Ja ok, ik kan naar de bank. Ik kan ook op rabobank.nl een klachtenformulier in pdf downloaden en invullen en opsturen. Maar my point is eigenlijk: heeft dat ZIN? Of staan ze in hun recht ofzo?quote:Op zondag 1 april 2007 23:28 schreef Chinless het volgende:
Je kan morgen gewoon naar de bank gaan en uitleggen wat er speelt.
Aangezien de rente datum nooit in de toekomst kan liggen moeten ze zich verantwoorden.
PS. die 16,50 is nog onjuist, want gaat over laatste bedrag per kwartaal, als TS al geld op zijn spaarrekening had staan is zijn laagste bedrag veel hoger.
Dit is standaard en had je kunnen/moeten weten. Had je je opdracht na 15.00 uur gegeven dan had het zelfs nog een dag extra gekost.quote:Op zondag 1 april 2007 22:56 schreef JeOma het volgende:
Dat is op zich prima, maar nu mijn klacht: ik heb 29-03 de opdracht gegeven. Die is ook uitgevoerd, maar pas op de 30e van maart (kan ik nog inkomen, maar nog steeds lam).
Ja ok, da's prima. Daarom zeg ik ook: kan ik inkomen. Maar vervolgens... waarom krijg ik mijn geld niet direct?quote:Op maandag 2 april 2007 13:43 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Dit is standaard en had je kunnen/moeten weten. Had je je opdracht na 15.00 uur gegeven dan had het zelfs nog een dag extra gekost.
Volgens mij niet. Als we toch gaan mierenneuken:quote:Op maandag 2 april 2007 23:14 schreef Neuralnet het volgende:
Je krijgt bonusrente over het laagste bedrag. Stond er dus op 30 maart 2000 euro op, dan krijg je over dat bedrag je bonusrente. Ongeacht of die 3000 euro wel of niet gestort werd voor 1 april. Die paar dagen extra scheelt dus hooguit 1 euro. Voor het volgende kwartaal scheelt het iets van 4 euro. De moeite waard voor een klacht?
Je gaat er vanuit dat de rabo alleen rente rekent over bedragen die exact op 1/4, 1/5 etc. gestort zijn.quote:Op maandag 2 april 2007 23:34 schreef JeOma het volgende:
Het is 3000 euro waar ik nu een kwartaal lang GEEN 3.2 % rente over krijg, maar 1.0%. Even rente-op-rente buiten beschouwing gelaten is dat dus
Neen. Helaas. Per kalenderkwartaal. Anders zou het natuurlijk never nooit te berekenen zijn voor de bank. Een saldo fluctueert natuurlijk. Wanneer bereken je dan iets? Dat is wiskundig zelfs heel tricky. Of je moet elke periode van exact 3 maanden (er zijn per jaar dan 365) de rente per dag gaan berekenen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de rabo alleen rente rekent over bedragen die exact op 1/4, 1/5 etc. gestort zijn.
Lijkt mij een beetje apart. Kgeloof dat ze in hun voorwaarden iets hebben staan als 'x bedrag moet 3 maanden lang op je rekening staan voor je er 3.2% rente over krijgt'. Oftewel, vanaf 5 juli 2007 zit die 3000 euro in 't hoge-rente-vakje.
Voor jou, ja. Voor een bank met een beetje handige ICT'ers is zoiets een eitje.quote:Op dinsdag 3 april 2007 06:46 schreef JeOma het volgende:
[..]
Neen. Helaas. Per kalenderkwartaal. Anders zou het natuurlijk never nooit te berekenen zijn voor de bank. Een saldo fluctueert natuurlijk. Wanneer bereken je dan iets? Dat is wiskundig zelfs heel tricky.
Hee ding-dong, I'm not stupid, met je "hint". Tuurlijk snap ik ook wel dat ze met dagrentes werken. En 1% kunnen ze gewoon elke dag bepalen wat het saldo is, 1% rente berekenen en next-day, kom maar op. Maar als ze NIET per kalenderkwartaal gaan checken wat IN DAT KWARTAAL (dus NIET per dag) het laagste saldo was, krijg je het lastig. Dan kun je dus de situatie hebben dat je van 14 april t/m 13 juni 4000E heb staan als laagste bedrag. En van 15 april t/m 14 juni 2000E. En van 16 april t/m 15 juni 1900E. Etc. Dat is nooit te controleren (als consument).quote:Op dinsdag 3 april 2007 08:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Voor jou, ja. Voor een bank met een beetje handige ICT'ers is zoiets een eitje.
Hint: hoe denk je dat ze die 1% rente berekenen, terwijl je saldo wild fluctueert?
Ow, we gaan stoeren woorden gebruiken.quote:Op donderdag 5 april 2007 19:32 schreef JeOma het volgende:
Los van deze hele kansloze discussie
Linkje? Volgens mij betaalden ze de rente eens per kwartaal uit. Maar mocht ik ernaast zitten, dan geef ik dat graag toe hoor.quote:staat er gewoon in de voorwaarden dan het per KALENDERKWARTAAL is. Dus: 1 januari t/m 31 maart. Etc.
Internetbonussparen:quote:Op donderdag 5 april 2007 22:54 schreef gronk het volgende:
Linkje? Volgens mij betaalden ze de rente eens per kwartaal uit. Maar mocht ik ernaast zitten, dan geef ik dat graag toe hoor.
Ja, heel duidelijk. Bedankt voor de uitleg!! (het blijft balen, maar ik leg me er wel bij neer...)quote:Op donderdag 5 april 2007 23:48 schreef Daboy het volgende:
Ik zal het je even uitleggen aangezien ik bij beleggingen van de Rabobank werk.
Fondsen worden meestal de dag erna verwerkt, ligt er een beetje aan wanneer (lees welk tijdstip van de dag) je de order inlegd.
Nu is het zo afgesproken en niet door Rabobank, maar algemeen, net zoals algemeen voor de fondsen is afgesproken dat je voor een bepaalde tijd moet inleggen voor verwerking de volgende dag, dat de valuta datum (dus eigenlijk de cashsettlement) T+3 is.
Dit wil zeggen Transactie(dag) + 3 werkdagen (lees werkdagen). En jammer genoeg zat er bij jou nog een weekend tussen.
Verder krijg je dus niets geregeld over je misgelopen rente, dit allemaal is een algemene afspraak en hiervan is ook sprake bij een verkoop van een Fortis Obam of ML Latin American als je die handelt bij Binck bijvoorbeeld.
Hoop dat het nu wat duideljiker is.
Fijne Pasen.. Groeten Erik
Geniale tip! Ga ik doen! Dank je.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:14 schreef Daboy het volgende:
Wat je wel nog zou kunnen doen, om je rente enigszins goed te maken is een telespaarrekening naast je internetbonus te openen.
Hier krijg je 2,6% rente over (niet kwartaal) en misschien ook een betere optie om aan je effectenrekening te koppelen.
Als je dus spaargeld hebt, maar het levert niet die 3,2% op op je internetbonus, omdat je bijvoorbeeld pas in mei het hebt gekregen (je vakantiegeld ofzo), dan kun je toch nog 2,6% krijgen op je telesparen en een spaarrekening is toch kosteloos.
Je bedoelt puntje 11b, maar goed. Wel een bezopen systeem: als je zo suf zou zijn om 500.000 euro neer te zetten op die rekening van 3/1/2007 tot 28/6/2007, dan zou je maar 1% rente krijgen. Nou is 1% rente sowieso absurd laag voor een spaarrekening (de fiscus gaat ervanuit dat je minstens 1.4% haalt...)quote:Op donderdag 5 april 2007 23:03 schreef JeOma het volgende:
Of beter nog:
http://www.rabobank.nl/im(...)ussparen_1510767.pdf
puntje 11.d
I rest my case, your Honor.
Ja, absoluut. Ondanks de strakke hulp van Daboy hierboven is het een naai-systeem. Mensen weten dit vaak helemaal niet. Als je 1 dagje in het kwartaal tijdelijk wat geld nodig hebt en overpompt naar je betaalrekening krijg je gewoon een ontzettende lousy 1% (of was 't 1.2%, anyway, VEEL te weinig). Ik ga dus vanmiddag nog die TeleSparen aanvragen!quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:30 schreef gronk het volgende:
[..]
Je bedoelt puntje 11b, maar goed. Wel een bezopen systeem: als je zo suf zou zijn om 500.000 euro neer te zetten op die rekening van 3/1/2007 tot 28/6/2007, dan zou je maar 1% rente krijgen. Nou is 1% rente sowieso absurd laag voor een spaarrekening (de fiscus gaat ervanuit dat je minstens 1.4% haalt...)
Wel een systeem wat heel erg in het voordeel is van de bank, trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |