quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:25 schreef Almere-Dude het volgende:[..]
Omdat ik mensen nog altijd boven dieren stel.
Als je een mens even belangrijk vindt als een bijv. een konijn, dan vind ik dat belachelijk.
Los van het feit of je een mens boven een dier stelt is het gewoon flauwekul wat de spreker zei die ik quote...
Het leefgebied van wild wordt bepaald door ons mensen. Het wildoverschot (waar hij over spreekt) in dat gebied is dus iets wat wij het wild opleggen.
Het daarmee goedpraten van het doden vind ik een absurde redenering.. want zo kan je alles wel goedpraten als het om het doden van dieren gaat.
Vanwege die absurde redenering dus mijn opmerking, waarbij het totaal verwacht was dat er iemand op zou reageren zoals jij dat deed. Simpelweg omdat mensen vaak enkel negatieve dingen uit zoiets halen... Jammer, maar waar.
quote:
Jij laat echter doorschemeren dat als dieren worden afgeschoten om de populatie in de hand te houden, dat het bij mensen ook wel kan.
Ik stel, zoals hierboven staat dat het belachelijk is om het doden van dieren te verdedigen met het argument dat het leefgebied te klein is. Het leefgebied is namelijk enkel zo klein omdat wij mensen dat vinden. Maar dieren kunnen geen borden lezen en vertrouwen op instinct. Dus houden zij zich niet aan grenzen die wij denken te moeten bepalen.
quote:
Misschien ben je 70 jaar te laat geboren, anders was er in Polen en omstreken nog wel een baantje voor je vrij.
Het is jammer dat je door conclusies te trekken over mij die nergens op gebaseerd zijn, denkt persoonlijk te moeten worden. Dat is ALTIJD een zwaktebod.
We kunnen het oneens zijn, dat kan, maar houd het daarbij.