abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:31:28 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47805046
Granol is lelijk.
Zo lelijk dat het weg moet, vinden wij. Stuken dus!

Wij gaan het láten doen sowieso en we zijn benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoe duur, hoe lang, hoe vervelend, hoe mooi, hoe goed, hoe problematisch was het?!

En mochten jullie ons overhalen het toch zelf te gaan doen ( ), dan zijn tips natuurlijk ook welkom. Vooral ook voor andere users, denk ik, bij wie het klussen iets meer in het bloed zit wellicht.

Dusse... stuuk van wal!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47805357
hoeveel m2 moet er gestuukt worden ?
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:42:19 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47805432
Ja, dat is de narigheid nu nog: dat weten we niet.
Het huis dat we gekocht hebben heeft een hal en trappenhuis (tot aan de zolder) met granolwanden en in de woonkamer een muur en 'pilaar'.

We moeten met de huidige bewoners maar afspreken dat er een stucadoor langsgaat om de boel te bekijken en een offerte te maken. Of is dat gek en kun je beter zelf het aantal m2 duidelijk en kloppend doorgeven?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47805538
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat is de narigheid nu nog: dat weten we niet.
Het huis dat we gekocht hebben heeft een hal en trappenhuis (tot aan de zolder) met granolwanden en in de woonkamer een muur en 'pilaar'.

We moeten met de huidige bewoners maar afspreken dat er een stucadoor langsgaat om de boel te bekijken en een offerte te maken. Of is dat gek en kun je beter zelf het aantal m2 duidelijk en kloppend doorgeven?
nou er is meer dan alleen m2 stuuken .. hoeveel hoeken (profielen) enzijn er vreemde dingen waar eerst iets moet gebeuren voordat je gaat stuuken.

Misschien is het slim eerst eens te zien of je nog meer elektra wilt, coax, internet etc dan kan je die insleuven voordat er gestuukt gaat worden
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:48:04 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47805640
Kijk, dat zijn nu al meteen heel goede dingen!

Ook las ik in een ander topic iets over in kleur laten stuken. Dat scheelt je natuurlijk verven! Zitten er nadelen aan die optie?
pi_47805857
kleur stuuken was volgens mij een speciale variant.. ( een erg prijzige die ook "waterdicht" was oid)
En tsja.. ik denk dat je kleur verschil krijgt als je gewoon kleur poeder in stuuk gooit.. iig ninet overal egaal.. maar dat weet ik niet zeker.. ben geen stuukadoor.

Ik zelf zou kiezen voor "normale" stuuk, maar das mijn menig
pi_47806686
Ik heb een kennis als stucadoor en hij rekende voor mij zo'n twee jaar geleden 10 euro de m2. Ik denk dat je met een normale prijs zo rond de 15 euro zit. Het is ook afhankelijk van de kwaliteit, als je superglad wilt betaal je meer als behangklaar. Maak goede afspraken over het opruimen. Stucadoors staan bekend als de slechtste opruimers. Kleur stucken kan wel, maar vaak is verfen goedkoper en meer beschermend. Je zal wel eerst zo'n laagje erover moeten doen, anders blijft je verven (gips zuigt ontzettend...).
Is het geen optie om het granol een leuk kleurtje te geven, scheelt je een hoop geld!

Welk huis heb je overigens gekocht (ik ben nieuwsgierig)...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_47808457
Er is inderdaad een verschil tussen behangklaar en sausklaar. Het laatste is veel intensiever werk en kost dus meer, verder hangt het ervan af, hoeveel 'rottige' stukjes er gestuct moeten worden.

Het aantal m2 is inclusief deuren en ramen, die worden over het algemeen gewoon meegerekend.

Ik dacht dat met name spuitwerk op kleur gemengd kon worden, iig kun je kiezen voor wit, dat scheelt je een sauslaag, stuc is van zichzelf namelijk een beetje grauwig.
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:22:49 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47812129
Is het niet stiekem stucen? Zal ik de TT aanpassen? Is het makkelijker terug te vinden met een zoekopdracht.
pi_47812197
Het is inderdaad stucen, stucwerk, stucadoor, etc
  vrijdag 30 maart 2007 @ 06:05:18 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47818710
Neen. Het is stuken. Graag dus stuken ook laten staan.

Het is stucwerk, stuc, stucadoor, maar stuken.
pi_47819103
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 06:05 schreef Sugar het volgende:
Neen. Het is stuken. Graag dus stuken ook laten staan.

Het is stucwerk, stuc, stucadoor, maar stuken.
Dat wist ik niet

Ik schrijf het al mijn hele klusverleden verkeerd. En de van dale geeft ook aan dat het stuken is, en stucen bestaat inderdaad niet.

Sorry, maar weer wat geleerd.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 08:12:38 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47819142
Oftewel, weg met die stomme topictitel-aanvulling!
pi_47819153
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 08:12 schreef Sugar het volgende:
Oftewel, weg met die stomme topictitel-aanvulling!
Ik gok dat heel veel mensen niet weten dat je stuken als stuken schrijft en daarom zoeken op stucen met de search, dus we laten het zo staan
  vrijdag 30 maart 2007 @ 08:17:01 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47819167
Euh, dit topic komt met de zoekfunctie van Fok! ook echt wel boven water als je met stucen zoekt, hoor. Ook zonder dat foute woord in de titel.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:17:59 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47820115
Sorry Suug! Het is weer weg.
pi_47822002
Als ik jou was zou ik in je kennissenkring rondvragen naar een stucadoor met goede ervaringen.
Neem gewoon even met hem contact op, en leg de situatie uit, vermeld even om hoeveel vierkante meter het gaat (geschat) en wanneer het gaat spelen. Dan kan hij wel een indicatie geven van de prijzen per onderdeel.

In ieder geval zou ik een vierkante meterprijs afspreken voor het stucadoorswerk.
Daarnaast betaal je een aparte prijs voor het aanbrengen van hoekbeschermers en gaasband en stucwerk in de badkamer heeft een bepaalde toeslag.

Deze dingen moet hij sowieso doen, maar het afdekken van de vloer, het opruimen van klodders gips, het opruimen van lege zakken gips en het voorgronden van de wanden kun je ook zelf. Als je dit vooraf goed afspreekt, kun je hier wat op besparen.

Verder gewoon vooraf een uittrekstaatje maken waarin je alle werkzaamheden uitwerkt, en deze met hem doorspreken in de woning zodra je de sleutel hebt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:50:04 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47822635
Hoe oud is het huis eigenlijk? Bij huizen ouder dan 30 (?) jaar geld het lage BTW tarief. Hierdoor is het verschil tussen zwart en wit laten doen klein.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:35:21 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47840769
Gurb, dat is inderdaad een goede tip, om mensen in de omgeving te vragen naar een goeie stucadoor.

Ik heb er inmiddels eentje gesproken, die rekent ¤ 16,- per m2, met die 6% btw vanwege een huis ouder dan 15 jaar (geloof ik). Sanger, wij hebben dus inderdaad dat lagere btw-tarief.
  zondag 1 april 2007 @ 18:05:22 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47898171
Hmmmm, na een bezoekje aan mijn zus denken we nu dat we misschien willen laten stuken én spachtelputzen! Is dat veel duurder? Wat is jullie ervaring?

Mijn zus zei dat gewoon echt gladde muren veel zachter zijn dan gespachtelputzte muren. Klopt dat? Wie weet er meer te vertellen over spachtelputz?

Dank!
pi_47903812
Wij hebben een tijdje terug onze muren en plafond laten stuken en spuitpleisteren. Dat was zo'n 26 eur de m2. Het spuitpleister was wel direct in een kleur, dus dat was erg handig. Alleen hebben ze alleen vrij flauwe kleuren daarin. Wij wilden een knalgroene muur en dat kon niet, dus die hebben we alsnog zelf moeten verven. Maar dat viel, gezien de totale oppervlakte alleszins mee.

Spachtelputz is volgens mij ongeveer even duur als spuitpleister, maar dat weet ik niet 100% zeker.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_47904623
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:05 schreef Sugar het volgende:
Hmmmm, na een bezoekje aan mijn zus denken we nu dat we misschien willen laten stuken én spachtelputzen! Is dat veel duurder? Wat is jullie ervaring?

Mijn zus zei dat gewoon echt gladde muren veel zachter zijn dan gespachtelputzte muren. Klopt dat? Wie weet er meer te vertellen over spachtelputz?

Dank!
Muren met putz of structuurverf zijn zachter(plastischer), je kan er zelfs kleine dingen met een spijkertje oid ophangen. De muur is wel ruwer, dus wel pijnlijker als je er tegen aan loopt.. Dat kan door licht met schuurpapier er overheen te gaan, worden verholpen.

Ik heb alles een paar jaar terug zelf gedaan. Spachtelputz is zwaar werk en ben er na 1 muur (12 x 3) mee opgehouden. Ik zag ook ongewenste structuureffecten daarbij en heb toen die muur 1x met structuurverf en de andere muur met 3 x gedaan. Hetzelfde effect, je kan beter doseren cq bijwerken en ging prima ! Het voordeel is geen (verkleurend) papier meer op de muur (Dit heeft iets puurders, vind ik) mooi egaal en het is later zo van kleur (ook leuke combi's te doen) te veranderen ! We waren zo enthousiast dat de gang en PCkamer ook zijn gedaan.
Als je laat stuken en spachtputzen ben je dubbel zo duur uit, ik denk €35 m2.
Door de goedkope variant stuken (zgn opgeschuurd) te laten uitvoeren, zelf voorstrijkmiddel en div malen structuurverf aan te brengen, bereik je hetzelfde en scheelt veel geld.

Er zijn trouwens ook op MP stucadoors te vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Heberg op 01-04-2007 22:03:14 ]
pi_47937857
Als het granol niet zo heel erg grof is kun je er volgens mij prima direct over spachtelputzen! Normaal gesproken moet je namelijk een laagje kwarts op de muur doen om de korrels van de putz vast te houden (waardoor je voorkomt dat je alle korrels op één plaats veegt. Vraag het eens aan een stucadoor, die weet het wel!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 2 april 2007 @ 21:05:32 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47940237
Ik heb er inmiddels eentje gesproken en die had het wel over eerst glad maken en dan spachtelputz. De prijs is bij hem ¤ 24,- per m2, dus dat viel me nog mee.
Even verder denken weer en een ander (die eerst wil komen kijken) een offerte laten maken ook.
pi_47945675
ik was voor 9 E/m2 klaar (alleen stucken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')