Er bestaat dus al een Palestijnse staat. Die heet Jordanie. Waarom moet er dan nog eentje bijkomen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:
Nou en? Israeliers zijn voornamelijk op de lucht geslagen joden. Daarom bestaat Israel nog wel.
Er bestaan vier à vijf Duitse staten: Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er bestaat dus al een Palestijnse staat. Die heet Jordanie. Waarom moet er dan nog eentje bijkomen?
Waar dan wel voor?quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
Ik ben overigens helemaal niet voor een Palestijnse staat.
Voor één groot gebied waarin iedereen gelijke rechten en plichten heeft en waarin niemand anders wordt behandeld wegens ethniciteit. Laat ze maar eens samen een staat opbouwen.quote:
En vroeger nog veel meer. Maar geen van allen zijn opgericht om als Duitse thuishaven te dienen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
Er bestaan vier à vijf Duitse staten: Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.
Ik ben geen principieel tegenstander, maar ik kan niet geloven dat het samenvoegen van een paar Hamas-stemmende bantustans tot iets goeds kan leiden.quote:Ik ben overigens helemaal niet voor een Palestijnse staat.
Zeer zeker wel: Duitsland zelf.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En vroeger nog veel meer. Maar geen van allen zijn opgericht om als Duitse thuishaven te dienen.
[..]
Ik ook niet.quote:Ik ben geen principieel tegenstander, maar ik kan niet geloven dat het samenvoegen van een paar Hamas-stemmende bantustans tot iets goeds kan leiden.
Ik ben er helaas van overtuigd dat een joodse staat noodzakelijk is. Daar komt nog bij dat het moeilijk samenleven is met islamieten.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:46 schreef Floripas het volgende:
Voor één groot gebied waarin iedereen gelijke rechten en plichten heeft en waarin niemand anders wordt behandeld wegens ethniciteit. Laat ze maar eens samen een staat opbouwen.
Okay komt die dan he:quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Voor één groot gebied waarin iedereen gelijke rechten en plichten heeft en waarin niemand anders wordt behandeld wegens ethniciteit. Laat ze maar eens samen een staat opbouwen.
In Jordanie en Libanon gaat dat, met vallen en opstaan, niet altijd even slecht. En de huidige situatie is ook niet al te best. Het Palestijnse verzet/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de Islam, maar met een gevoel van onderdrukking en slachtofferschap, deels terecht, deels onterecht,quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben er helaas van overtuigd dat een joodse staat noodzakelijk is. Daar komt nog bij dat het moeilijk samenleven is met islamieten.
Wat is jouw oplossing dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay komt die dan he:![]()
Jij gelooft in die multiculti onzin, ik niet en al helemaal niet daar. Wat wou je doen? Een hippiefestival organiseren? Sorry hoor, maar dit slaat echt alles.
2 staten. Met daartussen handel en personenverkeer mits de verhoudingen dat toelaten. Gaat dat allemaal goed dan zou je later ooit nog eens de grenzen kunnen laten vervagen. Eerst maar eens laten zien dat ze naast elkaar kunnen wonen.quote:
Libanon heeft al jaren geen christelijke meerderheid meer. Jordanie heeft dat ook niet. Da's feitelijk dhimmitude. Er is echter geen land waar een islamitische minderheid vredig samen met andere kan leven. Misschien India, maar da's ook met vallen en opstaan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:
In Jordanie en Libanon gaat dat, met vallen en opstaan, niet altijd even slecht.
Dat is een mooie, rationele verklaring, maar de aanwezigheid van een vreemde entiteit op de dar-al-islam is ook ene reden. Vandaar dat Spanje ook niet veilig is.quote:En de huidige situatie is ook niet al te best. Het Palestijnse verzet/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de Islam, maar met een gevoel van onderdrukking en slachtofferschap, deels terecht, deels onterecht,
Dat lijkt me inderdaad een goed begin.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
2 staten. Met daartussen handel en personenverkeer mits de verhoudingen dat toelaten. Gaat dat allemaal goed dan zou je later ooit nog eens de grenzen kunnen laten vervagen. Eerst maar eens laten zien dat ze naast elkaar kunnen wonen.
Je bent blij met het feit dat Femke met terroristen wil gaan praten?quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:55 schreef SCH het volgende:
Ik ben ook erg blij met haar optreden in dezen. Waar steeds meer partijen naar binnen keren, waar de SP het buitenland steeds meer verwaarloost - vind ik dit een hele goede actie!!!
Ben je dan van mening dat isoleren wel help?quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je bent blij met het feit dat Femke met terroristen wil gaan praten?![]()
Dit kun je niet menen he![]()
Dat is dan ook de reden dat Spanje als 1e Europees land werd getroffen. Dat had niets met Irak te maken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:00 schreef PJORourke het volgende:
Dat is een mooie, rationele verklaring, maar de aanwezigheid van een vreemde entiteit op de dar-al-islam is ook ene reden. Vandaar dat Spanje ook niet veilig is.
Nogal lachwekkend om het Nederland van 2007 als Duits land te zien.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er bestaan vier à vijf Duitse staten: Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.
Ik ben overigens helemaal niet voor een Palestijnse staat.
We hebben toch jaren met Theedoek geleuterd? Als dat geen terrorist was weet ik het ook niet meer...quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Mr_Memory het volgende:
De afgelopen tig jaar hebben ze het moto, "we praten / onderhandelen niet met terroristen".
En denk je dat dit de oplossing is, en dit is een serieuze vraag.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
We hebben toch jaren met Theedoek geleuterd? Als dat geen terrorist was weet ik het ook niet meer...
We zijn eindelijk eens principieel en sluiten onbuigzaam tuig uit van de onderhandelingstafel.
Idd, waarom zou je met terroristen onderhandelen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
We zijn eindelijk eens principieel en sluiten onbuigzaam tuig uit van de onderhandelingstafel.
OK, waarom niet met terroristen onderhandelen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, waarom zou je met terroristen onderhandelen?
nee, ik niet in ieder geval, dat zijn op zich relevante redenen. Probleem is wel dat het een democratische gekozen partij is (inmiddels) en het gevolg van dit standpunt is dat de vicieuze cirkel alleen maar vaker bewandeld zal worden. Daarnaast hoef je niet eens zozeer met de Hamas te praten maar met de regering van nationale eenheid en die hebben in hun regeerakkoord geweld wel afgezworen. Als je met hen niet praat ben je wel lekker principieel maar schiet je er dus niets mee op. Ik houd niet zo van principieel zijn om het principieel zijn, ga nu maar eens een oplossing zoeken!quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:25 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK, waarom niet met terroristen onderhandelen.
1- Terrorisme mag nooit lonen.
2- Gezichts verlies voor de gene die wel onderhandelt.
Iemand nog men ?
De regering van nationale eenheid is nog erg pril en fragiel. Deze coalitie biedt wel een basis om verkennende gesprekken te voeren, maar ik denk dat de internationale gemeenschap eerst wil afwachten hoe de plannen voor het nieuwe beleid zich openbaart en of de coalitie stand houdt. Tot voor kort kwam tussen beide facties tot geweldadigheden die ook mensenlevens eisten,quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:27 schreef Ooster het volgende:
[..]
nee, ik niet in ieder geval, dat zijn op zich relevante redenen. Probleem is wel dat het een democratische gekozen partij is (inmiddels) en het gevolg van dit standpunt is dat de vicieuze cirkel alleen maar vaker bewandeld zal worden. Daarnaast hoef je niet eens zozeer met de Hamas te praten maar met de regering van nationale eenheid en die hebben in hun regeerakkoord geweld wel afgezworen. Als je met hen niet praat ben je wel lekker principieel maar schiet je er dus niets mee op. Ik houd niet zo van principieel zijn om het principieel zijn, ga nu maar eens een oplossing zoeken!
Bovenal zou je dan wel consequent moeten zijn en stoppen met praten/handelen/enz met de Israëli want die doen aan staatsterrorisme en de gevolgen daarvan zijn vele malen groter. Wij kopen nog steeds wapensystemmen van Israël waarmee zei dus hun oorlog en onderdrukkingen financieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |