quote:
Op zondag 1 april 2007 18:05 schreef Sugar het volgende:Hmmmm, na een bezoekje aan mijn zus denken we nu dat we misschien willen laten stuken én spachtelputzen! Is dat veel duurder? Wat is jullie ervaring?
Mijn zus zei dat gewoon echt gladde muren veel zachter zijn dan gespachtelputzte
![]()
muren. Klopt dat? Wie weet er meer te vertellen over spachtelputz?
Dank!
Muren met putz of structuurverf zijn zachter(plastischer), je kan er zelfs kleine dingen met een spijkertje oid ophangen. De muur is wel ruwer, dus wel pijnlijker als je er tegen aan loopt.. Dat kan door licht met schuurpapier er overheen te gaan, worden verholpen.
Ik heb alles een paar jaar terug zelf gedaan. Spachtelputz is zwaar werk en ben er na 1 muur (12 x 3) mee opgehouden. Ik zag ook ongewenste structuureffecten daarbij en heb toen die muur 1x met structuurverf en de andere muur met 3 x gedaan. Hetzelfde effect, je kan beter doseren cq bijwerken en ging prima ! Het voordeel is geen (verkleurend) papier meer op de muur (Dit heeft iets puurders, vind ik) mooi egaal en het is later zo van kleur (ook leuke combi's te doen) te veranderen ! We waren zo enthousiast dat de gang en PCkamer ook zijn gedaan.
Als je laat stuken en spachtputzen ben je dubbel zo duur uit, ik denk €35 m2.
Door de goedkope variant stuken (zgn opgeschuurd) te laten uitvoeren, zelf voorstrijkmiddel en div malen structuurverf aan te brengen, bereik je hetzelfde en scheelt veel geld.
Er zijn trouwens ook op MP stucadoors te vinden.
[ Bericht 6% gewijzigd door Heberg op 01-04-2007 22:03:14 ]