abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55148597
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef _Drake_ het volgende:
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
Is gewoon kutkwaliteit dit. Heeft niets te maken met gaten in schijf oid. Ik zeg dat zo omdat goeie schijven niet geboord maar gewoon zo gegoten zijn.
  zondag 9 december 2007 @ 17:40:49 #252
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_55149557
Idd. Al zeggen ze meestal dat die schijven wel goed zijn. En ze kosten ook nog redelijk wat vergeleken met dat brakemax spul enzovoort.

Ik keek gisteren nog even maar je ziet op zich niet veel oppervlakte scheurtjes, hier en daar wat maar overdadig heet zijn ze dan niet geweest. Gewoon klote staal blijkbaar, of een maandagmorgen product.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_55208666
Volgend jaar ga ik mijn Ringdoop doen. Eerst nog even wat upgrades doen

veerpootbruggen zitten erop, nieuw uitlaatsysteem zit erop Nu nog de chip en remmenupgrade
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:57:26 #254
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_55297272
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:03:10 #255
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55297754
ik ben er zelf niet geweest maar wat ik van anderen (van CCH) hoor is dat de organisatie nogal te wensen liet, op de plek van het ongeluk stonden bijvoorbeeld geen marshalls dus er hing geen gele vlag, de civic (EG6) kon nog stoppen maar de BMW's dus niet..resultaat..een AW11 én een EG6 total loss

in de toer klasse reden 70+ auto's waaronder dus ook mensen die óók in sport meededen.
en er werd nogal asociaal gereden (links en rechts inhalen in bochten, blocken, burnen op de parkeerplaats etc), absoluut geen goede reclame voor het circuitrijden in NL.
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_55307807
Podverdorie zeg.

Dit klinkt ook al meteen 3e post:
1 auto kwam haaks mijn auto inzetten, gelukkig is het beperkt gebleven bij 2 kleine deukjes en wat lichte krasjes. Ben er wel goed zuur van!

1ste ronde ging het niet goed, chip bleek fout te zijn... op het rechte stuk ff gauw andere chip in gedouwt en toen kon ik vlammen. ronde erna kwam dus die Golf erin zetten en was voor mij de lol eraf.

Hmmm, kwil der allemaal niet tussen zitten geloof ik.....................
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55307813
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;

Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....

Sterkte iig aan geraakten.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55307827
Jongen van die MR2 hoe ist daarmee ?
  zondag 16 december 2007 @ 08:06:24 #260
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55308054
Op het forum van de MR2 club stond dat hij afgevoerd is naar het ziekenhuis.
Verders heb ik er nog niks over gehoord
pi_55313899
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om .
  woensdag 19 december 2007 @ 00:35:41 #262
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_55377537
De man die in de MR2 reed heeft een Hersenkneuzing en een scheurtje in z'n nekwervel. Hij is inmiddels al weer thuis.
quote:
Op zondag 16 december 2007 15:36 schreef _Drake_ het volgende:
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om .
Ik kan me het goed voorstellen. Ik heb 2x op zandvoort gereden waaronder 1x met '92 micra. Oftewel een slome bak. Ik was dus min of meer een rijdende chicane. Wel ging ik telkens tijdig opzij en gaf ik vaak dmv knipperlicht aan welke kant ik op ging om mensen voorbij te laten, en dan flikten nog mensen om dan nog aan de verkeerde kant erlangs te gaan.
Met de tourklasse moeten ze echt alleen maar tourauto;s toelaten en geen mensen die met sport mee willen doen. Het verschil is gewoon veels te groot.

[ Bericht 4% gewijzigd door Party_P op 19-12-2007 00:46:48 ]
Drugs are good mkay?
  woensdag 19 december 2007 @ 07:52:39 #263
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_55379548
quote:
Op zondag 16 december 2007 04:36 schreef PNG het volgende:
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;

Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....

Sterkte iig aan geraakten.
Hoe bedoel je die opmerking van de ford puma club on tour?
In positieve of in negatieve zin
Net efkes anges
pi_55379864
Mailtje gisteravond van vrijrijden.nl:

Beste mensen,

Wie afgelopen zaterdag de 15e december aanwezig was bij de laatste dag van het VRIJ RIJDEN, zal het niet ontgaan zijn dat wij het programma NIET VOLLEDIG konden afronden vanwege een (redelijk zwaar) ongeval bovenaan het Scheivlak.
Roy Piksen met de rode MR2 kwam om onduidelijke reden in het gras.
Zijn auto kwam via de vangrails op het midden van de baan terecht en werd daar in de zijkant geraakt door een andere deelnemer.
2 achterop komende auto’s konden niet tijdig meer stoppen en raakte de eerder gestrande auto’s.

Onze eigen circuitarts en rescuemedewerkers waren binnen 60-90 seconden ter plaatse.
Even leek het er op dat Roy vast zat in zijn auto maar hij kwam enigszins ‘op eigen kracht’ uit de auto.
Kort daarna arriveerde ook de brandweer en een trauma helikopter.
Met 4 ambulances is iedereen meegenomen naar diverse ziekenhuizen.

Roy heeft een hersenkneuzing en een scheurtje in de nekwervel opgelopen.
Hij is 1 nacht ter observatie in het ziekenhuis gebleven en is nu weer thuis.
De overige deelnemers hebben voornamelijk nekklachten, wat ‘normaal’ is bij een aanrijding achterop een andere auto.

Uiteraard laten we dit ongeval niet zo maar aan ons voorbij gaan.
We kunnen concluderen dat

rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico’s is
Het (goed) strak dragen van veiligheidsriemen zeer belangrijk is
Je niet kunt rijden zonder helm als de auto een rolkooi heeft
tijdig anticiperen op VLAGSIGNALEN van levensbelang is!!

Binnen de organisatie is ook gekeken naar oplossingen om de veiligheid in ieders belang naar een (nog) hoger niveau te krijgen.
Van te verwachten aanpassingen worden jullie binnenkort op de hoogte gebracht.

Namens de organisatie willen wij iedereen ontzettend bedanken voor zijn / haar inspanningen bij het Scheivlak.
Zonder deze zeer professionele medewerkers en hulpverleners kunnen wij het VRIJ RIJDEN beslist NIET organiseren.
Dank!!!!

Wij wensen de 4 betrokken deelnemers een spoedig herstel.

Fijne dagen en hopelijk tot 2008!

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
pi_55384713
Wat een achterlijk mailtje.
pi_55385770
*zeer professionele medewerkers*
pi_55385861
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:41 schreef Tommeh het volgende:
Wat een achterlijk mailtje.
"Damage control"
Hoort er nou eenmaal bij, zie ook de persberichten van gumball eerder dit jaar...

Ik hoop alleen dat ze hier lering uit trekken, ik heb twee filmpjes en wat foto's bekeken op het Honda forum waar je op een aantal vlagposten geen mensen ziet staan, veel te veel auto's op de baan en mensen die bizarre lijnen rijden. Uitleg voordat je de baan opgaat is een ding, maar haal ook mensen die gevaar voor anderen opleveren per direct van de baan af.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55388139
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...

Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
pi_55388306
Schijnbaar was er geen vlag te zien omdat er geen post bemand was daar en was de Honda optijd gestopt alleen klapte er weer iemand anders op die hem weer vooruit tikte.

( van horen zeggen )
pi_55389556
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef Jimmeh het volgende:
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...

Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
Kijk eens naar het filmpje van hatchman van het Honda forum, op een aantal vlagposten staan geen mensen en het ongeluk is direct na de heuvel gebeurd. Waarschijnlijk had de MR2 hetzelfde probleem als bij Schwedenkreuz op de Nurburgring, dat schijnt een MR-killer te zijn door de hoog->laag en licht afbuigende lijn.

De Civic schijnt nog op tijd geremd te hebben, maar de twee achteropkomende BMW's niet. In het filmpje zie je ook dat men vrij laat remt (bestuurder heeft nog twee auto's tussen hem en het ongeluk inzitten) en dat het vooral in het begin gewoonweg te druk is waardoor mensen opgefokter gaan rijden. Aan het eind zie je ook nog een BMW-rijder die door wil racen nadat hij het ongeluk gepasseerd is... zal wel een combinatie van opgefoktheid en adrenaline zijn

Als het weer zo druk is ga ik in ieder geval niet de baan op bij vrijrijden, deze zomer heb ik bijvoorbeeld prima kunnen rijden met ~30 auto's op de baan, dus het kan wel.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55390630
Heb je een wat directere link naar het filmpje? Heb wel gegoogled maar vind op hatchman en honda forum iets van 5 verschillende fora
pi_55391007
http://rz.game-server.cc/(...)%2015%20december.wmv Komt van het forum wat gelinkt staat bij de foto's eerder in dit topic, daar staat ook een filmpje van Mex in op youtube met een *understatement* rokende auto die op een of andere manier niet van de baan gehaald wordt...
pi_55394664
Ik heb een mailtje terug gestuurd:
quote:
Geachte Frank,

Ook ik was afgelopen zaterdag aanwezig en heb met verbazing gezien wat er allemaal gebeurde. Er waren sessies bij waarbij er meer dan 80 auto's tegelijk op de baan waren. Dit is uiteraard vragen om problemen, zeker als er in toersessies ook mensen uit de sportsessie mee rijden, hierdoor worden de onderlinge snelheidsverschillen veel te groot, zeker met 80 wagens op de baan. Ik vraag me dan ook de volgende dingen af:

• Waarom worden de sessies niet gescheiden? dus of je rijdt mee in sport, of in toer, maar niet niet in beide.
  • Waarom worden er zoveel wagens tegelijk de baan op gelaten?
  • Waarom wordt er nergens duidelijk aangegeven (dmv een simpele briefing) wat de regels van zo'n dag zijn, wat de vlaggen betekennen en wat de sancties zijn als je de regels aan je laars lapt. (regels zijn er nu niet, laat staan sancties..)
  • Waarom is er geen simpele technische keuring?
  • Waarom is er geen helmplicht, kooi of geen kooi.
  • Waarom stond er geen marshal bij Scheivlak, in de mail geef je aan dat 'tijdig anticiperen op vlagsignalen van levensbelang is' terwijl er GEEN marshal stond op de plek waar nu het ongeluk met de MR2 gebeurd is.

Ik begrijp dat al deze dingen tijd kosten en dat tijd in jullie geval geld is, maar veiligheid hoor mijns inziens boven alles te komen.

Ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat je de schuld bij de rijders legt, de jongen in de MR2 reed netjes met helm, de jongens die op hem in zijn gereden zijn niet gewaarschuwd door een marshal om dat er GEEN stond. Ik, en vele met mij, vinden dat de aansprakelijkheid voor dit ongeval voor een heel groot deel bij de organisatie ligt.

Je geeft ook aan dat 'rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico is', dat lijkt me inderdaad duidelijk, maar ik vraag me af waarom je het woord racen gebruikt. Het vrijrijden zou helemaal niks te maken moeten hebben met racen.

race (de ~ (m.), ~s)

1 snelheidswedstrijd

En dat is dus volgens mij niet waar vrijrijden voor bedoeld is.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je/jullie het in de toekomst gaan aanpakken, er zal heel erg veel moeten veranderen anders was het voor mij en vele met mij afgelopen zaterdag de laatste keer vrijrijden.

Met vriendelijke groet,

Rob Schouten
  •   woensdag 19 december 2007 @ 19:45:35 #274
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_55396346
    Nette mail Rob.
    Belachelijk mailtje van de organisatie om hun naam te redden inderdaad...
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    pi_55396960
    zeker dat stukje omtrend het racen doet het em

Ik was btw de bijrijder bij Mex en stond echt met grote verbaasing te kijken, ik twijfelde eerst of ik de sessie daarna wel ging rijden maar dat ging gelukkig goed ik deed het wel een stukje rustiger dan normaal.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')