Is gewoon kutkwaliteit dit. Heeft niets te maken met gaten in schijf oid. Ik zeg dat zo omdat goeie schijven niet geboord maar gewoon zo gegoten zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef _Drake_ het volgende:
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
Ik kan me het goed voorstellen. Ik heb 2x op zandvoort gereden waaronder 1x met '92 micra. Oftewel een slome bak. Ik was dus min of meer een rijdende chicane. Wel ging ik telkens tijdig opzij en gaf ik vaak dmv knipperlicht aan welke kant ik op ging om mensen voorbij te laten, en dan flikten nog mensen om dan nog aan de verkeerde kant erlangs te gaan.quote:Op zondag 16 december 2007 15:36 schreef _Drake_ het volgende:
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om.
Hoe bedoel je die opmerking van de ford puma club on tour?quote:Op zondag 16 december 2007 04:36 schreef PNG het volgende:
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;
Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....
Sterkte iig aan geraakten.
"Damage control"quote:Op woensdag 19 december 2007 12:41 schreef Tommeh het volgende:
Wat een achterlijk mailtje.
Kijk eens naar het filmpje van hatchman van het Honda forum, op een aantal vlagposten staan geen mensen en het ongeluk is direct na de heuvel gebeurd. Waarschijnlijk had de MR2 hetzelfde probleem als bij Schwedenkreuz op de Nurburgring, dat schijnt een MR-killer te zijn door de hoog->laag en licht afbuigende lijn.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef Jimmeh het volgende:
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...
Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
quote:Geachte Frank,
Ook ik was afgelopen zaterdag aanwezig en heb met verbazing gezien wat er allemaal gebeurde. Er waren sessies bij waarbij er meer dan 80 auto's tegelijk op de baan waren. Dit is uiteraard vragen om problemen, zeker als er in toersessies ook mensen uit de sportsessie mee rijden, hierdoor worden de onderlinge snelheidsverschillen veel te groot, zeker met 80 wagens op de baan. Ik vraag me dan ook de volgende dingen af:
Waarom worden de sessies niet gescheiden? dus of je rijdt mee in sport, of in toer, maar niet niet in beide. Waarom worden er zoveel wagens tegelijk de baan op gelaten? Waarom wordt er nergens duidelijk aangegeven (dmv een simpele briefing) wat de regels van zo'n dag zijn, wat de vlaggen betekennen en wat de sancties zijn als je de regels aan je laars lapt. (regels zijn er nu niet, laat staan sancties..) Waarom is er geen simpele technische keuring? Waarom is er geen helmplicht, kooi of geen kooi. Waarom stond er geen marshal bij Scheivlak, in de mail geef je aan dat 'tijdig anticiperen op vlagsignalen van levensbelang is' terwijl er GEEN marshal stond op de plek waar nu het ongeluk met de MR2 gebeurd is.
Ik begrijp dat al deze dingen tijd kosten en dat tijd in jullie geval geld is, maar veiligheid hoor mijns inziens boven alles te komen.
Ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat je de schuld bij de rijders legt, de jongen in de MR2 reed netjes met helm, de jongens die op hem in zijn gereden zijn niet gewaarschuwd door een marshal om dat er GEEN stond. Ik, en vele met mij, vinden dat de aansprakelijkheid voor dit ongeval voor een heel groot deel bij de organisatie ligt.
Je geeft ook aan dat 'rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico is', dat lijkt me inderdaad duidelijk, maar ik vraag me af waarom je het woord racen gebruikt. Het vrijrijden zou helemaal niks te maken moeten hebben met racen.
race (de ~ (m.), ~s)
1 snelheidswedstrijd
En dat is dus volgens mij niet waar vrijrijden voor bedoeld is.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je/jullie het in de toekomst gaan aanpakken, er zal heel erg veel moeten veranderen anders was het voor mij en vele met mij afgelopen zaterdag de laatste keer vrijrijden.
Met vriendelijke groet,
Rob Schouten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |