"Misschien is er wel iets aan jou waar hij zich heel erg aan ergert, of verdrietig van wordt, maar vindt hij tegelijkertijd dat het niet terecht is dat hij daar boos/verdrietig om is, en wil hij het daarom niet zeggen"quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:03 schreef Netram het volgende:
Misschien is er wel iets aan jou waar hij zich heel erg aan ergert, of verdrietig van wordt, maar vindt hij tegelijkertijd dat het niet terecht is dat hij daar boos/verdrietig om is, en wil hij het daarom niet zeggen. Misschien is hij ook wel verliefd op een ander, of heeft hij meer lol met de sms-meiden dan met jou, en komen daar zijn twijfels vandaan.
Ik heb niet de moeite genomen je geschiedenis door te kijken, maar heeft hij wel eens over/tegen jou zitten klagen of weigert hij altijd dat soort dingen te delen?
Hoe dan ook moet je het er met hem over hebben. Begin met te zeggen dat je van hem houdt (of 'ik vind je lief' of weet ik het) en zeg dan dat hij je echt moet vertellen waar hij mee zit, omdat het zo niet verder gaat. Laat hem je desnoods even flink uitschelden, als het er maar uit komt. Als hij nog steeds weigert zijn gevoelens te delen dan wordt het misschien tijd om tijdelijk wat afstand te nemen...
Ik weet het niet, ik weet even helemaal niks meer! Ik wil er voor gaan. Ik wil vechten voor mijn relatie. Ik geef niet zomaar op en ik denk dat er echt héél wat zal moeten gebeuren voordat ik 'opgeef'quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat al werd gezegd: natuurlijk kan je zonder hem.
En zo te horen ben je behoorlijk eenzaam in je relatie. Je kunt je gevoelens niet met hem delen en dat hij stiekem is werkt nu ook niet echt mee. Vertouwen hebben in elkaar is de basis.
Je kunt natuurlijk nog bij 'm blijven, maar hoe lang zal het nog duren voor je het niet meer pikt? Wat moet ie dan niet al geflikt hebben?
Je moet ook over je gevoelens en ergenissen met elkaar kunnen praten. Gewoon niks zeggen lost niks op.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:15 schreef Onlyy het volgende:
[..]
"Misschien is er wel iets aan jou waar hij zich heel erg aan ergert, of verdrietig van wordt, maar vindt hij tegelijkertijd dat het niet terecht is dat hij daar boos/verdrietig om is, en wil hij het daarom niet zeggen"
Wat zou dat kunnen zijn dan? Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Hij klaagt nooit over dingen. Ik vraag wel eens aan hem of hij het wil aangeven wanneer er iets is. Maar ik weet, dat hij dat toch niet doet. Hij is geen prater, en vind het dan ook verschrikkelijk als ik over zulke dingen begin. Ik ben ook mede daarom altijd heel alert op de manier waarop ik dingen zeg op zo'n moment. Probeer hem er voor open te stellen zegmaar, maar hoe ik ook mijn best doe, ik wordt altijd afgeweerd of hij doet letterlijk alsof ik er niet ben.
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:17 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik weet even helemaal niks meer! Ik wil er voor gaan. Ik wil vechten voor mijn relatie. Ik geef niet zomaar op en ik denk dat er echt héél wat zal moeten gebeuren voordat ik 'opgeef'![]()
Allebei 21quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
Daar heb ik ook al eens over zitten nadenken inderdaad. Misschien wil hij wel niet verder maar kan hij het gewoon niet zeggen of kan hij het niet uitmaken?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:18 schreef Godlike02 het volgende:
Hij heeft het lef niet om het in je gezicht te zeggen dus dan maar op deze manier.
Zo te lezen niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:22 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al eens over zitten nadenken inderdaad. Misschien wil hij wel niet verder maar kan hij het gewoon niet zeggen of kan hij het niet uitmaken?
Wat dat zou kunnen zijn weet ik ook niet, maar het moet eruit, anders kun je volgens mij niet op een gezonde manier met hem verder. Laat hem dat maar weten. Als je tegelijkertijd aangeeft dat je echt van hem houdt dan heeft hij geen valide reden meer om te verbergen wat er is. Ook al weet hij het zelf niet precies, dan moet hij dat maar aangeven. (Vraag hem dit trouwens niet, dan zegt hij misschien wel van 'ja, ik weet het zelf inderdaad niet, dus houd er maar over op'.) Als hij doet alsof je er niet bent, laat hem dan weten dat je er toch echt wel bent. Geef hem een aai over de bol, een knuffel, of nog iets anders, maar geef ook niet op, hij moet echt gaan praten. Hij heeft het recht niet jou te negeren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:15 schreef Onlyy het volgende:
[..]
"Misschien is er wel iets aan jou waar hij zich heel erg aan ergert, of verdrietig van wordt, maar vindt hij tegelijkertijd dat het niet terecht is dat hij daar boos/verdrietig om is, en wil hij het daarom niet zeggen"
Wat zou dat kunnen zijn dan? Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Hij klaagt nooit over dingen. Ik vraag wel eens aan hem of hij het wil aangeven wanneer er iets is. Maar ik weet, dat hij dat toch niet doet. Hij is geen prater, en vind het dan ook verschrikkelijk als ik over zulke dingen begin. Ik ben ook mede daarom altijd heel alert op de manier waarop ik dingen zeg op zo'n moment. Probeer hem er voor open te stellen zegmaar, maar hoe ik ook mijn best doe, ik wordt altijd afgeweerd of hij doet letterlijk alsof ik er niet ben.
Heb je het daar al met 'm over gehad?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:22 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al eens over zitten nadenken inderdaad. Misschien wil hij wel niet verder maar kan hij het gewoon niet zeggen of kan hij het niet uitmaken?
Nee..quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je het daar al met 'm over gehad?
Ja, moeilijk. Op zo'n moment als gister ben ik eerlijk gezegd ook een beetje 'verstard' van wat me overkomt. Het is zo raar, als iemand je letterlijk opzettelijk zit te negeren. Misschien doe ik ook wel veel te moeilijk en is hij gewoon daadwerkelijk zo'n simpel typetje dat nergens over hoeft te praten. Nouja, hij zei weleens dat hij niet over dingen kan praten en dat hij zo is en dat hij dat toch niet zal kunnen veranderen. Maar dank denk ik, jij bent toch ook een mens? Hoe kun je nou niét over dingen praten, dat komt toch nooit goed? En ik ben geen type dat psychologische gesprekken met hem wil voeren, helemaal niet. Ik vraag naar mijn idee vaak hele 'simpele dingen', vaak echter om de reden dat ikzelf feedback nodig heb van hem. Soms weet ik totaal niet wat hij denkt of van me vind. Gezien zijn eerdere vreemdgaan, heb ik gewoon wat vaker bevestigingen nodig dan 'normaal' maar dat krijg ik simpelweg niet. Niet dat ik alles daarop af wil schuiven, maar het is heel moeilijk. Vaak als hij zo 'vaag' doet ben ik weer bang dat hij een ander heeft, en hij doet niets om dat gevoel bij me weg te nemen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:23 schreef Netram het volgende:
[..]
Wat dat zou kunnen zijn weet ik ook niet, maar het moet eruit, anders kun je volgens mij niet op een gezonde manier met hem verder. Laat hem dat maar weten. Als je tegelijkertijd aangeeft dat je echt van hem houdt dan heeft hij geen valide reden meer om te verbergen wat er is. Ook al weet hij het zelf niet precies, dan moet hij dat maar aangeven. (Vraag hem dit trouwens niet, dan zegt hij misschien wel van 'ja, ik weet het zelf inderdaad niet, dus houd er maar over op'.) Als hij doet alsof je er niet bent, laat hem dan weten dat je er toch echt wel bent. Geef hem een aai over de bol, een knuffel, of nog iets anders, maar geef ook niet op, hij moet echt gaan praten. Hij heeft het recht niet jou te negeren.
Dat is belachelijk ja, maar dat mag je jezelf ook wel een beetje aanrekenen, zulk gedrag moet je niet accepteren. Je moet in zo'n situatie even groot zijn en hem zeggen waar het op staat. Met 21 heb je nog veel te leren, maar een beetje volwassen gedrag mag dan echt wel gevraagd worden. Dat hij zegt dat hij toch nooit in staat zal zijn over dingen te praten hoef je niet te pikken, dat is namelijk dikke crap.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:32 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Ja, moeilijk. Op zo'n moment als gister ben ik eerlijk gezegd ook een beetje 'verstard' van wat me overkomt. Het is zo raar, als iemand je letterlijk opzettelijk zit te negeren. Misschien doe ik ook wel veel te moeilijk en is hij gewoon daadwerkelijk zo'n simpel typetje dat nergens over hoeft te praten. Nouja, hij zei weleens dat hij niet over dingen kan praten en dat hij zo is en dat hij dat toch niet zal kunnen veranderen. Maar dank denk ik, jij bent toch ook een mens? Hoe kun je nou niét over dingen praten, dat komt toch nooit goed? En ik ben geen type dat psychologische gesprekken met hem wil voeren, helemaal niet. Ik vraag naar mijn idee vaak hele 'simpele dingen', vaak echter om de reden dat ikzelf feedback nodig heb van hem. Soms weet ik totaal niet wat hij denkt of van me vind. Gezien zijn eerdere vreemdgaan, heb ik gewoon wat vaker bevestigingen nodig dan 'normaal' maar dat krijg ik simpelweg niet. Niet dat ik alles daarop af wil schuiven, maar het is heel moeilijk. Vaak als hij zo 'vaag' doet ben ik weer bang dat hij een ander heeft, en hij doet niets om dat gevoel bij me weg te nemen.
Het viel me trouwens op, dat hij nog nóóit gezegd heeft tegen mij, dat hij verdrietig is, of, dat hij boos is, etc. Nog nooit. Dat is toch eigenlijk vreemd?
ONZIN! Je wilde hem gewoon zijn voetbal avond verkloten! Labiele kut die je bent.quote:maar het ging mij er niet om dat ik niet alleen zou kunnen, maar dat we een afspraak hadden, die hij vergeten was, en hij het eigenlijk niet kon maken om niet meer mee te gaan.
Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik de tv zou uitzetten, maar hij reageerde heel laconiek; 'je doet maar'.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:37 schreef Logician het volgende:
PS: waarom heb je de tv niet gewoon uitgezet?
Hahahahhahahahaahhahah, ja, zo heb ik er ook al over na zitten denken. Maar het groote probleem vind ik, is dat ik niet met hem kan praten en hij me letterlijk ontwijkt. Dat was in de reclame en na de voetbalquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:43 schreef vosss het volgende:
[..]
ONZIN! Je wilde hem gewoon zijn voetbal avond verkloten! Labiele kut die je bent.
Jezus zeg, hij vergeet jullie afspraak en heeft zich waarschijnlijk de hele dag lopen verheugen op een avondje voetbal, lekker pilsje erbij en dan kom jij aan zn kop mekkeren.
En dan zeggen dat het je er niet om te doen is dattie wel of niet meegaat.
Als het je er niet om te doen was dan ws je gewoon zonder tegen hem te zeiken en te kankeren in je uppie gegaan en had je bij je eigen gedacht: "Toch jammer dat er vanavond voetbal op is...."
Achwelja, tuurlijk, dramaqueen. Die aidsnegers in Afrika......die hebben het moeilijkquote:Mn leven lijkt nu even een horror en het voelt of niemand meer van me houdt
Rright..lees jij mijn berichtgeschiedenis even zegquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:48 schreef vosss het volgende:
Waarom ie tranen in zn ogen had?
Waarschijnlijk omdat jij zijn voetbalavond verkloot had en hij baalde dattie opgescheept zat met iemand die daar totaal geen begrip voor kan opbrengen en ipv dan maar alleen te gaan de hele tijd door het voetbal heen zit te mekkeren
[..]
Achwelja, tuurlijk, dramaqueen. Die aidsnegers in Afrika......die hebben het moeilijk
Zoek je psych eens op ofzo, jeetje zeg. Je hebt wat woorden met je vriend en de hele wereld stort in elkaar
Nee, dat had je natuurlijk niet moeten doen!quote:Tjah ik weet het niet..wieweet had ik zijn avond niet moeten verpesten?
Hij zegt dat voetbal erop is en dattie jullie afspraak vergeten was en liever voetbal kijkt.quote:Maarja, hij had gewoon normaal kunnen reageren, dan was er sowieso niets aan de hand geweest.
Ja, ik moet eerlijk toegeven dat er wel wat zit in wat je zegtquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, dat had je natuurlijk niet moeten doen!
[..]
Hij zegt dat voetbal erop is en dattie jullie afspraak vergeten was en liever voetbal kijkt.
Dat lijkt mij een hele normale reactie.
Dan ga je toch gewoon alleen en gun je hem dat plezier? Ik bedoel je zegt zelf dat je hem er niet bij nodig had.
Wie is er hier dan een probleem van aan het maken? Jij of je vriend?
Ik zet AL mn geld op jou! Jij maakt er een heel probleem van!
ps: het was een kutwedstrijd; achteraf gezien had ie best mee kunnen gaan
quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:56 schreef vosss het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik kan zijn reactie echter wel enigsinds begrijpen.
ps: schrijf 8 september maar alvast in je agenda; dan is geloof ik weer voetbal
Als mijn vriendin een scene gaat schoppen omdat ik een of andere pietluttige afspraak ben vergeten en ik liever voetbal wil kijken dan vangt ze bij mij ook mis.quote:Ga anders lekker het probleem even verleggen. Haar vriend weiger normaal te communiceren, dat heeft geen donder met het voetbal of de televisie te maken, en is ook niet aan haar te wijten.
En dan ga je haar ook op zo'n trieste wijze negeren en er bij zitten janken?quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Als mijn vriendin een scene gaat schoppen omdat ik een of andere pietluttige afspraak ben vergeten en ik liever voetbal wil kijken dan vangt ze bij mij ook mis.
Nee, dan zeg ik gewoon dat ik het probleem niet zie en dat ze best in haar uppie kan gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:03 schreef Netram het volgende:
[..]
En dan ga je haar ook op zo'n trieste wijze negeren en er bij zitten janken?![]()
Die ken ik verder nietquote:Nou, ik ben het niet zo eens met voss, zekere niet gezien de rest van je verhaal (en eerdere verhalen).
En hier ben ik het wel mee eens en daar is hijzelf verantwoordelijk voor. Maar ook verantwoordelijk voor zijn aandeel in de relatie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:59 schreef Netram het volgende:
Ik blijf erbij dat hij het ergens moeilijk mee heeft en dat hij met name boos is op zichzelf omdat hij er niet mee om weet te gaan. Hier kun je hem in steunen en lief doen, maar er zijn grenzen. Hij zal zich moeten gaan uiten en jij hebt daar een rol in, maar dat heb ik nu geloof ik al drie keer gezegd.
Die jongen is dat gezeur gewoon zat, het gaat waarschijnlijk niet om deze ene keer maar is een opeenstapeling van kleine frustraties en dan barst de bom, kan daar vervolgens niet mee omgaan en gaat zulk gedrag vertonen.quote:
Zelfde verhaal, andere settingquote:
En dat deed hij dus nietquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, dan zeg ik gewoon dat ik het probleem niet zie en dat ze best in haar uppie kan gaan.
Als zij daar helemaal van overstuur raakt is dat een beetje haar probleem en niet het mijne. En al helemaal niet TIJDENS het voetbal!
Verder zou ik gewoon daags erna (of na de wedstrijd) nog even duidelijk mijn visie op het hele gebeuren vertellen.
Inderdaad, en of hij dat aandeel nou wel of niet wil leveren, hij moet in elk geval z'n muil open trekken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:07 schreef JoeDank het volgende:
[..]
En hier ben ik het wel mee eens en daar is hijzelf verantwoordelijk voor. Verantwoordelijk voor zijn aandeel in de relatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |