En warempel: een verslagjequote:Op donderdag 12 april 2007 18:58 schreef Leonidas het volgende:
Ah, dan kent u mn Mmachje niet.![]()
En nu allen hard supporteren dat zijn cursus weet-ik-veel-wat in z'n hoofd geraakt vandaag, want dan slaat ie morgen terug aan het klussen(en krijgen jullie n verslagje)
ik had in deze situatie ook voor mdf gekozen idd. Doe je ze wel gronden aan de achterkant voordat je ze vastzet? (ivm duurzaamheid)quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:41 schreef MMach het volgende:
En vandaag nog een beetje doorgedaan, maar niet zoveel.
De wanden van het kamertje zullen na de afweging van voor en nadelen dan toch van MDF worden. 18mm is overkill, 12mm is al sterk genoeg. Zo zal de kleine als ze even met haar hoofd door de muur tjoeft geen gat in de muur creëeren. Duurzaamheid vind ik de doorslaggevende factor. Iets wat je met gyproc ook wel kan, al moet je dan met dubbele lagen werken enzo. MDF zorgt voor aanzienlijk minder werk, zeker doordat de hoeken veel makkelijker en sterker zijn. Moeilijke stukken zo aan het dak kan ik gewoon met een zaagmachine op maat maken, wat moeilijker is met gyproc. Er zijn in de muren veel hoekjes en kantjes, en door de scheefheid van het dak en dergelijke kan je met MDF nauwkeuriger werken.
Het argument van brandwerendheid (gyproc>MDF) vind ik in deze situatie een te verwaarlozen argument. Je zit al met een houtskelet met belangrijke zwakke punten qua brandbestendigheid. Denk maar aan het plexiglas dat het na een paar minuten al begeeft. Bij gyproc zou het houtskelet aan 1 kant dan misschien wat minder snel in brand vliegen, maar de rest is bepalender. Er zijn 3 ontsnappingswegen (2 dakvensters en de trap), die makkelijk bereikbaar zijn.
Geluidsremming (gyproc>MDF?) is al meer dan genoeg gecompenseerd door de 6cm dikke isolatie in de gemeenschappelijke muren. Ook langs de kant van de buren is die er, dus van geluidsoverlast zal er niet snel sprake zijn.
Je kan het met me eens zijn, of niet, maar ik denk dat dit een geval is van voorkeuren en klemtonen.
Zulke programma's zouden wel makkelijk zijn idd, maar als je het een paar keer gedaan hebt dan ben je denk sneller klaar als je het met de hand doet, dan alles invoeren en laten uitwerken door de pc.quote:+-30 stuks in de grove vorm (moeten nog om maat gemaakt worden). Wat zou een programma om de beste selectie stukken met zo weinig mogelijk platen op te stellen, handig zijn. Nu is het allemaal nog handwerk.
Haha, ik heb je ook gezien, dat herinner ik mij. Vermoedelijk diegene met halflang krullend zwart haar. Twaren kleine emmertjes met groenachtig water, dat heb ik idd gezien.quote:Op zondag 22 april 2007 17:04 schreef Snotter het volgende:
Nee, hij zou me anders toch niet kennen..Was overigens bezig met een stadsspel daaro..
Dat riet is vastgemaakt aan de balken met binddraad, dus echt ver zie ik dat niet waaien, maar het kan wel natuurlijk, time will tell.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:43 schreef Solingjan het volgende:
Dat ziet er weer netjes uit Mmach.
Zou je voor alle zekerheid niet over het net draad spannen.
Ik vermoed dat bij een flinke windvlaag je bamboe/riet er afvliegt.
Hoeft maar dunnen draad te zijn en is een kleine moeite.
Als de boot in de winter met dekzeil op de kant ligt maken we het dekzeil aan ogen met touwen vast aan de onderkant. Voor alle zekerheid doen we ook nog touw over het dekzeil.
Meniggeen is het al kapot gescheurd bij de ogen, met het gevolg dat het hele dekzeil wegwoei.
is toch een vermoeden dat ik even van je had.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:11 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat riet is vastgemaakt aan de balken met binddraad, dus echt ver zie ik dat niet waaien, maar het kan wel natuurlijk, time will tell.
En welcome back, Solingjan, ik had zo het vermoeden dat je hier even niet meer zat of zo?
Ik volg je op de voet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:11 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat riet is vastgemaakt aan de balken met binddraad, dus echt ver zie ik dat niet waaien, maar het kan wel natuurlijk, time will tell.
En welcome back, Solingjan, ik had zo het vermoeden dat je hier even niet meer zat of zo?
Vraag ernaar bij je lokale bouwmarkt !quote:Op woensdag 25 april 2007 21:32 schreef Ole het volgende:
Waar kun je die krijgen, van die handige klusvriendjes?
tvp
dank voor de tip!quote:Op donderdag 26 april 2007 13:53 schreef MMach het volgende:
Vraag ernaar bij je lokale bouwmarkt !
Kzit met wat deadlines voor school (afwerken ontwerp voor aslagering met morseconus en riemschijf, voor mocht het je iets zeggenquote:Op zaterdag 28 april 2007 13:12 schreef RandomReader het volgende:
En en en en ? Alweer wat opgeschoten?
geniet ervan!!!quote:Op zondag 29 april 2007 11:13 schreef MMach het volgende:
[..]
Kzit met wat deadlines voor school (afwerken ontwerp voor aslagering met morseconus en riemschijf, voor mocht het je iets zeggen) en jah, tis goed weer, dus uitjes met Leonidasje enzo
![]()
[afbeelding]
mwehe, het busje zal ook wel blijer zijn met de iets recreatievere functie dan het sleuren van planken en brol![]()
quote:Op zondag 29 april 2007 11:13 schreef MMach het volgende:
[..]
mwehe, het busje zal ook wel blijer zijn met de iets recreatievere functie dan het sleuren van planken en brol![]()
ge moet dan maar ne keer tot bij mij komen hé. Zult wel wat heuveltjes moeten nemen maar dat zal hem wel lukken zekerquote:Op zondag 29 april 2007 11:13 schreef MMach het volgende:
[..]
Kzit met wat deadlines voor school (afwerken ontwerp voor aslagering met morseconus en riemschijf, voor mocht het je iets zeggen) en jah, tis goed weer, dus uitjes met Leonidasje enzo
![]()
[afbeelding]
Mmach ff een paar vragen. Is er een speciale reden dat je de glaswol schuin hebt aangebracht (of lijkt dit maar zo?), en waarmee is de wol bevestigd? Of is stevig aanduwen voldoende om het vast te houden? En het raamwerk is dat gewoon vurenhout? En dat andere isolatie materiaal, wat is dat precies voor folie? En hoe ga je het daarna afwerken? Gewoon met gipsplaten? mijn toekomstige huisje heeft ook ongeveer zo'n onafgewerkte zolder vandaar alle vragenquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:50 schreef MMach het volgende:
Voor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Isolatie aangebracht:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overal nog een houten frame, voor de volgende laag isolatie met dampscherm
[afbeelding]
[afbeelding]
2de laag isolatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn rockwool Delta panelen. Dat zijn driehoekige rockwoolpanelen om minder zaagverlies te hebben als je bv, zoals in dit geval, steeds varieerende afstanden hebt tussen de balken. Die wol is geklemd tussen de balken, dat is voldoende, en dat bekom je door 2 cm overmaat te nemen. Dus zodanig dat je paneel 2cm breder is dan waartussen het moet passen. Aandrukken en het blijft zitten.quote:Op maandag 30 april 2007 13:55 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Mmach ff een paar vragen. Is er een speciale reden dat je de glaswol schuin hebt aangebracht (of lijkt dit maar zo?), en waarmee is de wol bevestigd? Of is stevig aanduwen voldoende om het vast te houden?
Het 2de raamwerk is idd vurenhout.quote:En het raamwerk is dat gewoon vurenhout?
Dat andere materiaal is glaswol met een dampscherm(dat aluminiumfolieachtige) op de achterkant.quote:En dat andere isolatie materiaal, wat is dat precies voor folie?
idd met gipsplaten.quote:En hoe ga je het daarna afwerken? Gewoon met gipsplaten? mijn toekomstige huisje heeft ook ongeveer zo'n onafgewerkte zolder vandaar alle vragen
SSSSSSSSSSSSSTTT Stil Laat hem nou studeren. Nog heel even. Dan gaat hij weer tekeer.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is stil aan de overkant ! Het is stil aan de overkant !
Hoe zijn de vorderingen ?![]()
![]()
laat je hem wel heel ?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:25 schreef Leonidas het volgende:
Het geklus van jullie (en mijn) Mmachje zal idd nog even stilliggen. Nog even geduld, meer bepaald tot 25 juni (wss nog wel paar dagen later, want na zijn examens kaap ik hem toch even weg hoor, sorry)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |