abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:13:45 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47854689
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jaja. Dus omdat misschien kinderen met een Turkse achtergrond in de toekomst wel eens terug zouden kunnen gaan keren zouden we daar rekening mee houden.
[..]
nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
quote:
Hoezo wel? Tot nu toe praat die ambassadeur alleen poep dus laat hem maar eens aantonen dat het zo is.
ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwing
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_47854716
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, omdat die kinderen wellicht ooit terugkeren is het belangrijk dat zij die taal leren. Niet meer en niet minder. Dat kan door een uurtje per week Turkse les (zoals we onze kinderen ook Engels, Spaans, Frans, Duits etc leren) of door een uurtje per week bij de Moskee of voor mijn part gedurende 6 weken zomervakantie in Alanya.
[..]

ik hoor het van Nederlandse zijde ook niemand ontkennen. Iets te makkelijk om gewoon te roepen dat het niet waar is, zonder enige onderbouwing
Als je wilt dat je kind een taal leert anders dan die worden aangeboden moet je dat zelf regelen.

Ik ben het gezeik meer dan zat eigenlijk. Moslimziekenhuizen, turks betaald door de overheid... kunnen we weer terug naar mode normal aub.
pi_47854730
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

En wat heeft de NLe overheid en de NLe scholen hiermee te maken? Juist: niets. Als ze dat zo graag willen regelen ze dat prive maar. Of gaan we ook Finse les geven, en Arabisch, en Farsi, en Bosnisch, en en en en
quote:
Degene die iets beweert moet de bewijslast optrommelen. NIET andersom.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:19:02 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47854747
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:16 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

Als je wilt dat je kind een taal leert anders dan die worden aangeboden moet je dat zelf regelen.

Ik ben het gezeik meer dan zat eigenlijk. Moslimziekenhuizen, turks betaald door de overheid... kunnen we weer terug naar mode normal aub.
ik zeg dan ook nergens dat het een taak van de overheid zou moeten zijn om die kinderen Turks te leren.

AL zou je je kunnen afvragen wat er tegen een Turkse les op school is.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:19:26 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47854756
Als keuzevak als daar ruimte voor is wellicht. Maar verplichten zoals de TT doet vermoeden is een no-go.
Zit iemand niet meer op school, dan mag hij deze kosten zelf ophoesten.
pi_47854760
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik zeg dan ook nergens dat het een taak van de overheid zou moeten zijn om die kinderen Turks te leren.

En een Farsi les, en een Arabische les, en en en en
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:20:00 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47854764
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En een Farsi les, en een Arabische les, en en en en
en engels, en frans en duits en spaans ?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:20:46 #28
3185 Adelante
To let it go now
pi_47854768
Verantwoordelijk van bilinguaal opvoeden ligt volledig bij de ouders/opvoeders. Als zij de intentie hebben ooit terug te keren naar Turkije, zorgen zij voor Turkse taallessen (door dit zelf aan hun kinderen te onderrichten of via een particuliere taalcursus). De overheid moet zich hier ver van houden en kinderen Nederlands en Engels onderrichten in het openbaar onderwijs.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:20:55 #29
89730 Drugshond
pi_47854771
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

Wat is er voor? We zijn echt aan het doorschieten. Een paar moslims doen wat aanslagen, en opeens is alles wat moslim achtig is, meelijwekkend ofzo? Waarom geen chinees, kongolees of welke taal ook?
pi_47854782
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

De Lingua Franca van het moment, onze 2 buurlanden hun talen waaronder onze belangrijkste handelspartner en de op 1 na grootste taal van de wereld.

Ik zie toch een verschil.

Maar het gaat er niet om dat er geen Turks gegeven zou mogen worden op scholen, het gaat erom dat deze aap het niet geven van Turks als onmenselijk bestempelt
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:22:39 #32
89730 Drugshond
pi_47854799
De vraagis alleen of Turkije nou zo'n export land is. Een taal leren vanuit economische perspectieven kan ik nog wel begrijpen. Maar om de binding te beschermen vindt ik een zwak argument.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:25:49 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47854848
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:20 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

Wat is er voor? We zijn echt aan het doorschieten. Een paar moslims doen wat aanslagen, en opeens is alles wat moslim achtig is, meelijwekkend ofzo? Waarom geen chinees, kongolees of welke taal ook?
hoe is het geven van taalonderricht een daad van medelijden We hebben het over een land met bijna 10 miljoen inwoners meer dan Frankrijk. Een enorm economisch potentieel dus. Niks mis mee om die taal te leren toch?
Hetzelfde argument is ook los te laten op Chinees, Russisch etc. Maar dat er nog meer talen bestaan is toch geen argument om bij voorbaat het Turks dus al uit te sluiten?
pi_47854851
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

Als we Engelse les uitsluitend zouden geven aan in Nederland geboren kinderen met een Engelse achtergrond omdat Engeland dat eist zou dat ook enigszins vreemd zijn.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:26:54 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47854863
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:25 schreef narvik het volgende:

[..]

Als we Engelse les uitsluitend zouden geven aan in Nederland geboren kinderen met een Engelse achtergrond omdat Engeland dat eist zou dat ook enigszins vreemd zijn.
ja dus?
pi_47854879
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

hoe is het geven van taalonderricht een daad van medelijden We hebben het over een land met bijna 10 miljoen inwoners meer dan Frankrijk. Een enorm economisch potentieel dus. Niks mis mee om die taal te leren toch?
Hetzelfde argument is ook los te laten op Chinees, Russisch etc. Maar dat er nog meer talen bestaan is toch geen argument om bij voorbaat het Turks dus al uit te sluiten?
Er wordt helemaal niet gesproken over een nieuwe taal toevoegen. ALS er al een taal toegevoegd zou worden zou chinees veel logischer zijn vanuit economisch opzicht.
pi_47854890
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja dus?
Dus is het een suf voorstel dat zo snel mogelijk met NEE beantwoord dient te worden
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:29:52 #38
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_47854906
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik heb werkelijk geen idee.. Ik heb het nooit aangevraagd daar. Ik neem aan dat de user die dat net zo stellig riep dat ook nog niet heeft geprobeerd. Op voorhand er vanuit gaan dat het niet mogelijk is, slaat echter nergens op
Beetje op internet zoeken leert al snel dat op Turkse scholen geen Nederlandse lessen worden gegeven. Of het moet om een particuliere cursus gaan. Maar ja, ik kan hier ook op Turkse les gaan, mag ik wel zelf betalen.

Maar op zich, als ze alle Nederlanders dan Turks leren....
Niet mieten! Door gieten!
pi_47854923
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:29 schreef seilram het volgende:

[..]

Beetje op internet zoeken leert al snel dat op Turkse scholen geen Nederlandse lessen worden gegeven. Of het moet om een particuliere cursus gaan. Maar ja, ik kan hier ook op Turkse les gaan, mag ik wel zelf betalen.

Maar op zich, als ze alle Nederlanders dan Turks leren....
Wat moet je met turks?
Chinees heb je wat aan.
pi_47854961
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja dus?
En dus kun je wel aan de gang blijven met honderzoveel nationaliteiten in Nederland. Bovendien is er geen Turk in Nederland die geen Turks spreekt dus is het helemaal geen issue.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')