Klopt, het viel me al vrij snel op. Ik heb er echt, alles aan gedaan. Uit pure liefde hoor. Ik wilde het gevoel geven dat ze belangrijk was. Geen bakvis die alleen op haar uiterlijk teert, maar daarnaast nog veel meer te bieden heeft. Want ze is wel degelijk behoorlijk intelligent. En haar ook wel iets meer zelfvertrouwen gegeven, dus het was niet voor niks in ieder geval.quote:Op zondag 1 april 2007 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, je wekt de indruk dat je al heel lang weet dat er iets aan haar schort. Je hebt je best gedaan om haar te helpen. Je hebt een auto voor haar geregeld, en een betere baan. Je hebt haar het gevoel willen geven dat ze tot méér in staat was. Je zei het zelf al: je houdt van moeilijke exemplaren, die vormen een uitdaging voor je. (Dat is trouwens weer een heel interessant fenomeen onder intelligente mannen, dat ze zichzelf telkens met een getroubleerd exemplaar opzadelen omdat ze zich daardoor gestimuleerd voelen. Vrouwen zonder problemen zijn saai.)
Ik nam haar wel zoals ze was. Maar misschien niet zoals ze deed. Ik kan die zaken simpelweg niet accepteren, omdat ze mij ermee schoffeert en mij flink in mijn zelfvertrouwen en waardigheid aantast. Dus dan kun je twee dingen doen, of je kapt ermee, of je gaat samen werken aan een betere toekomst.quote:Hoe goed je dat ook bedoeld zult hebben: al die goede bedoelingen werken ondermijnend. Wie wil niet gewoon bemind worden om wie ze is? Hoe meer je haar voorhoudt wat ze zou kunnen zijn, hoe meer ze geconfronteerd wordt met wat ze niet is. Het pathologische hiervan is dat zij juist behoefte heeft aan een man die zich niet in laat pakken door haar schoonheid. Tegelijk is die man hetgeen haar het meest frustreert, want iemand die haar niet louter aanbidt. Dit maakt dat ze op zoek gaat naar bevesting van mannen waar ze niks om geeft en die dus weinig om het lijf heeft.
Maar hey, dit is giswerk, want ik ken haar niet. Ik kan haar makkelijk tot een object van analyse maken, maar ze is jouw geliefde geweest.
De niet zo fraaie waarheid is dat ik mezelf er een beetje in herken. Elke analyse die ik op haar botvier zal een hoge mate van projectie bezitten, dat zul je begrijpen.quote:Op zondag 1 april 2007 22:16 schreef Chooselife het volgende:
Ik nam haar wel zoals ze was. Maar misschien niet zoals ze deed. Ik kan die zaken simpelweg niet accepteren, omdat ze mij ermee schoffeert en mij flink in mijn zelfvertrouwen en waardigheid aantast. Dus dan kun je twee dingen doen, of je kapt ermee, of je gaat samen werken aan een betere toekomst.
Ben ik die man niet geweest dan? Ik druk je op 't hart dat ik alles uit pure liefde voor iemand deed, en geen enkel ander (seksueel?) belang had.
Correct giswerk.
Ben jij ook zo'n fantastisch boeiend mens? Want dat is ze (zijn jullie?) echt. Parels.quote:Op zondag 1 april 2007 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De niet zo fraaie waarheid is dat ik mezelf er een beetje in herken. Elke analyse die ik op haar botvier zal een hoge mate van projectie bezitten, dat zul je begrijpen.Maar je kunt zelf heel goed bepalen wat van toepassing is en wat niet.
Kijk, ik weet dat wel. Misschien wil ik dat wel helemaal niet weten, maar het is helaas zo. Als ik alles op een rijtje zet, wat ik tot in den treure gedaan heb, ben ik de enige zo'n beetje die haar laat excelleren en die ze absoluut blind kan vertouwen. Mocht ze me die kans gegeven hebben, dan had er iets heel moois komen te staan. Ze is hartstikke kwetsbaar zonder mij en dat gaat d'r wel opbreken straks.quote:Hoogstwaarschijnlijk ben jij precies de man die zij wil en die zij nodig heeft. Het is al eerder ter sprake gekomen dat mannen die zich door haar in laten pakken haar niet lang kunnen bekoren. Hun bewondering is oppervlakkig en daardoor heeft die aandacht voor haar heel weinig te betekenen. Misschien heeft ze je dit ook meermalen op het hart gedrukt: het heeft niets te betekenen. En dat is ook zo. Wat ze echt wil, is geen fan maar iemand die aan haar gewaagd is en haar crap niet accepteert.
Je moet willen investeren in iets moois. Je geliefde de kans geven je tot inzichten te kunnen brengen. Of open staan voor zijn of haar mening, gevoelens of filosofie. Ik heb van haar ook geleerd dat het soms best even lekker is een domme soapserie op te laten staan. Of dat zelfs harkerige, stoffige, ijskonijnen als ik een romantische kant in zich hebben en kunnen masseren.quote:Maar het is niet makkelijk om te veranderen. Als niet alles klakkeloos van je geaccepteerd wordt, dan zul je om moeten leren gaan met afwijzing. Afwijzing doet pijn, vooral als je er weinig ervaring mee hebt. Je hoeft er de confrontatie niet mee aan te gaan als je je stort in loze aandacht en bevestiging. Er is een wereld vol mannen die je maar wat graag nemen zoals je bent.
Ze vervalt steeds in dooddoeners. "Maar ik vind jou toch de leukste?!" "Maar ik ben zoals ik ben, en ik doe helemaal niets met die mannen" "Ik wil geen vriend die onzeker van me wordt!" Over een -ex die stiekem sms't; "Oh ik wilde niet dat je het wist, want dan maak je je misschien zorgen".quote:Hebben jullie het wel eens over haar zucht naar aandacht gehad? Wat zei ze dan? Zag ze zelf ook in hoe destructief haar gedrag was, of probeerde ze het te relativeren? In het laatste geval valt er niets te redden.
en jij vindt dat ......quote:Op maandag 30 april 2007 20:05 schreef Chooselife het volgende:
Het feest is begonnen. Ze zoekt weer contact.
Ik doe lekker niks. Moet er echt niks van weten hoor. Beetje bang voor haar.quote:Op maandag 30 april 2007 20:08 schreef milagro het volgende:
[..]
en jij vindt dat ......
wel prima? doet stoer in het begin maar trapt er langzaam maar zeker weer in?
of je knapt af op zoveel voorspelbaarheid
doe dat laatste maar, scheelt je een hoop energie![]()
bang? hoezo dat dan?quote:Op maandag 30 april 2007 20:28 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik doe lekker niks. Moet er echt niks van weten hoor. Beetje bang voor haar.![]()
Ze rakelt weer gevoelens op. En zie het niet graag "escaleren", nu e.e.a. verwerkt is inmiddels.quote:Op maandag 30 april 2007 20:30 schreef milagro het volgende:
[..]
bang? hoezo dat dan?
bang als in onberekenbaar en eng
of bang als in 'als ik haar zie, zwicht ik geheid' ?
wees voorzichtig, hè, het feit dat je haar contact zoeken hier meldt, is een veeg tekenquote:Op maandag 30 april 2007 20:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze rakelt weer gevoelens op. En zie het niet graag "escaleren", nu e.e.a. verwerkt is inmiddels.
Dan heb je niets verwerkt, maar slechts situaties vermedenquote:Op maandag 30 april 2007 20:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze rakelt weer gevoelens op. En zie het niet graag "escaleren", nu e.e.a. verwerkt is inmiddels.
Wat jij wilt.quote:Op maandag 30 april 2007 20:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dan heb je niets verwerkt, maar slechts situaties vermeden
ze heeft wel gelijk, lieverd, veeg teken, zei ik ook alquote:
Het is even een bevestiging van het hele verhaal en wat ik al had voorspeld. Nu weet ik ook weer dat ik niet gek ben.quote:Op maandag 30 april 2007 20:47 schreef milagro het volgende:
[..]
wees voorzichtig, hè, het feit dat je haar contact zoeken hier meldt, is een veeg teken
afkappen die handel en negeren, maar gezien je verhaal zal je dat niet lang gaan volhouden...quote:Op maandag 30 april 2007 20:05 schreef Chooselife het volgende:
Het feest is begonnen. Ze zoekt weer contact.
Hoezo denk je dat. Ik zeg je toch dat ik het volhoud. Bij deze.quote:Op maandag 30 april 2007 21:04 schreef David Letterman het volgende:
[..]
afkappen die handel en negeren, maar gezien je verhaal zal je dat niet lang gaan volhouden...
Dat werkt twee kanten op: de intelligente vrouw wil dat juist weer van de stoere, stoute jongens hun gevoelens horen en ze 'omtoveren' tot goede jongens, want in z'n hart is het toch o zo'n goede jongen. Sowieso zijn vrouwen tijdens hun ovulatie (eisprong) eerder aangetrokken tot wat meer criminelere (stoerdere) types.quote:Op zondag 1 april 2007 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, je wekt de indruk dat je al heel lang weet dat er iets aan haar schort. Je hebt je best gedaan om haar te helpen. Je hebt een auto voor haar geregeld, en een betere baan. Je hebt haar het gevoel willen geven dat ze tot méér in staat was. Je zei het zelf al: je houdt van moeilijke exemplaren, die vormen een uitdaging voor je. (Dat is trouwens weer een heel interessant fenomeen onder intelligente mannen, dat ze zichzelf telkens met een getroubleerd exemplaar opzadelen omdat ze zich daardoor gestimuleerd voelen. Vrouwen zonder problemen zijn saai.)
Hejje dat onderzocht ja?quote:Op maandag 30 april 2007 21:11 schreef Friek_ het volgende:
[..] Sowieso zijn vrouwen tijdens hun ovulatie (eisprong) eerder aangetrokken tot wat meer criminelere (stoerdere) types.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |