abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47959964
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar is het eerlijk dat dus 2 gezonde mensen die zelf geen gebruik maken van deze voorzieningen, toch niets krijgen ?
Tja wat is eerlijk? Je kind blijft tot een bepaalde leeftijd je verantwoordelijkheid, ook financieel. Kinderen tot 18 jaar zijn bij verschillende zorgverzekeraars gratis mee verzekerd. Is het eerlijk dat iemand onder de 18 geen premie betaald maar ondertussen wel gebruik kan maken van dezelfde zorg als ik terwijl ik wel premie betaal?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:08:58 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47960041
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:06 schreef FJD het volgende:

[..]

Tja wat is eerlijk? Je kind blijft tot een bepaalde leeftijd je verantwoordelijkheid, ook financieel. Kinderen tot 18 jaar zijn bij verschillende zorgverzekeraars gratis mee verzekerd. Is het eerlijk dat iemand onder de 18 geen premie betaald maar ondertussen wel gebruik kan maken van dezelfde zorg als ik terwijl ik wel premie betaal?
ja want jij hebt die gratis zorg ook gehad
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47960181
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:08 schreef _evenstar_ het volgende:
ja want jij hebt die gratis zorg ook gehad
Ja en als ik ziek was geweest dan had het m'n ouders ook de no claim gekost dus ik zie het verschil niet? Behalve dan dat ik toevallig niet ziek ben geweest in die periode maar goed dat is geluk dus daar kan ik weinig aan doen.

In dit geval viel ik onder m'n 18e nog onder het oude stelsel dus gaat die vlieger niet op maar het gaat even om de theorie.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:15:38 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47960316
Nu ben jij niet ziek egweest en was die no claim er toen niet.
Ging mij om het feit dat jij diezelfde verzekering gehad hebt als mijn kind nu heeft onder je ouders en gratis en wel van alles gebruik mogen maken als dat nodig was
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:16:10 #230
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47960331
Dit is wederom een kwaliteitstopic van LENUS

LENUS
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:17:22 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47960374
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:16 schreef LENUS het volgende:

LENUS
je voegt er anders wienig aan toe
pi_47960405
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:16 schreef LENUS het volgende:

LENUS
you go girl!!!
‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:36:07 #233
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_47961073
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:05 schreef Leven het volgende:

[..]

Je kunt het wel een drogredenering noemen als jij dat makkelijker vind, maar feit blijft wel dat de regeling niet uitpakt waar 'ie voor bedoeld is en dat een hoop mensen, ik inclusief, zomaar ff 255 euro erbij krijgen. Ik heb geen idee waarom ik daar recht op zou hebben. Ik heb er niks bewust voor gedaan of gelaten!
Je hebt er ergens tussen de 1200 en de 1500 euro aan premie voor ingelegd, dus om te zeggen dat je er niets voor gedaan hebt is onzin.

Verder ben ik wel eens met het feit dat de regeling ooit bedacht is om mensen te stimuleren minder gebruik te maken van de zorg, mensen die er nooit gebruik van maken zouden dus zoiezo geld terug moeten krijgen simpel vanwege het feit dat ze er nooit gebruik van maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_47962810
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:55 schreef LENUS het volgende:
Ik heb zowel op het HBO als op de Universiteit gezeten (laatste niet afgemaakt overigens).
En wat heeft dat allemaal gekost????
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:24:02 #235
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47962890
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:05 schreef Leven het volgende:

[..]

Je kunt het wel een drogredenering noemen als jij dat makkelijker vind, maar feit blijft wel dat de regeling niet uitpakt waar 'ie voor bedoeld is en dat een hoop mensen, ik inclusief, zomaar ff 255 euro erbij krijgen. Ik heb geen idee waarom ik daar recht op zou hebben. Ik heb er niks bewust voor gedaan of gelaten!
Ik KRIJG er geen geld BIJ,. ik krijg een deel van mijn geld TERUG omdat ik geen/weinig zorg heb gebruikt. Zo kan ik GEEN belastingtergave krijgen over gemaakte kosten omdat ik diie niet heb gemaakt. Zo krijg ik ook geen zorgtoeslag omdat ik daar teveel voor verdien.

Ik zeur toch ook niet dat mensen met veel medische kosten 1400 euro als aftrekpost mogen opgeven? Hartstikke mooi geregeld, lekker solidair en alles. Andersom mag daar best ook eens wat solidariteit getoont worden.

Want het is wel zo dat er een grote groep is in Nederland die je niet hoort zeiken maar wel van alle gepakt wordt de afgelopen jaren: de normaal-werkende, aardig verdienende medemens. Alle kosten verhoogd, nergens tegemoedkoming voor. Eind vorig jaar (of begin dit jaar) was er een hoop aandacht dat dit de groep burgers was die er het meest op achteruit gegaan is. Maar pak ook nog lekker die 255 euro af..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:26:58 #236
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47963019
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:22 schreef Marjolein475 het volgende:

[..]

En wat heeft dat allemaal gekost????
Ik betaal dit via mijn loonbelasting driedubbel terug slimmerik

Je weet wel: studie-betere baan-meer verdienen-meer belasting betalen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:29:05 #237
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47963095
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:26 schreef LENUS het volgende:

[..]

Bullshit. Genoeg mensen die hetzelfde verdienen maar niet 78 jaar studiefinanciering hebben ontvangen.
pi_47963140
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:29 schreef Cheiron het volgende:
Bullshit. Genoeg mensen die hetzelfde verdienen maar niet 78 jaar studiefinanciering hebben ontvangen.
Gemiddeld gesproken echter niet. Dat zou betekenen dat de opleiding nutteloos is.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:31:07 #239
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47963181
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:29 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Vergeet het maar, verdien al meer dan menig 50 jarige. Als die er al zijn, zijn ze op 2 handen te tellen
pi_47963233
255 euro vind ik nog weinig. Mensen die er geen gebruik van maken betalen nog genoeg.
Je kiest er niet zelf voor om ziek te worden, maar wees blij dat je een hele hoop gewoon vergoed krijgt.
Het zou toch te gek voor woorden zijn wanneer ik, terwijl ik ruim 8000 euro aan zorgkosten per jaar heb, die 255 euro ook nog eens terug zou kijgen.
Beetje zielig als ik anderen, die er geen gebruik van maken, het niet zou gunnen om iets terug te krijgen.
En nu ga ik even in een hoekje zitten janken, want mijn broer, die gezonde hond, heeft zijn no-claim wel gekregen
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:43:18 #241
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_47963701
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:24 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik KRIJG er geen geld BIJ,. ik krijg een deel van mijn geld TERUG omdat ik geen/weinig zorg heb gebruikt. Zo kan ik GEEN belastingtergave krijgen over gemaakte kosten omdat ik diie niet heb gemaakt. Zo krijg ik ook geen zorgtoeslag omdat ik daar teveel voor verdien.

Ik zeur toch ook niet dat mensen met veel medische kosten 1400 euro als aftrekpost mogen opgeven? Hartstikke mooi geregeld, lekker solidair en alles. Andersom mag daar best ook eens wat solidariteit getoont worden.

Want het is wel zo dat er een grote groep is in Nederland die je niet hoort zeiken maar wel van alle gepakt wordt de afgelopen jaren: de normaal-werkende, aardig verdienende medemens. Alle kosten verhoogd, nergens tegemoedkoming voor. Eind vorig jaar (of begin dit jaar) was er een hoop aandacht dat dit de groep burgers was die er het meest op achteruit gegaan is. Maar pak ook nog lekker die 255 euro af..
En hier ben ik het nu eens volledig mee eens. De normaal-werkende, aardig verdienende Nederlander wordt langs alle kanten keihard genaaid. Tegemoetkoming van welke vorm dan ook kun je vergeten, de kosten stijgen de pan uit, maar je salaris stijgt echt niet mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_47965581
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:26 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dus ook veel meer aftrekposten, hoge hypotheek en dan een eigen bedrijfje zodat je allerlei andere zaken ook nog af kunt trekken van de belasting. Tenminste zo doe ik dat slimmerd. En ik had het ook niet alleen over de stufi die je hebt gekregen, maar het feit dat je op de kosten van de belastingbetaler voor ontzettend veel geld per jaar naar een universiteit gaat en dit dan vervolgens niet eens afmaakt. Je moet heel veel loonbelasting betalen en ook heel lang om dit terug te betalen.
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:31 schreef LENUS het volgende:

[..]

Vergeet het maar, verdien al meer dan menig 50 jarige. Als die er al zijn, zijn ze op 2 handen te tellen
Ik ken heel wat 50 jarigen die ettelijke tonnen per jaar verdienen. Als er niet meer dan 10 personen van 50 jaar zijn die meer verdienen dan jij, moet jij heel erg veel verdienen. Dat vind ik fijn voor je, ik geloof het alleen niet. Want iederen die ik ken die zoveel verdient heeft echt geen tijd om zoveel op fok rond te hangen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:33:17 #243
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47965786
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:28 schreef Marjolein475 het volgende:

[quote]
Dus ook veel meer aftrekposten, hoge hypotheek en dan een eigen bedrijfje zodat je allerlei andere zaken ook nog af kunt trekken van de belasting. Tenminste zo doe ik dat slimmerd. En ik had het ook niet alleen over de stufi die je hebt gekregen, maar het feit dat je op de kosten van de belastingbetaler voor ontzettend veel geld per jaar naar een universiteit gaat en dit dan vervolgens niet eens afmaakt. Je moet heel veel loonbelasting betalen en ook heel lang om dit terug te betalen.
Ik weet niet wat je wil zeggen? Ook al zou je gelijk hebben, what the fuck heeft dat met de no-claim te maken
quote:
Ik ken heel wat 50 jarigen die ettelijke tonnen per jaar verdienen. Als er niet meer dan 10 personen van 50 jaar zijn die meer verdienen dan jij, moet jij heel erg veel verdienen. Dat vind ik fijn voor je, ik geloof het alleen niet. Want iederen die ik ken die zoveel verdient heeft echt geen tijd om zoveel op fok rond te hangen.
Lezen kun je ook al niet. Ik had het over leeftijdsgenoten die net 2 jaar werken na hun studie. Ik durf te zeggen dat ik in 9 van de 10 gevallen meer verdien.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:37:57 #244
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47965992
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:33 schreef LENUS het volgende:

Lezen kun je ook al niet. Ik had het over leeftijdsgenoten die net 2 jaar werken na hun studie. Ik durf te zeggen dat ik in 9 van de 10 gevallen meer verdien.
Niet helemaal ontopic, en niet bedoeld om je aan te vallen, maar hoe marjolein dit opvat is helemaal zo gek niet. Ik begreep in eerste instantie hetzelfde: er is maar een handval vijftigers dat meer dan jij verdient.

nog verder offtopic, ik heb de staat niets gekost qua studie en heb dezelfde situatie hoor
pi_47966055
Jij denkt dat je jouw niet afgemaakte studie terugbetaald omdat je meer verdient dan anderen en dus ook meer loonbelasting betaalt. Ik betwijfel of je dit ooit terug kunt betalen.

Hoe kom je er bij dat ik ook al niet kan lezen? Wat kan ik nog meer niet dan? En hoe had ik moeten weten dat jij het over leeftijdsgenoten had die net 2 jaar werken na hun studie. Dat heb ik niet uit je post gehaald.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:41:42 #246
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47966136
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef Marjolein475 het volgende:
Jij denkt dat je jouw niet afgemaakte studie terugbetaald omdat je meer verdient dan anderen en dus ook meer loonbelasting betaalt. Ik betwijfel of je dit ooit terug kunt betalen.

Hoe kom je er bij dat ik ook al niet kan lezen? Wat kan ik nog meer niet dan? En hoe had ik moeten weten dat jij het over leeftijdsgenoten had die net 2 jaar werken na hun studie. Dat heb ik niet uit je post gehaald.
Mijn antwoord: ontopic! Deze discussie gaat nergens over
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:42:56 #247
75049 BasOne
Spaceship!
pi_47966194
Tja, ik misgun 'gezonde' mensen hun 255 Euries niet.
Ik klaag ook niet dat ik het niet krijg.
Maar de TS verklaart wel een hoop BS.

Ikzelf zit jammerlijk genoeg in een positie waar ik dus wel van alles gebruik maak, en dankbaar, anders had ik al tussen 6 plankjes gelegen.
Wat ik zo hekel is dat 'gezonde' mensen denken dat zo oh zo veel beter zijn.
"wij zijn gezond wij hebben recht op de teruggave", en waar hebben de Chronisch zieken recht op? om vernederend en neerbuigend toegsproken te worden, zoals door velen hier in dit topic en al helemaal door de TS?

Ja, wij Chronisch zieken zijn blij met alle zorg die we kunnen krijgen, maar behandel ons als volwaardig mens en doe niet zo neerbuigend.

De no-claim maakt onderscheid tussen gezonde en zieke mensen, dat is discriminatie, in zijn meest letterlijke vorm.
Ik snap ook niet dat verzekeringsmaatschappijen ermee weg kunnen komen dat jongeren meer moeten betalen dan ouderen voor hun auto verzekering bijvoobeeld.
Staat duidelijk in Art. 1 van de grondwet dat je geen onderscheid mag maken op leeftijd.

De no-claim werkt niet, anderen hier hebben dat al veel duidelijker uitegelegd dan dat ik kan (maar daar werd weer eens selectief overheen gelezen).
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_47966456
In een notendop:

Gezonde mensen krijgen 255 euro.
Chronisch zieken krijgen zorg.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:49:13 #249
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47966500
quote:
De no-claim maakt onderscheid tussen gezonde en zieke mensen, dat is discriminatie, in zijn meest letterlijke vorm.
Gebruik je datzelfde argument ook als jij 1400 euro als aftrekpost mag gebruiken vanwege je gemaakte kosten?

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het met je eens dat een mens een mens is, maar dat discriminatie geneuzel, daar gaan mijn nekharen van overeind staan
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:50:07 #250
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47966543
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:49 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Gebruik je datzelfde argument ook als jij 1400 euro als aftrekpost mag gebruiken vanwege je gemaakte kosten?

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het met je eens dat een mens een mens is, maar dat discriminatie geneuzel, daar gaan mijn nekharen van overeind staan
Nee want solidariteit werkt slecht eenzijdig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')