Hier ben ik me ook bewust van, maar, aan de andere kant heb ik daar op dit moment niets aan, dat is iets wat later komt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kijk naar de goede kant, hoe fijn is het niet, als je door het verdriet heen bent, wel de goede dingen aan je vader te kunnen herinneren...
Dank je wel. Ik ga morgen sowieso naar een vriendin en dan ga ik het ook wel aankaarten, omdat er bij haar ook plek voor is. Familie heb ik jammer genoeg verder niet (woont te ver weg, te slechte band mee, zie die beste mensen maximaal eens per jaar), daarom is het ook jammer dat mijn moeder net nu op vakantie is (of jammer dat ik net nu al dat gevoel voor mijn kiezen moet krijgen).quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:47 schreef john6 het volgende:
Kut gevoel, je voelt je net Remi alleen op de wereld. Joh, ga naar een goede vriend of een goed familielid en barst daar eens goed in tranen uit, dat lucht echt op. En deze zullen er ook begrip voor hebben.
Kop op en veel sterkte
Hier kan ik dus niets mee. Ik heb geen problemen met de dood. Ik ben er zelf niet bang voor, ik ben niet bang voor tijdelijkheid. Dat is heel het punt niet van mijn post.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:52 schreef brooklynzoo het volgende:
get used to it. je zult zelf ook binnen afzienbare tijd gaan. Harde woorden, maar je dient de tijdelijkheid van alles te erkennen!
het enige dat je er mee moet is VOELEN. En daarmee besef je dat je leeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:54 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Hier kan ik dus niets mee. Ik heb geen problemen met de dood. Ik ben er zelf niet bang voor, ik ben niet bang voor tijdelijkheid. Dat is heel het punt niet van mijn post.
Het heeft ook niets met erkennen te maken.
Het heeft te maken met iemand missen na 4 jaar, waarbij de gevoelens zo heftig zijn dat je niet weet wat je ermee aan moet.
Ik vind het klinken als een dooddoener. Dit zeg ik niet om je af te katten, maar wat je zegt is niks nieuws voor me en waarschijnlijk niks nieuws voor 99% van de bevolking.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:57 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
het enige dat je er mee moet is VOELEN. En daarmee besef je dat je leeft.
Leven is voelen, dood zijn is niets voelen. Meer kan ik er niet van maken.
Jij vraagt wat je met dat gevoel moet. Het enige dat ik kan antwoorden is het gevoel voelen. Het woord zegt het al: geVOEL!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:58 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ik vind het klinken als een dooddoener. Dit zeg ik niet om je af te katten, maar wat je zegt is niks nieuws voor me en waarschijnlijk niks nieuws voor 99% van de bevolking.
Ik zal mijn moeder een beetje uitlichtenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat zijn niet de leukste verhalen om als levensgeschiedenis te hebben Strychnine.
Gaat je moeder bewust weg? In je hele verhaal komt ze niet voor? Ik snap dat ze ook een leven heeft, maar je bent wel haar dochter.
Vooral vrienden kunnen op dit soort momenten heel veel voor je betekenen. Ze zullen je echt niet vervelend vinden als je bij hen aankomt. Ik denk dat ze juist blij zullen zijn dat je bij ze komt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
En val je vrienden er wel mee lastig want onder mensen je kut voelen kan al een hele boel schelen.
Ik vind het altijd erg moeilijk om die stap te zetten. Ik ben niet onzeker in contact, maar diep van binnen ben ik wel ontzettend onzeker, en heb ik voor mezelf al weer 100 argumenten waarom ze daar niet op zitten te wachten, waarom ik lastig zou zijn, waarom ze wel iets beters te doen hebben, enzovoort.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:27 schreef LordArthas het volgende:
[..]
Vooral vrienden kunnen op dit soort momenten heel veel voor je betekenen. Ze zullen je echt niet vervelend vinden als je bij hen aankomt. Ik denk dat ze juist blij zullen zijn dat je bij ze komt.
Alsof je dat op afroep kan opwekken. Je bent zoals je bent, je kan door de jaren wel wat veranderen maar niet omdat iemand roept dat je MOET voelen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:01 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Jij vraagt wat je met dat gevoel moet. Het enige dat ik kan antwoorden is het gevoel voelen. Het woord zegt het al: geVOEL!
Zeer mooi gesproken kalemero, ik herken hier wel het een en ander in.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:26 schreef kalemero het volgende:
Ik vind juist wel dat je aan dat gevoel moet toegeven. Je mist hem, je hebt verdriet om hem, en het is nog maar 4 jaar geleden. Ben niet bang om terug in een crisis te raken..misschien lucht het juist wel op om die gevoelens toe te laten.
Je mag huilen! Je mag je klote voelen! Je hele leven zal je een gevoel van gemis hebben om je vader..wil je dat heel je leven verdrukken?Lijkt me niet goed! Misschien is het nu wel de tijd om het er allemaal uit te laten komen..
Mijn vader is nu zo'n 7 jaar geleden gestorven en ook ik heb nog dagen dat ik verdrietig ben daarover, en laat dat ook gewoon toe. Het is menselijk.En ja, het lijkt alsof het gisteren is gebeurd..Vrijwel iedereen die dat heeft meegemaakt zal dat zeggen.
Ik wens je veel sterkte!
(Ik heb geen idee, ik ken de film nietquote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:29 schreef conleche het volgende:
[..]
@strychnine (is jouw nickname niet dat wat er gedronken werd naast mescal in "under the volcano"?): zou je niet vanavond al bij die vriendin terecht kunnen? Of haar bellen? Of iemand anders bellen die je vader goed heeft gekend? Het kan best zijn dat je je moeder niet wilt storen in haar vakantie, maar je moet hier ook niet alleen mee blijven zitten, hoor! Daar is het te heavy voor!
Ik kan er zeer zeker wat mee, ik ben ook heel erg blij met die reactie.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:31 schreef tisauch het volgende:
[..]
Zeer mooi gesproken kalemero, ik herken hier wel het een en ander in.
Hoop dat Ts hier ook wat meer kan.![]()
Het "niet voelen" om nare dingen in mijn eigen leven herken ik heel goed. Je bent daar zeker niet de enige in. Het rare is, bij de stomste televisieseries huil ik tranen met tuiten, maar als het om m'n eigen leven gaat: noppes. Ik denk wel zeker dat dit een overlevingsmechanisme is en het werkt ook prima, maar ik zou het liever anders hebben...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:28 schreef Strychnine het volgende:
Dank je wel voor je woorden Kalemero.
Wat ik dus zo raar vond altijd was juist dat ik er niks om voelde. Het voelde alsof het al jaren geleden was, ik kon me ook niets meer van hem herinneren. Terwijl ik me er een 'filmverhaal' bij had voorgesteld. Want ja, als iemand dood gaat moet je heel veel huilen, dan ga je hem heel erg missen en nog heel erg veel huilen, en dan na een jaar of iets dergelijks geef je het een plekje, en dan blijf je hem wel missen maar kan je het een plek geven.
Maar ik heb die periode nooit gehad. Ik heb het verdriet of gemis nooit gehad. Tot nu dus
Graag gedaan meid!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:28 schreef Strychnine het volgende:
Dank je wel voor je woorden Kalemero.
Wat ik dus zo raar vond altijd was juist dat ik er niks om voelde. Het voelde alsof het al jaren geleden was, ik kon me ook niets meer van hem herinneren. Terwijl ik me er een 'filmverhaal' bij had voorgesteld. Want ja, als iemand dood gaat moet je heel veel huilen, dan ga je hem heel erg missen en nog heel erg veel huilen, en dan na een jaar of iets dergelijks geef je het een plekje, en dan blijf je hem wel missen maar kan je het een plek geven.
Maar ik heb die periode nooit gehad. Ik heb het verdriet of gemis nooit gehad. Tot nu dus
Dank je wel Kalemero, je woorden doen me goed, en het doet me inderdaad inzien dat ik het nu ook van vrienden moet hebben.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:44 schreef kalemero het volgende:
[..]
Graag gedaan meid!
Ik begrijp je heel goed.Er word van je 'verwacht' dat je op het moment dat iemand sterft tranen met tuiten huilt.
Maar je gevoel is dusdanig geblokkeerd [ook mede door wat je eerder hebt meegemaakt], dat je in een soort van shock verkeert. Ik had dat ook..
Dat je je niks herinnerde is, denk ik, omdat je het zo ver hebt weggestopt, dat je niet aan het gevoel van rouwen toe bent gekomen. Je 'leeft' op de automatische piloot.
Als je dan nog opgenomen wordt, en je krijgt [waarschijnlijk??] medicijnen die jouw hele gevoel lam legt, werkt dat niet mee in het rouwproces.
Niemand kan voor jou bepalen dat je het na een jaar maar een plekje moet geven. Jij moet daar de tijd voor nemen zolang als jij nodig hebt.[ Bij mij duurde het een dikke 2-3 jaar]
Maar als je echt bang bent dat je weer in een crisis raakt als je zou durven toegeven aan je gevoelens..probeer dan te zorgen voor een 'back-up' van 1 van je beste vriend[inn]en. Dat als je het echt nodig denkt te denken, je op hem/haar kan terugvallen.
Met wat ik gelezen heb wat er in het verleden is gebeurd, vind ik dat niet gek. Als je je eigen familie niet kunt vertrouwen..wie dan wel? Je bent gevormd en kapot gemaakt in je gevoelens, in je onschuldigheid.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:50 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon heel erg bang ben om te voelen. Onbewust heb ik altijd ervoor gekozen om niks te voelen en alles weg te stoppen, je zou bijna kunnen zeggen dat ik nog nooit echt gevoeld heb. En de gevoelens van gemis, verdriet, woede, angst, eenzaamheid, het komt allemaal in een keer en lijkt me te overspoelen, het lijkt niet op zijn plaats te zijn. En het enige wat ik eigenlijk in paniek bedenk is 'o jee, ik voel heel veel, dat mag niet, dus moet het weg, maar ik weet niet hoe'.
Dat zegt méér over die persoon dan over jou! Misschien heeft hij/zij het zelf nog niet meegemaakt, en dus kan hij/zij niet aanvoelen wat jij hebt meegemaakt. Maar het zomaar wegwuiven is natuurlijk te triest voor woorden.quote:Ook zit er gelijk de 'praktische' gedachte van 'als ik dit aan iemand zeg gaan ze me voor gek verklaren, dat ik er na 4 jaar 'nog last van heb'.
Dit is me al eerder gebeurd vorig jaar ergens, toen voelde ik me rot en toen iemand vroeg waarom en ik zei van, tja, ik mis mijn vader, ik wilde dat hij hierbij kon zijn, kreeg ik als reactie 'joh, die is al 3,5 jaar dood toch?'. En er werd overheen gepraat.
Niet schuldig voelen! Vanbinnen weet je dat je van hem gehouden hebt, en nog steeds. En tranen die er toen niet geweest zijn, maakt het houden van er niet minder om.!quote:Ik denk dat ik heel erg op zoek ben naar uitvluchten waarom het er maar niet zou mogen zijn.
En misschien moet ik daar eens mee kappen, en het delen met iemand en het toelaten.
Ik heb me altijd erg schuldig gevoeld dat ik geen verdriet voelde, mijn vader was het liefste in mijn leven, meer dan mijn moeder op dat moment, en ik voelde me zo ontzettend schuldig dat ik er niet om huilde en hem niet mistte. Dat is wel 'positief' aan het voelen dat ik nu doe. Want ik voel dat ik hem wel mis, en heb gemist, en dat het moeilijk is zonder hem.
*knuffel*quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:39 schreef Strychnine het volgende:
[treurig verhaal]
geen probleem, ik probeer altijd zoveel mogelijk positief te blijven denken, maar heb nog wel eens terugvalletjes als ik probeer te slapen snachts, meestal probeer ik dan weer gelijk de knop om te draaien maar dat gaat niet zo makkelijk.quote:Op zondag 1 april 2007 17:11 schreef Strychnine het volgende:
Semperfy, wat klote zeg, het is echt hnog kort geleden van je moeder. Ik waardeer je reactie, zeker als het de eerste keer is dat je via internet er wat over zegt.
Ik snap wat je bedoeld ja, het komt me bekend voor. En vrijdag de 13e, ook ik ben niet bijgelovig, maar als ik jou was zou ik wel hetzelfde hebben, het is toch frapant, het geeft een extra draai aan een toch al 'aparte' dag.quote:Op zondag 1 april 2007 19:26 schreef semperfy het volgende:
[..]
geen probleem, ik probeer altijd zoveel mogelijk positief te blijven denken, maar heb nog wel eens terugvalletjes als ik probeer te slapen snachts, meestal probeer ik dan weer gelijk de knop om te draaien maar dat gaat niet zo makkelijk.
wat ook vrij eigenaardig is, is dat me moeder op vrijdag de 13e is overleden vorig jaar.
ik ben niet bijgelovig maar die dag zal zijn betekenis echt waarmaken in mijn ogen.
als je je doel en hoofd positief houdt, komt het uiteindelijk allemaal wel goed
en veel raadplegen bij vrienden/familie.
tenminste dat werkte een hoop voor mij.
*vindt dat je het heel goed doet en heeft veel respect voor je*quote:Op zondag 1 april 2007 19:26 schreef semperfy het volgende:
[..]
geen probleem, ik probeer altijd zoveel mogelijk positief te blijven denken, maar heb nog wel eens terugvalletjes als ik probeer te slapen snachts, meestal probeer ik dan weer gelijk de knop om te draaien maar dat gaat niet zo makkelijk.
wat ook vrij eigenaardig is, is dat me moeder op vrijdag de 13e is overleden vorig jaar.
ik ben niet bijgelovig maar die dag zal zijn betekenis echt waarmaken in mijn ogen.
als je je doel en hoofd positief houdt, komt het uiteindelijk allemaal wel goed
en veel raadplegen bij vrienden/familie.
tenminste dat werkte een hoop voor mij.
quote:Op zondag 1 april 2007 23:35 schreef marjo84 het volgende:
[..]
*vindt dat je het heel goed doet en heeft veel respect voor je*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |