abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47858760
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:16 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

De term "uitgekotst" is geheel voor mijn rekening.
Ik baseer mijn mening op een gesprek wat ik hierover had met mijn broer en een bekende, beide ex-marinier. Dat hun mening niet representatief voor het hele korps is hoeft geen betoog.
De woorden, eer, saamhorigheid en vertrouwen zijn in dat gesprek veel voorbijgekomen.

Hoekendijk heeft met zijn "TV optreden" al deze voor mariniers belangrijke waarden geschonden.
Eer, saamhorigheid en vertrouwen...
Zeg maar gewoon omertà
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:51:01 #52
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_47860628
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:34 schreef Doderok het volgende:

[..]

Eer, saamhorigheid en vertrouwen...
Zeg maar gewoon omertà
En van levensbelang voor de organisatie. Als een militair zijn collega niet kan vertrouwen, dan loopt hij risicos. En in het militaire vak zijn dat nog al eens levensbedreigende risicos. Je moet wel heel erg zeker van je zaak zijn als je uit de school wilt klappen, en dan nog moet je bereid zijn om daar desnoods je baan bij te willen riskeren.

Als je dat dan doet, dan moet je niet achteraf gaan mekkeren als de organisatie (medewerkers en ledinggevenden) niet meer zo blij met je zijn. Je krijgt nooit meer je gelijk, al heb je het 100 keer bij het rechte eind. Je wordt door iedereen als "niet meer betrouwbaar" bestempeld, al heet dat bij defensie dan "oncollegiaal". Dat weet je van te voren, je bent echt niet de eerste, en zeker niet de laatste die dat overkomt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')