Wat is er niet duidelijk dan?quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:07 schreef Sebasser het volgende:
Wat staat er?
het valt echt niet te lezen.
Oke maar waarom groeit ie niet meer dan? En waarom raakt de andere kant dan zo bol?quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:08 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Je nagel groeit maar een kant op, naar het topje van je teen...
Er zit een smurf in.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:09 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oke maar waarom groeit ie niet meer dan? En waarom raakt de andere kant dan zo bol?
Dankjewel. Ik denk dat ik dat spul dan maar neem want een stuk van m'n nagel laten wegsnijden lijkt me niet zo prettig.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:18 schreef Gnusmas het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad.
1x heeft de dokter een stuk van m'n teennagel weggesneden, zodat het weer goed zou groeien.
Dat was dus niet het geval en had binnen de kortste keren weer problemen.
Heb toen bij een drogisterij het volgende gehaald GEHWOL nagelweker.
Dit werkte uitstekend en binnen 1,5 week was ik van het hele gebeuren af.
Succes ermee.
Ik heb geen idee of dat het is? Ik heb het idee van niet eigenlijk. Ik stel me daar toch iets anders bij voor.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:19 schreef Parajeweet het volgende:
schimmelnagel?
heb je de laatste dagen mischien in strakke geslten sandaaltjes gelopen ofzo?quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De nagel van de grote teen van m'n linkervoet groet niet meer sinds ik hem voor het laatst geknipt heb. Gistermorgen en vanmorgen werd ik wakker met hele erge pijn aan m'n teen. Ik kon echt niet normaal op m'n voet staan. (Ik had dat gevoel al weer eens eerder maar niet zo erg.) Ik dacht eerst dat ie ingegroeid was aan de voorkant maar dat is niet het geval. Voor de achterkant van m'n nagel, dus voor waar de nagel begint, is het erg hoog geworden (daar doet het ook pijn), wat kan dit nou zijn?????
Nee het is echt het bolle stuk van de huid dat pijn doet. En het rare is dat de nagel gewoon helemaal niet meer groeit. (Echt al maaaaanden niet meer.) Het is precies alsof ie de andere kan is gaan opgroeien maar dat kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:29 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
heb je de laatste dagen mischien in strakke geslten sandaaltjes gelopen ofzo?
kan zijn dat de bovenkant van de teennagel gewoon een beetje pijn doet omdat je zonder sokken in
gesloten strakke schoenen hebt gelopen.
Als pedicure kan in je natuurlijk vakkundig advies geven.quote:Op zondag 8 april 2007 22:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Het is al heel erg ontstoken maar we gaan er waarschijnlijk dinsdag mee naar de dokter. Het steekt zo verschrikkelijk, alsof er iets scherps doorheen gaat, alsof er een olifant op heeft gestaan of alsof er allemaal naalden in worden gestoken.Het is nog nooit zo erg geweest als vandaag. Het is nog even weg geweest (nadat ik dit topic opstartte) maar vandaag is het erger dan ooit.
Kan je Biotex groen gewoon bij de drogist kopen?quote:Op zondag 8 april 2007 22:46 schreef Knip het volgende:
[..]
Als pedicure kan in je natuurlijk vakkundig advies geven.
Ga met je voet een een lauw badje met Biotex groen. Dit werkt namelijk heel goed als ontstekingsremmer. Ga zo snel mogelijk naar een dokter of een pedicure. Misschien is er wel eentje bij je in de buurt open op tweede paasdag. Anders kijk even of de eerste hulp je kan helpen. Zeg gewoon dat de pijn ondraaglijk is en dat je bang bent dat je iets ergs hebt.
O jeetje.quote:Op zondag 8 april 2007 23:10 schreef miki het volgende:
Heb ik ook een aantal keren gehad helaas. Dan groeit je nagel als het ware aan de onderkant in. Als dat zo is moet toch een stuk van je nagel worden weggesneden en het nagelbed met fenol worden bewerkt, waardoor daar geen nagel meer zal groeien. Misschien dat een pedicure iets kan doen, maar ik zelf zou naar de huisarts gaan en je eventueel katen doorverwijzen naar het ziekenhuis. Succes ermee!
In ieder geval bij de supermarkt. Ik denk dat de Appie morgen wel open is.quote:Op zondag 8 april 2007 23:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Kan je Biotex groen gewoon bij de drogist kopen?
quote:Op maandag 9 april 2007 11:28 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb altijd last van ingegroeide teennagels, wat ik er ook tegen doe. Het blijft. Het is inderdaad heel erg irritant..Op het werk ook of zo als iemand per ongeluk op je voet gaat staan, of je stoot je teen. Niks minder dan dat![]()
Alleen het idee al.quote:Op dinsdag 10 april 2007 08:40 schreef boekenworm het volgende:
Zelf je nagel eraf snijden durf je zeker niet? (wat wel werkt).
Ga twee à drie keer per dag in de biotex, ongeveer 5 minuten. Het zal er niet van overgaan, de teennagel zit nog steeds ingegroeid. Het gaat pas echt over als de ungius incarnatis (even een vakterm tussendoor) is verwijderd. Misschien kan je een pedicure bij jou in de buurt bereiken. Die kan bepalen of zij zelf de behandeling kan uitvoeren, of dat je naar de huisarts moet gaan.quote:Op maandag 9 april 2007 23:27 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ga nu niet meer naar de huisarts want volgens m'n moeder zal die hetzelfde zeggen als die assistente van de huisartsenpost zei. Maar ik heb nu wel biotex, ik zit er momenteel met m'n voet in en de pijn is gelukkig minder geworden (niet lang hiervoor begon het namelijk weer). Ik heb er vandaag ook minder last van gehad, waarschijnlijk omdat ik vanmorgen met m'n voet in wasmiddel heb gezeten. Alleen hoevaak en hoelang moet je er in zitten vraag ik me af? En ik betwijfel wel of het er helemaal over van zal gaan.
Ja erg stoer dat je jezelf bewerktquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:13 schreef boekenworm het volgende:
Kleinzerig dus... zoiets los ik liever zelf op, dan dat ik een ander aan mijn lichaam laat zitten.
Nou bij mij is het voor waar de nagel begint helemaal rood en opgezwollen en dat moet blijkbaar openspringen of slinken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:05 schreef De_Brandweer het volgende:
opengesprongen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gelukkig doet het bij mij bijna geen pijn. Maar als ik de teennagel laat weken in het water en hij daardoor weer recht gaat staan, zou de ontsteking dan weg gaan? Of moet ik echt naar de huisarts?
Jaaa daag, het doet echt pijn. Ik heb het ook gehad, het is echt niet zo van dat het geen pijn doetquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:48 schreef De_Brandweer het volgende:
Dat klinkt niet al te best. Mischien kan je beter naar de huisarts gaan. Je nagel eraf laten snijden klinkt veel erger dan het is. Binnen een minuut is het gebeurd. Dan zit er 1 dag een pleister op en daarna voel je er gewoon helemaal niks meer van.
Dat gaat niet vanzelf over, dus gewoon naar de huisarts. Voordat je het weet heb je een bloedvergiftiging vanwege de onsteking.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nou bij mij is het voor waar de nagel begint helemaal rood en opgezwollen en dat moet blijkbaar openspringen of slinken.
De dokter zal toch wel zo'n 10 a 15 minuten zitten wroeten hoor. Dan kilometers verband eromheen want het bloedt enorm. Je bent zeker enkele dagen erg immobiel daarna.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:48 schreef De_Brandweer het volgende:
Dat klinkt niet al te best. Mischien kan je beter naar de huisarts gaan. Je nagel eraf laten snijden klinkt veel erger dan het is. Binnen een minuut is het gebeurd. Dan zit er 1 dag een pleister op en daarna voel je er gewoon helemaal niks meer van.
Dat heeft niks met bewerken te maken. Mensen gaan tegenwoordig voor elke scheet naar de huisarts, terwijl je veel dingen zelf ook prima kan. Als je met een ontsteking of ingegroeide nagel aan komt zetten weet je gewoon dat hij er een mes inzet, waarom zou je het dan niet zelf doen?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:26 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Ja erg stoer dat je jezelf bewerkt![]()
Geheel mee eens. Ik was er vanuit gegaan dat TS direct na Pasen naar de pedicure of de huisarts was gegaan. Een pedicure mag in principe niet eens behandelen als de unguis incarnatus ontstoken is. Als de ontsteking niet al te erg is, kan het nog wel, maar in dit geval zou ik toch direct naar de huisarts gaan. De Biotex was alleen om de tijd de overbruggen.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:57 schreef HunnY het volgende:
Voetenbadjes worden juist afgeraden. Ja, het klopt dat het als 'ontstekingsremmer' werkt (biotex oid) maar je maakt de boel alleen maar weker en erger nog, de oorzaak wordt niet aangepakt.
Vaak is er bij een (ontstoken) ingroeide nagel sprake van een spicula (een stukje nagel dat in de huid groeit), nadat je de nagel bijvoorbeeld te kort hebt geknipt, en de nagelwal (huid) voor de nagel is gaan zitten. De nagel wil nu rechtdoor groeien maar groeit dus het vlees in.
Het is de bedoeling dat je de oorzaak aanpakt, en dus het stukje nagel dat in het vlees groeit (en dus de ontsteking en het wilde vlees veroorzaakt) verwijdert. Dit kan bijvoorbeeld bij een podotherapeut, die met een klein mesje een reepje van de nagel af kan halen (zonder veel pijn).
Hierna wordt de nagel behandeld met een ontstekingsremmend middeltje om de ontsteking rustig te krijgen. Na enkele dagen kun je de nagel aan laten bouwen (net als je bij een nepnagel zou doen), om te voorkomen dat de nagel weer gaat ingroeien. Een nagelaanbouw (stukje nepnagel) zorgt ervoor dat de nagelwal aan de kant geduwd wordt, en de nagel voldoende ruimte heeft om verder te groeien. De aanbouw groeit er langzaam af en je hebt je eigen nagel weer op de juiste lengte.
Als je de vakterm correct wil schrijven is het trouwens unguis incarnatus.
Omdat de dokter het steriel doet. En hij zorgt er waarschijnlijk gelijk voor dat de nagel aan de rand niet meer groeit door het nagelbed daar te doden, waardoor de nagel nooit meer kan ingroeien.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:01 schreef boekenworm het volgende:
Dat heeft niks met bewerken te maken. Mensen gaan tegenwoordig voor elke scheet naar de huisarts, terwijl je veel dingen zelf ook prima kan. Als je met een ontsteking of ingegroeide nagel aan komt zetten weet je gewoon dat hij er een mes inzet, waarom zou je het dan niet zelf doen?
Dat gebeurt met "clauden" . Een met jodium geïmpregneerd stukje katoen dat de groei van de nagel corrigeert.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat de dokter het steriel doet. En hij zorgt er waarschijnlijk gelijk voor dat de nagel aan de rand niet meer groeit door het nagelbed daar te doden, waardoor de nagel nooit meer kan ingroeien.
Sterkte!quote:Op donderdag 12 april 2007 21:28 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik ga morgen even bellen voor een afspraak bij de dokter. Vandaag deed het beel veel pijn, dus mijn nagel moet zo snel mogenlijk door de midden geknipt worden.
Heb jij er geen last van onder de douche? Ik kan me niet voorstellen dat je er dan geen last van hebt.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:28 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik ga morgen even bellen voor een afspraak bij de dokter. Vandaag deed het beel veel pijn, dus mijn nagel moet zo snel mogenlijk door de midden geknipt worden.
Dit had ik ook steeds, ga naar je dokter en zeg dat je je nagelbed wil laten verwijderen, dit heb ik ook laten doen. Een stukje van mijn nagelbed, mij nagel was gewoon te breed. Dus hebben ze een stukje eraf gehaald en nu heb iknooit meer las vanquote:Op zondag 15 april 2007 20:50 schreef De_Brandweer het volgende:
afbinden en 10 minuten wachten doet de dokter bij mij nooit. Ze wacht 1 minuut en dan begint ze meteen te knippen. Ik voel het meestal wel een beetje, maar gewoon op mn tanden bijten en het is zo voorbij. En ik weet ook bijna niet meer hoe het is om normale tenen te hebben. Ik heb al een jaar last van, elke keer komt het weer terug, of krijg ik het bij een andere teen.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De afgelopen nachten werd ik steeds wakker van de pijn en vandaag had ik er de hele dag last van.![]()
Het heet huisarts. Of assistentchirurg, als ie je doorstuurt. Eventjes pijn, daarna ben je ervan verlost en loop je weer tof.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De afgelopen nachten werd ik steeds wakker van de pijn en vandaag had ik er de hele dag last van.![]()
Dat kan je beter door de pedicure laten doen. Die heeft er speciaal materiaal voor en hij kan het op de juiste plek onder de nagel plaatsen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 02:36 schreef twister004 het volgende:
Heb het ook gehad.
Ook naar de dokter geweest stuk nagel laten verwijderen
niks hielp
heb op een gegeven moment een stuk papier gepakt heel klein opgevouwen en er onder geschoven zodat de nagel hoger kwam te liggen.
Eerste paar dagen was het niet zo fijn maar hij is er gewoon uitgegroeid.
Beetje stomme oplossing als je het zo leest maar het heeft aan alle 2 de kanten geholpen.
Ja maar dat was zo'n vreselijk gevoel.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Als die in je teen gaat hakken dan is dat voor een reden he, t is voor het goede doel moet je maar denken
Niet aanstellen.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:57 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja maar dat was zo'n vreselijk gevoel.![]()
Ja.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Weet jij wel hoe het voelt als er zonder verdoving in je teen wordt gehakt?
Sterkte meid!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nou ik had dus om 4 uur een afspraak, gelukkig hoefde ik bijna niet te wachten maar toen moesten we bij de assistente toch nog wachten op de dokter. Hij ging er weer hard op duwen en dat gloeit nu nog steeds.Maar hij heeft er gelukkig niet met iets in gezeten. Ik moet gewoon in zo'n badje blijven gaan en er betadine op doen. Wat ik dus allemaal niet veel heb gedaan, die betadine maar een aantal keren dus nu zal ik het maar goed doen.
![]()
Hoe op met dat gekut en laat gewoon een echte ingreep doen.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Nou ik had dus om 4 uur een afspraak, gelukkig hoefde ik bijna niet te wachten maar toen moesten we bij de assistente toch nog wachten op de dokter. Hij ging er weer hard op duwen en dat gloeit nu nog steeds.Maar hij heeft er gelukkig niet met iets in gezeten. Ik moet gewoon in zo'n badje blijven gaan en er betadine op doen. Wat ik dus allemaal niet veel heb gedaan, die betadine maar een aantal keren dus nu zal ik het maar goed doen.
![]()
En waarom geloof ik jouw 'aardige reactie' nou niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 22:31 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Sterkte meid! [afbeelding]
We leven allemaal met je mee. [afbeelding]
Dat wil hij toch niet doen????? Moet ik hem soms dwingen?????quote:Op woensdag 25 april 2007 23:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoe op met dat gekut en laat gewoon een echte ingreep doen.
Hoezo niet? Ik doe altijd heel lief tegen jequote:Op woensdag 25 april 2007 23:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
En waarom geloof ik jouw 'aardige reactie' nou niet?![]()
Doe toch niet zo schijnheilig.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:12 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik doe altijd heel lief tegen je. Aangezien je zo'n adorabel meisje bent.
quote:Op woensdag 25 april 2007 23:57 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Doe toch niet zo schijnheilig.
Yep, het vuil moet eruit. Ik durf niet te zeggen na hoeveel dagen dat stopt , ligt waarschijnlijk aan hoe groot de ontsteking was (minimaal 1 week). Maar als je snachts nog wakker wordt betwijfel ik of de ontsteking aan het genezen is of dat het alleen maar meer aan het ontsteken is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Woensdag zou het over moeten zijn en dan moet ik voor controle naar de dokter maar ik zie het voor dan nog niet over zijn.Ik word er steeds 's nachts wakker van, overdag heb ik er wel minder last van maar goed, de dokter gaat er natuurlijk dan weer heel hard op duwen enzo en dat dat zo'n pijn, dat duurt echt dagen voor dat is weggetrokken.
Even een vies vraagje, is het zo dat hoe meer er uit je teen komt hoe sneller het over moet zijn? Dat er dus een bepaalde hoeveelheid in zit en als het er allemaal uit is dat het dan over is?
Ja ik ga elke dag in de Biotex, ik word de laatste tijd gewoon echt elke nacht wakker van de pijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:09 schreef enter het volgende:
[..]
Yep, het vuil moet eruit. Ik durf niet te zeggen na hoeveel dagen dat stopt , ligt waarschijnlijk aan hoe groot de ontsteking was (minimaal 1 week). Maar als je snachts nog wakker wordt betwijfel ik of de ontsteking aan het genezen is of dat het alleen maar meer aan het ontsteken is.
Nog wel bezig met Biotex badjes?
Je kan het laten verdoven hoor, als de pijn te erg is. Mijn HA heeft laatst een ontstoken nagelriem bij me opengemaakt met verdoving.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja ik ga elke dag in de Biotex, ik word de laatste tijd gewoon echt elke nacht wakker van de pijn.En nu komt er links, rechts en onder bloed uit, Met m'n voet in het water zal nu echt te veel pijn doen, wat moet ik nu dan? Ik ga woensdag pas weer naar de dokter waar ik erg tegenop zie, aangezien hij er vast weer voor niks in zal gaan knijpen.
In "Podopost" het vakblad voor de pedicure is ook een discussie hierover geweest. Uiteindelijke heeft de woordvoerder van Biotex gereageerd en gesteld dat het voetbad zo warm moet zijn dat het nog juist te verdragen is en dat het ontraden wordt voor diabetici.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:46 schreef Dinus het volgende:
[..]
Je kan het laten verdoven hoor, als de pijn te erg is. Mijn HA heeft laatst een ontstoken nagelriem bij me opengemaakt met verdoving.
Over biotex zijn de meningen verdeeld. Mijn HA zegt dat het niks doet, zijn assistente zegt van wel, en op internet las ik dat biotex pas werkzaam wordt bij 60 graden.
Sterkte ermee, leuk is het niet he
Daar ben je toch voor verzekerdquote:Op zondag 6 mei 2007 18:35 schreef nicoo het volgende:
ik had ook een tijdje geleden een ingegroeide teenagel, hij is ongeveer een half jaar ontstoken geweest echt deed fucking pjin, uiteindelijk is hij operatief verwijderd en nu heb k dr geen last meer van:P operatie koste meer dan 600¤ , hallo verzekering
Doei 250 Euro, bedoelt hij denk ik?quote:
Nooit van uitgaan natuurlijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:10 schreef Zero2Nine het volgende:
Maarja die dokter is ook niet achterlijk natuurlijk.
Zucht.. je hebt mijn vorige berichtje helemaal niet gelezen he? Ik kreeg er tenminste geen reactie op.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Vandaag voor de 3de keer bij de dokter geweest, hij ging gelukkig niet weer heel hard in m'n teen knijpen waar ik van tevoren vreselijk over in zat. Ik moet nu dus peneceline ofzoiets gaan slikken. Weet iemand misschien of dat bijwerkingen heeft? Het veroudert je toch niet en je komt er niet van aan hoop ik? Verder heb ik ook meteen weer m'n oren weer laten uitspuiten.![]()
Even voor de duidelijkheid.. het verschil tussen een podoloog en de podotherapeut. Ik citeer een stukje:quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:53 schreef Knip het volgende:
Laat ik even gaan mierenneuken over de betekenis van termen. Een ontsteking is elke vorm van weefselbeschadiging. Ook een verzwikte enkel bijvoorbeeld verkeert in een ontstekingsfase. Deze duurt normaal gesproken 2 tot 5 dagen. Een bactieriële ontsteking noem je een infectie. Anti-biotica (waartoe peniciline behoort) doden bacteriën die het lichaam zijn binnengedrongen. Dat ook de darmflora (bestaat ook uit bacteriën) hierbij aangetast wordt is een logisch bijverschijnsel. Over het algemeen is een anti-bioticakuur goed om een infectie tegen te gaan. Er zijn al vele miljoenen levens mee gered.
OT betreffende de ingegroeide nagel: De houding van de huisarts verbaast me. Het probleem van roosje had allang opgelost moeten zijn. Ik kan nog steeds niet beoordelen wat de oorzaak van het ingroeien is, maar wat ik als pedicure in zo een geval doe is het ingegroeide deel wegfrezen met een speciaal apparaat (je kunt hiervoor ook een dremel gebruiken, met het juiste frissuurstukje, doe dit vooral niet zelf) en met een stukje clauden (speciaal gemaakt katoen, op maat geknipt) tussen nagel en nagelwal plaatsen om de groei te corrigeren. Als de nagel heel diep in de nagelwal is ingegroeid, mag ik niet verder behandelen en moet ik de patiënt doorsturen naar de huisarts. Die moet het probleem verder oplossen. Belangrijk is dat de huisarts mag verdoven, ik mag dat niet.
Punt is wel dat ik al meer dan 10 jaar ervaring heb en ik heb ik karweitje bij elkaar toch zo een 1000 keer gedaan. De huisarts doet dit tijdens zijn opleiding hooguit een paar keer. De handigheid die de pedicure heeft kan hij dus nooit hebben.
Nog even bijvermelden. Als ik een ingegroeide nagel behandel is de klant (ik mag het geen patiënt noemen) vrij snel na de behandeling al van de pijn af. In het geval dat het wat zwaarder ontstoken is, heeft de klant hooguit nog wat napijn, maar dit duurt hooguit een paar dagen en is goed te bestrijden met biotex, zeker in combinatie met anti-biotica.
Roosje, misschien kan je even bij een pedicure bij jou in de buurt langsgaan en even vragen of die ernaar wil kijken. Een ander (en misschien beter) advies is om bij een podoloog langs te gaan, maar hiervoor heb je wel een verwijzing van je huisarts nodig. Hij moet hierover beslissen, maar feit is dat je klacht allang over had moeten zijn.
Succes ermee.
Je hebt gelijk. Even een kwestie van termen verwarren in mijn betoog.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid.. het verschil tussen een podoloog en de podotherapeut. Ik citeer een stukje:
Tijdens mijn werk als podotherapeut, hoor ik maar al te vaak dat mijn werk wordt verward met dat van andere beroepsgroepen zoals pedicures en podologen. Ik ben geen podoloog, en ook geen pedicure. Podotherapie is een wettelijk erkend en beschermd beroep (geregeld volgens artikel 34). Dat betekent onder andere dat alleen iemand die is afgestudeerd aan een HBO-opleiding tot Podotherapeut zich ook daadwerkelijk Podotherapeut mag noemen. Voor de titel podoloog geld dit niet. Iedereen kan zich podoloog noemen.
Er zijn dus podologen die hiervoor een opleiding of cursus hebben gevolgd en wel degelijk verstand hebben van voeten.Maar een schoenmaker bijvoorbeeld, die kant en klare gelzooltjes verkoopt mag zich ook al podoloog noemen.
Dit geld ook voor de beroepen die omschreven worden als podokinesioloog, podoörthesioloog of podoposturaaltherapeut. Dit zijn allemaal beroepen die iets doen met voeten en/of met zooltjes, ze hebben allemaal hun eigen maakwijze, maar zijn dus niet wettelijk erkend.
Zo, duidelijk dus![]()
![]()
Hahaquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:48 schreef Knip het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Even een kwestie van termen verwarren in mijn betoog.![]()
Leuk overigens dat je reageert in dit topic. Ik ben erg benieuwd naar je inhoudelijke reactie op de klachten van roosje
De pijn zal wel meevallen, anders neem je een ibuprofen... en als je een kloppend gevoel in je teen begint te krijgen kan je gaan liggen en je teen omhoog houden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Vandaag is mijn teennagel eraf gehaald en ik voel dat de verdoving al begint uit te werken en nou is mijn vraag of het veel pijn zal gaan doen?![]()
Ibuprofen? Is dat iets als paracetamol? Daar heb ik er al 1 van genomen toen ik thuis kwam.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:50 schreef Gewas het volgende:
[..]
De pijn zal wel meevallen, anders neem je een ibuprofen... en als je een kloppend gevoel in je teen begint te krijgen kan je gaan liggen en je teen omhoog houden.
Ibuprofen zijn een soort pijnstillers die je volgens mij bij de huisarts kan halen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ibuprofen? Is dat iets als paracetamol? Daar heb ik er al 1 van genomen toen ik thuis kwam.En hoelang duurt het voordat de nagel er weer is aangegroeid? En hoe moet dat nou met douchen? De dokter heeft er dik verband omheen gedaan en als ik douche gaat het vast los en zo'n douchestraal in m'n open teen zal weer ondraaglijk zijn. Dat was al zo erg toen ik nog zo'n pijn had aan m'n teen. Hoe doen andere mensen dit eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |