Only one who knows springt er bij mij tot nu toe alleen negatief uit. Verder erg goed ja. Al heb ik wel het idee dat het soms iets meer mag knallen.quote:Op zondag 8 april 2007 22:58 schreef Merkie het volgende:
Nieuwe album is tof. Brianstorm is een grafnummer, D is For Dangerous ook. De rest is tof.
Hoor hem nu ook, lekker catchy jaquote:Op zondag 8 april 2007 23:02 schreef Merkie het volgende:
Old Yellow Bricks vind ik tot nu toe het tofst denk ik.
Mee eens. Dat is de eerste song van de debuutplaat nota bene maar ik vind hem zó kut. Maar na I bet... ging ik gelijk overstag.quote:Op zondag 8 april 2007 23:24 schreef TC03 het volgende:
Voorbeeld van zo'n onluisterbaar nummer vind ik trouwens The View From The Afternoon.
Waarom? Alles aan dat nummer is gewoon ondermaats. Er zit totaal geen ritme, melodie of structuur in. Het is muziek, daar houdt het wat mij betreft op. Nou is dat natuurlijk enigzin kenmerkend voor de aapjes, een 'tsunami van geluid' (quote:Op zondag 8 april 2007 23:27 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Oh, die vind ik nog wel meevallen. Waarom is die onluisterbaar dan?
Riot van vind ik niks aan, standaard skip nummer.
Ik begrijp je wel, maar ik ben het totaal niet met je eens wat Brianstorm betreft. Die's gewoon cool hoorquote:Op zondag 8 april 2007 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom? Alles aan dat nummer is gewoon ondermaats. Er zit totaal geen ritme, melodie of structuur in. Het is muziek, daar houdt het wat mij betreft op. Nou is dat natuurlijk enigzin kenmerkend voor de aapjes, een 'tsunami van geluid' (), maar bij dit nummer komt dat toch echt zeer negatief tot uiting.
Brianstorm vind ik trouwens ook een voorbeeld hiervan.
Haha, tsunami aan geluid is dat nummer zeker ja.quote:Op zondag 8 april 2007 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom? Alles aan dat nummer is gewoon ondermaats. Er zit totaal geen ritme, melodie of structuur in. Het is muziek, daar houdt het wat mij betreft op. Nou is dat natuurlijk enigzin kenmerkend voor de aapjes, een 'tsunami van geluid' (), maar bij dit nummer komt dat toch echt zeer negatief tot uiting.
Brianstorm vind ik trouwens ook een voorbeeld hiervan.
Vampires vind ik wel cool.quote:Op zondag 8 april 2007 23:32 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Haha, tsunami aan geluid is dat nummer zeker ja.Wat dat betreft lijkt Brianstorm er wel op, maar die vind ik toch echt wel goed.
Perhaps vampires blabla vind ik ook een van de mindere van de vorige plaat.
Ben overigens wel erg blij dat mijn erg hooggespannen verwachtingen toch wel (tot nu toe dan) zijn waargemaakt.
Oh, jij weet zo waar waar de nummers over gaan. Dat weet ik nog steeds bij de meeste nummers. Ik vind Dancing Shoes zó irritant gewoon, ik skip hem altijd meteen vanwege dat eerste zinnetje ("Get on your dancing shoes").quote:Op zondag 8 april 2007 23:33 schreef =HellFire= het volgende:
Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik de songs The View..., Red Lights..., Perhaps, You Probably, Riot Van en Mardy Bum ook niet zo heel denderend haha. Allemaal songs die me niet zoveel doen. Dat heb ik bij de tweede plaat minder.
Echte toppers van het eerste album waren voor mij Fake Tales, Still Take you Home en From The Ritz... (hoe cool is het als je die song hoort terwijl je in Londen bij de Ritz rondloopt, je ziet het gewoon allemaal gebeuren).
Als ik moet gaan verdelen:quote:Op zondag 8 april 2007 23:33 schreef =HellFire= het volgende:
Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik de songs The View..., Red Lights..., Perhaps, You Probably, Riot Van en Mardy Bum ook niet zo heel denderend haha. Allemaal songs die me niet zoveel doen. Dat heb ik bij de tweede plaat minder.
Echte toppers van het eerste album waren voor mij Fake Tales, Still Take you Home en From The Ritz... (hoe cool is het als je die song hoort terwijl je in Londen bij de Ritz rondloopt, je ziet het gewoon allemaal gebeuren).
Buena Vista Social Club - Dancing shoes.quote:Op zondag 8 april 2007 23:37 schreef =HellFire= het volgende:
Ik heb trouwens een hele vette salsa versie van Dancing Shoes, officieel gespeeld door de Monkeys zelf. Klinkt heel zomers, haha.
Voor de duidelijkheid:quote:Op zondag 8 april 2007 23:37 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Als ik moet gaan verdelen:
+ I bet, Red lights, Fake tales, When the sun goes down, ACR
- Riot van, Mardy bum, Vampires, You probably...
En toch blijft het wel een heel goed album
Effe zoeken. Word altijd chagerijnig van het origineelquote:Op zondag 8 april 2007 23:38 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Buena Vista Social Club - Dancing shoes.
Heerlijk nummer ja, beter dan het origineel.
Oh als ik alles moet gaan verdelen komen er nog bij:quote:Op zondag 8 april 2007 23:40 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid:
+ I bet, Fake Tales, Dancing Shoes, Still Take You Home, When the Sun, From the Ritz, ACR
- The View, You probably, Riot Van, Red Light, Mardy Bum, Perhaps (samen met The View de minste imo)
7 + tegenover 6 -.
Hoe geraffineerd is die bass!!! Ook van de échte start van Still Take you Home word ik nog helemaal gek als ik het hoor. Zo tof.quote:Op zondag 8 april 2007 23:42 schreef Merkie het volgende:
Ritz is juist gaaf.
Zeer zeker, compleet mee eens. Vooral dat stukje "But under these lights you look beau-ti-ful".quote:Op zondag 8 april 2007 23:46 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Hoe geraffineerd is die bass!!! Ook van de échte start van Still Take you Home word ik nog helemaal gek als ik het hoor. Zo tof.
So step out the queuequote:Op zondag 8 april 2007 23:46 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Hoe geraffineerd is die bass!!! Ook van de échte start van Still Take you Home word ik nog helemaal gek als ik het hoor. Zo tof.
Ik bij de debuutplaat ook 7+ en 6-.quote:Op zondag 8 april 2007 23:45 schreef =HellFire= het volgende:
En na de eerste luisterbeurt van FWN:
+ : Brianstorm, Teddy Picker, D is for Dangerous, Balaclava, FA, Do me a favour, This House, If you were there, the bad thing,
- : 505 (nee sorry, doet me toch niets!), dat b-kantje van Brianstorm
twijfelgevalletje: Only One Who Knows (rustig ja, maar zeker niet slecht... toch?), Old Yellow Bricks (moet nog ff groeien denk ik)
Staat er beter voor dan het debuut!
Dat is inderdaad wel een erg lekker stukje. Misschien hoort hij ook wel bij +. (waar gaat dit overquote:Op zondag 8 april 2007 23:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zeer zeker, compleet mee eens. Vooral dat stukje "But under these lights you look beau-ti-ful".
Is inderdaad minder, maar toch. Dat begin (het 'echte begin' dus) is echt tof. Echt een rollercoaster die op precies het juiste moment een looping neemt.quote:Op zondag 8 april 2007 23:54 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een erg lekker stukje. Misschien hoort hij ook wel bij +. (waar gaat dit over). Alleen dat I still take you homeeeeee erger ik me altijd aan.
Temptation bedoelde ik, die vond ik echt drie keer niets. Er was toch nog een song op die Brianstorm-single? Die heb ik nog niet gehoord though.quote:Op zondag 8 april 2007 23:52 schreef JeroenV het volgende:
[..]
De b-sides vond ik wel goed overigens.
quote:Op zondag 8 april 2007 23:58 schreef JeroenV het volgende:
Ik zat net even bij Bol te kijken, kost ie 17 euro.
Weet iemand wat Maximum is? Ken het helemaal niet:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004004308999&Section=MUSIC&lgl=1&plid=ioGR5LdRulEAAAERmKYGfNMy&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Andere b-side was What if you where right the first time. Die vind ik minder dan Temptation, maar ook niet slecht.
quote:Wat is Maximum
Maximum Arctic Monkeys tells the band’s complete story to date, from their modest beginnings, through to an internet inspired breakthrough and on to their current status as the UK’s fave raves. Featuring interview clips throughout, this is the first biography of the group to be published and provides fans with previously unknown information and a package destined to become a major collector’s item.
Haha, dat vind ik nou juist de beste nummers.quote:Op maandag 9 april 2007 10:28 schreef Xrenity het volgende:
Dieptepunten zijn Riot Van en Fake Tales imo.
Ach jaquote:Op maandag 9 april 2007 10:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Haha, dat vind ik nou juist de beste nummers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |