Die is al besteldquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:05 schreef Keiichi het volgende:
Misschien wil je ook een kast waar je alles in gaat zetten![]()
![]()
Nee, waarschijnlijk Vista. Maar ik wil me eerst ff zorgen maken over de onderdelen voordat ik over ga op de besturingssysteemquote:
Gamen, multitasken en downloadenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:13 schreef Edwinuss het volgende:
doe maar hoor, wat wil je met die pc doen dan?
Daar heb ik ook even over nagedacht, maar omdat ik heb gehoord dat het niet echt nodig is en ik er geld me bespaar ga ik het eerst ff doen met 1tje, wie weet voeg ik er later wel nog een toe.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:22 schreef Keiichi het volgende:
Wellicht ook aardig om een harde schijf erbij te nemen, hardware raid controller voor raid1.
Ben je je data ietjes zekerder![]()
Raid setup prive zou ik voor de snelheid doen. Weet niet welke raid setup daar dan het beste bij past.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:22 schreef Keiichi het volgende:
Wellicht ook aardig om een harde schijf erbij te nemen, hardware raid controller voor raid1.
Ben je je data ietjes zekerder![]()
Zoals ik zei wil ik eerst een mooi werkend systeem bouwen, het 2e schijfje komt er later wel bij.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:26 schreef endemion het volgende:
[..]
Raid setup prive zou ik voor de snelheid doen. Weet niet welke raid setup daar dan het beste bij past.
edit
toch ff nagecheckt raid 0 of 5 afhankelijk van het aant schijven.
Raid 0 zou ik nooit gebruiken. Levensgevaarlijk. Als er 1 schijf naar de klote gaat ben je alles kwijt. En harde schijven gaan nou eenmaal vaak stuk.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:26 schreef endemion het volgende:
[..]
Raid setup prive zou ik voor de snelheid doen. Weet niet welke raid setup daar dan het beste bij past.
edit
toch ff nagecheckt raid 0 of 5 afhankelijk van het aant schijven.
Oke dan weet ik dat ookquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:35 schreef Phat Lip het volgende:
[..]
Raid 0 zou ik nooit gebruiken. Levensgevaarlijk. Als er 1 schijf naar de klote gaat ben je alles kwijt. En harde schijven gaan nou eenmaal vaak stuk.
Bovendien schrijft het wel snel maar leest het weer langzamer. Neem dan gewoon raid 1, stuk safer. Schrijft wat langzamer maar leest weer sneller.
Mijn setup voor prive gebruik is altijd 1 snelle -wat kleinere (80gb oid)- schijf voor C: (geen raid dus) met daarnaast 1 of meerdere raid 1 setjes voor de data.
RAID 1 heeft geen performance hit of boostquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:35 schreef Phat Lip het volgende:
[..]
Raid 0 zou ik nooit gebruiken. Levensgevaarlijk. Als er 1 schijf naar de klote gaat ben je alles kwijt. En harde schijven gaan nou eenmaal vaak stuk.
Bovendien schrijft het wel snel maar leest het weer langzamer. Neem dan gewoon raid 1, stuk safer. Schrijft wat langzamer maar leest weer sneller.
Mijn setup voor prive gebruik is altijd 1 snelle -wat kleinere (80gb oid)- schijf voor C: (geen raid dus) met daarnaast 1 of meerdere raid 1 setjes voor de data.
Goed om te horen, thanksquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]
NeeDit lijkt me een puike configuratie. Ik zou het zelf weinig anders gedaan hebben
![]()
Geloof het wel ja, ff checkenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:48 schreef endemion het volgende:
Op dat OCZ geheugen zit daar een heatspreader op?
Voor de performance hits of boosts zou ik het verder ook niet doen hoor..quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]
RAID 1 heeft geen performance hit of boost
RAID 5 heeft mogelijk een performance hit omdat ie z'n parity moet berekenen (Raid 1 berekent z'n parity gewoon door plaats op schijf1 = plaats op schijf 2) maar dat is dan enkel bij schrijven. Lezen bij raid5 geeft juist een boost.
Je moet met overclocken wel weten wat je doet, anders kan het flink misgaan. Aangezien dit het beste systeem gaat zijn dat ik ooit in mijn bezit heb gehad ga ik dat er niet op riskeren. Ik moet blij zijn met wat ik hebquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:00 schreef endemion het volgende:
Als je niet gaat overclocken is die boxed cooler goed genoeg maja oc'en met die proc is wel erg verleidelijk. Nog een belangrijker punt de stilte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |