alsof jij dat geld vrijwillig af zou staaan als je dat niet zou hoevenquote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
je KRIJGT van de belastingbetaler vele tienduizenden euro's per jaar om een leefbaar leven te leiden.
Bespaar me je cynisme.quote:Op maandag 2 april 2007 15:46 schreef Tsurany het volgende:
Als die mensen nou gewoon effe gezond geboren worden, maar zelfs dat is teveel gevraagd tegenwoordig...
Of ik dat vrijwillig af sta of niet, daar gaat het niet om. Ik snap alleen niet waarom ze in deze tijden waarin iedereen de broekriem moet aantrekken het onderste uit de kan willen halen.quote:Op maandag 2 april 2007 15:49 schreef PankPinther het volgende:
[..]
alsof jij dat geld vrijwillig af zou staaan als je dat niet zou hoeven
kortom, een egoist die klaagt dat anderen egoistisch zijn...
blijft humor![]()
We zorgen inderdaad goed voor onze zieken, maar een beetje dankbaarheid zit er niet in. Nee, ze moeten nog meer hebben want ja gezonde mensen krijgen per jaar 255 euro terug en dat krijgen zij niet en dat kan natuurlijk niet zomaar.quote:Op maandag 2 april 2007 15:49 schreef LENUS het volgende:
[..]
Bespaar me je cynisme.In ieder ander land zouden chronisch zieken creperen of een stuk minder welvarend leven hebben als in Nederland. Wij zorgen goed voor onze zieken, alleen stoor ik me aan die "dankbaarheid".
ja dat maakt wel uit want je doet het voorkomen alsof je het uit goedheid doet en ze je daarvoor dankbaar moeten zijn, maar de enige reden dat je het doet is omdat je het verplicht bentquote:Op maandag 2 april 2007 15:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
Of ik dat vrijwillig af sta of niet, daar gaat het niet om. Ik snap alleen niet waarom ze in deze tijden waarin iedereen de broekriem moet aantrekken het onderste uit de kan willen halen.
LBO Zwakstroom?quote:Op maandag 2 april 2007 15:57 schreef Grimm het volgende:
Ik snap sowieso niet waar al dat geld van die premie's heen gaat. volgens mij hebben die directeuren een vloot aan maserati's
Italie, frankrijk, engeland etc. daar doel ik op.quote:Op maandag 2 april 2007 16:00 schreef Toeps het volgende:
[..]
LBO Zwakstroom?
Maar idd, in Afrika is de premie veel lager. Moet je eens heen gaan joh! Krijg je misschien wel extragratis HIV in het ziekenhuis.![]()
quote:Op maandag 2 april 2007 16:04 schreef tntkiller het volgende:
kom ff lekker lang dan zal ik als dank je reet ff naaien..als dank
alsof ik er voor kiest om ziek te zijn..en niet alle chronisch zieken zitten thuis.
inderdaad, ben het met je eens. Heb epilepsie maar met medicijnen onder controle en werk gewoon fulltime.quote:Op maandag 2 april 2007 16:04 schreef tntkiller het volgende:
alsof ik er voor kiest om ziek te zijn..en niet alle chronisch zieken zitten thuis.
Oh wacht, het is de uuro!quote:Op maandag 2 april 2007 16:05 schreef Grimm het volgende:
[..]
Italie, frankrijk, engeland etc. daar doel ik op.
Toch vreemd dat we voor de euro de helft minder betaalden terwijl we dezelfde zorg krijgen
voor meer geld minder zorg zul je bedoelen.quote:Op maandag 2 april 2007 16:05 schreef Grimm het volgende:
[..]
Italie, frankrijk, engeland etc. daar doel ik op.
Toch vreemd dat we voor de euro de helft minder betaalden terwijl we dezelfde zorg krijgen
even voor de intro:quote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
2 je draagt financieel niks bij
3 je KRIJGT van de belastingbetaler vele tienduizenden euro's per jaar om een leefbaar leven te leiden.
En als dank voor al die duizenden euro's die de hardwerkende burger voor jullie bij elkaar harkt, willen jullie die kleine genoegdoening van 255 euro per jaar ook nog even binnenslepen, onder het motto: "onrechtvaardig".Dat soort mensen moeten met hun hoofd naar beneden van de domtoren gegooid worden. Zelden dergelijke ondankbaarheid meegemaakt.
![]()
190 fucking euro voor een assistent die ff naar mijn arm had gekeken. Hondernegentig!!! Waanzin dit ...quote:Op maandag 2 april 2007 15:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm ik kreeg laatst een rekening voor 10mins ziekenhuis.
80euro, en die vent had alleen maar gekeken
Daar gaat dat geld gewoon heenEn ja die ging van mn noclaim af, waardoor ik van vorig jaar 170euro terug kreeg.
Klopt, maar als je dat wel bent is het dan zo erg om 20 euro per maand meer te betalen dan een ander?quote:Op maandag 2 april 2007 16:07 schreef simmu het volgende:
moraal van het verhaal: lul niet! er zijn maar weinig mensen die er bewsut voor kiezen om ziek te zijn.
Ja? En? Dan krijg je dus NIET 255 euro in het jaar terug, maar mag je wel het hele jaar door naar de dokter. Ik snap het probleem niet zo. Je krijgt toch je zorg of niet dan?quote:Op maandag 2 april 2007 16:11 schreef Posdnous het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van 'wacht maar tot je er zelf mee geconfronterd wordt' .
als ik er zelf mee geconfronteerd wordt dan weet ik dus van tevoren dat ik dat geld niet terug krijg. Dat is dan heel jammer, maar daar krijg ik wel de zorg voor terug die ik nodig heb. Daar heb ik begrip voor.quote:Op maandag 2 april 2007 16:11 schreef Posdnous het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van 'wacht maar tot je er zelf mee geconfronterd wordt' .
Mja, op zich mee eens. Ik denk dat het in de praktijk iets anders werkt.quote:Op maandag 2 april 2007 16:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja? En? Dan krijg je dus NIET 255 euro in het jaar terug, maar mag je wel het hele jaar door naar de dokter. Ik snap het probleem niet zo. Je krijgt toch je zorg of niet dan?
Dit soort bedragen bedoel ik toeps, in andere EU landen betaal je voor zoiets 20-40 euroquote:Op maandag 2 april 2007 16:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
190 fucking euro voor een assistent die ff naar mijn arm had gekeken. Hondernegentig!!! Waanzin dit ...
Net alsof ik zeg dat je chronisch zieker er bewust voor kiezen om ziek te zijn. Je kan ook gewoon begrijpend lezen. Je krijgt de zorg en aandacht die je nodig hebt en dat kost 255 euro. Mogendan de gene die jouw zorg financieren een klein stukje genoegdoening in de vorm van 255 euro terug krijgen?quote:Op maandag 2 april 2007 16:07 schreef simmu het volgende:
[..]
moraal van het verhaal: lul niet! er zijn maar weinig mensen die er bewsut voor kiezen om ziek te zijn.
Wat heeft dat er mee te maken? Je begint sinds het Seveke-topic steeds zwakker te postenquote:Op maandag 2 april 2007 16:01 schreef Posdnous het volgende:
Ik denk niet dat je wil ruilen.
Da's altijd zo'n kansloze vergelijking hè. In andere landen liggen de salarissen ook heel anders, en de kosten van levensonderhoud... In Frankrijk kost een appel 2 euro en is de hoor 500¤ voor 18m2. Mja, het is gewoon niet te vergelijken.quote:Op maandag 2 april 2007 16:17 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dit soort bedragen bedoel ik toeps, in andere EU landen betaal je voor zoiets 20-40 euro
Chronisch ziek aan je ogen? Want je kunt duidelijk niet (begrijpend) lezen. Net alsof ik mensen hun ziekte toewens vuile klootzakquote:Op maandag 2 april 2007 16:04 schreef tntkiller het volgende:
kom ff lekker lang dan zal ik als dank je reet ff naaien..als dank
Waarom kansloos? wij betalen net zoveel premiegeld als in Zwitserland terwijl daar de lonen veel hoger liggen.quote:Op maandag 2 april 2007 16:30 schreef Toeps het volgende:
[..]
Da's altijd zo'n kansloze vergelijking hè. In andere landen liggen de salarissen ook heel anders, en de kosten van levensonderhoud... In Frankrijk kost een appel 2 euro en is de hoor 500¤ voor 18m2. Mja, het is gewoon niet te vergelijken.
En jij denkt nog steeds dat je die 255 euro niet gewoon zelf betaaltquote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
3 je KRIJGT van de belastingbetaler vele tienduizenden euro's per jaar om een leefbaar leven te leiden.
En als dank voor al die duizenden euro's die de hardwerkende burger voor jullie bij elkaar harkt, willen jullie die kleine genoegdoening van 255 euro per jaar ook nog even binnenslepen, onder het motto: "onrechtvaardig".Dat soort mensen moeten met hun hoofd naar beneden van de domtoren gegooid worden. Zelden dergelijke ondankbaarheid meegemaakt.
![]()
Beter een sigaar uit eigen doos, dan heb ik teminste nog sigaar want de rest wordt door vadertje staat afgenomen.quote:Op maandag 2 april 2007 17:17 schreef Bismarck het volgende:
[..]
En jij denkt nog steeds dat je die 255 euro niet gewoon zelf betaalt...
Sigaar uit eigen doos.
Lul niet? Ik wil gewoon een deel van dat geld terug. De maandelijkse premie van mensen die niet ziek zijn gaat al naar de chronisch zieken elke maand.quote:moraal van het verhaal: lul niet! er zijn maar weinig mensen die er bewsut voor kiezen om ziek te zijn.
Even kijken.quote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
![]()
Inderdaad, stelletje egoisten!quote:Op maandag 2 april 2007 15:46 schreef Tsurany het volgende:
Als die mensen nou gewoon effe gezond geboren worden, maar zelfs dat is teveel gevraagd tegenwoordig...
Vent wees blij dat je medicatie kan krijgen. En je maakt kosten, dus zeur nietquote:Op maandag 2 april 2007 19:44 schreef Pipodude het volgende:
[..]
Even kijken.
1. Ik werk 60 uur per week
2. Ik heb net mijn belastingaangifte ingevuld en daar stond een bedrag van 26.410 euro loonbelasting over 2006 op.
3. Ik moet verplicht verzekerd zijn van deze fijne overheid, de keuze in pakketten en eigen risico's is zeer beperkt, en daarvoor betaal ik nog eens een keer 1200 euro per jaar. Ik heb ook reuma en daarom moet ik elke dag twee pilletjes slikken. Die kosten bij elkaar zo'n 350 euro en dus ben ik mijn no claim kwijt.
Iemand die wat krapper bij kas zit (want let op: ik klaag niet hoor) die zou wel eens niet naar de huisarts kunnen gaan bij een flinke hoest, omdat hem dat meteen geld kost. Z'n kanker of besmettelijke ziekte wordt niet opgemerkt, waardoor die lang behandeld moet worden. Dat kost ons allemaal meer geld en die vent gaat misschien wel dood.
Als we die no claim korting nou eens over iedereen verdelen, dan is het wat eerlijker, de kosten worden in zijn geheel lager, en we zijn nog gezonder ook.
Ben ik nou ondankbaar, of ben jij nou gewoon dom?![]()
En daar ga je precies de mist in: een huisarts bezoek kost je helemaal NIKS van je no-claim. Dus iedereen kan zich lekker laten checken en als je wat hebt krijg je daar medicijnen voor. En die gaan dan weer WEL van je no-claim. En terecht. Ik vind het wel een ok systeem. Je hoort mij toch ook niet zeiken over mensen die net 1000 Euro in het jaar minder verdienen en WEL zorgtoeslag krijgen?quote:Op maandag 2 april 2007 19:44 schreef Pipodude het volgende:
[..]
Iemand die wat krapper bij kas zit (want let op: ik klaag niet hoor) die zou wel eens niet naar de huisarts kunnen gaan bij een flinke hoest, omdat hem dat meteen geld kost. Z'n kanker of besmettelijke ziekte wordt niet opgemerkt, waardoor die lang behandeld moet worden.
quote:Op maandag 2 april 2007 15:45 schreef Handschoen het volgende:
Eens met TS! Het is ook nooit genoeg...
Ja tuurlijk, ik heb goede genen en dien daarvoor beloond te worden.quote:Op maandag 2 april 2007 20:27 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom zou je een beloning moeten krijgen omdat je niet chronisch ziek of gehandicapt bent? Is dat een verdienste van jezelf?
Het is helemaal geen beloning, je krijgt een deel van de premie terug omdat je geen gebruik gemaakt heb van de verzekering.quote:Op maandag 2 april 2007 21:30 schreef Tsurany het volgende:
Ja tuurlijk, ik heb goede genen en dien daarvoor beloond te worden.
Als 1e chronisch zieken kiezen er niet voorquote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
![]()
Ik zie het geld wat JIJ Betaald anders niet terug op mijn bankrekening hoorquote:Op maandag 2 april 2007 16:32 schreef LENUS het volgende:
Alleen de mensen die jaar in jaar uit geen kosten maken, mogen best beloond worden voor de vele honderden euro's die zij jaar in jaar uit bijdragen aan JOUW ziektekosten.
Gezonde mensen betalen voor de zieke, dat is het principe van de verzekering: kosten uitsmeren. Als er geen verzekeringen zouden zijn dan zou jij al je kosten zelf moeten dragen en dat zou je dan wel terugzien op je bankrekening.quote:Op maandag 2 april 2007 22:06 schreef lynda het volgende:
Ik zie het geld wat JIJ Betaald anders niet terug op mijn bankrekening hoor
Jij hebt de oorlog niet meegemaakt?quote:Op maandag 2 april 2007 15:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
Of ik dat vrijwillig af sta of niet, daar gaat het niet om. Ik snap alleen niet waarom ze in deze tijden waarin iedereen de broekriem moet aantrekken het onderste uit de kan willen halen.
Volgens mij was mjin punt dat je mij en een hoop andere hardwerkende chronisch zieken voor werkeloze profiteur uitmaakte, terwijl ik harder werk en meer belasting betaal dan jij.quote:Op maandag 2 april 2007 20:13 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vent wees blij dat je medicatie kan krijgen. En je maakt kosten, dus zeur niet![]()
Ik vind een eiland als alcatraz wel wat voor tsquote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
![]()
Chronisch zieken en gehandicapten willen niet van deze regeling af omdat ze het gezonden niet gunnen, ze willen er vanaf omdat het een discriminerende maatregel is die bovendien niet resulteert in het verminderen van onnodige zorgkosten zoals men dat voor de invoering voor ogen had.quote:Op maandag 2 april 2007 22:07 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het de gezonde mensen de no-claim terug gave niet gunnen behoorlijk asociaal.
Iedereen spreekt toch vanuit zijn eigen situatie nietwaarquote:Op maandag 2 april 2007 23:36 schreef MinderMutsig het volgende:
...omdat het een discriminerende maatregel is die bovendien niet resulteert in het verminderen van onnodige zorgkosten zoals men dat voor de invoering voor ogen had.
Die marktwerking zie ik op de korte termijn ook nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:03 schreef battlesickloner het volgende:
Goeie post, maar
[..]
Iedereen spreekt toch vanuit zijn eigen situatie nietwaar...
Ik woon niet in NL maar werk er wel. Ben dus verplicht daar premie te betalen, net zoals vele anderen die in NL werken maar er niet wonen. Ik zet mijn eigen risico dus maximaal, omdat ik er nooit naar de dokter zal gaan, misschien uitzonderlijk bij een werkongeval of iets dergelijks. Sterker nog, ik wil er eigenlijk niet eens zorg genieten, maar toch betaal ik ongeveer 70 euro per maand, veel meer als naar mijn gevoel zou moeten.
Vanzelfsprekend krijg ik die no-claim dus ook terug, want ik verbruik geen zorg. Moest die no-claim en dat eigen-risico er niet zijn, dan ging ik wel degelijk gebruik maken van het zorg-systeem.
Ik ben het eigenlijk best beu teveel te betalen, want zoals al eerder aangehaald is het in andere landen que zorg veel beter geregeld. Spijtig dat ik verplicht wordt om tot het betalen van zorg vanuit mijn thuisland, anders zou ik het vanaf volgend jaar gewoon niet meer doen, maar er is helaas geen ontkomen aan.
No-claim mag er wat mij betreft uit, maar dan wil ik wel een eigen risico van minstens 750 euro of een drastische daling van de prijs, maar veel marktwerking zie ik voorlopig nog niet.
Als chronisch zieke MOET ik toch even reageren.quote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
![]()
Grappig, ik ben NIET chronisch ziek, werk meer dan full-time, heb de volledige 255,- teruggekregen, en toch irriteer ik me mateloos aan je geneuzel.quote:Op maandag 2 april 2007 15:40 schreef LENUS het volgende:
1 Je werkt niet
![]()
Die hebben we al..quote:Op maandag 2 april 2007 17:05 schreef wise het volgende:
die chronische zouden een vreselijk ziekte moeten krijgen gvd
'Het is de samenleving die mensen met een functiebeperking gehandicapt maakt. Handicap is iets dat bovenop onze functiebeperking gestapeld wordt doordat we onnodig geïsoleerd en uitgesloten worden van volledige participatie in de maatschappij.'quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:22 schreef SiGNe het volgende:
onrechtvaardig.... weet je wat onrechtvaardig is? dat er überhaupt chronisch zieken zijn.
Chronisch zieken vinden het onrechtvaardig dat zij een ziekte hebben waar ze niks aan kunnen doen en hun enorm beperkt in hun manier van leven, heb je daar weleens over nagedacht?
Ik heb toch zo'n hekel gekregen aan het woord discriminatie, dat word meestal volkomen onterecht gebruikt. Met net zoveel recht kan ik dan discriminatie roepen omdat ik als ik 'ns iets mankeer niet opeens dezelfde dingen kan claimen als een chronisch zieke omdat het in mijn geval geen chronische ziekte betreft. Het is gewoon onzin dus. Als ik een been breek moet ik me maar zien te redden als ik daardoor niet kan lopen. Iemand die chronisch loopproblemen heeft kan zo'n leuke scootmobiel krijgen een aangepast huis en de rest...quote:Op maandag 2 april 2007 23:36 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Chronisch zieken en gehandicapten willen niet van deze regeling af omdat ze het gezonden niet gunnen, ze willen er vanaf omdat het een discriminerende maatregel is die bovendien niet resulteert in het verminderen van onnodige zorgkosten zoals men dat voor de invoering voor ogen had.
De bedoeling was om mensen bewust te maken van de kosten van zorg zodat men hier zorgvuldiger mee om zou gaan.
Eindelijk iemand die het snapt. Het feit dat chronisch zieken de gezonde mensen geen no claim gunnen getuigd van een grenzeloos egoisme. Mag ik misschien een klein beetje beloond worden voor het feit dat ik zonder klagen maandelijks al die premie ophoest en het voor chronisch zieken mogelijk maak om tegen een fractie van de prijs medische zorg te genieten?quote:Op maandag 2 april 2007 22:07 schreef deedeetee het volgende:
Tsja als chronisch zieken de afschaffing van de no-claim willen uit ergernis vind ik dat een kwalijke zaak. Tenslotte klagen de mensen die niet of zelden ziek zijn toch ook niet dat ze zoveel premie moeten ophoesten om aan de kosten van de chronisch zieken mee te betalen ? Dat zou meteen zeer asociaal genoemd worden.
Ik vind het de gezonde mensen de no-claim terug gave niet gunnen behoorlijk asociaal.
WTF doet een chronische zieke nog zo laat opquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als chronisch zieke MOET ik toch even reageren.
1 ik werk wel, sterker nog, ik word gedwongen, ondanks mijn ziekte en de last die ik ervan heb MOET ik werken van de ARBOarts, die vind mij kennelijk niet ziek genoeg (ondanks dat ik ELKE dag moet kotsen, me misselijk voel, darmkrampen heb)
2 ik draag net zoveel bij als iedereen, namelijk een vast percentage van mijn inkomen.
3 ik krijg helemaal niks en al helemaal geen tienduizenden euro's.
Ja, ik heb een WAO (eigenlijk WAJONG) uitkering, maar daar heb ik zelf ook jarenlang geld voor afgedragen.
Op het moment krijg ik ¤600 netto per maand, ik zou liever een gewone baan hebben, krijg ik veel meer.
Daarbij heb ik ook nog behoorlijk wat kosten voor medicatie, tandartskosten, ziekenhuiskosten, etc.
Ik ben dus al zeer veel geld kwijt voor simpele basiszorg en niet alles wordt vergoed.
Ik moet dat zien te betalen van mijn uitkering, dat lukt dus niet.
En dan zijn er ook mensen die volledig gezond zijn, een leuk salaris hebben, amper kosten hebben voor hun gezondheidszorg, alles prima voor elkaar hebben en die lopen dan nog te klagen ook dat mensen die het minder goed hebben het geld dat ze HARD nodig hebben vergoed willen hebben.
Denk je zelf weleens na? Wat heb je liever, je geld of je gezondheid?
Ik zou het niet moeten zeggen, maar ik hoop ergens dat je er zelf eens mee te maken krijgt, dan weet je tenminste wat voor ellende chronisch zieken mee moeten maken.
Wees blij dat je gezond bent.
onrechtvaardig.... weet je wat onrechtvaardig is? dat er überhaupt chronisch zieken zijn.
Chronisch zieken vinden het onrechtvaardig dat zij een ziekte hebben waar ze niks aan kunnen doen en hun enorm beperkt in hun manier van leven, heb je daar weleens over nagedacht?
Precies en zo is het. Wees blij dat je in een land woont waar al die voorzieningen mogelijk zijn en dat je ze kunt gebruiken tegen een fractie van de prijs die ze werkelijk kosten.quote:Op maandag 2 april 2007 23:29 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik ben zelf chronisch ziek en vind het logisch dat ik geen no-claim krijg.
Ik ben allang blij dat ik alles vergoed krijg en het niet zelf moet betalen.
Geef mensen die er geen gebruik van maken gewoon wat geld terug.
Laat opblijven lijkt me voor een chronisch zieke ook geen gezond gedrag.....quote:Op dinsdag 3 april 2007 08:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
WTF doet een chronische zieke nog zo laat op![]()
En misschien groeit er ook wel een aap uit zijn reet.quote:Op maandag 2 april 2007 19:44 schreef Pipodude het volgende:
Iemand die wat krapper bij kas zit (want let op: ik klaag niet hoor) die zou wel eens niet naar de huisarts kunnen gaan bij een flinke hoest, omdat hem dat meteen geld kost. Z'n kanker of besmettelijke ziekte wordt niet opgemerkt, waardoor die lang behandeld moet worden. Dat kost ons allemaal meer geld en die vent gaat misschien wel dood.
Het idee van die no claim is om overbodig dokterbezoek te voorkomen, en mensen een keer na te laten denken voor ze even ´gratis´ van gemeenschapsgeld van de schaarse tijd van de dokter gebruik maken.quote:Als we die no-claim korting nou eens over iedereen verdelen, dan is het wat eerlijker, de kosten worden in zijn geheel lager, en we zijn nog gezonder ook.
Misschien ben jij wel allebei?quote:Ben ik nou ondankbaar, of ben jij nou gewoon dom?![]()
Jij wel?quote:Op maandag 2 april 2007 23:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Jij hebt de oorlog niet meegemaakt?
Lekker makkelijk, alles waar een mogelijkheid in zit dat negatief voor iemand kan uitvallen is meteen discriminerend. Lekker makkelijk of niet?quote:
Dat is dus echt niet veel. Een jaar of twee geleden hebben ze bij mij m'n neus moeten dichtbranden, omdat ik continu een bloedneus had. Ingreep van pak en beet twee minuten. Met een soort van wattenstaafje en een chemische vloeistof even aanstippen. Door een fout bij de verzekering kreeg ik de rekening zelf.quote:Op maandag 2 april 2007 15:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hmm ik kreeg laatst een rekening voor 10mins ziekenhuis.
80euro, en die vent had alleen maar gekeken
Daar gaat dat geld gewoon heenEn ja die ging van mn noclaim af, waardoor ik van vorig jaar 170euro terug kreeg.
Totdat jij chronisch ziek wordt, niet meer kunt werken en van een uitkering rond moet komen, dan zou je dankbaar zijn voor die 255 euro.quote:Op maandag 2 april 2007 15:53 schreef karr-1 het volgende:
Volledig mee eens. Het feit dat de no claim onder het mom van discriminatie afgeschaft wordt slaat echt nergens op. Ik betaal per jaar honderden euros aan premie voor iets wat ik niet of amper gebruik, maar de eerste de beste chronisch zieke gebruikt voor duizenden euros per jaar aan zorg en betaald er zelf nog niet een schijntje van, want zorgtoeslag hoort er uiteraard ook bij.
Mag ik dan alsjeblieft 1 keer per jaar 255 euro terug krijgen voor alle inleg die ik gedaan heb?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Totdat jij chronisch ziek wordt, niet meer kunt werken en van een uitkering rond moet komen, dan zou je dankbaar zijn voor die 255 euro.
Je hele neus dichtgebrand? Lullig maar daar kan je niets aan doen. Voortaan wel uitkijken waar je loop ja! Dure idioot!quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is dus echt niet veel. Een jaar of twee geleden hebben ze bij mij m'n neus moeten dichtbranden, omdat ik continu een bloedneus had. Ingreep van pak en beet twee minuten. Met een soort van wattenstaafje en een chemische vloeistof even aanstippen. Door een fout bij de verzekering kreeg ik de rekening zelf.
¤840 euro, voor 2 min.
Verder nog een gebroken arm gehad, à ¤18.000 euro
sorry jongens.![]()
Ja, en? Als je een uitkering krijgt heb je toch zorgtoeslag? Dat is een poepie meer dan die 255 euro. Maar die 255 wil je dan OOK nog hebben? Solidariteit werkt twee kanten op lijkt mij.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Totdat jij chronisch ziek wordt, niet meer kunt werken en van een uitkering rond moet komen, dan zou je dankbaar zijn voor die 255 euro.
Ja, of ze roken een pakje per dag en komen niet van hun reet af 40 jaar lang en krijgen dan een chronische ziekte. Je hebt wel invloed op je gezondheid. Natuurlijk kun je veel dingen niet voorkomen, maar ook iemand zonder een chronische ziekte kan kosten maken waardoor ie geen no-claim geld terug krijgt.quote:Op maandag 2 april 2007 23:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Binnen het huidige no-claim systeem worden gezonde mensen beloond zoals bij een autoverzekering schadevrij rijden wordt beloond via een no-claimkorting. Hun gezondheid is echter, in tegenstelling tot je rijgedrag, niet te danken aan gezond gedrag maar aan geluk, een ieder kan chronisch ziek worden of gehandicapt raken. Mensen worden onvrijwillig ziek, hebben aangeboren beperkingen of ondervinden ernstige schade aan hun gezondheid door een ongeval buiten hun schuld.
Dit is een non-argument in deze discussie want huisartsbezoek valt niet onder de no-claim. Iedereen kan dus nog steeds voor elk kuchje naar de dokter gaan, maar als je specialistische zorg nodig hebt (krijg je niet voor een kuchje hoor) of medicijnen dan gaat dat direct van je no-claim af.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:27 schreef Pinball het volgende:
[..]
En misschien groeit er ook wel een aap uit zijn reet.
Het aantal onzinbezoekjes aan de dokter is vele malen hoger dan het aantal keren dat iemand vanwege een no-claim niet gaat en een ernstige ziekte onopgemerkt blijft.
Gelul dus.
[..]
Het idee van die no claim is om overbodig dokterbezoek te voorkomen, en mensen een keer na te laten denken voor ze even ´gratis´ van gemeenschapsgeld van de schaarse tijd van de dokter gebruik maken.
Het is dus geen straf voor de chronisch zieken -die moeten in NL sowieso in hun handjes klappen- maar een beloning voor mensen die gezond leven en niet voor elk kuchje naar de dokter gaan.
[..]
Misschien ben jij wel allebei?
Bij jou gebeurde er nog iets.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is dus echt niet veel. Een jaar of twee geleden hebben ze bij mij m'n neus moeten dichtbranden, omdat ik continu een bloedneus had. Ingreep van pak en beet twee minuten. Met een soort van wattenstaafje en een chemische vloeistof even aanstippen. Door een fout bij de verzekering kreeg ik de rekening zelf.
¤840 euro, voor 2 min.
Verder nog een gebroken arm gehad, à ¤18.000 euro
sorry jongens.![]()
Als ik chronisch ziek wordt dan is dat een feit. Dan betaal ik die 255 euro met liefde om alle medische zorg te krijgen die ik nodig heb. en bovendien, zoals eerder gezegd, als ik een uitkering krijg heb ik ook de volle mep aan zorgtoeslag. Lijkt me iets meer dan 255 euro, dus dat levert meer op.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De no-claim was als extra stimulans bedoeld om de zorgvraag binnen de perken te houden, maar in de huidige vorm is dat onmogelijk.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:40 schreef octopussy het volgende:
Dit is een non-argument in deze discussie want huisartsbezoek valt niet onder de no-claim. Iedereen kan dus nog steeds voor elk kuchje naar de dokter gaan, maar als je specialistische zorg nodig hebt (krijg je niet voor een kuchje hoor) of medicijnen dan gaat dat direct van je no-claim af.
Chronisch zieken hebben over het algemeen geen huisarts nodig, maar een specialist en medicijnen.
Ik ben zelf van mening dat no-claim onzin is. Je krijgt geld omdat je gezond ben. Ga toch weg, alsof dat een verdienste is. Chronisch zieken hebben al pech, en kunnen dat geld net zo hard gebruiken als ieder ander (misschien nog wel harder). Verlaag dan gewoon de premies.![]()
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:40 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik ben zelf van mening dat no-claim onzin is. Je krijgt geld omdat je gezond ben. Ga toch weg, alsof dat een verdienste is. Chronisch zieken hebben al pech, en kunnen dat geld net zo hard gebruiken als ieder ander (misschien nog wel harder).
Je bent niet alleen op de wereldquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:40 schreef octopussy het volgende:
[..]
Dit is een non-argument in deze discussie want huisartsbezoek valt niet onder de no-claim. Iedereen kan dus nog steeds voor elk kuchje naar de dokter gaan, maar als je specialistische zorg nodig hebt (krijg je niet voor een kuchje hoor) of medicijnen dan gaat dat direct van je no-claim af.
Chronisch zieken hebben over het algemeen geen huisarts nodig, maar een specialist en medicijnen.
Ik ben zelf van mening dat no-claim onzin is. Je krijgt geld omdat je gezond ben. Ga toch weg, alsof dat een verdienste is. Chronisch zieken hebben al pech, en kunnen dat geld net zo hard gebruiken als ieder ander (misschien nog wel harder). Verlaag dan gewoon de premies.![]()
Niet mee eens. Uiteraard kiest geen enkele zieke er voor om ziek te worden, dat spreekt vanzelf. Maar als je dan ziek bent, is dat een feit en moet je het accepteren. Je maakt bovenmatig gebruik van gezondheidszorg tegen een fractie van de werkelijke kosten, terwijl je ook nog minder premie betaald omdat je waarschijnlijk zorgtoeslag e.d. krijgt.quote:
Lees dat nog een terug en denk dan nog eens na over wat je zelf zegt. Je bent inderdaad niet alleen op de wereld. Ik kan nauwelijks geloven dat je dat hier in deze context zo neerzet.quote:
Huisartsbezoeken tellen niet mee voor je no claim. Je kan zo vaak als je wil naar de huisarts gaan, je krijgt je no claim terug. Met andere woorden: Jij bent gewoon dom.quote:Op maandag 2 april 2007 19:44 schreef Pipodude het volgende:
Als we die no claim korting nou eens over iedereen verdelen, dan is het wat eerlijker, de kosten worden in zijn geheel lager, en we zijn nog gezonder ook.
Ben ik nou ondankbaar, of ben jij nou gewoon dom?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |