Samenvatting?quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:18 schreef Acryl het volgende:
Lemmingen zijn een informele groep binnen de onderfamilie woelmuizen (Arvicolinae) die bestaat uit de geslachten echte lemmingen (Lemmus), lemmingmuizen (Synaptomys, boslemming (Myopus) en halsbandlemmingen (Dicrostonyx). Darnaast zijn er nog de fossiele geslachten Predicrostonyx en Plioctomys. De meeste lemmingen behoren tot de geslachtengroep Lemmini, maar de halsbandlemmingen en Predicrostonyx horen bij de Dicrostonychini. Ze komen vooral voor in het hoge noorden op toendra's en op het open veld.
De lemming staat erom bekend dat de grootte van hun populatie in verschillende jaren sterk kan fluctueren. De populatie van predatoren die vooral van lemmingen leeft, wisselt met de lemming-bevolkingsdichtheid: in een goed lemmingjaar krijgen ze veel kroost, het jaar daarop zijn er veel roofdieren en weinig lemmingen, zodat er minder roofdieren komen en de lemmingen weer toe kunnen nemen. Wanneer er veel dieren zijn trekken ze verder. Deze vaak massale trek spreekt zo tot de verbeelding, dat er allerlei volksverhalen over zijn ontstaan. Zo zou de trek niet te stoppen zijn (het dier zou zelfmoord plegen om plaats te maken voor andere lemmingen), en zelfs geen halt houden voor de zee (waarin de dieren massaal zouden verdrinken) of onneembare obstakels (waarvoor de dieren zelfs spontaan zouden exploderen).
De Disney-organisatie heeft op de basis van deze verhalen een natuurfilm (White Wilderness, 1958) gemaakt over het leven in het hoge noorden, waaronder de lemming. In de film is duidelijk te zien hoe lemmingen in grote aantallen over een klif vallen. Dit was echter in scène gezet, buiten beeld duwde men de beestjes over de rotswand heen.
Dit heeft doorgewerkt in het spraakgebruik. Het scheldwoord "lemming" slaat op iemand die zonder nadenken met de groep meeloopt, wat de gevolgen ook mogen zijn. De serie computerspellen is ook gebaseerd op dit vermeende gedrag van lemmingen: men moet lemmingen redden die anders hun ondergang tegemoet lopen.
Maar het is een totaal ander dilemma,quote:
Je wilde ze allebijquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:22 schreef Zrtlrnc het volgende:
[..]
Maar het is een totaal ander dilemma,
tampon, oke, maar condoom
condoom over tamponquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:22 schreef Zrtlrnc het volgende:
[..]
Maar het is een totaal ander dilemma,
tampon, oke, maar condoom
dilemmaaaaaaaaquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:16 schreef Jekoos het volgende:
En het gaat om een eigen volgespoten condoom, en een eigen kleine teen![]()
Burn-out.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:29 schreef Jekoos het volgende:
Is remlof ziek?
doorslikken, en dan langs de douane, dan denken hun dat je bolletjes hebt geslikt!quote:
ik moet kotsen geloof ik...quote:
maar je bent geen modje!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:44 schreef Carolyne1575 het volgende:
slotje
Op je grotje?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:44 schreef Carolyne1575 het volgende:
slotje
quote:
het was bedoeld als advies/verzoek aan een modjequote:
JA WANT TOPICS OVER CONDOOMS KUNNEN NIET!!!!!!!!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:54 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
het was bedoeld als advies/verzoek aan een modje
als ik modje was dan had dit topic de 2 posts nog niet gehaald![]()
Mijn idee, condooms zijn vies!!!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:55 schreef veldmuis het volgende:
[..]
JA WANT TOPICS OVER CONDOOMS KUNNEN NIET!!!!!!!!
Je vergeet er één: is hij gestoord?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:22 schreef Tezz het volgende:
Wat ik me afvraag is waar de vraagstelling van TS vandaan komt.
Is het een stille wens?
Is het een onuitgesproken verlangen?
Is het een angst die zorgt dat ie de deur niet maar uit kan van schrik?
Is het een schoolproject?
Is het omdat hij het moet van zijn meester?
nou die optie leek me zo voor de hand liggend. Dat is het dan meestal niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:24 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
Je vergeet er één: is hij gestoord?
Dan zet ik mijn geld op onuitgesproken verlangenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:32 schreef Tezz het volgende:
[..]
nou die optie leek me zo voor de hand liggend. Dat is het dan meestal niet.
ik ook. Waar de gedachten van vol zijn stroomt de mond van over. Toch?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:40 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
Dan zet ik mijn geld op onuitgesproken verlangen
Duidelijkquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
ik ook. Waar de gedachten van vol zijn stroomt de mond van over. Toch?
Weten we ook weer wie het niet veilig doetquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:04 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
Mijn idee, condooms zijn vies!!!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:42 schreef Ja-Ik het volgende:
[..]
Weten we ook weer wie het niet veilig doet
Veilig hoeft niet, maar ik heb wel 15 kinderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Creationists eagerly seek a gap in present-day knowledge or understanding. If an apparent gap is found, it is assumed that God, by default, must fill it
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:46 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
Veilig hoeft niet, maar ik heb wel 15 kinderen.
ik dacht dat ik veilig was op FOK!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:49 schreef Carolyne1575 het volgende:
Zoonlief!
Ik zal niks tegen je vader zeggenquote:
gelukkig maarquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:56 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
Ik zal niks tegen je vader zeggen
Topic: Onzin voor je levenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:01 schreef sanni het volgende:
Echt zo een onzin topic dit .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |