abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48223318
wordt echt wel mooi ouwe
snap alleen niet hoe je een zolderstudio af wil krijgen als je van iedere verandering uitgebreid foto's en verslag gaat plaatsen.
pi_48263812
Ah, dan kent u mn Mmachje niet.

En nu allen hard supporteren dat zijn cursus weet-ik-veel-wat in z'n hoofd geraakt vandaag, want dan slaat ie morgen terug aan het klussen (en krijgen jullie n verslagje)
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:34:34 #53
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48307508
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:58 schreef Leonidas het volgende:
Ah, dan kent u mn Mmachje niet.

En nu allen hard supporteren dat zijn cursus weet-ik-veel-wat in z'n hoofd geraakt vandaag, want dan slaat ie morgen terug aan het klussen (en krijgen jullie n verslagje)
En warempel: een verslagje

De ruwe vorm van de voorkant is vandaag af.

En hier een idee van hoe die wand zal aansluiten op de zijkant, met een lichtkoof:

Maar dan over de gehele 4m hoogte, en varieerend van rood naar wit.

Het zal niet ieders smaak zijn, maar ik vind het wel een vrij leuke wand. In het echt ziet hij er wel beter uit dan op foto. De opdrachtgeefster is alleszins tevreden en was onder de indruk van de lichtkoof. Ik had het al gezegd dat het zo zou worden, maar het idee bijna uitgevoerd zien is nog wat anders.
En nog een zijwandstaketselding wat nog niet af is.

Een filmpje om een idee van het geheel te krijgen:
I
Vandaag wel nog op aanzienlijke problemen gestoten van rechtheid. Alles is zo scheef dat het het recht werken fel bemoeilijkt. Mais bon, dat valt wel op te lossen met wat on the fly improvisatie.

Morgen nog een werkdag, zondag niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 13-04-2007 22:58:48 ]
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:36:39 #54
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48321064
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:41:18 #55
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48327856
En vandaag nog een beetje doorgedaan, maar niet zoveel.
De wanden van het kamertje zullen na de afweging van voor en nadelen dan toch van MDF worden. 18mm is overkill, 12mm is al sterk genoeg. Zo zal de kleine als ze even met haar hoofd door de muur tjoeft geen gat in de muur creëeren. Duurzaamheid vind ik de doorslaggevende factor. Iets wat je met gyproc ook wel kan, al moet je dan met dubbele lagen werken enzo. MDF zorgt voor aanzienlijk minder werk, zeker doordat de hoeken veel makkelijker en sterker zijn. Moeilijke stukken zo aan het dak kan ik gewoon met een zaagmachine op maat maken, wat moeilijker is met gyproc. Er zijn in de muren veel hoekjes en kantjes, en door de scheefheid van het dak en dergelijke kan je met MDF nauwkeuriger werken.
Het argument van brandwerendheid (gyproc>MDF) vind ik in deze situatie een te verwaarlozen argument. Je zit al met een houtskelet met belangrijke zwakke punten qua brandbestendigheid. Denk maar aan het plexiglas dat het na een paar minuten al begeeft. Bij gyproc zou het houtskelet aan 1 kant dan misschien wat minder snel in brand vliegen, maar de rest is bepalender. Er zijn 3 ontsnappingswegen (2 dakvensters en de trap), die makkelijk bereikbaar zijn.
Geluidsremming (gyproc>MDF?) is al meer dan genoeg gecompenseerd door de 6cm dikke isolatie in de gemeenschappelijke muren. Ook langs de kant van de buren is die er, dus van geluidsoverlast zal er niet snel sprake zijn.
Je kan het met me eens zijn, of niet, maar ik denk dat dit een geval is van voorkeuren en klemtonen.

De Bricoman was minder te spreken over de zaaginstructies, hij heeft er toch een tijdje aan moeten zagen

+-30 stuks in de grove vorm (moeten nog om maat gemaakt worden). Wat zou een programma om de beste selectie stukken met zo weinig mogelijk platen op te stellen, handig zijn. Nu is het allemaal nog handwerk.

Jeuj

Het skelet van het zijwandje is af, en het kan heel wat hebben, persoonlijk getest . Het moet nog geisoleerd worden, en afgedekt worden met een dampscherm.

Ik ben al begonnen met het op maat maken van een paar stukken:

Om zulke reden gebruik ik liever geen gyproc hier:

Veel teveel hoeken die later kunnen blootstaan aan klappen.

That's all for today
pi_48331438
Ziet er weer erg goed uit MMach, keep it up
pi_48375290
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:41 schreef MMach het volgende:
En vandaag nog een beetje doorgedaan, maar niet zoveel.
De wanden van het kamertje zullen na de afweging van voor en nadelen dan toch van MDF worden. 18mm is overkill, 12mm is al sterk genoeg. Zo zal de kleine als ze even met haar hoofd door de muur tjoeft geen gat in de muur creëeren. Duurzaamheid vind ik de doorslaggevende factor. Iets wat je met gyproc ook wel kan, al moet je dan met dubbele lagen werken enzo. MDF zorgt voor aanzienlijk minder werk, zeker doordat de hoeken veel makkelijker en sterker zijn. Moeilijke stukken zo aan het dak kan ik gewoon met een zaagmachine op maat maken, wat moeilijker is met gyproc. Er zijn in de muren veel hoekjes en kantjes, en door de scheefheid van het dak en dergelijke kan je met MDF nauwkeuriger werken.
Het argument van brandwerendheid (gyproc>MDF) vind ik in deze situatie een te verwaarlozen argument. Je zit al met een houtskelet met belangrijke zwakke punten qua brandbestendigheid. Denk maar aan het plexiglas dat het na een paar minuten al begeeft. Bij gyproc zou het houtskelet aan 1 kant dan misschien wat minder snel in brand vliegen, maar de rest is bepalender. Er zijn 3 ontsnappingswegen (2 dakvensters en de trap), die makkelijk bereikbaar zijn.
Geluidsremming (gyproc>MDF?) is al meer dan genoeg gecompenseerd door de 6cm dikke isolatie in de gemeenschappelijke muren. Ook langs de kant van de buren is die er, dus van geluidsoverlast zal er niet snel sprake zijn.
Je kan het met me eens zijn, of niet, maar ik denk dat dit een geval is van voorkeuren en klemtonen.
ik had in deze situatie ook voor mdf gekozen idd. Doe je ze wel gronden aan de achterkant voordat je ze vastzet? (ivm duurzaamheid)
quote:
+-30 stuks in de grove vorm (moeten nog om maat gemaakt worden). Wat zou een programma om de beste selectie stukken met zo weinig mogelijk platen op te stellen, handig zijn. Nu is het allemaal nog handwerk.
Zulke programma's zouden wel makkelijk zijn idd, maar als je het een paar keer gedaan hebt dan ben je denk sneller klaar als je het met de hand doet, dan alles invoeren en laten uitwerken door de pc.
Toen ik nog bij de praxis werkte en veel moest zagen, had ik in no-time een zaagplan met zo min mogelijk zaagverlies en zo min mogelijk zaagverstellingen. Maar pas moest ik het weer doen, en toen duurde het ineens wat langer
pi_48402629
Jeuj, updates
Ben erug benieuwd naar het eindresultaat
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zaterdag 21 april 2007 @ 00:09:55 #59
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48560051
Een nevenactiviteitje dat voorrang krijgt omwille van het goede weer. Het is in hetzelfde huis, maar niet groot genoeg voor een nieuw topic of zo.
De bedoeling is dat er een stuk van het dakterras dat ze hebben afgeschermd zou zijn met een soort zuiders afdakje dat de zonnestralen gewoon wat tempert.
Nu:

De bedoeling:

Afmetingen: 4.5m breed, 3 lang, 2.7 hoog. Liefst dus in een zuiderse stijl.
Dus wat balkjes beitsen eerst:

in een kleur die past bij de rest

Balken van 4.5 meter kon ik niet direct vinden, dus dan maar 2 aaneengezet. mdat het oog ook wat wil, niet met de gebruikelijke ijzers.

En er staan intussen al een paar balkjes recht:

Helaas heb ik morgen school, dus wordt het zondag afwerken.
pi_48564222
ook gaaf dat 'afdakje' !! zo blijf je wel bezig he
pi_48602178
Hee MMach, ik weet bijna zeker dat ik jou gisteren in Gent heb gezien bij de geldautomaat met een groen blikje drinken Klopt dat? Ik liep de heletijd met emmertjes heen en weer met water uit die gracht daarzo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Snotter op 22-04-2007 16:21:27 ]
pi_48604478
Durfde je hem niet aan te spreken?
pi_48604564
Nee, hij zou me anders toch niet kennen.. Was overigens bezig met een stadsspel daaro..
  maandag 23 april 2007 @ 00:03:42 #64
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48618841
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:04 schreef Snotter het volgende:
Nee, hij zou me anders toch niet kennen.. Was overigens bezig met een stadsspel daaro..
Haha, ik heb je ook gezien, dat herinner ik mij. Vermoedelijk diegene met halflang krullend zwart haar. Twaren kleine emmertjes met groenachtig water, dat heb ik idd gezien.

Intussen is er dankzij de hulp van m'n Leonidasje , vooruitgang aan het afdakspullement. Wel niet kunnen afwerken, maar het is close.

De balkjes liggen langs de ene kant op deze balk:

Die is intussen ook al gebeitst.
De balkjes zijn ook al ingekort, zodanig dat ze bovenaan gelijk lopen met de bovenste balk. Ik heb er alleen nog geen foto's van. We hebben het riet er ook al es opgelegd om te kijken hoe dat ging, en het geeft echt wel een toffe zuiderse sfeer. Nog een bamnboebar, wat kleurige lichtjes en wat zuiderse muziek en het gevoel zou compleet zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 23-04-2007 12:50:34 ]
pi_48626005
weer mooi werk MMach, maar ik veronderstel toch dat het een bam'b'oebar is??
pi_48637248
Haha nee ik was degene met zwart kort haar... Aziatisch uiterlijk. Ik gooide de grote emmer leeg in de put.

Knap staaltje werk trouwens dat afdak! Super
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 18:39:02 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48641479
Super MMach!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 23 april 2007 @ 20:51:07 #68
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48646819
En ziezo, het tussendoortje is ook af, jammer dat de zon niet scheen.
Van benedenuit:

Van bovenuit:

Eronder:

Let op de diagonale staaldraad, die geeft aan het geheel een enorme stijfheid. Op zich is het een vrij onstabiele constructie die op palen staat en nergens vasthangt aan de muren (om druipsporen/beschadigingen van schroefgaten op de gevel te vermijden), maar met staaldraden (3mm dik) op een goede spanning is dat lekker stabiel. Je kan er tegen kloppen en meer dan een lichte zindering gaat er niet door. Het valt misschien wel wat op, maar echt storend is het niet.

Ze is zeer tevreden, en ik ook eigenlijk. Ik ben blij dat het zo goed past bij de rest van het huis. (En dat het erg lijkt op m'n oorspronkelijke vlugge schets )

Een filmpje voor de volledigheid:
(deze keer op dailymotion ipv youtube, omdat die minder compressie gebruiken, schitterend is het wel niet. Speelt het bij iemand niet, dan zet ik het eventueel wel op youtube)

Muziek: Company Segundo - Chan Chan
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 20:55:14 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48646994
Gaaf MMach! Ziet er tof iut!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_48647065
ziet er heel goed uit, wanneer kom je bij mij werken??
  maandag 23 april 2007 @ 21:51:05 #71
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48649376
Als de tijd rijp is
pi_48655155
super gaaf, maar het regemet er wel doorheen toch? en hoe heb je balken vastgemaakt aan de grond? ik zie wel een soort staalwaar ze inzitten wat men ook in de tuine gebruikt voor de schuttingen..
als je het staaldraad aan de balk hebt avstgemaakt en eentje aan de vast muur, trekt die niet aan de balk dan?
jij bent een knustenaar zeg
pi_48656460
wow echt mooi geworden die vrouw zal wel héél blij zijn met jou
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:53:34 #74
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48660208
Bedankt

En charisma, het regent er idd ook gewoon doorheen, het is enkel de bedoeling dat het de middagzon wat tempert tijdens de zomer enzo.
Het zit vast aan het onderliggende terras dmv paalvoeten:

De versie met een plaat, geen punt.
Dat is normaal voor tuinpalen van afsluitingen enzo. Omdat ze voor de rest van de afsluiting al zo voeten hadden gebruikt, heb ik die dan ook maar gebruikt, zo is er wat meer uniformiteit.
En die staaldraad trekt idd aan de balken, en het is dat wat stevigheid geeft.
Je moet dat als volgt zien.
Stel je hebt een vierkant in balken, dus enkel de hoekpunten zijn aan elkaar vast gemaakt. Hoewel je balken vrij stevig aan elkaar kan zetten, is dat een flauwe constructie. Je kan namelijk hard op een hoekpunt duwen, waardoor het (tijdelijk) een ruitvorm kan zijn. Soms is dat niet erg. Hout is een flexibel, veerkrachtig materiaal, en soms doet het er gewoon niet toe als dat wat kan bewegen, zoals een tuinschutting, waar een beetje speling op de palen niet zo erg is.

Wil je daarentegen iets stabiels, maar zit je vast aan diezelfde vierkantige vorm, dan moet je de diagonalen proberen te fixeren. Ik zal het in een figuurtje uitleggen:

Bovenaan: zonder spandraden
Je duwt op een hoekpunt, de krachten in een raamwerk gaan altijd langs de balken zelf. Je ziet dat de balken uiteengedrukt worden. Maw, de diagonaal van linksboven naar rechtsonder wordt langer, en het geheel wordt een ruit. Doe je de belasting weg, dan keert alles terug (vooropgesteld dat de kracht niet te groot was en dat het geheel deugdelijk aaneen zat), door de veerkracht van de hoekpunten, die zijn immers vastgemaakt toen alles recht was en geven dus weerstand als je dat probeert te veranderen.
Onderaan: met spandraden
Links zie je de onbelaste toestand. De spandraden zitten diagonaal, met een lichte spanning erop, je wil immers niet dat een draad slap hangt, hoe slapper, hoe meer bewegingsvrijheid, hoe slapper het geheel. Lichte spanning is relatief, want je moet een vrij hoge spanning zetten om een staaldraad recht te krijgen. Dat doe je met kabelspanners:

Duw je nu tegen een hoekpunt, dan wil het vierkant een ruit worden, maar de diagonaal kan niet langer worden, omdat die gefixeerd is met staaldraad. De ene (rode) staaldraad wordt nu dus extra op trek belast, maar die kan daar beter tegen dan de hoekverbindingen. Maar het geheel zal erg stijf zijn, en amper bewegen, en dat is wat we willen in deze situatie.
Omdat je alleen maar trekkrachten kan opvangen met een kabel (hou wat naaigaren tussen duim en wijsvinger van beide handen, beweeg ze naar elkaar, je voelt geen weerstand, trek je eraan, dan wel), moeten er dus 2 zitten, in beide diagonalen.
Het voordeel is dus dat je met een minimum aan materiaal een structuur krijgt die veel stijver is dan je kan bereiken zonder extra hulpmiddelen zoals vastmaken aan een muur oid. Het nadeel is dat de structuur permanent belast wordt. Er zijn constant trekkrachten in de hoekpunten, en drukkrachten in de balken aanwezig waardoor het hout wat zal kromtrekken als het te dun is. Na verloop van tijd kunnen balken wat krommer worden als het hout zijn veerkracht verliest.

[ Bericht 71% gewijzigd door MMach op 24-04-2007 11:40:31 ]
pi_48678919
Dat ziet er weer netjes uit Mmach.
Zou je voor alle zekerheid niet over het net draad spannen.
Ik vermoed dat bij een flinke windvlaag je bamboe/riet er afvliegt.
Hoeft maar dunnen draad te zijn en is een kleine moeite.

Als de boot in de winter met dekzeil op de kant ligt maken we het dekzeil aan ogen met touwen vast aan de onderkant. Voor alle zekerheid doen we ook nog touw over het dekzeil.
Meniggeen is het al kapot gescheurd bij de ogen, met het gevolg dat het hele dekzeil wegwoei.
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:11:04 #76
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48682440
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:43 schreef Solingjan het volgende:
Dat ziet er weer netjes uit Mmach.
Zou je voor alle zekerheid niet over het net draad spannen.
Ik vermoed dat bij een flinke windvlaag je bamboe/riet er afvliegt.
Hoeft maar dunnen draad te zijn en is een kleine moeite.

Als de boot in de winter met dekzeil op de kant ligt maken we het dekzeil aan ogen met touwen vast aan de onderkant. Voor alle zekerheid doen we ook nog touw over het dekzeil.
Meniggeen is het al kapot gescheurd bij de ogen, met het gevolg dat het hele dekzeil wegwoei.
Dat riet is vastgemaakt aan de balken met binddraad, dus echt ver zie ik dat niet waaien, maar het kan wel natuurlijk, time will tell.

En welcome back, Solingjan, ik had zo het vermoeden dat je hier even niet meer zat of zo?
pi_48691988
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:11 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat riet is vastgemaakt aan de balken met binddraad, dus echt ver zie ik dat niet waaien, maar het kan wel natuurlijk, time will tell.

En welcome back, Solingjan, ik had zo het vermoeden dat je hier even niet meer zat of zo?
is toch een vermoeden dat ik even van je had.
pi_48692684
bedankt voor je uitleg MMach , echter een trekdraad is aan de muur bevestigt , daarom was ik in de veronderstelling dat als je een in de muur vastmaakt een eentje aan de balk het " trekken" aan de balk voor verschuiving kon zorgen
pi_48696603
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:11 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik volg je op de voet.
Ben aan het schilderen en heb amper armen over van het schuren en schilderen.
Hoe gaat het met de studie??
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 april 2007 @ 21:32:47 #80
22592 crew  Ole
pi_48719828
Waar kun je die krijgen, van die handige klusvriendjes?

tvp
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 26 april 2007 @ 13:53:50 #81
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48737600
@Solingjan: alles gaat helemaal top . Helaasch betekent volgende week nog een bouwstop tot de grote vakantie, maar in de grote vakantie wil ik verderwerken aan het normale tempo dat er eindelijk wat vooruitgang is.
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:32 schreef Ole het volgende:
Waar kun je die krijgen, van die handige klusvriendjes?

tvp
Vraag ernaar bij je lokale bouwmarkt !
  Moderator / Miss SHO donderdag 26 april 2007 @ 14:28:37 #82
22592 crew  Ole
pi_48738786
quote:
Op donderdag 26 april 2007 13:53 schreef MMach het volgende:
Vraag ernaar bij je lokale bouwmarkt !
dank voor de tip!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:12:25 #83
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_48804356
En en en en ? Alweer wat opgeschoten ?
Ik wil een plaatje posten!
  zondag 29 april 2007 @ 11:13:15 #84
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48827329
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:12 schreef RandomReader het volgende:
En en en en ? Alweer wat opgeschoten ?
Kzit met wat deadlines voor school (afwerken ontwerp voor aslagering met morseconus en riemschijf, voor mocht het je iets zeggen ) en jah, tis goed weer, dus uitjes met Leonidasje enzo

mwehe, het busje zal ook wel blijer zijn met de iets recreatievere functie dan het sleuren van planken en brol
  zondag 29 april 2007 @ 11:52:43 #85
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48828289
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:13 schreef MMach het volgende:

[..]

Kzit met wat deadlines voor school (afwerken ontwerp voor aslagering met morseconus en riemschijf, voor mocht het je iets zeggen ) en jah, tis goed weer, dus uitjes met Leonidasje enzo
[afbeelding]
mwehe, het busje zal ook wel blijer zijn met de iets recreatievere functie dan het sleuren van planken en brol
geniet ervan!!!
  zondag 29 april 2007 @ 14:41:51 #86
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_48833150
quote:

[..]

Ik heb al je verhalen gelezen, ook het verhaal in R&P, en ik heb echt diepe bewondering voor je . Misschien kan daar niet zo veel mee, maar ik wilde het toch zeggen De dingen die je allemaal doet voor je gezin, echt diep diep diep respect!

Keep up the good work and enjoy it
Ik wil een plaatje posten!
pi_48835346
quote:

[..]

[afbeelding]
ge moet dan maar ne keer tot bij mij komen hé. Zult wel wat heuveltjes moeten nemen maar dat zal hem wel lukken zeker
  maandag 30 april 2007 @ 01:38:00 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_48856470
Mmach ik vind je hier een beetje op lijken

Je favoriete Songfestival liedje ooit
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_48863207
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:50 schreef MMach het volgende:
Voor:
[afbeelding]
[afbeelding]

Isolatie aangebracht:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overal nog een houten frame, voor de volgende laag isolatie met dampscherm
[afbeelding]
[afbeelding]
2de laag isolatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mmach ff een paar vragen. Is er een speciale reden dat je de glaswol schuin hebt aangebracht (of lijkt dit maar zo?), en waarmee is de wol bevestigd? Of is stevig aanduwen voldoende om het vast te houden? En het raamwerk is dat gewoon vurenhout? En dat andere isolatie materiaal, wat is dat precies voor folie? En hoe ga je het daarna afwerken? Gewoon met gipsplaten? mijn toekomstige huisje heeft ook ongeveer zo'n onafgewerkte zolder vandaar alle vragen
  maandag 30 april 2007 @ 14:32:57 #90
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_48863772
ALs jij het zegt Duderinnetje
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:55 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Mmach ff een paar vragen. Is er een speciale reden dat je de glaswol schuin hebt aangebracht (of lijkt dit maar zo?), en waarmee is de wol bevestigd? Of is stevig aanduwen voldoende om het vast te houden?
Het zijn rockwool Delta panelen. Dat zijn driehoekige rockwoolpanelen om minder zaagverlies te hebben als je bv, zoals in dit geval, steeds varieerende afstanden hebt tussen de balken. Die wol is geklemd tussen de balken, dat is voldoende, en dat bekom je door 2 cm overmaat te nemen. Dus zodanig dat je paneel 2cm breder is dan waartussen het moet passen. Aandrukken en het blijft zitten.
quote:
En het raamwerk is dat gewoon vurenhout?
Het 2de raamwerk is idd vurenhout.
quote:
En dat andere isolatie materiaal, wat is dat precies voor folie?
Dat andere materiaal is glaswol met een dampscherm(dat aluminiumfolieachtige) op de achterkant.
Heb je islolatie zonder dat folie op, zoals die rockwool delta panelen, dan zou je (als je geen 2de laag met zo'n folie oid erover doet) zelf een folie erover moeten nieten. Bouwfolie van 2micrometer (zo uit het hoofd, weet het niet meer zeker) is voldoende. Nietgaten en naden afplakken, de banen moeten onderling ook overlappen.
quote:
En hoe ga je het daarna afwerken? Gewoon met gipsplaten? mijn toekomstige huisje heeft ook ongeveer zo'n onafgewerkte zolder vandaar alle vragen
idd met gipsplaten.
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 15:44:46 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49103602
Het is stil aan de overkant ! Het is stil aan de overkant !

Hoe zijn de vorderingen ?
pi_49108443
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is stil aan de overkant ! Het is stil aan de overkant !

Hoe zijn de vorderingen ?
SSSSSSSSSSSSSTTT Stil Laat hem nou studeren. Nog heel even. Dan gaat hij weer tekeer.
pi_49112392
Het geklus van jullie (en mijn) Mmachje zal idd nog even stilliggen. Nog even geduld, meer bepaald tot 25 juni (wss nog wel paar dagen later, want na zijn examens kaap ik hem toch even weg hoor, sorry )
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_49114445
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:25 schreef Leonidas het volgende:
Het geklus van jullie (en mijn) Mmachje zal idd nog even stilliggen. Nog even geduld, meer bepaald tot 25 juni (wss nog wel paar dagen later, want na zijn examens kaap ik hem toch even weg hoor, sorry )
laat je hem wel heel ?
  zondag 3 juni 2007 @ 14:01:07 #95
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50059054
Het eerste examen is al voorbij, nog een 5 tal te gaan. Tot 25 juni dus geen nieuws te verwachten.
Al kan ik wel zeggen dat de vloer al opgehaald is. Let wel, ik heb hem niet gekozen

De week na de examens neem ik mijn vw busje ook nog even onder handen (wat laswerk, distributieriem vervangen, motor checken op schade ed). Er zijn niet direct mankementen aan, maar ik wil wat preventief onderhoud doen. Ik zou er graag mee op reis gaan samen met Leonidas. Nog geen echt concrete plannen, mais bon.
Het is trouwens zeer waarschijnlijk dat het busje overschilderd zal worden, en wel op deze manier:

Het zal een beetje afhangen van het budget, maar ik heb toch mijn zinnen gezet op matzwart

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 03-06-2007 14:06:15 ]
pi_50059111
A-team style
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 juni 2007 @ 14:09:37 #97
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50059284
Nou, MMach is zeker zo creatief als het A-Team
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_50059421
MMach en zn gereedschappen wel ja
pi_50066701
Mooie kleur!
Succes met je examens!
pi_50072322
Succes met de examens
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')