abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47994633
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:13 schreef Pipodude het volgende:

[..]

Het bedrag moet hoger zijn dan 11.5% van je inkomen met een minimum van 780 euro.
http://www.belastingdiens(...)41.html#P2077_194030

Weer een voorbeeld waar je als goed verdienende chronisch ziekte een stukje extra straf van de overheid krijgt.
Ik bedoel dit:

http://www.belastingdiens(...)37.html#P2001_187148
  woensdag 4 april 2007 @ 09:58:26 #277
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47995133
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:13 schreef Pipodude het volgende:

[..]

Het bedrag moet hoger zijn dan 11.5% van je inkomen met een minimum van 780 euro.
http://www.belastingdiens(...)41.html#P2077_194030

Weer een voorbeeld waar je als goed verdienende chronisch ziekte een stukje extra straf van de overheid krijgt.
Straf? Krijg je niet de zorg die je nodig hebt? Doet het ziekenhuis snel het licht uit als ze je aan zien komen? Of gebruik je gewoon erg veel zorg en wordt er verwacht dat je daarvoor wat meer betaalt?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 4 april 2007 @ 10:14:09 #278
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_47995557
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:58 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Straf? Krijg je niet de zorg die je nodig hebt? Doet het ziekenhuis snel het licht uit als ze je aan zien komen? Of gebruik je gewoon erg veel zorg en wordt er verwacht dat je daarvoor wat meer betaalt?
Dat ziek zijn een straf is wil ik best geloven. Maar om dan te zeggen dat je door de overheid nog eens extra gestraft, dat gaat te ver. Je krijgt alles wat je nodig hebt, wordt uitstekend verzorgd en je betaald er weinig voor. Wat wil je nog meer?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_48012053
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er voor zelfzorgmiddelen tientallen alternatieven te vinden, dus daar kun je zoiezo al geld op besparen.
Niet dus. Dat is dus het probleem, vaak zijn er geen alternatieven en kun je er dus niet op besparen. Maar ook al vind je een goedkoper middel en betaal je maar 2 euro per dag in plaats van de 6 euro per dag wat het middel kost dat door de arts is aangeraden. Dan nog kom je op een dusdanig hoog bedrag uit dat het zwaar op de vaste lasten drukt. En van de belastingdienst krijg je inderdaad pas iets terug als je over de 780 euro heen gaat. Daar kan ik gvd 2,5 maanden huur van betalen
A mind with a heart of it's own
pi_48017995
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:06 schreef Pinball het volgende:

[..]

Precies, maar met gezondheid is het meten van risico weer zo lastig, en levert allemaal gezeik op van discriminatie-huilies. Dus is een 'de vervuiler betaalt'-principe veel makkelijker en ook wel eerlijker. Een soort rekeningrijden.
Als je van vervuilers uit zou gaan, zou je mensen aan moeten pakken die zich moedwillig de afgrond in zuipen, roken, vreten of wat dan ook. Maar als jij je hele leven gezond leeft, netjes werkt of leert, hard je best doet om wat van je leven te maken, en je raakt door een virusinfectie een ongeluk of wat dan ook chronisch ziek. Moet je dan minder rechten hebben dan de man die verschrikkelijk slecht met z'n lichaam omgaat maar er goed mee wegkomt?

Over die uitkeringen wordt trouwens altijd gedaan alsof het een dikke vetpot is, maar dat valt in het grootste deel van de gevallen verschrikkelijk tegen. D'r zijn zat mensen die maar 1 x in de week warm kunnen eten en dan nog niet uitkomen. En dan de verschrikkelijke stress die je hebt omdat je, terwijl je tegen je ziekte vecht ook nog is tegen de overheid en al z'n regeltjes moet vechten, zonder hulp, om te zorgen dat je wel een uitkering hebt omdat je kinderen anders niet kunnen eten. Wat weer voor verschrikkelijk veel extra stress zorgt zodat je nog dieper in de shit komt te zitten, en er misschien wel nooit meer uitkomt. D'r wordt altijd maar gedaan alsof zieke mensen de hele dag op hun terrasje buiten in de tuin zorgeloos bier zitten te zuipen, ondertussen profiterend van alle hardwerkende mensen eromheen maar zo zit het niet in elkaar.
  donderdag 5 april 2007 @ 09:03:33 #281
152789 karr-1
pi_48031924
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:19 schreef Solstice het volgende:

[..]

Als je van vervuilers uit zou gaan, zou je mensen aan moeten pakken die zich moedwillig de afgrond in zuipen, roken, vreten of wat dan ook. Maar als jij je hele leven gezond leeft, netjes werkt of leert, hard je best doet om wat van je leven te maken, en je raakt door een virusinfectie een ongeluk of wat dan ook chronisch ziek. Moet je dan minder rechten hebben dan de man die verschrikkelijk slecht met z'n lichaam omgaat maar er goed mee wegkomt?
Mensen die zichzelf moedwillig elke dag klemzuipen, 3 pakken sigaretten per dag roken of elke dag de koelkast leeg vreten zouden inderdaad ook aangepakt moeten worden. Als je vrijwillig je eigen lichaam de vernieling in helpt, dan mag je er ook zelf voor opdraaien als er wat mis mee is.

En ja als je je hele leven gezond bent en dan om wat voor reden dan ook ziek of gehandicapt wordt, dan moet je accepteren dat je levensstandaard wat omlaag gaat en je niet meer de dingen kunt doen die je altijd deed.
pi_48033197
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:03 schreef karr-1 het volgende:

Mensen die zichzelf moedwillig elke dag klemzuipen, 3 pakken sigaretten per dag roken of elke dag de koelkast leeg vreten zouden inderdaad ook aangepakt moeten worden. Als je vrijwillig je eigen lichaam de vernieling in helpt, dan mag je er ook zelf voor opdraaien als er wat mis mee is.
En wat doen we dan met de active sporters?
  donderdag 5 april 2007 @ 10:31:47 #283
152789 karr-1
pi_48034251
Helpen die hun eigen lichaam de vernieling in dan? Ik neem aan dat een beetje sporter wel weet hoe blessures en dergelijke voorkomen kunnen worden.

Waarom krijgen sporters bv korting op premies? Omdat ze gezond bezig zijn.
pi_48034566
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:31 schreef karr-1 het volgende:
Helpen die hun eigen lichaam de vernieling in dan? Ik neem aan dat een beetje sporter wel weet hoe blessures en dergelijke voorkomen kunnen worden.

Waarom krijgen sporters bv korting op premies? Omdat ze gezond bezig zijn.
Sporters krijgen geen korting op de ziekenfondspremie.
Sporters kosten het bedrijfsleven meer geld dan de rokers en/of dikkerts.
pi_48035109
Het probleem zit mij (ja, chronisch ziek, diabetes, dus kan verder wel gewoon werken, alleen moet ik voor controle wel iedere 3 tot 6 maanden naar het ziekenhuis) hem in het feit de no-claim bedacht is met als doel het onnodig gebruik maken van de medische voorzieningen tegen te gaan. Dat was (oorspronkelijk) het idee. Nou hebben de meeste chronisch zieken geen keus over wel of niet gebruik maken van zorg.

Als ik erg arm zou zijn, zou ik kunnen besluiten om gewoon niet naar het ziekenhuis ed te gaan, mijn medicijnen verminderd te nemen, om zo maar een redelijk deel van men no-claim te krijgen. Maar daardoor zal ik volgend jaar, of het jaar daarna wel zwaar ziek zijn en waarschijnlijk een veelvoud aan zorg nodig zijn dan dat ik nu nodig ben. Omdat ik die 255 euro nu niet direct nodig ben ga ik dus wel braaf, en zorg zo dat ik in ieder geval niet MEER kosten ga maken.

Indien je trouwens niet wil betalen voor je zorg verzekering (wat collectief is, dus iedereen betaald en daardoor is het betaalbaar voor de mensen die iets hebben.) dan kan je met het nieuwe zorgstelsel er ook voor kiezen je niet te verzekeren. Dat bespaard je nog VEEL MEER geld. Nadeel is dan wel dat als je een keer serieus hulp nodig bet dat het dan erg duur word. Als je dan verzekerd bent hoor je mij niet klagen dat ik voor jou zoveel moet betalen, en jij zal op dat moment ook niet klagen.

Misschien is het wel een goed idee om een no-claim te hebben op bv. huisarts/eerste hulp, aangezien daar de meeste mesen met "spookkwalen" zullen zijn me dunkt.
Terug van weggeweest!
  donderdag 5 april 2007 @ 11:00:39 #286
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_48035162
De hele zorg en alles er omheen, is 1 grote farce....

Managers jagen de kosten omhoog.
Afgelopen week een artikel in de plaatselijke courant, over een verpleegkundige die zijn afdeling van 20 jaar geleden vergeleek met de afdeling nu.
Toen: 20 verpleegkundigen
Nu: 200 mensen, waarvan 20/30 verpleegkundigen...
Managers; 7 lagen bureaucratie en veel te weing handen aan bed.
Daar gaan onze zorgpremies naar toe.
  donderdag 5 april 2007 @ 11:13:15 #287
121890 M42
I Love Techno!
pi_48035497
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
2 je draagt financieel niks bij
3 je KRIJGT van de belastingbetaler vele tienduizenden euro's per jaar om een leefbaar leven te leiden.

En als dank voor al die duizenden euro's die de hardwerkende burger voor jullie bij elkaar harkt, willen jullie die kleine genoegdoening van 255 euro per jaar ook nog even binnenslepen, onder het motto: "onrechtvaardig". Dat soort mensen moeten met hun hoofd naar beneden van de domtoren gegooid worden. Zelden dergelijke ondankbaarheid meegemaakt.
Smerige lui zijn het inderdaad... hypocriete parasieten
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  donderdag 5 april 2007 @ 11:56:59 #288
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_48036880
Och dat we die no-claim kwijt raken omdat men van * hoger af * besluit dat ze dat van hard werkende mensen ook nog wel ff kunnen afpakken dat is één ding. Dat soort fratsen zijn we zo langzamerhand wel gewend.
Maar dat we te horen krijgen dat het ons word afgenomen om de zielige chronisch zieken genoegdoenong te geven is een héél andere zaak..... Dáár gaat mijn bloed van koken !!!

Wees blij met wat je allemaal wél, gratis ende voor niks krijgt omdat wij zo hard ploeteren en netjes de pot vullen waaruit wij maar heel weinig tot niks zelf halen.

En gun misgun het een ander niet dat hij wel gezond is

Voor mijn gevoel is dat de reden van dat ziekelijke dicriminatie gezanik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 5 april 2007 @ 12:14:49 #289
152789 karr-1
pi_48037576
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:41 schreef ANWB het volgende:

[..]

Sporters krijgen geen korting op de ziekenfondspremie.
Sporters kosten het bedrijfsleven meer geld dan de rokers en/of dikkerts.
Dank je wel. Ik moest zo hard lachen om deze onzin dat meteen mijn hele dag weer goed is.
pi_48037691
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:56 schreef deedeetee het volgende:
Och dat we die no-claim kwijt raken omdat men van * hoger af * besluit dat ze dat van hard werkende mensen ook nog wel ff kunnen afpakken dat is één ding. Dat soort fratsen zijn we zo langzamerhand wel gewend.
Maar dat we te horen krijgen dat het ons word afgenomen om de zielige chronisch zieken genoegdoenong te geven is een héél andere zaak..... Dáár gaat mijn bloed van koken !!!

Wees blij met wat je allemaal wél, gratis ende voor niks krijgt omdat wij zo hard ploeteren en netjes de pot vullen waaruit wij maar heel weinig tot niks zelf halen.

En gun misgun het een ander niet dat hij wel gezond is

Voor mijn gevoel is dat de reden van dat ziekelijke dicriminatie gezanik.
Gun jij dan een ander die helaas niet het geluk heeft gezond te zijn, toch verdere gelijkheid (in finacieel opzicht ed)? Vergeet niet dat chronisch ziek zijn niet iets is waarvoor je kiest he.
Terug van weggeweest!
  donderdag 5 april 2007 @ 12:20:29 #291
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_48037798
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:51 schreef LENUS het volgende:

[..]

Of ik dat vrijwillig af sta of niet, daar gaat het niet om. Ik snap alleen niet waarom ze in deze tijden waarin iedereen de broekriem moet aantrekken het onderste uit de kan willen halen.
Sodemieter toch op Alsof een chronisch zieke die in de WIA zit een vakantie zit te houden.

Ik heb zo'n pleurishekel aan nono's die nooit een tegenslag hebben gehad en alleen maar lopen te zeiken over wat ze zelf tekort komen en dan vooral doen alsof mensen die constante ellende hebben (want dat IS chronisch ziek zijn namelijk) het bijna beter hebben dan jij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_48037861
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik moest zo hard lachen om deze onzin dat meteen mijn hele dag weer goed is.
Geef eens aan waar je korting op de ziekenfondspremie krijgt indien je veel sport!
pi_48044106
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:56 schreef deedeetee het volgende:

Sterker nog. Er gaat dadelijk i.p.v. een no-claimregeling een eigen risico gelden waar chronisch zieken dan weer van worden vrijgesteld.
Gebruik je geen zorg dan hoef je niets bij te betalen. Gebruik je wel zorg dan moet je wel betalen.

Ik ben trouwens een voorstander van een regeling zoals het nu bij aanvullende verzekeringen is n.l. dat je zelf kunt kiezen hoeveel eigen risico je neemt en dat in een verlaging van de premie terugvind
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:44:59 #294
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_48087345
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:17 schreef ThaKiller het volgende:

[..]

Gun jij dan een ander die helaas niet het geluk heeft gezond te zijn, toch verdere gelijkheid (in finacieel opzicht ed)? Vergeet niet dat chronisch ziek zijn niet iets is waarvoor je kiest he.
Ik gun hem gezondheid, maar van z'n jaloersheid op de mijne ben ik niet gediend ! In plats van blij en dankbaar te zijn dat hij verder zo goed verzorgt word en zoveel extra krijgt omdat hij dat nodig heeft gaan zeuren dat een ander ook 'ns een meevaller heeft. Zij hoeven er niet eens extra voor te betalen dat wij de no-claim terug krijgen, terwijl wij ons blauw betalen aan de premeie vanwege de hoge kosten die voor chronisch zieken nu eenmaal noodzakelijk zijn.

Er is al geen sprake van gelijkheid als ik extra moet betalen vanwege de kosten voor zijn ziekte dus waarom zou er opeens wel gelijkheid moeten zijn als ik óók 'ns wat wat extra krijg ??? De chronisch zieke krijgt al genoeg extra domweg omdat hij dat nodig heeft. Niks mis mee en van harte gegund.
Maar waarom dan opeens het protest als een gezonde 'ns een beetje van het teveel betaalde terug krijgt ??? Ik kan er met mijn verstand niet bij en vind het zeldzaam egoïstisch.
Het is schijnbaar heel gewoon om een hoop extra te krijgen als je ziek bent en gezonde mensen die aan die extra 's mee betalen mogen vooral niet zelf iets extra krijgen. Dat klopt gewoon, niet dat is idioot.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_48104989
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]
En ja als je je hele leven gezond bent en dan om wat voor reden dan ook ziek of gehandicapt wordt, dan moet je accepteren dat je levensstandaard wat omlaag gaat en je niet meer de dingen kunt doen die je altijd deed.
Je levensstandaard gaat dan sowieso naar beneden omdat je ziek bent. Je kunt namelijk niet zomaar meer op vakantie, naar het cafe, de sportvereniging of andere leuke dingen doen, niet omdat het teveel kost, maar omdat je ziek bent. Dat op zich is al verschrikkelijk. Maar als je daarbij ook nog is verschrikkelijk moet vechten om het geld binnen te krijgen dat je nodig hebt om te leven. En dan niet voor luxe-artikelen maar normale dingen als gas/elektra/water, kleren, eten en huisvesting, dan kun je misschien wel nagaan dat je leven een aardige hel wordt. En ik denk dat dat het probleem hiermee ook is, mensen die al net rond kunnen komen zijn elk beetje geld dat ze kunnen gebruiken hard nodig. Die no-claim korting is voor veel mensen een maand, of in ieder geval een paar weken eten, eindelijk weer is nieuwe kleren, of een rekening die je eindelijk af kunt betalen.

Ziek worden kan iedere hardwerkende Nederlander overkomen trouwens, wat zou jij d'r van vinden als je vanaf je 16de hard werkt, netjes belasting betaalt en werkt zodat mensen in een goed huis kunnen zitten, over straten naar werk kunnen, of je oma en opa verpleegt kunnen worden etc. En dan als je 50 bent en versleten, je ineens door allerlei regeltjes ver onder dat toch al niet zo dikke salaris dat je al had komt te zitten. Of nog erger, je wordt jong ziek, en weet dat je al je toekomstdromen wel kunt vergeten, net het geld hebt om rond te komen(nooit om iets op te bouwen), en dan gaan ze daar ook al aan trekken. Kan jou en iedereen die hier post ook overkomen. Dan is het toch wel fijn dat er voor je gezorgd wordt, zoals jij ook door het betalen van belasting voor anderen gezorgd hebt.
pi_48107094
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:33 schreef Solstice het volgende:

[..]

Je levensstandaard gaat dan sowieso naar beneden omdat je ziek bent. Je kunt namelijk niet zomaar meer op vakantie, naar het cafe, de sportvereniging of andere leuke dingen doen, niet omdat het teveel kost, maar omdat je ziek bent. Dat op zich is al verschrikkelijk. Maar als je daarbij ook nog is verschrikkelijk moet vechten om het geld binnen te krijgen dat je nodig hebt om te leven. En dan niet voor luxe-artikelen maar normale dingen als gas/elektra/water, kleren, eten en huisvesting, dan kun je misschien wel nagaan dat je leven een aardige hel wordt. En ik denk dat dat het probleem hiermee ook is, mensen die al net rond kunnen komen zijn elk beetje geld dat ze kunnen gebruiken hard nodig. Die no-claim korting is voor veel mensen een maand, of in ieder geval een paar weken eten, eindelijk weer is nieuwe kleren, of een rekening die je eindelijk af kunt betalen.

Ziek worden kan iedere hardwerkende Nederlander overkomen trouwens, wat zou jij d'r van vinden als je vanaf je 16de hard werkt, netjes belasting betaalt en werkt zodat mensen in een goed huis kunnen zitten, over straten naar werk kunnen, of je oma en opa verpleegt kunnen worden etc. En dan als je 50 bent en versleten, je ineens door allerlei regeltjes ver onder dat toch al niet zo dikke salaris dat je al had komt te zitten. Of nog erger, je wordt jong ziek, en weet dat je al je toekomstdromen wel kunt vergeten, net het geld hebt om rond te komen(nooit om iets op te bouwen), en dan gaan ze daar ook al aan trekken. Kan jou en iedereen die hier post ook overkomen. Dan is het toch wel fijn dat er voor je gezorgd wordt, zoals jij ook door het betalen van belasting voor anderen gezorgd hebt.
Wat melodramatisch

Als je chronisch ziek bent kan je in de meeste gevallen ook prima naar een sportvereniging, het café of op vakantie hoor. Sterker nog, de meeste chronisch zieken werken gewoon.

De no-claim moet niet afgeschaft worden omdat die chronisch zieken zo vreselijk zielig zijn want dat zijn ze niet. De no-claim moet afgeschaft worden omdat hij niet doet waar hij voor bedoeld was.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:24:47 #297
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48109279
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat melodramatisch

Als je chronisch ziek bent kan je in de meeste gevallen ook prima naar een sportvereniging, het café of op vakantie hoor. Sterker nog, de meeste chronisch zieken werken gewoon.

De no-claim moet niet afgeschaft worden omdat die chronisch zieken zo vreselijk zielig zijn want dat zijn ze niet. De no-claim moet afgeschaft worden omdat hij niet doet waar hij voor bedoeld was.
Hey praat voor jezelf, ik ben chronisch ziek, ik ben wel zielig...

I need a hug

Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_48109500
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
2 je draagt financieel niks bij
3 je KRIJGT van de belastingbetaler vele tienduizenden euro's per jaar om een leefbaar leven te leiden.

En als dank voor al die duizenden euro's die de hardwerkende burger voor jullie bij elkaar harkt, willen jullie die kleine genoegdoening van 255 euro per jaar ook nog even binnenslepen, onder het motto: "onrechtvaardig". Dat soort mensen moeten met hun hoofd naar beneden van de domtoren gegooid worden. Zelden dergelijke ondankbaarheid meegemaakt.
Werk wel. Ga ongetwijfeld eerder dood dan de meesten, je hoeft voor mij geen bejaardehuis te fixen, betaal mee aan pensieon waar ik waarschijnlijk niets van ga terugzien... Go fuck yourself sweety
pi_48113165
als je zo eens het hele topic leest kruipt toch in ieder geval het idee naar boven dat de no claim niet bijster aardig, eerlijk of solidair is.........en goed kut als je pech hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_48113548
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:24 schreef BasOne het volgende:

[..]

Hey praat voor jezelf, ik ben chronisch ziek, ik ben wel zielig...

I need a hug

Och arme , bij deze dan
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')