veel vaker geweest) en het is elke keer weer leuk. Ze spreken trouwens ook steeds beter Nederlands. Alleen Barney moeten ze niet zoveel laten lullen, hij is toch niet verstaanbaar.... Laat die man lekker banjo spelen zeg...
pi_53938448
Ik heb ze gisteren gezien in Enschede, maar het was allemaal erg jammer. De band was erg goed en ik heb me prima vermaakt, maar een of andere idioot vond het nodig om stoelen neer te zetten. Bah! Wij hebben lekker aan de zijkant staan dansen, want dat hoort erbij! Het publiek was verder ook voor geen meter mee te krijgen. Volgens mij kende die idioten alleen de meer bekendere dansbaardere nummers en de rest kon hun niks scheten. Erg erg jammer.

Barney was trouwens prima te verstaan, maar ik had wel het idee dat die zo zat was als een aap Geweldig was dat Niet meer recht kunnen lullen, maar het banjo spel was nog steeds goed genoeg. Erg leuk was het.
pi_54003879
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:59 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

echt?
Deze muziek heeft in Ierland dezelfde status als Fransje Bauer enzo in Nederland. Zij horen het aaaaaltijd. Hetzelfde in Schotland.
Ik hoor dat alleen veel liever dan onze eigen film volksmuziek. .

hoe kom ik nou weer aan film?!

[ Bericht 6% gewijzigd door Witchfynder op 19-10-2007 10:07:29 ]
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:02:44 #25
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54020635
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:36 schreef MadMaster het volgende:
Mijn inmiddels overleden schoonvader was er gek op en daarom maar even de volgende anekdote:

Begin vorig jaar hadden we kaartjes gehaald voor het concert in de Waerdse Tempel in Heerhugowaard op 6 oktober om mijn schoonvader eens te verassen. Helaas overleed hij dus op 30 april vorig jaar, de laatste muzikale klanken tijdens zijn begrafenis-ceremonie waren die van the Dubliners. Ik had daarvoor een speciale mix gemaakt van al zijn favoriete nummers...

Op 6 oktober toch maar als een soort 'in memoriam' naar Heerhugowaard afgereisd.
Tot onze grote verassing werd na de pauze plotseling de naam van mijn schoonvader genoemd en werd 'The Marino Waltz' aan hem opgedragen.

Van de website van de Dubliners:
[..]

Shocked waren we...
Na afloop van het concert contact gezocht via de security met de heren en daarna ruim anderhalf uur met de oudjes in de kleedkamer zitten ouwehoeren.

Echt fan van The Dubliners kan je me niet noemen, maar na deze gebeurtenissen heb ik de heren wel erg hoog zitten.
Zwaar respect daarvoor, echt. Sowieso geweldige lui, wat een passie moet je hebben om hoogbejaard nog even doodleuk tig keer op tour te gaan.
Ta mère bien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')