abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2007 @ 03:49:53 #151
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_47914517
quote:
Verder is belasting hier een vies woord, en halen politici het wel uit hun hoofd om die te verhogen.
Ach als federale belastingen omlaag gaan gaan ze op lokale basis omhoog, het geld moet toch altijd ergens vandaan komen.
quote:
Een verzorgingsstaat is hier niet, dus daar kunnen we kort over zijn. Mensen worden niet in een hoekje gedwongen en verplicht zielig gehouden.
En als je ziek bent kun je maar lekker dood gaan, niet?
quote:
waardoor ze een stuk slagvaardiger zijn dan in Nederland. Als minister in NL ben je vleugellam want de ambtenaren doen waar ze zelf zin in hebben.
Of je kunt je eigen politiek door drammen met minder resistantie.
Een keuze tussen A of B is geen keuze, zeker als A aan de macht komt in een kabinet van A en ambtenaren van A.
quote:
Ten tweede, alles en iedereen is hier verkiesbaar. In NL wordt het vriendje van een minister de commisaris der koningin.
In Nederland kan ook iedereen zich verkiesbaar stellen, het staat nogwel in het eerste hoofdstuk van het Nederlandse wetboek.
quote:
Of wordt een uitgerangeerde politicus eventjes ergens burgemeester. Volkomen belachelijk. Nepotisme en vriendjespolitiek op z'n best.

Wat dacht je van de bedrijven van Bush zn vriendjes die alle contracten kregen nadat Irak was gevallen?
quote:
Zo ontransparant als het maar kan. Hier zijn de mayor, de fire chief, de chief of police, alle superintendents, enz, enz, allemaal verkiesbaar en worden ze verantwoordelijk gehouden voor het beleid en de resultaten.
Dan nog kun je je lokale brandweerman kiezen, big whoop, je hebt alsnog weinig keuze als de federale regering maar 2 opties heeft.
quote:
In NL kunnen die politici en ambtenaren doen en laten waar ze zelf zin in hebben, wat altijd resulteert in enorme geldverspilling en wanbeleid.
Politici en ambtenaren zijn ook gebonden aan de wet en hun eigen voorschriften, maak je eens druk over een president die een illigale oorlog begint door leugens, vervolgens zn volledige budget 4x overschreidt en een land in chaos achterlaat.
Liever ministers en ambtenaren die maar "doen en laten wat ze zelf willen" dan een losgeslage warmonger aan het hoofd van een land, want waar hebben we nog meer van dat soort tirannen meer gezien in de geschiedenis?..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_47914722
StephanP is gewoon de meest irri gebruiker van Fok. Zijn gepats met geld, hoe geweldig hij zelf wel niet is en zijn mateloze intelligentie waar de wereld hem dankbaar voor moet zijn. Zielig en lachwekkend is zijn inhoudsloze geschreeuw. Oo ja en zo voorspelbaar .....
Uitzuigers, pappen en nathouden, luie ambtenaren, verzorgingsstaat, luie flikkers van uitkeringstrekkers, nederland is een kutland, vuile communisten en Bush is geweldig. Met dat laatste is hij zelfs in de good old usa een uitzondering tegenwoordig, geloof ik.
Dat is eens wat anders...
  maandag 2 april 2007 @ 06:28:24 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47914740
quote:
Op maandag 2 april 2007 03:49 schreef OFfSprngr het volgende:
In Nederland kan ook iedereen zich verkiesbaar stellen, het staat nogwel in het eerste hoofdstuk van het Nederlandse wetboek.
O ja?
Waar kan ik me verkiesbaar stellen als hoofd van brandweer of politie? Waar kan ik me kandidaat stellen voor burgemeester?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 2 april 2007 @ 06:34:27 #154
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_47914746
stelletje honden, mijn naam is nog geen 1x gevallen in dit topic!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_47914910
quote:
Op maandag 2 april 2007 03:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

Afgezien van het geld dat aan de oorlog Irak uitgegeven wordt, is de VS niet zo spilziek. Het begrotingstekort is al vaker binnen 4 jaar van een dergelijke enorme negatieve balans teruggebracht naar een positieve. Verder is belasting hier een vies woord, en halen politici het wel uit hun hoofd om die te verhogen. Als burger in NL ben je echter jaar in jaar uit het slachtoffer van stijgende belastingen. De belastingschijfjes worden een beetje verhoogd, een accijnsje wordt hoger, de gemeente wil meer vangen, de WOZ gaat omhoog, er wordt ergens anders belasting over geheven, enzovoorts.

Een verzorgingsstaat is hier niet, dus daar kunnen we kort over zijn. Mensen worden niet in een hoekje gedwongen en verplicht zielig gehouden.

Over de politiek kun je zeggen wat je wil, maar er gebeurt tenminste iets. In Nederland is het altijd en eeuwig pappen en nathouden. Compromissen sluiten, op z'n poldermodels overleggen, vergaderen, en vervolgens gebeurt er geen hol of doen de ambtenaartjes gewoon wat ze zelf willen en niet wat de minister wil. In de VS neemt een kabinet gewoon z'n ambtenaren mee, waardoor ze een stuk slagvaardiger zijn dan in Nederland. Als minister in NL ben je vleugellam want de ambtenaren doen waar ze zelf zin in hebben.

Ten tweede, alles en iedereen is hier verkiesbaar. In NL wordt het vriendje van een minister de commisaris der koningin. Of wordt een uitgerangeerde politicus eventjes ergens burgemeester. Volkomen belachelijk. Nepotisme en vriendjespolitiek op z'n best. Zo ontransparant als het maar kan. Hier zijn de mayor, de fire chief, de chief of police, alle superintendents, enz, enz, allemaal verkiesbaar en worden ze verantwoordelijk gehouden voor het beleid en de resultaten. In NL kunnen die politici en ambtenaren doen en laten waar ze zelf zin in hebben, wat altijd resulteert in enorme geldverspilling en wanbeleid.

Dus: ik vind dat hier een stuk beter geregeld!
Whehe, inhoudelijk en niet cynisch. Je kan het dus wel, go Stefan!
quote:
Op maandag 2 april 2007 03:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Of je kunt je eigen politiek door drammen met minder resistantie.
Een keuze tussen A of B is geen keuze, zeker als A aan de macht komt in een kabinet van A en ambtenaren van A.
(...)
Politici en ambtenaren zijn ook gebonden aan de wet en hun eigen voorschriften, maak je eens druk over een president die een illigale oorlog begint door leugens, vervolgens zn volledige budget 4x overschreidt en een land in chaos achterlaat.
Liever ministers en ambtenaren die maar "doen en laten wat ze zelf willen" dan een losgeslage warmonger aan het hoofd van een land, want waar hebben we nog meer van dat soort tirannen meer gezien in de geschiedenis?..
Die warmonger en z'n aanhangers worden nu democratisch afgestraft, dat kan niet bij ambtenaren. Dit werkt dus beter als in NL.
quote:
Op maandag 2 april 2007 02:59 schreef StefanP het volgende:
En laat ik nou net 2 zulke auto's hebben...
Toch jammer dat ik je er met een motorfiets van minder dan 5000 euro vierkant uit trek
  maandag 2 april 2007 @ 07:45:32 #156
46960 StefanP
polemicist
pi_47914939
quote:
Op maandag 2 april 2007 06:13 schreef cora4034 het volgende:
StephanP is gewoon de meest irri gebruiker van Fok. Zijn gepats met geld, hoe geweldig hij zelf wel niet is en zijn mateloze intelligentie waar de wereld hem dankbaar voor moet zijn. Zielig en lachwekkend is zijn inhoudsloze geschreeuw. Oo ja en zo voorspelbaar .....
Uitzuigers, pappen en nathouden, luie ambtenaren, verzorgingsstaat, luie flikkers van uitkeringstrekkers, nederland is een kutland, vuile communisten en Bush is geweldig. Met dat laatste is hij zelfs in de good old usa een uitzondering tegenwoordig, geloof ik.
Ja, die StephanP is echt zo'n eikel. Ik baal ervan dat die kerel bijna dezelfde naam heeft - ik word steeds voor hem aangezien en dat is mooi klote!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47915101
quote:
Op maandag 2 april 2007 07:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, die StephanP is echt zo'n eikel. Ik baal ervan dat die kerel bijna dezelfde naam heeft - ik word steeds voor hem aangezien en dat is mooi klote!
Gevoel voor humor heeft ie ook al niet.
Dat is eens wat anders...
pi_47916171
StefanP ga zo door
  maandag 2 april 2007 @ 09:56:04 #159
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47916757
Beetje offtopic, maar waarom rijd je een oude Toyota als je voor hetzelfde geld een veel mooiere porsche, Viper of masserati kan rijden?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47920854
quote:
Op maandag 2 april 2007 02:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou hoeveel geld hij heeft.
Hey, ik weet alles.
Nee.
pi_47925994
quote:
Op maandag 2 april 2007 06:34 schreef Vampier het volgende:
stelletje honden, mijn naam is nog geen 1x gevallen in dit topic!
Mischien je eigen KLB topic openen dat je genegeerd word door de amerika bashers
  maandag 2 april 2007 @ 17:14:22 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47931054
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:26 schreef zBus het volgende:
StefanP ga zo door
Het is in ieder geval goed voor een goede portie vermaak! Elke keer als ik dit topic weer in MyAT rood zie worden ben ik benieuwd wat StefanP nu weer bedacht heeft....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_47931851
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is in ieder geval goed voor een goede portie vermaak! Elke keer als ik dit topic weer in MyAT rood zie worden ben ik benieuwd wat StefanP nu weer bedacht heeft....
Nah, toch zonde dat hij er niet inhoudelijk op ingaat, zelfs niet op positieve kritiek. Maargoed, dat zal dan wel des Stefan's zijn
  maandag 2 april 2007 @ 19:28:33 #164
46960 StefanP
polemicist
pi_47935803
Er niet op ingaan? Ik heb op de vorige pagina nog een sublieme reactie gegeven op wat vragen. Op reacties dat ik 'de meest irri gebruiker van Fok' ben, dat ik 'pats met geld', 'lachwekkend' en 'voorspelbaar' ben, dat ik 'inhoudsloos schreeuw' en 'mateloos intelligent denk te zijn' of dat 'de wereld me blijkbaar dankbaar moet zijn' valt echter weinig te zeggen. Behalve dat ze gelijk hebben, natuurlijk. Tenminste, over het stukje m.b.t. de mateloze intelligentie en dat de wereld me dankbaar moet zijn...

-El Guapo, the infamous.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 2 april 2007 @ 19:37:16 #165
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47936269
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
Er niet op ingaan? Ik heb op de vorige pagina nog een sublieme reactie gegeven op wat vragen. Op reacties dat ik 'de meest irri gebruiker van Fok' ben, dat ik 'pats met geld', 'lachwekkend' en 'voorspelbaar' ben, dat ik 'inhoudsloos schreeuw' en 'mateloos intelligent denk te zijn' of dat 'de wereld me blijkbaar dankbaar moet zijn' valt echter weinig te zeggen. Behalve dat ze gelijk hebben, natuurlijk. Tenminste, over het stukje m.b.t. de mateloze intelligentie en dat de wereld me dankbaar moet zijn...

-El Guapo, the infamous.
Waarom rij je een oude Toyota die blijkbaar een hoop geld waard is, terwijl je ook een Viper e.d. kunt rijden? De specs zullen ongetwijfeld beter zijn, maar so what? Het gaat ook om de looks.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47936937
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:

-El Guapo, the infamous.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:28 schreef LENUS het volgende:

3. Je beantwoord alleen mij vraag niet, waar komt die afkeer jegens Nederland vandaan? En waar blijven de argumenten. Nederland is volgens betrouwbaar onderzoek een van de betere landen om in te wonen (nummer 10 om precies te zijn).
De kernvraag van het topic. Vanwaar zo extreem negatief over zaken in en over NL die volgens de rest van de wereld (zelfs andere in Amerika wonende nederlanders ) toch stukken genuanceerder liggen en waar komt die haat vandaan?

Overigens mis ik ook ff waarom je niet wilt toegeven of die chick op die foto al dan niet je vriendin is. Uiteraard wordt je acuut afgezeken als het een of ander model is, maar da's des Fok!'s.
pi_47944951
Vandaag in de Pers:

Amerikanen vinden hun land spilzuchtig en willen graag een verzorgingsstaat
  maandag 2 april 2007 @ 22:39:14 #168
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47945025
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:37 schreef LENUS het volgende:

[..]

Waarom rij je een oude Toyota die blijkbaar een hoop geld waard is, terwijl je ook een Viper e.d. kunt rijden? De specs zullen ongetwijfeld beter zijn, maar so what? Het gaat ook om de looks.
Oké, jij vindt een Toyota Supra dus lelijk.?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47945232
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oké, jij vindt een Toyota Supra dus lelijk.?
ja, maar dat is offtopic.

Ze zijn vet, dat wel, maar mooi
  maandag 2 april 2007 @ 22:56:32 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47945770
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:37 schreef Repeat het volgende:
Amerikanen vinden hun land spilzuchtig en willen graag een verzorgingsstaat
Ja, maar StefanP is geen Amerikaan!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 april 2007 @ 01:48:10 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47950648
Oh, en nu we toch bezig zijn..... heb ik nog wel een leuke klacht over Nederland:

Behalve dat je in Nederland moet betalen voor extra mayo by de Mac, of dat je overal voor de plee moet betalen, of dat men je een Spa Blauw wil aansmeren als je gewoon water wil..... valt me op dat je in Nederland nog voor wat anders altijd moet betalen, wat hier in de VS vrijwel altijd gratis is:

Helpdesk & Servicenummers! Iedere keer als ik ergens zoek voor iemand die computer problemen heeft of internet provider problemen kun je met gemak wel de helpdesknummers vinden, ware het niet dat die ondingen gewoon altijd 10-eurocent-per-minuut kosten ofzo. Natuurlijk zijn er genoeg providers die wel tegen normale gesprekskosten je te woord willen staan, maar er zijn er ook meer dan genoeg die je daarvoor gewoon hard laten betalen.

Neem bijvoorbeeld UPC. 10 eurocent per minuut voor vragen over je kabelaansluiting, of dat nu televisie is of internet.

Kortom, klacht: Servicenummers in Nederland zijn vaak niet gratis. In de VS zijn ze altijd gratis. (Alleen laten ze je voor die gratis-heid wel vaak een half uur in de wacht staan).

En net zoals bij winkels zijn Helpdesks ook vaak niet eens bereikbaar op zondagen.... net wanneer iedereen ze nodig heeft natuurlijk.
-
pi_47950731
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:48 schreef maartena het volgende:
Oh, en nu we toch bezig zijn..... heb ik nog wel een leuke klacht over Nederland:

Behalve dat je in Nederland moet betalen voor extra mayo by de Mac, of dat je overal voor de plee moet betalen, of dat men je een Spa Blauw wil aansmeren als je gewoon water wil..... valt me op dat je in Nederland nog voor wat anders altijd moet betalen, wat hier in de VS vrijwel altijd gratis is:

Helpdesk & Servicenummers! Iedere keer als ik ergens zoek voor iemand die computer problemen heeft of internet provider problemen kun je met gemak wel de helpdesknummers vinden, ware het niet dat die ondingen gewoon altijd 10-eurocent-per-minuut kosten ofzo. Natuurlijk zijn er genoeg providers die wel tegen normale gesprekskosten je te woord willen staan, maar er zijn er ook meer dan genoeg die je daarvoor gewoon hard laten betalen.

Neem bijvoorbeeld UPC. 10 eurocent per minuut voor vragen over je kabelaansluiting, of dat nu televisie is of internet.

Kortom, klacht: Servicenummers in Nederland zijn vaak niet gratis. In de VS zijn ze altijd gratis. (Alleen laten ze je voor die gratis-heid wel vaak een half uur in de wacht staan).

En net zoals bij winkels zijn Helpdesks ook vaak niet eens bereikbaar op zondagen.... net wanneer iedereen ze nodig heeft natuurlijk.
Wel opvallend dat bijna alle klachten richting Nederland financieel van aard zijn.
Zegt mij genoeg.

Nederland is dus blijkbaar een slecht land om veel geld te verdienen/over te houden/ te kunnen besteden.
Big deal..
  dinsdag 3 april 2007 @ 01:58:50 #173
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_47950759
Kutuser, die StefanP
pi_47950767
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja de kansloze tirades zijn soms wel leuk om te lezen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 april 2007 @ 02:28:25 #175
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_47951019
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:48 schreef maartena het volgende:

Ik weet wel dat men bij een bedrijf waar ik gewerkt heb ervoor heeft gekozen om kosten in rekening te brengen mbt de 'helpdesk' om prankcalls en dat soort ongein van kleine kinderen die belden, tegen te gaan.
Krekker is de bom!
  dinsdag 3 april 2007 @ 02:37:56 #176
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_47951076
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:55 schreef Lamon het volgende:

[..]

Wel opvallend dat bijna alle klachten richting Nederland financieel van aard zijn.
Zegt mij genoeg.

Nederland is dus blijkbaar een slecht land om veel geld te verdienen/over te houden/ te kunnen besteden.
Big deal..
De grootste frustratie is nog wel de verspilling van een heleboel geld. Als het nou werd geïnvesteerd in beter onderwijs, infrastructuur, milieu etc zou ik het persoonlijk veel minder erg vinden dan die zinloze dingen die er nu mee gebeuren. Wie heeft er nou behoefte aan een JSF als je elke dag in de file staat? Waarom worden de profiteurs van de verzorgingsstaat niet keihard aangepakt? Waarom wordt er zo gigantisch veel uitgegeven aan luxe voor mensen die er zelf voor kiezen om de gevangenis in te gaan terwijl zieken en ouderen op elkaar gepakt liggen en door bezuinigingen niet genoeg verzorging krijgen? Dat soort onzin is mijn zuurverdiende geld niet waard. Zelfs in mijn omgeving zie ik figuren met een gezond lijf die geld van de overheid trekken en trots vertellen hoe handig ze het hebben geregeld dat ze niet meer hoeven te werken. Ik walg van zulke mensen, maar de overheid vertikt het om de verantwoordelijkheid te leggen waar deze hoort, bij de mensen zelf, en verhaalt het op de massa.

En ja, ik ben betrokken met mijn medemens die daadwerkelijk hulp behoeft, maar mensen die willens en wetens de boel oplichten of anderen schade toebrengen mogen wat mij betreft tien jaar op strafkamp in Siberie om te leren wat werken eigenlijk is.

[ Bericht 7% gewijzigd door vbmot op 03-04-2007 02:44:43 ]
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_47951169
Ik ken de persoon in kwestie niet echt. Daarover gaan we dan ook niet oordelen. Maar we kennen zn forumgedrag inmiddels wel aardig.

Behalve in dit topic, is het onderhand wel een gegeven van StefanP dat hij ergens een nogal boude post dumpt, en vervolgens niet meer reageert op het tegengas. Idem voor vragen die hem niet welvallig zijn, daar antwoordt hij simpelweg niet op.
Hoe dan ook, het mag duidelijk zijn dat de posts van StefanP qua taalvaardigheid vaak pareltjes zijn. Hij heeft er dan ook een soort 'fetish' voor .

Btw, ik ben trouwens wel benieuwd mocht het ooit oplopen tot een discussie tussen Kastanova en StefanP. Zeg het zelf, dat zijn niet de minsten. Wat zeg ik! Het zijn ware taalvirtuozen

Want stel je voor, een hevige discussie tussen Kastanova en StefanP. Hoe zouden ze elkaar proberen aftroeven.. Denk dat StefanP qua taalvaardigheid in z'n voordeel slaat, maar Kastanova daarentegen sterker kan beargumenteren.

Edit: nu ik dit lees, waar heb ik het eigenlijk over?

[ Bericht 10% gewijzigd door ROCbeloofthetu op 03-04-2007 03:20:29 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 04:49:46 #178
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_47951430
StefanP, Nederland ligt naast Nazi duitsland, je kunt natuurlijk niet van ze verwachten dat ze zelf in staat zijn te denken over hetgeen hunzelf aangaat.... alles voor de fuhrer natuurlijk
  dinsdag 3 april 2007 @ 05:04:21 #179
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_47951451

Verboden rechts in te halen

Goed dat je niet weet hoe land dat ding daar al ligt.

Gratis boek voor bijstandstrekkers

Tjah

Bek opentrekken == degen slikken

De bekenste Nederlandse leider

Een typisch nederlandse toeristen trekpleister

Nederlandse bekendste bouwwerk

En Nederlandse volksmuziek #1 Slagers!

Bah Nederlanders eng volk!
pi_47951462
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 05:04 schreef Vampier het volgende:
Bah Nederlanders eng volk!
Toch kan ik me dat niet voorstellen. Ik kan me kapot ergeren aan de Nederlandse politiek, maar ons Nederland is toch prachtig. Dijken, polders, bagger, vlakten, buienluchten, fierleppen, nuchter en hardwerkend. Enkel de elementen die onze cultuur vervuilen zorgen voor afkeer van Nederland. Als ik weer eens in Twente ben dan weet ik weer hoe Nederland kan zijn. Elkaar vriendelijk gedag zeggen in de bus (de chauffeur bedanken voor de veilig rit!), werken voor je geld, een veilige woonomgeving omdat de buurt elkaar kent en er is veel vrijheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-04-2007 05:33:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')