zoiets dacht ik jaquote:
Valt mee hoor, gewoon een gitaar in D gestemd, met een extra lage A erbij. En dat is een 0.62 dus die blijft ook wel vrij strakquote:Op maandag 2 april 2007 15:26 schreef imported_sphinx het volgende:
1. drop A moet je ook niet met een 6 snaar doen.
2. @ cynic, dat is vrij laag. ..![]()
ja ok, maar die A is gewoon vet laag.quote:Op maandag 2 april 2007 16:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Valt mee hoor, gewoon een gitaar in D gestemd, met een extra lage A erbij. En dat is een 0.62 dus die blijft ook wel vrij strak
In je toonregeling wel, maar qua stemming niet.quote:Op maandag 2 april 2007 16:17 schreef Aresdreams het volgende:
Toch ben ik van mening dat het echte laag voor een basist(e) blijft
Als ik een LP zou willen zou ik wel naar een LP op zoek gaanquote:Op maandag 2 april 2007 08:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik zou het er niet voor over hebben, zelfs niet als er Seymore Duncan's in zouden zitten. Voor die prijs kun je ook een Epiphone LP kopen.
quote:Op maandag 2 april 2007 16:48 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als ik een LP zou willen zou ik wel naar een LP op zoek gaan
idd, merkloze dubbelkuts zijn veul beter..quote:Op maandag 2 april 2007 16:48 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als ik een LP zou willen zou ik wel naar een LP op zoek gaan![]()
Oh? Ik dacht dat je het over die gitaar op dat plaatje had, want die lijkt namelijke verdomd veel op een '58 Gibson Les Paul Junior copyquote:Op maandag 2 april 2007 16:48 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Als ik een LP zou willen zou ik wel naar een LP op zoek gaan![]()
Zowiezo is het een Queens gitaar, maar dat wist je waarschijnlijk welquote:Op maandag 2 april 2007 17:21 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
idd, merkloze dubbelkuts zijn veul beter..![]()
Het is toch een double cut of ben ik nou gek?quote:Op maandag 2 april 2007 17:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat je het over die gitaar op dat plaatje had, want die lijkt namelijke verdomd veel op een '58 Gibson Les Paul Junior copy
Checkquote:Op maandag 2 april 2007 15:28 schreef imported_sphinx het volgende:
koop dan verdomme een basgitaar![]()
laag en zwaar is tof, maar lager dan C vind ik niet meer grappig![]()
Epi heeft iig wel lp junior's, maar dan sunburst wat ik graf lelijk vind. het liefste ziei k ze in tv yellowquote:Op maandag 2 april 2007 17:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nou moet ik toegeven dat ik niet zeker weet of Epiphone die doublecuts ook heeft uitgebracht...
Electric Wizard (doom) speelt ook in F geloof ik.quote:Op maandag 2 april 2007 15:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
Bloodbastard speelt in F![]()
Of hun myspace
quote:Op maandag 2 april 2007 18:09 schreef SNArky het volgende:
[..]
Electric Wizard (doom) speelt ook in F geloof ik.
Tja, dan zit je uiteindelijk dus ook gewoon in Ab. Wat is het verschil dan?quote:Op maandag 2 april 2007 18:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik hou niet van die lage gitaren, volgens mij lost Cannibal Corpse het goed op, de gitaren in Eb en de bas ook in Eb + een lage 5e snaar erbij. Ik vind het echt een van de grootste misvattingen in zware muziek, alsof de gitaren al het laag moeten verzorgen. Elke keer als er hier funkers of jazzers optreden denk ik weer "oh ja, daar is een bassist dus voor".
quote:Op maandag 2 april 2007 18:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik hou niet van die lage gitaren, volgens mij lost Cannibal Corpse het goed op, de gitaren in Eb en de bas ook in Eb + een lage 5e snaar erbij. Ik vind het echt een van de grootste misvattingen in zware muziek, alsof de gitaren al het laag moeten verzorgen. Elke keer als er hier funkers of jazzers optreden denk ik weer "oh ja, daar is een bassist dus voor".
onstrakke kutzooi..quote:Op maandag 2 april 2007 18:09 schreef SNArky het volgende:
[..]
Electric Wizard (doom) speelt ook in F geloof ik.
ik heb geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 2 april 2007 18:41 schreef renz0r het volgende:
Ik ben ff helemaal in de war met betrekking tot in de 2de positie spelen.
Dan moet je toch alles vanaf de 2de tab spelen (eerste tab wegdenken) ???
Ik het boek zie je namelijk een voorbeeld van een toonlader vanaf de 2de positie (noten met snaar en vinger), maar dan zie je bijvoorbeeld snaar 6 vinger 1... Dan zet je deze toch eigenlijk op snaar 6 tab 2?
Want bij de normale positie is je wijsvinger voor de eerste tab.
En de noten e a d g b e die je normaal los aanslaat worden nu op de toets gegrepen...Wat bedoelen ze daarmee?
thnxs
ik snap er ook geen kut van, in welk accoord moet je je positie spele?quote:Op maandag 2 april 2007 18:41 schreef renz0r het volgende:
Ik ben ff helemaal in de war met betrekking tot in de 2de positie spelen.
Dan moet je toch alles vanaf de 2de tab spelen (eerste tab wegdenken) ???
Ik het boek zie je namelijk een voorbeeld van een toonladder vanaf de 2de positie (noten met snaar en vinger), en dan zie je bijvoorbeeld snaar 6 vinger 1 (das je wijsvinger)... Dan zet je deze toch eigenlijk op snaar 6 op de snaar in tab 2?
Want bij de normale positie is je wijsvinger voor de eerste tab.
En de noten e a d g b e die je normaal los aanslaat worden nu op de toets gegrepen...Wat bedoelen ze daarmee?
thnxs
zoiets heet een fret, schat. en geen tabquote:Op maandag 2 april 2007 18:49 schreef renz0r het volgende:
Voorbeeld: een Noot die je normaal op snaar 1 tab 1 speelt, speel je dan op snaar 1 tab 2
Dus alles is dan 1 positie (tab) opgeschoven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |