abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47819735
Ik zag hier Triggershot zeggen dat wat hem betreft er graag een atoombom bovenop de kaaba gemikt mag worden omdat volgens de koran de kaaba door god zelf beschermd wordt. Zodoende zou dus een daarop gemikte bom door goddelijke tussenkomst zijn werk niet kunnen doen.

Dit zou dus een vrij eenvoudige test zijn om te zien of het waar is of niet.

Vraagje dus: zou een dergelijke test een goed idee zijn? Iedere echte gelovige zou dat mi moeten vinden: als hij/zij echt gelooft kan de kaaba immers niets overkomen want hun god beschermd het.
En als dan blijkt dat er niets over blijft van dat ding, zou men dan massaal accepteren dat het allemaal onzin is waar men in gelooft heeft?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:02:35 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47819783

enne..... als blijkt dat dat ding inderdaad na die bom nog gewoon staat... wat dan?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:04:35 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47819818
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:02 schreef teamlead het volgende:

enne..... als blijkt dat dat ding inderdaad na die bom nog gewoon staat... wat dan?
Dan overwint de Islam?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47819846
Maar dan wel tijdens de rondgang gedurende Ramadam asjeblieft
Dan is het effect het grootst...

Maar even alle gekheid op een stokje...

Het heeft weinig nut.
Alles is " Insch Allah"

Vele Pausen zijn door moord om het leven gekomen.
Dit zijn ook symbolen....Gristenen geloven toch ook nog steeds ?
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:08:02 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47819898
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan overwint de Islam?
iets zegt me dat TS dat nou net niet voor ogen had met z'n idee
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_47819922
quote:

Dan marcheren we en masse de burka tegemoet
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:15:01 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47820052
Of wat als de atoombom om een of andere reden niet afgaat - Wordt dat dan als goddelijke interventie gezien of gooit men het op toeval?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:15:43 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47820063
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:15 schreef Alicey het volgende:
Of wat als de atoombom om een of andere reden niet afgaat - Wordt dat dan als goddelijke interventie gezien of gooit men het op toeval?
hangt er vanaf of je wel of niet gelovig bent
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:16:44 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47820091
Net zoiets als dat bij men bij de eerste vlucht in de ruimte God niet zag . Dan verzinnen ze wel wat anders.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:19:25 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47820148
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

hangt er vanaf of je wel of niet gelovig bent
Daarom, dus welke les leren we hier nu mee? Geweld lost niets op.
pi_47820178
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:16 schreef Posdnous het volgende:
Net zoiets als dat bij men bij de eerste vlucht in de ruimte God niet zag . Dan verzinnen ze wel wat anders.
Signalement: geweldig postuur, lange witte baard. Vuurgevaarlijk (let op je braambos!) en heeft een wolk als vervoermiddel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:24:07 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47820243
quote:
hij was net ff een blokje om
pi_47820430
quote:
dan sturen we er nog twee, als die ook niet afgaan dan zit ik de volgende vrijdag in de moskee
pi_47820583
Waarom moet het perse een atoombom zijn, is maar een huis van steen? Ik ben trouwens wel benieuwd waar in de Koran dat staat. enige wat me nu te binnen schiet is dat er een vers is die gaat over dat enkele mensen die de kabaa ook omver wilden werpen dmv olifant(en). Toen de olifant vlakbij de kabaa kwam knielde hij zich neer voor God. De slechtiken werden gestraft doordat God een zwerm vogels op hun af liet komen die hun bestookten met stenen.
pi_47820810
quote:

Dan is dus blijkbaar de islam de waarheid.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47820832
quote:
Dan gooi je hem nog een keer en nog een keer.
1 keer een foutje kan, als dat ding het 3 keer niet doet dan is het uiteraard geen toeval meer.
pi_47820856
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:39 schreef Spiderman3 het volgende:
Waarom moet het perse een atoombom zijn, is maar een huis van steen? Ik ben trouwens wel benieuwd waar in de Koran dat staat. enige wat me nu te binnen schiet is dat er een vers is die gaat over dat enkele mensen die de kabaa ook omver wilden werpen dmv olifant(en). Toen de olifant vlakbij de kabaa kwam knielde hij zich neer voor God. De slechtiken werden gestraft doordat God een zwerm vogels op hun af liet komen die hun bestookten met stenen.
Nee het hoeft niet persee een atoombom te zijn. Gewoon flink wat explosieven of bv een bazooka moet ook zat zijn.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:54:18 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_47821000
Als je een atoombom erop gooit dan kunnen ze niet even sneaky het ding weer snel opbouwen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:18:09 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47821738
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

iets zegt me dat TS dat nou net niet voor ogen had met z'n idee
Ik ben ervan overtuigd dat alle religies op den duur uitsterven. Op een gegeven moment moet ieder mens een intellectueel niveau kunnen bereiken waarbij geen religie meer past.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47821783
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:18 schreef Duvel het volgende:

Op een gegeven moment moet ieder mens een intellectueel niveau kunnen bereiken waarbij geen religie meer past.
ten eerste moet dat niet, en ten tweede deel ik je hoop niet
pi_47821821
quote:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat alle religies op den duur uitsterven. Op een gegeven moment moet ieder mens een intellectueel niveau kunnen bereiken waarbij geen religie meer past.
Dat hoop ik wel ja.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:26:45 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47821983
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:19 schreef osho het volgende:

[..]

ten eerste moet dat niet, en ten tweede deel ik je hoop niet
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg dat het moet kunnen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47822060
Was een soortgelijk geintje niet al eerder uitgehaald op de Tempelberg in Jeruzalem waar tot groot ongenoegen van de joden en christenen een moskee staat op de plek waar een door God beschermde tempel stond?

Met andere woorden, nee, als de kaaba vernietigd zou worden, dan gaan ze hem gewoon weer opnieuw opbouwen. Er wordt namelijk veel geld verdiend aan de kaaba.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_47825679
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan overwint de Islam?
verbaasd me dat ze het nog niet hebben gedaan dan (in die zin zouden ze in 1 keer massaal zieltjes kunnen winnen)...wellicht weten ze dat het niet zal werken?:O
pi_47825741
quote:
Toen de olifant vlakbij de kabaa kwam knielde hij zich neer voor God. De slechtiken werden gestraft doordat God een zwerm vogels op hun af liet komen die hun bestookten met stenen.
Tegenwoordig zouden dat natuurlijk zelfmoordmeeuwen zijn die in de motoren van de bommenwerpers vliegen...
pi_47825765
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:39 schreef Spiderman3 het volgende:
vogels met stenen?

volgensmij was die olifont moe of een mooiere reden: waren zijn benen door gehakt met een zwaard... als je dan in een drukke menigte van een afstand ziet dat ie voorover valt...lijkt het alsof ie knielt
pi_47825874
Lijkt een beetje op de heksenvervolging in de middeleeuwen. Zo'n zielig oud vrouwtje werd 10 minuten onder water gehouden. Verdronk ze dan was ze gezuiverd van alle blaam en was het geen heks. Kwam ze levend boven water dan was het een heks en werd ze op de brandstapel gezet.
pi_47826710
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:19 schreef koffiegast het volgende:

[..]

verbaasd me dat ze het nog niet hebben gedaan dan
quote:
...wellicht weten ze dat het niet zal werken?:O
Een moslim zou zoiets nooit doen
quote:
(in die zin zouden ze in 1 keer massaal zieltjes kunnen winnen)
jou zieltje ook?
pi_47826791
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:52 schreef Spiderman3 het volgende:

jou zieltje ook?
de ultieme fundamentalist aktie.
de Kabaa bombarderen, dat mislukt door toedoen van God, iedereen wordt moslim...en hup...een kalifaat stichten...vrede op aard

je vraagt je bijna af waarom ze het niet doen
pi_47826853
Aaah mijn woorden inspireren topics
pi_47826926
Voor alle duidelijkheid hé, ik ben niet voor vernietiging van Kaaba ofzo.
Alleen in de Koran is een gebeurtenis opgenomen, jaar dat Mohammed werd geboren, dat iemand vertrok met een machtig (olifanten)leger om de Kaaba te vernietigen, waarbij Allah persoonlijk met de bescherming er van betrokken is geweest.
pi_47826980
En nee, vernietiging van de Kaaba is niet einde van de Islam, vernietigen van de Koran is einde van de Islam.
pi_47826985
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:22 schreef koffiegast het volgende:

[..]

vogels met stenen?

volgensmij was die olifont moe of een mooiere reden: waren zijn benen door gehakt met een zwaard... als je dan in een drukke menigte van een afstand ziet dat ie voorover valt...lijkt het alsof ie knielt
In de islam hebben dieren heel veel rechten, kan je een linkje sturen als je wilt over de dierenrechten in de islam. En afhakken van benen hoort zeker niet tot dat recht.
pi_47827047
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:00 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

In de islam hebben dieren heel veel rechten, kan je een linkje sturen als je wilt over de dierenrechten in de islam. En afhakken van benen hoort zeker niet tot dat recht.
Toen bestond Islam niet hé.
  Donald Duck held vrijdag 30 maart 2007 @ 13:04:06 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47827104
dat ding is al plat te krijgen met een standaardbom.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47827116
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen bestond Islam niet hé.
O, waneer vond die gebeurtenis dan plaats
pi_47827185
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:58 schreef Triggershot het volgende:
dat begrijp ik, maar je gelooft dat Allah de Kabaa beschermt, dus het kan gewoon geprobeerd worden door moslims om zo het bestaan van Allah aan anderen te bewijzen.
pi_47827194
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:04 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

O, waneer vond die gebeurtenis dan plaats
Jaar dat Mohammed is geboren.
pi_47827241
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:06 schreef osho het volgende:

[..]

dat begrijp ik, maar je gelooft dat Allah de Kabaa beschermt, dus het kan gewoon geprobeerd worden door moslims om zo het bestaan van Allah aan anderen te bewijzen.
Moslims hebben geen bevestiging nodig van een gebouw dat Allah bestaat, vraag me dan af in hoeverre zij moslims zouden zijn.

Nee bedoel eerder de niet-gelovigen/andersdenkenden.
pi_47827299
Is dat niet een traan van Shiva, daar in de kaaba
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47827325
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:09 schreef longinus het volgende:
Is dat niet een traan van Shiva, daar in de kaaba
pi_47827348
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:00 schreef Triggershot het volgende:
En nee, vernietiging van de Kaaba is niet einde van de Islam, vernietigen van de Koran is einde van de Islam.
volgeens de Koran is God zelf de bewaker over de Koran. Dus kan de Koran nooit vernietigt worden. De Evangelie en de Thora zijn ook Gods woorden maar Hij gaf de wake aan de mens en aangezien de mens niet zo'n goede bewaker is, zijn die 2 boeken naar mate van tijd her en der veranderd.
pi_47827431
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:10 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

volgeens de Koran is God zelf de bewaker over de Koran. Dus kan de Koran nooit vernietigt worden. De Evangelie en de Thora zijn ook Gods woorden maar Hij gaf de wake aan de mens en aangezien de mens niet zo'n goede bewaker is, zijn die 2 boeken naar mate van tijd her en der veranderd.
Daarom, als de koran wel werd vernietigd, is er ook geen islam meer he.
pi_47827505
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jaar dat Mohammed is geboren.
waarom zouden ze die dan omver willen werpen, als er toch alleen maar afgoden in zaten?
pi_47827549
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:15 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

waarom zouden ze die dan omver willen werpen, als er toch alleen maar afgoden in zaten?
Juist daarom, Kaaba was heel populair voor de Afgoden, waren meer dan 360 beelden, elk van een ander stam, en Abraha wou het vernietigen om zijn eigen tempel te promoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2007 13:20:52 ]
pi_47827581
en zou die god ook niet bestaan
pi_47827650
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist daarom, Kaaba was heel populair voor de Afgoden, waren meer dan 360 meelden, elk van een ander stam, en Abraha wou het vernietigen om zijn eigen tempel te promoten.
aah ok, that makes sense
pi_47827871
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:10 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

volgeens de Koran is God zelf de bewaker over de Koran. Dus kan de Koran nooit vernietigt worden.
Veranderd wel...er zijn oudere versies gevonden die duidelijk afwijken van de huidige tekst.
quote:
De Evangelie en de Thora zijn ook Gods woorden maar Hij gaf de wake aan de mens en aangezien de mens niet zo'n goede bewaker is, zijn die 2 boeken naar mate van tijd her en der veranderd.
Net zoals de Koran dus.
pi_47827911
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Veranderd wel...er zijn oudere versies gevonden die duidelijk afwijken van de huidige tekst.
[..]

Net zoals de Koran dus.

Heb je enig idee wat de 'veranderingen' zijn?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:52:42 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47828814
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Signalement: geweldig postuur, lange witte baard. Vuurgevaarlijk (let op je braambos!) en heeft een wolk als vervoermiddel.

Was in de jonge jaren wat labiel en wraakzuchtig, maar schijnt door medicatie rond het jaar nul wat teruggetrokkener te leven. Een eenling.
pi_47828935
quote:

[..]

Juist daarom, Kaaba was heel populair voor de Afgoden, waren meer dan 360 beelden, elk van een ander stam, en Abraha wou het vernietigen om zijn eigen tempel te promoten.
mooi voorbeeld van godsdienstvrijheid
pi_47828970
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:55 schreef osho het volgende:

[..]

mooi voorbeeld van godsdienstvrijheid
pi_47829337
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:

ben benieuwd naar bewijsmateriaal. Zou ondekking van de eeuw zijn.

Voor zover ik weet konden slechts 2 mensen de hele islam omver werpen. Ze hadden alle kans, maar deden dit niet. De 2 mensen waarop ik doel zijn Abu Lahab en zijn vrouw. In de Koran word gezegd dat zowel Abu Lahab en zijn vrouw naar de hel zullen gaan. Ten tijde dat de vers werd nedergezonden leefden beiden. Ik weet niet hoelang ze daarna nog leefden maar zal wel een paar jaar zijn. Als zij in die paar jaar tot de islam bekeerden dan zouden ze dus niet naar de hel gaan volgens datzelfde Boek.
Maar nu ik erover nadenk: stel je voor dat ze zich zouden bekeren nadat die vers was nedergezonden. Dan zouden ze tot verschrikkelijke ontdekking komen dat ze bekeerd zijn naar een godsdienst die liegt. Dus zouden ze meteen weer afkeren van die godsdienst. Maar als ze zich dus zouden afkeren dan zou die godsdienst dus weer de waarheid spreken dus dan moesten ze zich weer bekeren etc etc etc
haha, wat zaten zij in een raar pakket. Zij konden dus met recht zeggen "Het is ook nooit goed"
pi_47829352
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat de 'veranderingen' zijn?
Jazeker.
http://answering-islam.org/Quran/Text/index.html
Jouw antwoord: ja maar dat is een site die gewijd is aan "answering islam".
Prima, ga dan maar es in op de volgende archeologische vondst, een graf met daarin een ouder, vergane Koran, waarop te zien is dat er stukken overheen geschreven zijn. De oudere tekst onder verschilt aantoonbaar van de bovenste.

http://www.derafsh-kaviyani.com/english/quran1.html
pi_47829649
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jazeker.
Prima, ga dan maar es in op de volgende archeologische vondst, een graf met daarin een ouder, vergane Koran, waarop te zien is dat er stukken overheen geschreven zijn. De oudere tekst onder verschilt aantoonbaar van de bovenste.
[afbeelding]
Dus je gaat nu ook al woorden in mijn mond leggen?

Prima hoor, als jij zo een pad wilt inslaan:
http://www.islamic-awareness.org/Quran/Text/
http://www.answering-christianity.com/quran/textual.htm
http://www.bismikaallahuma.org/categories/quran/
Succes.

Arabische alfabet is veranderd, remember?
pi_47829867
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jazeker.
[afbeelding]
Heb niet alles gelezen, maar stel dat die koran dus ergens verschilt van de Koran die we nu hebben. dan is voor mij dus een makkelijke conclusie te trekken. Dat was dus een nep koran dus God heeft hem vernietigt, en nu hebben we dus nog steeds de echte Koran zoals die aan Mohammed werd geopenbaard.
pi_47829961
Als je een tekeningetje maakt met een poppetje die op Mohammed lijkt (hoe weten de islamieten dat ?), dan is dat goed voor maanden lang protest, vele doden, brandende ambassades en een economische boycot.

Voor een derde wereld oorlog is een atoombom op de kaaba pure overkill.
Het zelfde effect kun je krijgen door van officieele zijde te verklaren dat de Koran een sprookjesboek is of Mohammed een kinderverkrachter.
(dan heb je tenminste nog een bom extra om tegen de horden die gaan komen in te zetten)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_47830076
quote:
quote:
A page from perhaps the world's
oldest extant Koran, from before
750 A.D. Ultraviolet light reveals
even earlier Koranic writing
underneath. Photograph by
Gerd-R. Puin.
De koraan van Osman:

Is gelijk aan de Koran van vandaag... En wanneer leefde Utman?
quote:
(c. 580 - July 17, 656) is the third Caliph of Islam and is regarded by Sunni Muslims as the third of the Four Rightly Guided Caliphs of Islam. He reigned from 644 until 656.
http://en.wikipedia.org/w(...)28644.E2.80.93656.29

Wel iets vroeger dan 750.

Why did Uthman, Prophet Muhammad's third disciple burn the "other books"?

Edit: toevoeging van link: http://www.answering-chri(...)n_textual-reply.html

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2007 14:26:52 ]
pi_47830140
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus je gaat nu ook al woorden in mijn mond leggen?

Prima hoor, als jij zo een pad wilt inslaan:
http://www.islamic-awareness.org/Quran/Text/
http://www.answering-christianity.com/quran/textual.htm
http://www.bismikaallahuma.org/categories/quran/
Succes.

Arabische alfabet is veranderd, remember?
Ja, maar dat verklaart niet die veranderingen. Het arabische alfabet is op een gegeven moment klinkers gaan toevoegen en de hamza. Dat verklaart niet de aanwezigheid van compleet andere woorden met andere stammen.
pi_47830204
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, maar dat verklaart niet die veranderingen. Het arabische alfabet is op een gegeven moment klinkers gaan toevoegen en de hamza. Dat verklaart niet de aanwezigheid van compleet andere woorden met andere stammen.
Oh jawel, er is een 'vermekkaaniseerde' Arabisch ingevoerd, zo ook met alfabet en taal, omdat er verschillende Arabische dialecten waren, Uthman heeft dus ook een standaard alfabet, dialect, en editie voorbereid.

Hier verschillende simpele variaties van verschillende letters in het Arabisch:

http://yousef.artbismillah.org/Alfabet3.html

Ik heb er al moeite mee, laat staan jij.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2007 14:31:00 ]
pi_47831434
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh jawel, er is een 'vermekkaaniseerde' Arabisch ingevoerd, zo ook met alfabet en taal, omdat er verschillende Arabische dialecten waren, Uthman heeft dus ook een standaard alfabet, dialect, en editie voorbereid.

Hier verschillende simpele variaties van verschillende letters in het Arabisch:

http://yousef.artbismillah.org/Alfabet3.html

Ik heb er al moeite mee, laat staan jij.
terug enzo, maar ook die dialectale variatie is een beetje een vreemd argument in het kader van een eenmalig neergezonden schrift, niet? Want hiermee geef je direct toe dat de Koran meerdere malen opgesteld is (waarschijnlijk vanuit recitaties) in verschillende dialecten nog wel.
En Uthman is pas jaaaaren na Mohammeds dood in beeld gekomen om een gestandaardiseerde versie samen te stellen.
http://en.wikipedia.org/w(...)ment_of_the_Qur%27an
pi_47831935
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

terug enzo, maar ook die dialectale variatie is een beetje een vreemd argument in het kader van een eenmalig neergezonden schrift, niet?
Nee, want de Mekkanen hadden er geen problemen mee en begrepen het zoals het er stond, maar nadat Umar aan de macht kwam, was van Perzie-Mesopotamie tot Marokko van de Moslim, daar woonden ook Arabische volkeren, alleen zij handen andere 'schriftgewoonten'. Het schrift is dan ook niet echt neer gezonden in zin van een geschrift, nee het is geopenbaard, en geschreven en verzameld tot schrift
quote:
Want hiermee geef je direct toe dat de Koran meerdere malen opgesteld is (waarschijnlijk vanuit recitaties) in verschillende dialecten nog wel.
Met recitatie bedoel uit uiteraard 'uitspraak'
Zelfs nu zijn er verschillen in de Arabische wereld, neem Egypte en Syrië aan bijvoorbeeld. Egypte leest 5e letter van Arabische alfabet als een 'khe' terwijl de Syriers het als 'dje' uitspraken, in veel verschillen als je correct uitspraak niet weet kan de betekenis veranderen, men weet het nu onderhand wel ondat Egyptische series populair zijn
quote:
En Uthman is pas jaaaaren na Mohammeds dood in beeld gekomen om een gestandaardiseerde versie samen te stellen.
[quote]http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_and_development_of_the_Qur%27an
Er waren inderdaad verschillende varianten, 'copies' if you will, zoals Wiki het beschrijft, maar waren onvolledige boeken, of niet in volgorde, of codex verschilde, Umar heeft dan ook een Commissie verzameld van mensen die aanwezig waren bij openbaringen, mensen die de Koran uit hun hoofd kenden (hafiz) mensen die dus direct was Mohammed zei memoriseerden, de commissie was niet afhankelijk van de opgeschreven geschriften, maar de opgeschreven schriften was afhankelijk van de commissie, overigens is het bundelen van de Koran al begonnen met Abu Bakr, de opvolger van Mohammed, maar heeft Uthman het 'gestandaardriseerd ( is dat een woord? )

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2007 15:12:21 ]
pi_47839984
maar toch, dan zou er ook zo'n 'test' moeten komen voor de andere geloven..
maar ik geloof niet dat het christendom perse iets heeft dat door God beschermt wordt..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_47868458
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:58 schreef Triggershot het volgende:
Alleen in de Koran is een gebeurtenis opgenomen, jaar dat Mohammed werd geboren, dat iemand vertrok met een machtig (olifanten)leger om de Kaaba te vernietigen, waarbij Allah persoonlijk met de bescherming er van betrokken is geweest.
Een teken van het einde van de wereld is dat de kaaba wordt vernietigd door een man (habashi) en hij komt denk ik uit omgeving sudan/ethiopie/somalie.. ER is een hadith hierover. IK weet niet precies wat daarna of ervoor gaat gebeuren..
verlegen :)
pi_47870425
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:57 schreef teletubbies het volgende:

[..]

Een teken van het einde van de wereld is dat de kaaba wordt vernietigd door een man (habashi) en hij komt denk ik uit omgeving sudan/ethiopie/somalie.. ER is een hadith hierover. IK weet niet precies wat daarna of ervoor gaat gebeuren..
Van Aboe Hurayrah (ra): De Profeet (sas) heeft gezegd:

- Een man uit Ethiopië met dunne beentjes zal de Ka'ba verwoesten.

en:

Abdallah ibn Amr (ra) vertelde dat er iemand bij hem kwam en vroeg: 'Wat is dat voor traditie die jij overlevert, dat de jongste dag dan-en-dan zal aanbreken?' 'Lof zij Allaah! Er is geen god dan Allaah,' zei hij, of woorden van die strekking. 'Ik ben niet van plan ooit nog iets over te leveren!. Ik heb alleen maar gezegd: Binnenkort zullen jullie iets enorms zien gebeuren: het Huis zal worden verbrand, jazeker, dat zal gebeuren!'

Met Huis word natuurlijk Kaabaa bedoeld.

De bundel die Triggershot wou heb ik niet, daarom moet je dit niet als sahih beschouwen.
pi_47874619
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:54 schreef Roku het volgende:

[..]

en:

Abdallah ibn Amr (ra) vertelde dat er iemand bij hem kwam en vroeg: 'Wat is dat voor traditie die jij overlevert, dat de jongste dag dan-en-dan zal aanbreken?' 'Lof zij Allaah! Er is geen god dan Allaah,' zei hij, of woorden van die strekking. 'Ik ben niet van plan ooit nog iets over te leveren!. Ik heb alleen maar gezegd: Binnenkort zullen jullie iets enorms zien gebeuren: het Huis zal worden verbrand, jazeker, dat zal gebeuren!'

Met Huis word natuurlijk Kaabaa bedoeld.

De bundel die Triggershot wou heb ik niet, daarom moet je dit niet als sahih beschouwen.
Dat is het nou, ik weet niet of het sahih is, als het wel zo is, ben ik amena
pi_47874760
dit is een openbaar forum, misschien even uitleggen wat sahih en amena is..
pi_47874782
quote:
Jawel hoor: de astronaut zei: "Zij is zwart!"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_47874887
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:46 schreef osho het volgende:
dit is een openbaar forum, misschien even uitleggen wat sahih en amena is..
Sahih = Waar ( hoogs thaalbare waarde van hadith) Amena komt van Imaan = geloof-geloven.
pi_47874951
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sahih = Waar ( hoogs thaalbare waarde van hadith) Amena komt van Imaan = geloof-geloven.
het zal wel sahih zijn dan, er staat binnenkort...en dan kan het nog heel lang duren...in de bijbel staat namelijk ook dat jezus binnenkort terugkomt als laatste woorden
pi_47875049
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:51 schreef osho het volgende:

[..]

het zal wel sahih zijn dan, er staat binnenkort...en dan kan het nog heel lang duren...in de bijbel staat namelijk ook dat jezus binnenkort terugkomt als laatste woorden
Over het algemeen heeft een sahih hadith iets meer dan zoveel resultaten, maar goed weet het echt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2007 22:54:12 ]
pi_47907748

deze is wel sahih en staat zowel in moslim als in elbugari, zoeken met arabische termen levert betere resultaten op.
verlegen :)
pi_47912575
quote:

[..]

Worden we nog geselecteerd op intelligentie dan? Ik denk dat weer eerder geselecteerd worden op religie. Veel makkelijker om een partner te vinden binnen zo'n gemeenschap. Dat atheïsme dat nu aan de gang is is een tijdelijke opleving die waarschijnlijk niet van enig historisch belang zal blijken te zijn. De meeste atheisten zijn niet eens geschikt om dat te zijn omdat ze elke vorm van moraal verliezen. De verspreiding van de Islam, dat is iets wat de loop van de geschiedenis zal bepalen. (Zeker als die steen daadwerkelijk blijft staan )
Jaja...
pi_47912721
quote:

[..]

De famillie van Mohammed verdiende nou juist goed geld bij die Kaaba. Een sekte/religie starten uit puur eigenbelang & financieel gewin.
  maandag 2 april 2007 @ 15:06:27 #75
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_47926420
quote:
Op maandag 2 april 2007 00:31 schreef Tybris het volgende:

[..]

Worden we nog geselecteerd op intelligentie dan? Ik denk dat weer eerder geselecteerd worden op religie. Veel makkelijker om een partner te vinden binnen zo'n gemeenschap. Dat atheïsme dat nu aan de gang is is een tijdelijke opleving die waarschijnlijk niet van enig historisch belang zal blijken te zijn. De meeste atheisten zijn niet eens geschikt om dat te zijn omdat ze elke vorm van moraal verliezen. De verspreiding van de Islam, dat is iets wat de loop van de geschiedenis zal bepalen. (Zeker als die steen daadwerkelijk blijft staan )
De meeste atheisten missen elke vorm van moraal? Leg uit. Ik denk wel degelijk dat het atheisme steeds meer terrein zal winnen en, hoewel het geloof waarschijnlijk nooit helemaal uit zal sterven, zal het denk ik wel een steeds minder belangrijke rol gaan spelen in de samenleving. Ze zullen nooit in staat zijn het westen te onderwerpen; hier en daar een aanslag, voor de slachtoffers is het een ramp, maar het zal verder nooit meer worden dan een aantekening in de geschiedenisboeken. Laten we ook de twee opkomende wereldmachten niet vergeten: India (Hindoestaans) en China (Atheistisch/Boedhistisch). Vergeet ook de olie niet; wanneer dat op raakt wordt de islamitische wereld het nieuwe Afrika. Een deel van de bevolking zal nog extremistisch worden, een ander deel zal zich door de enorme kloof tussen arm en rijk richten op een vorm van communisme. En we weten allemaal wat communisten doen met aanhangers van andere stromingen, vooral wanneer ze aanslagen plegen!

Mijn mening uiteraard, en ik ben geen expert.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:19:27 #76
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_48098563
De graf open maken van de profeet Mohamed. Als zijn lichaam er nog is dan bestaat het simpelweg. Volgens de Islam rot de lichaam van hem helemaal niet weg.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_48101036
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:19 schreef rakotto het volgende:
De graf open maken van de profeet Mohamed. Als zijn lichaam er nog is dan bestaat het simpelweg. Volgens de Islam rot de lichaam van hem helemaal niet weg.
Ik weet niet of dit waar is wat je hierboven stel. Maar stel dat het waar is wat je zegt en ze zouden zijn graf openmaken en zijn lichaam is nog helemaal gaaf zou je dan moslim worden?
pi_48101259
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:12 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is wat je hierboven stel. Maar stel dat het waar is wat je zegt en ze zouden zijn graf openmaken en zijn lichaam is nog helemaal gaaf zou je dan moslim worden?
Nee want het lichaam is in sommige gevallen in staat om d.m.v eigen vetten zichzelf te balsemen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:27:59 #79
137562 rakotto
pi_48104825
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:12 schreef Spiderman3 het volgende:

[..]

Ik ben al moslim.
quote:
Nee want het lichaam is in sommige gevallen in staat om d.m.v eigen vetten zichzelf te balsemen.
Hoe is dit mogelijk dan?
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:28:46 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_48112160
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

En als dan blijkt dat er niets over blijft van dat ding, zou men dan massaal accepteren dat het allemaal onzin is waar men in gelooft heeft?
Nee, tuurlijk niet.

Dan was het ineens 'allah's wil'.
&lt;signature here&gt;.
pi_48590271
quote:
Of zullen ze toegeven dat ze geen rocket scientists zijn?

Ik heb me altijd afgevraagd waarom die Kaaba zwart met goud is. Waarom niet iets vrolijkers. Wit met blauw ofzo, rood met goud? Zo'n liefdevolle rode kleur met goud erbij.. je kunt zeggen dat de kleur niets uitmaakt maar waarom hebben ze het dan zwart gemaakt? Hadden ze net zo goed zo de stenen kunnen laten.
  zondag 22 april 2007 @ 09:37:37 #82
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_48590451
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:11 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Of zullen ze toegeven dat ze geen rocket scientists zijn?

Ik heb me altijd afgevraagd waarom die Kaaba zwart met goud is. Waarom niet iets vrolijkers. Wit met blauw ofzo, rood met goud? Zo'n liefdevolle rode kleur met goud erbij.. je kunt zeggen dat de kleur niets uitmaakt maar waarom hebben ze het dan zwart gemaakt? Hadden ze net zo goed zo de stenen kunnen laten.
De kaaba is waarschijnlijk zwart omdat het een meteoriet is. De aanhangers van de islam verklaren het echter omdat het de zonden opneemt ((waren er al zonden toen volgens de koran Adam de kaaba maakte, of is hij van kleur verandert volgens de koran )
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 22 april 2007 @ 09:48:52 #83
60090 Akkersloot
pi_48590559
Wat een atoombom niet kan, kan echter wel een katapult
quote:
2.1 Verwoestingen .
De meest bekende historische documenten stammen uit de periode rondom het optreden van Mohammed. Er wordt gesproken van een verwaarloosde Kaaba die door een brand zou zijn verwoest. Deze brand zou zijn veroorzaakt door vuur dat gebruikt werd bij een ritueel met wierrook. Met het hout van een gestrand byzantijns schip bij de plaats Djidda, zou de Kaaba weer herbouwd zijn.

De oorspronkelijke Kaaba had geen dak en het was niet hoger dan de lengte van een mens. De drempel van de deur was laag aan de grond waardoor in het verleden de Kaaba gevoelig was voor overstromingen als gevolg van incidentele zware regenbuien. De overstromingen leidde tot de herbouw van de Kaaba waarbij naast hout ook steen werd gebruikt. De hoogte werd verdubbeld en er kwam een dak op de Kaaba. De deur werd op manhoogte ingebouwd zodat het gebouw minder gevoelig werd voor overstromingen. Zonder ladder of trap kan men tegenwoordig het gebouw niet inkomen.

2.2 De weg van de Zwarte Steen, Hajer Al Aswat.
Tijdens de plaatsing van de Zwarte Steen werd er nogal wat ruzie gemaakt over het feit welk stamhoofd de steen mocht vasthouden. Mohammed bepaalde dat de steen op een kleed moest worden gelegd. Zo kon de steen door meerdere stamhoofden worden gedragen. Mohammed heeft de steen zelf op de huidige positie geplaatst.

Bij een strijd in het jaar 683 om de opvolging van Mohammed werd de Kaaba ernstig beschadigd. De katapulten van al Husain ben Numair troffen het heiligdom in het hart toen hij de anti-kalief Abd Allah ben al Zubair uit Mekka wilde verdrijven. Tijdens een brand in de Kaaba werd de Zwarte Steen ernstig beschadigd. Deze bestaat sindsdien uit drie stukken.
http://www.kaaba-taaba.nl/kaaba/kaaba.htm
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 22 april 2007 @ 11:13:39 #84
137562 rakotto
pi_48591891
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:37 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De kaaba is waarschijnlijk zwart omdat het een meteoriet is. De aanhangers van de islam verklaren het echter omdat het de zonden opneemt ((waren er al zonden toen volgens de koran Adam de kaaba maakte, of is hij van kleur verandert volgens de koran )
Adam heeft de kaaba niet gebouwd. Dat heeft Abraham gebouwd als het goed is.
pi_48592165
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:48 schreef Akkersloot het volgende:
Wat een atoombom niet kan, kan echter wel een katapult
[..]

http://www.kaaba-taaba.nl/kaaba/kaaba.htm
Leuk he? Al die moslims draaien rondjes en bidden richting een afgodsbeeld: een meteoriet
Een stuk steen
  zondag 22 april 2007 @ 11:36:11 #86
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48592416
Ik vrees dat de vernietiging van de Ka'aba de moslims alleen maar enthousiaster zou maken. Dat neemt niet weg dat ik het graag zie gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 22-04-2007 11:50:44 ]
pi_48592441
Het is altijd grappig als je iets merkwaardig vaag/apart/dom vind als iemand daarin gelooft. Heb je geen godsdienst voor nodig
pi_48592719
De Ka'aba (ook Kaäba, Ka'ba of Ka'bah, Ar. الكعبة ) is een gebouw met de afmetingen 12,62 meter, 11,22 meter, 13,10 meter en 11,03 meter en circa 13 meter hoog. Het staat in de Grote Moskee in Mekka. Het is het centrale heiligdom van de Islam, en staat ook wel bekend als Bayt Allah ("Huis van God"). Als onderdeel van de Hadj, de bedevaart naar Mekka, loopt men zeven keer rond de Ka'aba. Ook legt de Ka'aba de islamitische gebedsrichting vast - een moslim bidt altijd in de richting van de Ka'aba, dat is dus, als hij niet in Mekka is, in de richting van Mekka.

De Ka'aba wordt bekleed door de Kiswah, een zwartfluwelen doek met zware gouddraden bestikt die verzen (ayat) vormen uit de Koran, en die oorspronkelijk vervaardigd werd in Egypte (tegenwoordig in Saoedie-Arabië). Ieder jaar na de Hadj (bedevaart naar Mekka) wordt de Kiswah vernieuwd. In een hoek van de Ka'aba bevindt zich de Hadjar al-Aswad, een zwarte steen die uit de hemel viel. Volgens de islamitische overlevering is de Ka'aba gebouwd (of herbouwd) door Abraham en Ismaël.

Niet de steen, maar God wordt aanbeden. De Ka'aba staat symbool voor het huis van God (''Bayt Allah'').
pi_48592920
Edit:
Niets toevoegende posts verwijderd.
Reageer inhoudelijk en niet semi grappig.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2007 12:02:08 ]
pi_48593280
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:50 schreef TheMagnificent het volgende:

Niet de steen, maar God wordt aanbeden. De Ka'aba staat symbool voor het huis van God (''Bayt Allah'').
Mja, vind ik toch discutabel. Waarom ligt die meteoriet erin? Is het het enige voorwerp wat erin ligt? Dan lijkt het toch verdacht veel op het aanbidden van een meteoriet.
pi_48593394
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mja, vind ik toch discutabel. Waarom ligt die meteoriet erin? Is het het enige voorwerp wat erin ligt? Dan lijkt het toch verdacht veel op het aanbidden van een meteoriet.
Is het dus niet. Aanbidden van beelden en afgoderij is de grootste zonde in de Islam.
  zondag 22 april 2007 @ 12:17:57 #92
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_48593399
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als dat echt waar is... Maar goed, zoiets wordt nooit toegegeven omdat de grote boys met de baard ook wel weten dat ze dan het middelpunt van mondiale spot blijven.
Ik vraag me af wat het Vaticaan in deze lijn van rommel heeft. Zeker dingen waar niemand vanaf weet, alleen de Paus en wellicht wat mensen in een kleine kring om hem heen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_48593455
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Is het dus niet. Aanbidden van beelden en afgoderij is de grootste zonde in de Islam.
Waarom ligt die steen dan als enige voorwerp erin?
pi_48593478
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom ligt die steen dan als enige voorwerp erin?
Gabriel zou het van het Paradijs hebben mee genomen.
pi_48593571
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gabriel zou het van het Paradijs hebben mee genomen.
En dus moet het aanbeden worden?
pi_48593622
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En dus moet het aanbeden worden?
Het wordt niet aanbeden.
quote:
When Umar ibn al-Khattab, the second Caliph, came to kiss the Stone, he said, in front of all assembled: "No doubt, I know that you are a stone and can neither harm anyone nor benefit anyone. Had I not seen Allah's Messenger kissing you, I would not have kissed you."[2] Many Muslims follow Umar: they pay their respects to the Black Stone in a spirit of trust in Muhammad, not with any belief in the Black Stone itself. This, however does not indicate their disrespect to the stone, but their belief that harm and benefit are in the hands of God, and nothing else.
  zondag 22 april 2007 @ 12:32:54 #97
60090 Akkersloot
pi_48593847
Edit: Als je vragen stelt zonder users bij te betrekken, go ahead. En nu kappen.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2007 12:34:10 ]
pi_48593866
Reactie op edit

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2007 12:34:35 ]
  zondag 22 april 2007 @ 12:34:18 #99
60090 Akkersloot
pi_48593885
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het wordt niet aanbeden.
[..]
Zo wordt Jezus door Christenen ook niet aanbeden. Maar God.

En als je dan iets citeert is dat het bewijs
  zondag 22 april 2007 @ 12:35:16 #100
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_48593910
Edit: In WFL - FB

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2007 12:36:55 ]
  zondag 22 april 2007 @ 12:35:38 #101
60090 Akkersloot
pi_48593920
Is er ook zoiets dat Allah ook de koran zou beschermen ?
  zondag 22 april 2007 @ 12:36:38 #102
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_48593951
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:35 schreef Akkersloot het volgende:
Ik heb net begrepen van wel.
pi_48593968
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:35 schreef Akkersloot het volgende:
Jup.
  zondag 22 april 2007 @ 12:37:53 #104
60090 Akkersloot
pi_48593984
Edit. Nog één keer users betrekken en het blijft niet bij een edit.

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2007 12:39:02 ]
  zondag 22 april 2007 @ 12:39:04 #105
60090 Akkersloot
pi_48594020
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup.
En dan ga ik de koran veranderen door de knor'an. Zou dan toch geen probleem moeten zijn voor korangelovigen
pi_48594036
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En dan ga ik de koran veranderen door de knor'an. Zou dan toch geen probleem moeten zijn voor korangelovigen
succes.
pi_48594242
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het wordt niet aanbeden.
[..]
Waarom ligt het er dan in als enige voorwerp? Je kan wel zeggen dat het niet gebeurt maar de feiten lijken de andere kant op te wijzen. Iedere moslim moet richting dat gebouw bidden en tijdens de pelgrimstoch lopen ze er allemaal omheen. Het is duidelijk het middelpunt van die religie. Wat ligt er als enige voorwerp in het gebouw? Een meteoriet.
Wat doet die meteoriet daar als hij niet de facto aanbeden wordt
pi_48594340
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom ligt het er dan in als enige voorwerp? Je kan wel zeggen dat het niet gebeurt maar de feiten lijken de andere kant op te wijzen. Iedere moslim moet richting dat gebouw bidden en tijdens de pelgrimstoch lopen ze er allemaal omheen. Het is duidelijk het middelpunt van die religie. Wat ligt er als enige voorwerp in het gebouw? Een meteoriet.
Wat doet die meteoriet daar als hij niet de facto aanbeden wordt
Het bidden gaat naar God, jegens het Oosten. Waarom? Omdat volgens de Islamitische traditie Adam Gods eerste huis daar heeft gebouwd, mensen knielen dan ook niet voor een voorwerp, gebouw of iets anders, mensen bidden er voor God, is ook wel duidelijk door het gene wat onder het gebed door de moslims allemaal gezegd wordt. Het voorwerp is een tijdje gestolen en toen baden mensen nog steeds tot de Kaaba, het is niet dat wanneer ze het verplaatsten dat het plaats van bidden ook veranderd. Overigens zit het niet in de Kaba
  zondag 22 april 2007 @ 13:55:40 #109
60090 Akkersloot
pi_48596183
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:39 schreef Triggershot het volgende:

[koran veranderen in de knor'an (allah beschermt immers behalve de kaaba ook de koran)]

succes.
De ongelovigen zijn voeding voor de Grote Beerput. Zodra de ongelovigen daar de derrie niet meer zullen ruiken, zal Groot Varken de ongelovigen echter telkens voorzien van nieuwe neuzen. Zodat ze hun straf niet zullen ontgaan. Groot Varken is waarlijk groot en wijs.

(naar 'Wij zullen de ongelovigen braden in een vuur waarbij telkens hun huid, wanneer die gebakken is, zal worden vervangen door een andere opdat zij een waarlijke bestraffing smaken.' (Soera 4, 56))
pi_48600012
Nee, als de Ka'aba wordt vernietigd zal dat niet het einde zijn van de Islam. Moslims zijn wat dat betreft minder materialistisch ingesteld, en de ka'aba alhoewel een fundament van de Islam, is het niet het enige fundament. Dus ik hoop dat hiermee de vraag van de TS is beantwoord.
  zondag 22 april 2007 @ 15:29:17 #111
60090 Akkersloot
pi_48600217
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:24 schreef Cajun het volgende:
Nee, als de Ka'aba wordt vernietigd zal dat niet het einde zijn van de Islam. Moslims zijn wat dat betreft minder materialistisch ingesteld, en de ka'aba alhoewel een fundament van de Islam, is het niet het enige fundament. Dus ik hoop dat hiermee de vraag van de TS is beantwoord.
Dat denk ik niet want moslims zouden geloven dat Allah de kaaba beschermt. Dus als de kaaba desondanks vernietigd zou worden moet dat toch het geloof in "allah" aantasten.
  zondag 22 april 2007 @ 15:36:50 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48600484
Ik ben bang dat die houten en stenen doos niet erg bombestendig is.

Maar vernietigen heeft weinig zin, daarmee wakker je alleen maar meer extremisme mee aan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 22 april 2007 @ 16:51:14 #113
172120 Grauen
Gloom, Beauty & Despair
pi_48603973
Daarbij als er een ding waar is uit de Koran (dus bijvoorbeeld de Kaaba doorstaat een aanslag) betekend dat automatisch dat de gehele Islam waar is? In het einde der tijden zal God Israel ook verdedigen tegen de boze machten van Gog en Magog (wat dat dan ook moge wezen).

God beschermd zijn kinderen ook, maar dat wil niet zeggen dat ze opeens onsterfelijk zijn, er zijn heel wat christenen doodgemarteld zelfs onderling door elkaar.
Without order nothing exists... Without chaos nothing evolves...
  zondag 22 april 2007 @ 17:28:50 #114
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48605420
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:29 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat denk ik niet want moslims zouden geloven dat Allah de kaaba beschermt. Dus als de kaaba desondanks vernietigd zou worden moet dat toch het geloof in "allah" aantasten.
Tuurlijk niet; je weet zelf ook wel dat alle religie zo plastisch is als water, zolang het het absolutisme maar in tact houdt. (En ja, das een contradictie.)

Heilig Boek zegt: zon draait om aarde; aarde middelpunt universum. Oeps. Oh kijk; eigenlijk zegt Heilig Boek: aarde draait om zon. Heilig Boek zegt zus; het blijkt zo. Taadaa: heilig boek bleek eigenlijk zo te zeggen.

Mocht een door allah beschermd ding bezwijken zijn er voor een beetje moslim twee opties: het is de wil van allah of het is de wil van allah. Dat we, bij allah's wil, ooit op een mogelijke falsificatie van één van de goden van abraham mogen stuiten.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')