Ja, volgens mij word de PVV net zo dictoriaal geleid als de SP inderdaad. Daarom wou hij sterke persoonlijkheden als Eerdmans er ook niet bij hebben.quote:

Ik heb wat opiniestukjes van Eerdmans gelezen, maar die heeft ze niet allemaal op een rijtje. Het zegt meer dat Spruyt niet met Wilders verder wilde.quote:Op zondag 1 april 2007 01:54 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij word de PVV net zo dictoriaal geleid als de SP inderdaad. Daarom wou hij sterke persoonlijkheden als Eerdmans er ook niet bij hebben.

Eerdmans had op een gegeven moment zelf ook niet zoveel meer met Wilders. Hij wilde in 2005 in ieder geval nog wel een partij oprichten samen met Wilders en Pastors, maar had toen al wel kritiek op Wilders die hij te fel en onnodig beledigend vond in zijn verhaal over islamieten. Uiteindelijk zijn Eermans en Pastors met EenNL aan de slag gegaan, en Wilders met de PVV.quote:Op zondag 1 april 2007 01:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Daarom wou hij sterke persoonlijkheden als Eerdmans er ook niet bij hebben.

Het was anders Sietse Fritsma die de hele paspoortenaffaire rond Aboutaleb aanzwengelde. En Wilders heeft groot gelijk dat hij zich omgeeft door ja-knikkers, anders valt de hele boel uit elkaar. Al is het wel jammer dat hij zich heeft vervreemd van Spruyt. Samen met Spruyt schreef hij zijn visie in het boekje Kies voor Vrijheid, een zeer realistisch en uitvoerbaar programma. Intellectueel wordt Wilders niet echt uitgedaagd laat staan tegengesproken, al zal Graus zich niet onbetuigd laten.quote:Op zondag 1 april 2007 01:54 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij word de PVV net zo dictoriaal geleid als de SP inderdaad. Daarom wou hij sterke persoonlijkheden als Eerdmans er ook niet bij hebben.

Ja, die ging hopeloos in de fout en liet zich kleineren door Gerdi Verbeet en sindsdien zien we alleen nog WIlders in beeld.quote:Op zondag 1 april 2007 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet opgelet? Het hele dubbele paspoorten gedoe is opgestart door een andere meneer, hoor.

Van die partijen hoor je af en toe nog iemand anders. Van de PVV niet. En als je per ongeluk iemand anders hoort springt Wilders er meteen bovenop en pikt het onderwerp in. Want er zou eens iemand anders in de krant staan, he?quote:Op zondag 1 april 2007 10:59 schreef bansheboy het volgende:
[..]
ja en jan marijnissen, wouter bios en fenke halsema dienen zeker het maatschappelijk belang

OMG, dit is echt goedkoop bashenquote:Op zondag 1 april 2007 12:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Van die partijen hoor je af en toe nog iemand anders. Van de PVV niet. En als je per ongeluk iemand anders hoort springt Wilders er meteen bovenop en pikt het onderwerp in. Want er zou eens iemand anders in de krant staan, he?

OMG, dit is echt blinde verafgodingquote:Op zondag 1 april 2007 12:47 schreef R181 het volgende:
[..]
OMG, dit is echt goedkoop bashen
PVV is een kleine partij, logisch dat er weinig kans is dat je een PVV'er hoort, in vergelijking met grote partijen zoals PvdA.
Ja, vooral....quote:Overigens laat PVV zich vaker horen dan andere grote partijen, en da's wel weer lovenswaardig.

Hmm, dan zal het de beeldvorming wel zijn. Hoewel ik nog steeds vind dat WIlders ja knikkers heeft aangenomen.quote:Op zondag 1 april 2007 14:34 schreef Hayek het volgende:
Even de laatste kamervragen van PVV
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1&Itemid=73
Wilders: Politieke draagvlak tegen dubbele nationaliteit Mw. Albayrak groeit
Van Dijck: Dood geld bij de Collectieve Sector
Agema: Peuterspeelzalen sluiten omdat ze 'te wit' zijn
Wilders en Fritsma: Gemeente Delft leent geld voor bouw van moskee
De Roon: Wapenbezit onder leerlingen
Wilders en De Roon: Mythen over Marokkaanse criminelen
Agema: Onveiligheidsgevoelens binnen psychiatrische instellingen
Wilders en Van Dijck: Privegebruik van dienstauto's
Agema: Geen medicijn tegen gevaarlijke hartritmestoornissen
Madlener en Wilders: Tolheffing in Limburg
Fritsma, Wilders en Brinkman: Gebedsoproepen vanuit moskeeen via luidspreker
Brinkman: Gevaarlijke paddo's
De Roon en Wilders:Toch EU-Grondwet ondanks duidelijk NEE bij referendum
Agema:Ziekenhuispersoneel kan niet met apparatuur omgaan
Fritsma: Stortvloed van Irakese asielzoekers
Agema: Gebrek aan nauwkeurigheid bij operaties
Wilders: Weg met de radicale Tilburgse imam Ahmed Salam
Agema: Hoge kosten door vertraging ingebruikname nieuwe apparatuur
De Roon: Gewetenloze Loverboys
Fritsma: Criminele Marokkanen keihard aanpakken
Van Dijck: Gemeentelijke lastenverzwaring van 7%
De Roon: Diefstal uit auto niet vergoed
Bosma: RTL7 maakt plaats voor Arabische muziekzender
wilders: 7
agema: 5
de roon: 5
fritsma: 4
van dijck:2
brinkman: 2
madlener:1
bosma: 1
Valt dus best mee.. Wilders heeft wel de meeste vragen op zijn naam (nogal logisch voor een fractieleider) maar is absoluut niet de enige..

En Bos dan?quote:Op zondag 1 april 2007 14:48 schreef ub40_bboy het volgende:
Hmm, dan zal het de beeldvorming wel zijn. Hoewel ik nog steeds vind dat WIlders ja knikkers heeft aangenomen.

kan me wel voorstellen, je wilt geen LPF praktijken waar iedereen onafhankelijk van elkaar wat roeptquote:Op zondag 1 april 2007 14:48 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hmm, dan zal het de beeldvorming wel zijn. Hoewel ik nog steeds vind dat WIlders ja knikkers heeft aangenomen.

quote:Op zondag 1 april 2007 14:53 schreef Monidique het volgende:
De PVV is natuurlijk Wilders. Geert Wilders is de PVV. Dat hij nu acht medestanders heeft gevonden, sja, de PVV blijft slechts en alleen Wilders.

Dat ie geen grootse onafhanklijke denkers heeft aangetrokken om stemvee te zijn. Balkenende ook niet. Waarom wordt alleen Wilders hier op aangesproken?quote:Op zondag 1 april 2007 14:56 schreef ub40_bboy het volgende:
Wat is er met Bos?

Nee, oke. Maar die slaven zoals Dion Graus en Fleur Agema zijn natuurlijk puur zetel vulling. Ik vind het nog steeds een gemiste kans voor Wilders dat hij het niet samen met Spruyt heeft gedaan.quote:Op zondag 1 april 2007 14:50 schreef Hayek het volgende:
[..]
kan me wel voorstellen, je wilt geen LPF praktijken waar iedereen onafhankelijk van elkaar wat roept

Nou maak een topic over Bos aan zou ik zeggen. Mensen als Aboutaleb, Martijn van Dam, Diederik Samson zijn wel van een andere orde dan de mensen op de lijst van Wilders.quote:Op zondag 1 april 2007 14:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat ie geen grootse onafhanklijke denkers heeft aangetrokken om stemvee te zijn. Balkenende ook niet. Waarom wordt alleen Wilders hier op aangesproken?

Spruyt zag ook wel dat Geert Wilders niets anders dan een anti-islamitische rechtsextremist is en daar wilde hijn zich, heel verstandig, niet aan binden.quote:Op zondag 1 april 2007 14:59 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nee, oke. Maar die slaven zoals Dion Graus en Fleur Agema is natuurlijk puur zetel vulling. Ik vind het nog steeds een gemiste kans voor Wilders dat hij het niet samen met Spruyt heeft gedaan.

anti-islamitische rechtsextremistquote:Op zondag 1 april 2007 15:00 schreef Monidique het volgende:
Spruyt zag ook wel dat Geert Wilders niets anders dan een anti-islamitische rechtsextremist is en daar wilde hijn zich, heel verstandig, niet aan binden.

Nee, Wilders kwam aanzetten met personen als Dion Graus. Toen zag Spruyt het niet meer zitten.quote:Op zondag 1 april 2007 15:00 schreef Hayek het volgende:
tsja Spruyt wou zo'n vingers niet branden aan een politiek avontuur.. ook wel een beetje begrijpelijk

Aboutaleb stond niet op de lijst. Martijn van Dam is een studentje zonder maatschappelijke ervaring, en Samson een hypocriete kwal met een bedrijfje in windmolens.quote:Op zondag 1 april 2007 14:59 schreef ub40_bboy het volgende:
Maak een topic over Bos aan zou ik zeggen. Mensen als Aboutaleb, Martijn van Dam, Diederik Samson zijn wel van een andere orde dan de mensen op de lijst van Wilders.

Heheh, ja,quote:Op zondag 1 april 2007 15:03 schreef Hayek het volgende:
[..]
anti-islamitische rechtsextremist![]()
is dat net zoiets als een pro-joodse anti-semiet?

Dat is een scheldpartij die ingezet wordt als de argumenten weer eens op zijn.quote:Op zondag 1 april 2007 15:03 schreef Hayek het volgende:
anti-islamitische rechtsextremist![]()
is dat net zoiets als een pro-joodse anti-semiet?

Een beetje als het gegooi met 'demoniseren' bedoel je?quote:Op zondag 1 april 2007 15:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is een scheldpartij die ingezet wordt als de argumenten weer eens op zijn.

Nee, zoals het demoniseren zelf.quote:Op zondag 1 april 2007 15:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een beetje als het gegooi met 'demoniseren' bedoel je?

quote:Op zondag 1 april 2007 14:34 schreef Hayek het volgende:
Wilders: Politieke draagvlak tegen dubbele nationaliteit Mw. Albayrak groeit <- allochtonen
Van Dijck: Dood geld bij de Collectieve Sector
Agema: Peuterspeelzalen sluiten omdat ze 'te wit' zijn <- allochtonen
Wilders en Fritsma: Gemeente Delft leent geld voor bouw van moskee <- allochtonen
De Roon: Wapenbezit onder leerlingen
Wilders en De Roon: Mythen over Marokkaanse criminelen <- allochtonen
Agema: Onveiligheidsgevoelens binnen psychiatrische instellingen
Wilders en Van Dijck: Privegebruik van dienstauto's
Agema: Geen medicijn tegen gevaarlijke hartritmestoornissen
Madlener en Wilders: Tolheffing in Limburg
Fritsma, Wilders en Brinkman: Gebedsoproepen vanuit moskeeen via luidspreker <- allochtonen
Brinkman: Gevaarlijke paddo's
De Roon en Wilders:Toch EU-Grondwet ondanks duidelijk NEE bij referendum
Agema:Ziekenhuispersoneel kan niet met apparatuur omgaan
Fritsma: Stortvloed van Irakese asielzoekers <- allochtonen
Agema: Gebrek aan nauwkeurigheid bij operaties
Wilders: Weg met de radicale Tilburgse imam Ahmed Salam <- allochtonen
Agema: Hoge kosten door vertraging ingebruikname nieuwe apparatuur
De Roon: Gewetenloze Loverboys
Fritsma: Criminele Marokkanen keihard aanpakken <- allochtonen
Van Dijck: Gemeentelijke lastenverzwaring van 7%
De Roon: Diefstal uit auto niet vergoed
Bosma: RTL7 maakt plaats voor Arabische muziekzender <- allochtonen

Sja, dat is bekend. Het is een xenofobenpartij.quote:Op zondag 1 april 2007 15:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]wat een partiij is het ook he. 40% van de vragen gaan over buut'nlaanders.

Ja er is een hoop in te halen na 30 jaar taboe op dit gebied..quote:Op zondag 1 april 2007 15:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]wat een partiij is het ook he. 40% van de vragen gaan over buut'nlaanders.

Het was omdat Wilders pertinent niet wilde samenwerken met Eerdmans en Pastors. Spruijt wilde een bredere conservatieve/Fortuynistische beweging.quote:Op zondag 1 april 2007 15:03 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nee, Wilders kwam aanzetten met personen als Dion Graus. Toen zag Spruyt het niet meer zitten.

Problemen benoemen is goed. Maar het beledigen van moslims helpt dat bij de intergratie/assimilatie van moslims in Nederland?quote:Op zondag 1 april 2007 15:37 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ja er is een hoop in te halen na 30 jaar taboe op dit gebied..

Moslims zijn nog nooit ergens geintegreerd, dus waarom zou dat nu wel gebeuren?quote:Op zondag 1 april 2007 16:18 schreef ub40_bboy het volgende:
Problemen benoemen is goed. Maar het beledigen van moslims helpt dat bij de intergratie/assimilatie van moslims in Nederland?

Maatregelen nemen tegen de moslims die zich misdragen lijkt me goed voor de moslims die niets kwaads in de zin hebben ja. Ik zou er als goedwillende islamiet blij mee zijn dat de raddraaiers worden aangepakt.quote:Op zondag 1 april 2007 16:18 schreef ub40_bboy het volgende:
Problemen benoemen is goed. Maar het beledigen van moslims helpt dat bij de intergratie/assimilatie van moslims in Nederland?

Ik heb het niet over maatregelen. Ik heb het over beledigingen.quote:Op zondag 1 april 2007 16:20 schreef Hayek het volgende:
[..]
Maatregelen nemen tegen de moslims die zich misdragen lijkt me goed voor de moslims die niets kwaads in de zin hebben ja. Ik zou er als goedwillende islamiet blij mee zijn dat de raddraaiers worden aangepakt.

Dan zit Wilders verkeerd, hij wil namelijk dat de moslims in Nederland assimileren/integreren.quote:Op zondag 1 april 2007 16:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moslims zijn nog nooit ergens geintegreerd, dus waarom zou dat nu wel gebeuren?

Noem er eens één? Je zal zien dat hij alleen de invloed van de extreme islam bekritiseerd, degenen die de islam letterlijk proberen op te dringenquote:Op zondag 1 april 2007 16:21 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb het niet over maatregelen. Ik heb het over beledigingen.

Hij wil dat moslims zich houden aan de basis rechten en waarden waarop Nederland is gebouwd, ik zie niet in wat daar mis mee is..quote:Op zondag 1 april 2007 16:22 schreef ub40_bboy het volgende:
Dan zit Wilders verkeerd, hij wil namelijk dat de moslims in Nederland assimileren/integreren.

"Ik lust hoofddoekjes rauw"quote:Op zondag 1 april 2007 16:25 schreef Hayek het volgende:
[..]
Noem er eens één? Je zal zien dat hij alleen de invloed van de extreme islam bekritiseerd, degenen die de islam letterlijk proberen op te dringen

Dat was een sarcastische opmerking, bovendien is het vrij normaal in landen als Turkije en Frankrijk om dit soort excessen te verbieden uit het openbare leven.quote:Op zondag 1 april 2007 16:29 schreef ub40_bboy het volgende:
"Ik lust hoofddoekjes rauw"
Dat was een figuurlijke opmerking waarmee hij duidelijk wilde maken dat moslims alleen kunnen meekomen in het westen als ze een groot deel van de koran niet naleven. Niets mis mee..quote:"Moslims moeten de helft van de koran eruit scheuren."
Ook dat lijkt me niet onlogisch, als je teveel mensen van een bepaalde fanatieke godsdienst toelaat, gaan ze invloed opeisen. Bij het gebruik van het woord tsunami kun je vraagtekens plaatsen, maar zijn boodschap is juist.quote:"'De aanwezigheid van steeds meer moslims zal een tsunami van islamisering in Nederland veroorzaken''

Toekomstige migranten moeten een assimilatie contract tekenen vind de PVV en je weet wat assimilatie betekent.quote:Op zondag 1 april 2007 16:26 schreef Hayek het volgende:
[..]
Hij wil dat moslims zich houden aan de basis rechten en waarden waarop Nederland is gebouwd, ik zie niet in wat daar mis mee is..

Denk je dat moslims uit gaan zoeken in wat voor context het gezegd is?quote:Op zondag 1 april 2007 16:35 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dat was een sarcastische opmerking, bovendien is het vrij normaal in landen als Turkije en Frankrijk om dit soort excessen te verbieden uit het openbare leven.
[..]
Dat was een figuurlijke opmerking waarmee hij duidelijk wilde maken dat moslims alleen kunnen meekomen in het westen als ze een groot deel van de koran niet naleven. Niets mis mee..
[..]
Ook dat lijkt me niet onlogisch, als je teveel mensen van een bepaalde fanatieke godsdienst toelaat, gaan ze invloed opeisen. Bij het gebruik van het woord tsunami kun je vraagtekens plaatsen, maar zijn boodschap is juist.

Meer dan de helft van Amsterdam is niet van Nederlandse origine maar we kennen in Amsterdam nog steeds hoeren en coffee shops.quote:Op zondag 1 april 2007 16:35 schreef Hayek het volgende:
Ook dat lijkt me niet onlogisch, als je teveel mensen van een bepaalde fanatieke godsdienst toelaat, gaan ze invloed opeisen. Bij het gebruik van het woord tsunami kun je vraagtekens plaatsen, maar zijn boodschap is juist.

Dus we mogen de ene asielzoeker die in levensgevaar is wel binnen laten maar de andere asielzoeker niet omdat hij de verkeerde boeken in z'n boekenkast heeft staan.quote:Op zondag 1 april 2007 16:35 schreef Hayek het volgende:
[..]

moeten ze zelf weten, maar dan moeten ze ook niet zeuren als ze de uitspraak niet willen begrijpenquote:Op zondag 1 april 2007 16:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Denk je dat moslims uit gaan zoeken in wat voor context het gezegd is?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |