Bij bijstandsuitkering heb je ook geen sollicatieplicht. Ik neem aan dat daklozen daar dus ook vrijgesteld zijn. Ik hoor sowieso zelden tot nooit dat zwervers een officiële volledige baan hebben.quote:Op zondag 1 april 2007 16:58 schreef _Arthur het volgende:
Intressant. Want doorgaans heb je bij een uitkering wel een sollicitatie plicht. Zouden zwervers daar van vrijgesteld zijn?
Nou, dat is nieuws!quote:Op zondag 1 april 2007 19:06 schreef Agag het volgende:
[..]
Bij bijstandsuitkering heb je ook geen sollicatieplicht. [...]
bajesklanten krijgen "gewoon"een uitkering hoorquote:Op zondag 1 april 2007 18:59 schreef klara12 het volgende:
Nee hoor, alle uitkerringen worden na 1 maand in de bajes zitten gestopt. Weer opnieuw aanvragen na ontslag bajes duuuuuuuuuuurt weken.
Hmm, ik denk dat ik inderdaad abuis ben. Ik ken namelijk mensen die nooit solliciteren en toch gewoon bijstand ontvangen, maar die zullen wel ontheffing hebben dan.quote:
Nee hoor, lees dit maarquote:Op zondag 1 april 2007 19:13 schreef staticdata het volgende:
[..]
bajesklanten krijgen "gewoon"een uitkering hoor
Geen 600 euro afaik.quote:Op zondag 1 april 2007 16:54 schreef Agag het volgende:
Tot mijn grote verbazing las ik onlangs dat daklozen in Nederland gewoon een uitkering krijgen. En dan niet gewoon een paar tientjes, maar echt iets van 600 euro of zo. Belachelijk.
o.a. vast woonadresquote:Weet iemand wat voor voorwaarden daaraan zitten?
Nee, want je hebt dan geen vaste verblijfplaast.quote:Stel je voor ik ga 2 jaar non-stop reizen ofzo, kan ik dat dan doen op kosten van de staat. (ik heb op dat moment geen vaste woon/verblijfplaats meer immers).
Nee, mogen ze voor werken.quote:Op zondag 1 april 2007 19:13 schreef staticdata het volgende:
[..]
bajesklanten krijgen "gewoon"een uitkering hoor
Wanneer ben jij aan aangespoeld?quote:Op zondag 1 april 2007 16:54 schreef Agag het volgende:
Tot mijn grote verbazing las ik onlangs dat daklozen in Nederland gewoon een uitkering krijgen. En dan niet gewoon een paar tientjes, maar echt iets van 600 euro of zo. Belachelijk.
Weet iemand wat voor voorwaarden daaraan zitten?
Stel je voor ik ga 2 jaar non-stop reizen ofzo, kan ik dat dan doen op kosten van de staat. (ik heb op dat moment geen vaste woon/verblijfplaats meer immers).
quote:Op zondag 1 april 2007 20:38 schreef Alicey het volgende:
o.a. vast woonadres
Wet werk en bijstandquote:Artikel 27. Woonsituatie
Het college kan de norm, bedoeld in de artikelen 20 en 21, of de toeslag, bedoeld in artikel 25, lager vaststellen voorzover de belanghebbende lagere algemeen noodzakelijke kosten van het bestaan heeft dan waarin de norm of de toeslag voorziet als gevolg van zijn woonsituatie, waaronder begrepen het niet aanhouden van een woning.
Jij hebt er echt géén idee van hoe de wereld in elkaar zit hè?quote:Op zondag 1 april 2007 16:54 schreef Agag het volgende:
Weet iemand wat voor voorwaarden daaraan zitten?
Stel je voor ik ga 2 jaar non-stop reizen ofzo, kan ik dat dan doen op kosten van de staat. (ik heb op dat moment geen vaste woon/verblijfplaats meer immers).
En dat terwijl studenten zeer waarschijnlijk in hun korte leven al nuttiger zijn geweest dan die stinkende werkschuwe **zwervers. En dan hebben die zwervers ook nog het gore lef om te gaan bedelenquote:Op donderdag 5 april 2007 12:49 schreef Kremers het volgende:
Een zwerver krijgt dus meer dan ik :S (ik ben student)...
Jouw opleiding wordt grotendeels door de staat bekostigd.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:49 schreef Kremers het volgende:
Een zwerver krijgt dus meer dan ik :S (ik ben student)...
Volgens jouw eigen redenerig geen probleem dus want die zwervers zijn óók ooit student geweest. Dus die hebben hun sporen al verdiendquote:Op donderdag 5 april 2007 13:41 schreef zure_apple het volgende:
[..]
En dat terwijl studenten zeer waarschijnlijk in hun korte leven al nuttiger zijn geweest dan die stinkende werkschuwe **zwervers. En dan hebben die zwervers ook nog het gore lef om te gaan bedelen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |