Ach als federale belastingen omlaag gaan gaan ze op lokale basis omhoog, het geld moet toch altijd ergens vandaan komen.quote:Verder is belasting hier een vies woord, en halen politici het wel uit hun hoofd om die te verhogen.
En als je ziek bent kun je maar lekker dood gaan, niet?quote:Een verzorgingsstaat is hier niet, dus daar kunnen we kort over zijn. Mensen worden niet in een hoekje gedwongen en verplicht zielig gehouden.
Of je kunt je eigen politiek door drammen met minder resistantie.quote:waardoor ze een stuk slagvaardiger zijn dan in Nederland. Als minister in NL ben je vleugellam want de ambtenaren doen waar ze zelf zin in hebben.
In Nederland kan ook iedereen zich verkiesbaar stellen, het staat nogwel in het eerste hoofdstuk van het Nederlandse wetboek.quote:Ten tweede, alles en iedereen is hier verkiesbaar. In NL wordt het vriendje van een minister de commisaris der koningin.
quote:Of wordt een uitgerangeerde politicus eventjes ergens burgemeester. Volkomen belachelijk. Nepotisme en vriendjespolitiek op z'n best.
Dan nog kun je je lokale brandweerman kiezen, big whoop, je hebt alsnog weinig keuze als de federale regering maar 2 opties heeft.quote:Zo ontransparant als het maar kan. Hier zijn de mayor, de fire chief, de chief of police, alle superintendents, enz, enz, allemaal verkiesbaar en worden ze verantwoordelijk gehouden voor het beleid en de resultaten.
Politici en ambtenaren zijn ook gebonden aan de wet en hun eigen voorschriften, maak je eens druk over een president die een illigale oorlog begint door leugens, vervolgens zn volledige budget 4x overschreidt en een land in chaos achterlaat.quote:In NL kunnen die politici en ambtenaren doen en laten waar ze zelf zin in hebben, wat altijd resulteert in enorme geldverspilling en wanbeleid.
O ja?quote:Op maandag 2 april 2007 03:49 schreef OFfSprngr het volgende:
In Nederland kan ook iedereen zich verkiesbaar stellen, het staat nogwel in het eerste hoofdstuk van het Nederlandse wetboek.
Whehe, inhoudelijk en niet cynisch. Je kan het dus wel, go Stefan!quote:Op maandag 2 april 2007 03:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Afgezien van het geld dat aan de oorlog Irak uitgegeven wordt, is de VS niet zo spilziek. Het begrotingstekort is al vaker binnen 4 jaar van een dergelijke enorme negatieve balans teruggebracht naar een positieve. Verder is belasting hier een vies woord, en halen politici het wel uit hun hoofd om die te verhogen. Als burger in NL ben je echter jaar in jaar uit het slachtoffer van stijgende belastingen. De belastingschijfjes worden een beetje verhoogd, een accijnsje wordt hoger, de gemeente wil meer vangen, de WOZ gaat omhoog, er wordt ergens anders belasting over geheven, enzovoorts.
Een verzorgingsstaat is hier niet, dus daar kunnen we kort over zijn. Mensen worden niet in een hoekje gedwongen en verplicht zielig gehouden.
Over de politiek kun je zeggen wat je wil, maar er gebeurt tenminste iets. In Nederland is het altijd en eeuwig pappen en nathouden. Compromissen sluiten, op z'n poldermodels overleggen, vergaderen, en vervolgens gebeurt er geen hol of doen de ambtenaartjes gewoon wat ze zelf willen en niet wat de minister wil. In de VS neemt een kabinet gewoon z'n ambtenaren mee, waardoor ze een stuk slagvaardiger zijn dan in Nederland. Als minister in NL ben je vleugellam want de ambtenaren doen waar ze zelf zin in hebben.
Ten tweede, alles en iedereen is hier verkiesbaar. In NL wordt het vriendje van een minister de commisaris der koningin. Of wordt een uitgerangeerde politicus eventjes ergens burgemeester. Volkomen belachelijk. Nepotisme en vriendjespolitiek op z'n best. Zo ontransparant als het maar kan. Hier zijn de mayor, de fire chief, de chief of police, alle superintendents, enz, enz, allemaal verkiesbaar en worden ze verantwoordelijk gehouden voor het beleid en de resultaten. In NL kunnen die politici en ambtenaren doen en laten waar ze zelf zin in hebben, wat altijd resulteert in enorme geldverspilling en wanbeleid.
Dus: ik vind dat hier een stuk beter geregeld!
Die warmonger en z'n aanhangers worden nu democratisch afgestraft, dat kan niet bij ambtenaren. Dit werkt dus beter als in NL.quote:Op maandag 2 april 2007 03:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Of je kunt je eigen politiek door drammen met minder resistantie.
Een keuze tussen A of B is geen keuze, zeker als A aan de macht komt in een kabinet van A en ambtenaren van A.
(...)
Politici en ambtenaren zijn ook gebonden aan de wet en hun eigen voorschriften, maak je eens druk over een president die een illigale oorlog begint door leugens, vervolgens zn volledige budget 4x overschreidt en een land in chaos achterlaat.
Liever ministers en ambtenaren die maar "doen en laten wat ze zelf willen" dan een losgeslage warmonger aan het hoofd van een land, want waar hebben we nog meer van dat soort tirannen meer gezien in de geschiedenis?..
Toch jammer dat ik je er met een motorfiets van minder dan 5000 euro vierkant uit trekquote:Op maandag 2 april 2007 02:59 schreef StefanP het volgende:
En laat ik nou net 2 zulke auto's hebben...
Ja, die StephanP is echt zo'n eikel. Ik baal ervan dat die kerel bijna dezelfde naam heeft - ik word steeds voor hem aangezien en dat is mooi klote!quote:Op maandag 2 april 2007 06:13 schreef cora4034 het volgende:
StephanP is gewoon de meest irri gebruiker van Fok. Zijn gepats met geld, hoe geweldig hij zelf wel niet is en zijn mateloze intelligentie waar de wereld hem dankbaar voor moet zijn. Zielig en lachwekkend is zijn inhoudsloze geschreeuw. Oo ja en zo voorspelbaar .....
Uitzuigers, pappen en nathouden, luie ambtenaren, verzorgingsstaat, luie flikkers van uitkeringstrekkers, nederland is een kutland, vuile communisten en Bush is geweldig. Met dat laatste is hij zelfs in de good old usa een uitzondering tegenwoordig, geloof ik.
Gevoel voor humor heeft ie ook al niet.quote:Op maandag 2 april 2007 07:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, die StephanP is echt zo'n eikel. Ik baal ervan dat die kerel bijna dezelfde naam heeft - ik word steeds voor hem aangezien en dat is mooi klote!
Hey, ik weet alles.quote:Op maandag 2 april 2007 02:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou hoeveel geld hij heeft.
Mischien je eigen KLB topic openen dat je genegeerd word door de amerika bashersquote:Op maandag 2 april 2007 06:34 schreef Vampier het volgende:
stelletje honden, mijn naam is nog geen 1x gevallen in dit topic!
Het is in ieder geval goed voor een goede portie vermaak! Elke keer als ik dit topic weer in MyAT rood zie worden ben ik benieuwd wat StefanP nu weer bedacht heeft....quote:
Nah, toch zonde dat hij er niet inhoudelijk op ingaat, zelfs niet op positieve kritiek. Maargoed, dat zal dan wel des Stefan's zijnquote:Op maandag 2 april 2007 17:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is in ieder geval goed voor een goede portie vermaak! Elke keer als ik dit topic weer in MyAT rood zie worden ben ik benieuwd wat StefanP nu weer bedacht heeft....
Waarom rij je een oude Toyota die blijkbaar een hoop geld waard is, terwijl je ook een Viper e.d. kunt rijden? De specs zullen ongetwijfeld beter zijn, maar so what? Het gaat ook om de looks.quote:Op maandag 2 april 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
Er niet op ingaan? Ik heb op de vorige pagina nog een sublieme reactie gegeven op wat vragen. Op reacties dat ik 'de meest irri gebruiker van Fok' ben, dat ik 'pats met geld', 'lachwekkend' en 'voorspelbaar' ben, dat ik 'inhoudsloos schreeuw' en 'mateloos intelligent denk te zijn' of dat 'de wereld me blijkbaar dankbaar moet zijn' valt echter weinig te zeggen. Behalve dat ze gelijk hebben, natuurlijk. Tenminste, over het stukje m.b.t. de mateloze intelligentie en dat de wereld me dankbaar moet zijn...
-El Guapo, the infamous.
quote:Op maandag 2 april 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
Er niet op ingaan? Ik heb op de vorige pagina nog een sublieme reactie gegeven op wat vragen. Op reacties dat ik 'de meest irri gebruiker van Fok' ben, dat ik 'pats met geld', 'lachwekkend' en 'voorspelbaar' ben, dat ik 'inhoudsloos schreeuw' en 'mateloos intelligent denk te zijn' of dat 'de wereld me blijkbaar dankbaar moet zijn' valt echter weinig te zeggen. Behalve dat ze gelijk hebben, natuurlijk. Tenminste, over het stukje m.b.t. de mateloze intelligentie en dat de wereld me dankbaar moet zijn...
-El Guapo, the infamous.
De kernvraag van het topic. Vanwaar zo extreem negatief over zaken in en over NL die volgens de rest van de wereld (zelfs andere in Amerika wonende nederlandersquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:28 schreef LENUS het volgende:
3. Je beantwoord alleen mij vraag niet, waar komt die afkeer jegens Nederland vandaan? En waar blijven de argumenten. Nederland is volgens betrouwbaar onderzoek een van de betere landen om in te wonen (nummer 10 om precies te zijn).
Oké, jij vindt een Toyota Supra dus lelijk.?quote:Op maandag 2 april 2007 19:37 schreef LENUS het volgende:
[..]
Waarom rij je een oude Toyota die blijkbaar een hoop geld waard is, terwijl je ook een Viper e.d. kunt rijden? De specs zullen ongetwijfeld beter zijn, maar so what? Het gaat ook om de looks.
ja, maar dat is offtopic.quote:Op maandag 2 april 2007 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oké, jij vindt een Toyota Supra dus lelijk.?
Ja, maar StefanP is geen Amerikaan!quote:Op maandag 2 april 2007 22:37 schreef Repeat het volgende:
Amerikanen vinden hun land spilzuchtig en willen graag een verzorgingsstaat
Wel opvallend dat bijna alle klachten richting Nederland financieel van aard zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:48 schreef maartena het volgende:
Oh, en nu we toch bezig zijn..... heb ik nog wel een leuke klacht over Nederland:
Behalve dat je in Nederland moet betalen voor extra mayo by de Mac, of dat je overal voor de plee moet betalen, of dat men je een Spa Blauw wil aansmeren als je gewoon water wil..... valt me op dat je in Nederland nog voor wat anders altijd moet betalen, wat hier in de VS vrijwel altijd gratis is:
Helpdesk & Servicenummers! Iedere keer als ik ergens zoek voor iemand die computer problemen heeft of internet provider problemen kun je met gemak wel de helpdesknummers vinden, ware het niet dat die ondingen gewoon altijd 10-eurocent-per-minuut kosten ofzo. Natuurlijk zijn er genoeg providers die wel tegen normale gesprekskosten je te woord willen staan, maar er zijn er ook meer dan genoeg die je daarvoor gewoon hard laten betalen.
Neem bijvoorbeeld UPC. 10 eurocent per minuut voor vragen over je kabelaansluiting, of dat nu televisie is of internet.
Kortom, klacht: Servicenummers in Nederland zijn vaak niet gratis. In de VS zijn ze altijd gratis. (Alleen laten ze je voor die gratis-heid wel vaak een half uur in de wacht staan).
En net zoals bij winkels zijn Helpdesks ook vaak niet eens bereikbaar op zondagen.... net wanneer iedereen ze nodig heeft natuurlijk.
Ja de kansloze tirades zijn soms wel leuk om te lezenquote:Op maandag 2 april 2007 17:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is in ieder geval goed voor een goede portie vermaak! Elke keer als ik dit topic weer in MyAT rood zie worden ben ik benieuwd wat StefanP nu weer bedacht heeft....
Ik weet wel dat men bij een bedrijf waar ik gewerkt heb ervoor heeft gekozen om kosten in rekening te brengen mbt de 'helpdesk' om prankcalls en dat soort ongein van kleine kinderen die belden, tegen te gaan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:48 schreef maartena het volgende:
Oh, en nu we toch bezig zijn..... heb ik nog wel een leuke klacht over Nederland:
Behalve dat je in Nederland moet betalen voor extra mayo by de Mac, of dat je overal voor de plee moet betalen, of dat men je een Spa Blauw wil aansmeren als je gewoon water wil..... valt me op dat je in Nederland nog voor wat anders altijd moet betalen, wat hier in de VS vrijwel altijd gratis is:
Helpdesk & Servicenummers! Iedere keer als ik ergens zoek voor iemand die computer problemen heeft of internet provider problemen kun je met gemak wel de helpdesknummers vinden, ware het niet dat die ondingen gewoon altijd 10-eurocent-per-minuut kosten ofzo. Natuurlijk zijn er genoeg providers die wel tegen normale gesprekskosten je te woord willen staan, maar er zijn er ook meer dan genoeg die je daarvoor gewoon hard laten betalen.
Neem bijvoorbeeld UPC. 10 eurocent per minuut voor vragen over je kabelaansluiting, of dat nu televisie is of internet.
Kortom, klacht: Servicenummers in Nederland zijn vaak niet gratis. In de VS zijn ze altijd gratis. (Alleen laten ze je voor die gratis-heid wel vaak een half uur in de wacht staan).
En net zoals bij winkels zijn Helpdesks ook vaak niet eens bereikbaar op zondagen.... net wanneer iedereen ze nodig heeft natuurlijk.
De grootste frustratie is nog wel de verspilling van een heleboel geld. Als het nou werd geïnvesteerd in beter onderwijs, infrastructuur, milieu etc zou ik het persoonlijk veel minder erg vinden dan die zinloze dingen die er nu mee gebeuren. Wie heeft er nou behoefte aan een JSF als je elke dag in de file staat? Waarom worden de profiteurs van de verzorgingsstaat niet keihard aangepakt? Waarom wordt er zo gigantisch veel uitgegeven aan luxe voor mensen die er zelf voor kiezen om de gevangenis in te gaan terwijl zieken en ouderen op elkaar gepakt liggen en door bezuinigingen niet genoeg verzorging krijgen? Dat soort onzin is mijn zuurverdiende geld niet waard. Zelfs in mijn omgeving zie ik figuren met een gezond lijf die geld van de overheid trekken en trots vertellen hoe handig ze het hebben geregeld dat ze niet meer hoeven te werken. Ik walg van zulke mensen, maar de overheid vertikt het om de verantwoordelijkheid te leggen waar deze hoort, bij de mensen zelf, en verhaalt het op de massa.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:55 schreef Lamon het volgende:
[..]
Wel opvallend dat bijna alle klachten richting Nederland financieel van aard zijn.
Zegt mij genoeg.
Nederland is dus blijkbaar een slecht land om veel geld te verdienen/over te houden/ te kunnen besteden.
Big deal..
Toch kan ik me dat niet voorstellen. Ik kan me kapot ergeren aan de Nederlandse politiek, maar ons Nederland is toch prachtig. Dijken, polders, bagger, vlakten, buienluchten, fierleppen, nuchter en hardwerkend. Enkel de elementen die onze cultuur vervuilen zorgen voor afkeer van Nederland. Als ik weer eens in Twente ben dan weet ik weer hoe Nederland kan zijn. Elkaar vriendelijk gedag zeggen in de bus (de chauffeur bedanken voor de veilig rit!), werken voor je geld, een veilige woonomgeving omdat de buurt elkaar kent en er is veel vrijheid.quote:
Je geeft iig aardig aan hoe wereldvreemd de gemiddelde yank is. Een taal buiten de deur spreken ze niet (zelfs geen fatsoenlijk engels), en Parijs is de hoofdstad van de Europese Uniequote:
Is dat in Nederland dan zo uit de hand gelopen met kinderen die voor de lol helpdesks gaan zitten bellen dat alle anderen daarvoor 10 eurocent per minuut voor belast moeten worden?quote:Op dinsdag 3 april 2007 02:28 schreef KreKkeR het volgende:
Ik weet wel dat men bij een bedrijf waar ik gewerkt heb ervoor heeft gekozen om kosten in rekening te brengen mbt de 'helpdesk' om prankcalls en dat soort ongein van kleine kinderen die belden, tegen te gaan.
Dat hebben we al gehad met DiegoArmandoMaradona en Argentinie.quote:Op dinsdag 3 april 2007 07:43 schreef freak1 het volgende:
stelling:
StefanP is een puisterige nerd die gewoon vanuit zijn zolderkamertje doet alsof hij in the states woont.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 07:43 schreef freak1 het volgende:
wat mij opviel aan de foto's van StefanP, is dat hij , zo te zien aan "zijn" auto's wel van de melkbussen uit nederland houd
verder wel apart voor iemand die zo geilt op zijn bezittingen, hij nog nooit een foto heeft gepost van zichzelf in "zijn" auto's of met een nummerplaat zichtbaar, zodat je ziet dat ze uit dezelfde staat komen.
stelling:
StefanP is een puisterige nerd die gewoon vanuit zijn zolderkamertje doet alsof hij in the states woont.
Je maakt een grapje?quote:Op dinsdag 3 april 2007 05:50 schreef Vampier het volgende:
vrijheid..... wat voor een vrijheid heb je dan die wij niet hebben? Jullie vrijheid is meer beperkt dan een g-string in de billnaad van een hot babe.
zie je dat tijdstip, dan valt de spelling soms tegenquote:Op dinsdag 3 april 2007 08:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ben je blind? Zie je dat 'TEXAS' staan?
Het is jammer dat ik nu even geen tijd heb voor de kneusjes, maar morgen ben je aan de beurt. Vooruit dan, heel eventjes: het is 'houdt'. Moeilijk, niet? Evenals hoofdletters zo te zien.
Hasta mañana, maricón.
is hitler een typische nederlandse toeristen trekpleisterquote:Op dinsdag 3 april 2007 05:04 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verboden rechts in te halen
[afbeelding]
Goed dat je niet weet hoe land dat ding daar al ligt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gratis boek voor bijstandstrekkers
[afbeelding]
Tjah
[afbeelding]
Bek opentrekken == degen slikken
[afbeelding]
De bekenste Nederlandse leider
[afbeelding]
Een typisch nederlandse toeristen trekpleister
[afbeelding]
Nederlandse bekendste bouwwerk
[afbeelding]
En Nederlandse volksmuziek #1 Slagers!
Bah Nederlanderseng volk!
quote:Op dinsdag 3 april 2007 07:43 schreef freak1 het volgende:
wat mij opviel aan de foto's van StefanP, is dat hij , zo te zien aan "zijn" auto's wel van de melkbussen uit nederland houd
verder wel apart voor iemand die zo geilt op zijn bezittingen, hij nog nooit een foto heeft gepost van zichzelf in "zijn" auto's of met een nummerplaat zichtbaar, zodat je ziet dat ze uit dezelfde staat komen.
stelling:
Op deze staat ook "Texas", dus wat wil je met die foto zeggen?quote:
doe niet zo raar, ik geloof hem heus wel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:34 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Op deze staat ook "Texas", dus wat wil je met die foto zeggen?
[afbeelding]
En plaats eens wat nieuwere foto's van die Supra man, deze zijn volgens mij al flink oud.
Of nog beter.. Schrijf op een vel papier "Opa just got pwned!" oid, leg het op je motorkap,
en maak dan even een foto'tje. Desnoods met de camera van je mobieltje. Een geslaagd
iemand zoals jij zal toch wel een mobieltje met camera bij de hand hebben? (of niet?)![]()
Plaats dan hier het ultieme bewijs dat ons tot in de eeuwigheid de mond zal snoeren.
Kost je maar een kleine 3 minuten van je (waarschijnlijk o zo waardevolle) tijd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |