abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:38:37 #226
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47971165
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:
Nou en? Israeliers zijn voornamelijk op de lucht geslagen joden. Daarom bestaat Israel nog wel.
Er bestaat dus al een Palestijnse staat. Die heet Jordanie. Waarom moet er dan nog eentje bijkomen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:43:56 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47971385
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er bestaat dus al een Palestijnse staat. Die heet Jordanie. Waarom moet er dan nog eentje bijkomen?
Er bestaan vier à vijf Duitse staten: Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.
Ik ben overigens helemaal niet voor een Palestijnse staat.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 17:45:12 #228
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47971431
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:

Waar dan wel voor?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:46:29 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47971497
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar dan wel voor?
Voor één groot gebied waarin iedereen gelijke rechten en plichten heeft en waarin niemand anders wordt behandeld wegens ethniciteit. Laat ze maar eens samen een staat opbouwen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:47:04 #230
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47971521
quote:
Er bestaan vier à vijf Duitse staten: Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.
En vroeger nog veel meer. Maar geen van allen zijn opgericht om als Duitse thuishaven te dienen.
quote:
Ik ben geen principieel tegenstander, maar ik kan niet geloven dat het samenvoegen van een paar Hamas-stemmende bantustans tot iets goeds kan leiden.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:48:03 #231
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47971563
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En vroeger nog veel meer. Maar geen van allen zijn opgericht om als Duitse thuishaven te dienen.
[..]
Zeer zeker wel: Duitsland zelf.
quote:
Ik ben geen principieel tegenstander, maar ik kan niet geloven dat het samenvoegen van een paar Hamas-stemmende bantustans tot iets goeds kan leiden.
Ik ook niet.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:48:08 #232
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47971567
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:46 schreef Floripas het volgende:
Voor één groot gebied waarin iedereen gelijke rechten en plichten heeft en waarin niemand anders wordt behandeld wegens ethniciteit. Laat ze maar eens samen een staat opbouwen.
Ik ben er helaas van overtuigd dat een joodse staat noodzakelijk is. Daar komt nog bij dat het moeilijk samenleven is met islamieten.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 17:51:27 #233
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47971705
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Okay komt die dan he:

Jij gelooft in die multiculti onzin, ik niet en al helemaal niet daar. Wat wou je doen? Een hippiefestival organiseren? Sorry hoor, maar dit slaat echt alles.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:53:42 #234
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47971816
De Pali's bestaan niet omdat het volk wat verjaagd in de vluchtelingenkampen zat vanuit het niets door de VN "Palestijnen" genoemd werd. Ik zal de exacte resolutie er even bij zoeken, maar zeker is dat er geen enkele aanleiding was om de mensen in de vluchtelingenkampen tot een apart volk te bombarderen. Waarschijnlijk hadden de jodenhaters geen stok meer om de joden mee te meppen en daar moest natuurlijk iets op verzonnen worden.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:54:31 #235
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47971850
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik ben er helaas van overtuigd dat een joodse staat noodzakelijk is. Daar komt nog bij dat het moeilijk samenleven is met islamieten.
In Jordanie en Libanon gaat dat, met vallen en opstaan, niet altijd even slecht. En de huidige situatie is ook niet al te best. Het Palestijnse verzet/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de Islam, maar met een gevoel van onderdrukking en slachtofferschap, deels terecht, deels onterecht,
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:55:44 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47971910
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Okay komt die dan he:

Jij gelooft in die multiculti onzin, ik niet en al helemaal niet daar. Wat wou je doen? Een hippiefestival organiseren? Sorry hoor, maar dit slaat echt alles.
Wat is jouw oplossing dan?
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 17:58:50 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47972038
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing dan?
2 staten. Met daartussen handel en personenverkeer mits de verhoudingen dat toelaten. Gaat dat allemaal goed dan zou je later ooit nog eens de grenzen kunnen laten vervagen. Eerst maar eens laten zien dat ze naast elkaar kunnen wonen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:00:38 #238
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47972107
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:
In Jordanie en Libanon gaat dat, met vallen en opstaan, niet altijd even slecht.
Libanon heeft al jaren geen christelijke meerderheid meer. Jordanie heeft dat ook niet. Da's feitelijk dhimmitude. Er is echter geen land waar een islamitische minderheid vredig samen met andere kan leven. Misschien India, maar da's ook met vallen en opstaan.
quote:
En de huidige situatie is ook niet al te best. Het Palestijnse verzet/terrorisme heeft niet zozeer te maken met de Islam, maar met een gevoel van onderdrukking en slachtofferschap, deels terecht, deels onterecht,
Dat is een mooie, rationele verklaring, maar de aanwezigheid van een vreemde entiteit op de dar-al-islam is ook ene reden. Vandaar dat Spanje ook niet veilig is.
pi_47973852
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

2 staten. Met daartussen handel en personenverkeer mits de verhoudingen dat toelaten. Gaat dat allemaal goed dan zou je later ooit nog eens de grenzen kunnen laten vervagen. Eerst maar eens laten zien dat ze naast elkaar kunnen wonen.
Dat lijkt me inderdaad een goed begin.
Maar dan moet eerst beide partijen stoppen met hun achterlijk gedrag.

En ja er zal dan wel een splinter partij onstaan, maar als het palestijnse volk inziet dat vrede een betere oplossing is, zal het veel moeilijker worden voor die splinter partijen om de bevolking achter zich tekrijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Memory op 03-04-2007 19:46:13 ]
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_47974076
De joodse oma van een vriendin van me - zo'n iemand die groen kleurt als Gretta op de buis is - is erg te spreken over Femke. Opvallend hoe helder Femke haar verhaal blijkbaar weet te brengen.

Ik ben ook erg blij met haar optreden in dezen. Waar steeds meer partijen naar binnen keren, waar de SP het buitenland steeds meer verwaarloost - vind ik dit een hele goede actie!!!
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:02:38 #241
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47976740
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:55 schreef SCH het volgende:
Ik ben ook erg blij met haar optreden in dezen. Waar steeds meer partijen naar binnen keren, waar de SP het buitenland steeds meer verwaarloost - vind ik dit een hele goede actie!!!
Je bent blij met het feit dat Femke met terroristen wil gaan praten?

Dit kun je niet menen he
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47978866
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je bent blij met het feit dat Femke met terroristen wil gaan praten?

Dit kun je niet menen he
Ben je dan van mening dat isoleren wel help?
De afgelopen tig jaar hebben ze het moto, "we praten / onderhandelen niet met terroristen".
Heeft dat de regio nou echt door de jaren heen geholpen, wees eerlijk, dat helpt toch ook niet!!!

btw: Halsema ging daar helemaal niet heen om te onderhandelen, maar meer om met gelijkdenkende in de regio te praten, daarom heeft ze juist niet met Hamas en met Olmert en partij genoten gesproken.
pi_47980253
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:00 schreef PJORourke het volgende:

Dat is een mooie, rationele verklaring, maar de aanwezigheid van een vreemde entiteit op de dar-al-islam is ook ene reden. Vandaar dat Spanje ook niet veilig is.
Dat is dan ook de reden dat Spanje als 1e Europees land werd getroffen. Dat had niets met Irak te maken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47980338
quote:

[..]

Nogal lachwekkend om het Nederland van 2007 als Duits land te zien.
Zelfde geld voor het gros van Zwitserland trouwens. Oostenrijk, Liechtenstein en zo. Die wel ja.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:31:18 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47980604
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Mr_Memory het volgende:
De afgelopen tig jaar hebben ze het moto, "we praten / onderhandelen niet met terroristen".
We hebben toch jaren met Theedoek geleuterd? Als dat geen terrorist was weet ik het ook niet meer...

We zijn eindelijk eens principieel en sluiten onbuigzaam tuig uit van de onderhandelingstafel.
pi_47981317
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

We hebben toch jaren met Theedoek geleuterd? Als dat geen terrorist was weet ik het ook niet meer...

We zijn eindelijk eens principieel en sluiten onbuigzaam tuig uit van de onderhandelingstafel.
En denk je dat dit de oplossing is, en dit is een serieuze vraag.

Ben het met je eens dat de jaren met Arafat geen vruchten heeft afgeworpen, de man heeft nota bene nog eens de Nobelprijs voor de Vrede gekregen. (te gek voor woorden imo)

Maar Arafat is dood, mischien een nieuwe kans?
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:47:09 #247
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47981431
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
Idd, waarom zou je met terroristen onderhandelen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47983706
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, waarom zou je met terroristen onderhandelen?
OK, waarom niet met terroristen onderhandelen.

1- Terrorisme mag nooit lonen.
2- Gezichts verlies voor de gene die wel onderhandelt.

Iemand nog meer?
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:27:39 #249
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_47987214
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:25 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

OK, waarom niet met terroristen onderhandelen.

1- Terrorisme mag nooit lonen.
2- Gezichts verlies voor de gene die wel onderhandelt.

Iemand nog men ?
nee, ik niet in ieder geval, dat zijn op zich relevante redenen. Probleem is wel dat het een democratische gekozen partij is (inmiddels) en het gevolg van dit standpunt is dat de vicieuze cirkel alleen maar vaker bewandeld zal worden. Daarnaast hoef je niet eens zozeer met de Hamas te praten maar met de regering van nationale eenheid en die hebben in hun regeerakkoord geweld wel afgezworen. Als je met hen niet praat ben je wel lekker principieel maar schiet je er dus niets mee op. Ik houd niet zo van principieel zijn om het principieel zijn, ga nu maar eens een oplossing zoeken!

Bovenal zou je dan wel consequent moeten zijn en stoppen met praten/handelen/enz met de Israëli want die doen aan staatsterrorisme en de gevolgen daarvan zijn vele malen groter. Wij kopen nog steeds wapensystemmen van Israël waarmee zei dus hun oorlog en onderdrukkingen financieren.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:45:59 #250
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47988102
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:27 schreef Ooster het volgende:

[..]

nee, ik niet in ieder geval, dat zijn op zich relevante redenen. Probleem is wel dat het een democratische gekozen partij is (inmiddels) en het gevolg van dit standpunt is dat de vicieuze cirkel alleen maar vaker bewandeld zal worden. Daarnaast hoef je niet eens zozeer met de Hamas te praten maar met de regering van nationale eenheid en die hebben in hun regeerakkoord geweld wel afgezworen. Als je met hen niet praat ben je wel lekker principieel maar schiet je er dus niets mee op. Ik houd niet zo van principieel zijn om het principieel zijn, ga nu maar eens een oplossing zoeken!

Bovenal zou je dan wel consequent moeten zijn en stoppen met praten/handelen/enz met de Israëli want die doen aan staatsterrorisme en de gevolgen daarvan zijn vele malen groter. Wij kopen nog steeds wapensystemmen van Israël waarmee zei dus hun oorlog en onderdrukkingen financieren.
De regering van nationale eenheid is nog erg pril en fragiel. Deze coalitie biedt wel een basis om verkennende gesprekken te voeren, maar ik denk dat de internationale gemeenschap eerst wil afwachten hoe de plannen voor het nieuwe beleid zich openbaart en of de coalitie stand houdt. Tot voor kort kwam tussen beide facties tot geweldadigheden die ook mensenlevens eisten,
Op dit moment er meteen vanuit gaan, dat het wel goed is, is veel te prematuur.
Daarnaast ligt de bal toch echt bij Hamas. Hebben zij nu werkelijk doelen ten aanzien van de soevereine staat Israël die verwezenlijkt kunnen worden? En ben je dan nog met deze ambities wel een serieuze partij voor de onderhandelingstafel? Ik denk van niet.
Het is simpelweg hom of kuit. Of een gang naar vrede en een Palestijnse staat of de ambitie om de staat israél te vernietigen en internationaal isolement.
Zo simpel is het.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')