abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47863636
Ik ga dus een nieuw pc samenstellen en heb al min of meer de onderdelen uitgezocht. Wilde van jullie weten wat jullie hieraan zouden veranderen en waarom. Dit is overigens mijn eerste pc die ik zelf ga samenstellen, dus wil alles helemaal kloppend hebben:

processor: Intel Core 2 Duo E6600 = 288 euro -
voeding: Antec TruePower Trio 550W = 94 euro -
moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3 = 114 euro -
harde schijf: WD Caviar SE16 SATA-II 250 gb = 65 euro -
optische drives: Samsung SH-S182M = 31 euro -
intern geheugen: OCZ 2x1GB PC6400 DDR2 Platinum XTC Dual Channel Kit = 187 euro -
videokaart: ASUS EN8800GTS = 309 euro
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
pi_47863691
Misschien wil je ook een kast waar je alles in gaat zetten
pi_47863790
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:05 schreef Keiichi het volgende:
Misschien wil je ook een kast waar je alles in gaat zetten
Die is al besteld De NZXT Lexa Komt dinsdag waarschijnlijk aan. Ik zit alleen nog te twijfelen over de inhoud ervan... Geef me tips!!
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
pi_47863832
pi_47863914
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:10 schreef Keiichi het volgende:
Nee, waarschijnlijk Vista. Maar ik wil me eerst ff zorgen maken over de onderdelen voordat ik over ga op de besturingssysteem
pi_47863927
doe maar hoor, wat wil je met die pc doen dan?
pi_47863973
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:13 schreef Edwinuss het volgende:
doe maar hoor, wat wil je met die pc doen dan?
Gamen, multitasken en downloaden
pi_47864181
Wellicht ook aardig om een harde schijf erbij te nemen, hardware raid controller voor raid1.

Ben je je data ietjes zekerder
pi_47864290
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:22 schreef Keiichi het volgende:
Wellicht ook aardig om een harde schijf erbij te nemen, hardware raid controller voor raid1.

Daar heb ik ook even over nagedacht, maar omdat ik heb gehoord dat het niet echt nodig is en ik er geld me bespaar ga ik het eerst ff doen met 1tje, wie weet voeg ik er later wel nog een toe.
Ik zie niet veel reacties, betekent dit dat verder alles mooi en juist is?
pi_47864300
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:22 schreef Keiichi het volgende:

Raid setup prive zou ik voor de snelheid doen. Weet niet welke raid setup daar dan het beste bij past.

edit

toch ff nagecheckt raid 0 of 5 afhankelijk van het aant schijven.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
pi_47864513
Ik zou een grotere schijf kopen als ik jou was
Of in iedergeval een aparte schijf speciaal voor je downloads inrichten voor de rest ziet het naar mijn weten goed uit dat lijstje
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_47864515
Ik mis een goeie cpu koeler (minimaal hyper tx).
Op de voeding kun je nog wat besparen door een spire (zeno) te pakken.
2x HD dus.

Verder prima samenstelling.
pi_47864532
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:26 schreef endemion het volgende:

[..]

Raid setup prive zou ik voor de snelheid doen. Weet niet welke raid setup daar dan het beste bij past.

edit

Zoals ik zei wil ik eerst een mooi werkend systeem bouwen, het 2e schijfje komt er later wel bij.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:35:17 #14
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_47864576
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:26 schreef endemion het volgende:

[..]

edit

Raid 0 zou ik nooit gebruiken. Levensgevaarlijk. Als er 1 schijf naar de klote gaat ben je alles kwijt. En harde schijven gaan nou eenmaal vaak stuk.
Bovendien schrijft het wel snel maar leest het weer langzamer. Neem dan gewoon raid 1, stuk safer. Schrijft wat langzamer maar leest weer sneller.

Mijn setup voor prive gebruik is altijd 1 snelle -wat kleinere (80gb oid)- schijf voor C: (geen raid dus) met daarnaast 1 of meerdere raid 1 setjes voor de data.
pi_47864645
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:35 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

Raid 0 zou ik nooit gebruiken. Levensgevaarlijk. Als er 1 schijf naar de klote gaat ben je alles kwijt. En harde schijven gaan nou eenmaal vaak stuk.
Bovendien schrijft het wel snel maar leest het weer langzamer. Neem dan gewoon raid 1, stuk safer. Schrijft wat langzamer maar leest weer sneller.

Mijn setup voor prive gebruik is altijd 1 snelle -wat kleinere (80gb oid)- schijf voor C: (geen raid dus) met daarnaast 1 of meerdere raid 1 setjes voor de data.
Oke dan weet ik dat ook
Nog tips voor MIJN onderdelen??
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:39:09 #16
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_47864678
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:35 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

RAID 1 heeft geen performance hit of boost

RAID 5 heeft mogelijk een performance hit omdat ie z'n parity moet berekenen (Raid 1 berekent z'n parity gewoon door plaats op schijf1 = plaats op schijf 2) maar dat is dan enkel bij schrijven. Lezen bij raid5 geeft juist een boost.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:39:55 #17
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_47864702
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:38 schreef attieboy het volgende:

[..]

Nog tips voor MIJN onderdelen??
Nee Dit lijkt me een puike configuratie. Ik zou het zelf weinig anders gedaan hebben
pi_47864750
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Nee Dit lijkt me een puike configuratie. Ik zou het zelf weinig anders gedaan hebben
Goed om te horen, thanks
pi_47864857
Over raid. Ben daar niet heel erg thuis in maar het lijkt me dat permanente data op hd opslaan sowieso geen goed idee is.

Dan zou ik toch 0 over 1 kiezen en 5 bij 3 hd's (of meer).
pi_47864908
Op dat OCZ geheugen zit daar een heatspreader op?
pi_47865021
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:48 schreef endemion het volgende:
Op dat OCZ geheugen zit daar een heatspreader op?
Geloof het wel ja, ff checken

Edit:
http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=6589

Dat zijn toch gewoon die zilvere dingetjes erop.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:41:00 #22
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_47866282
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

RAID 1 heeft geen performance hit of boost

RAID 5 heeft mogelijk een performance hit omdat ie z'n parity moet berekenen (Raid 1 berekent z'n parity gewoon door plaats op schijf1 = plaats op schijf 2) maar dat is dan enkel bij schrijven. Lezen bij raid5 geeft juist een boost.
Voor de performance hits of boosts zou ik het verder ook niet doen hoor..
Maar bij raid1 kan de data van de schijf gelezen worden die erop dat moment het gunstigst voor staat dus in principe heb je wel een beetje een "boost".

sorry voor het offtopic geneuzel TS..
pi_47868298
er wordt gezegd dat de processorkoeler dat je bij de core2duo krijgt niet goed is, klopt dit? Indien het geval moet ik er dus 1 apart gaan aanschaffen, omdat ik alles wel mooi koel wil houden
pi_47868554
Als je niet gaat overclocken is die boxed cooler goed genoeg maja oc'en met die proc is wel erg verleidelijk. Nog een belangrijker punt de stilte.
pi_47869252
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:00 schreef endemion het volgende:
Als je niet gaat overclocken is die boxed cooler goed genoeg maja oc'en met die proc is wel erg verleidelijk. Nog een belangrijker punt de stilte.
Je moet met overclocken wel weten wat je doet, anders kan het flink misgaan. Aangezien dit het beste systeem gaat zijn dat ik ooit in mijn bezit heb gehad ga ik dat er niet op riskeren. Ik moet blij zijn met wat ik heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')