Oke, waar zal ik beginnen. De vaste fokkers weten wel het een en ander van mijn situatie af.
Mijn vriend en ik, nog steeds samen.
Nog steeds, heb ik het soms moeilijk met zijn uitspraken en zijn gedrag. Soms kan hij zo bot uit de hoek komen. Iets heel erg kortaf zeggen, snauwend. Daardoor sloeg bij mij de laatste week weer flink de twijfel toe. Moest ik me zo laten behandelen? Meende hij echt wat hij allemaal zei, of is het gewoon zijn 'boerse' manier van praten. Ik wist/ weet het niet. Ik sprak hem er vorige week een keer op aan. Dat het me erg pijn kon doen wanneer hij zo erg kortaf deed en dat de meest kleine dingen en woorden, het meest veelzeggend kunnen zijn. Hij ging er echter gewoon niet(!!) op in. Alsof ik tegen een muur zat te praten.
Gisteren, barstte er weer een soort bom. We zouden naar zijn zus gaan. Zij zou me helpen met het invullen van een aantal papieren. Dit wist hij al een aantal dagen en we zouden samen op visite gaan. Ik belde hem rond het avondeten op om te vragen of hij het niet vergeten was. 'We kunnen er na achten naartoe, want doorvoor heeft ze visite'. Prima, dacht ik. Komt hij rond negenen bij mij binnen en zegt als eerste; 'voetbal is erop he' (jongens he, hahaha). Toen ik zei dat we langs zijn zus moesten zei hij 'Oh kut, helemaal vergeten, nou dan ga je maar alleen'. Ik was het hier eigenlijk niet helemaal mee eens. Hij was onze afspraak vergeten, zelfs na mijn telefoontje, dus zei ik dat hij dan maar een halfuurtje van de voetbal moest missen. Nou, dat dacht hij dus niet. Ik was 'een klein kind' en blablabla, maar het ging mij er niet om dat ik niet alleen zou kunnen, maar dat we een afspraak hadden, die hij vergeten was, en hij het eigenlijk niet kon maken om niet meer mee te gaan.
Het was eigenlijk uitgesproken. Ik belde zijn zus om de afspraak af te zeggen. Ik zei tegen hem dat ik het eigenlijk niet zo leuk vond dat we zo tegen elkaar deden, waarop hij heel nors en kortaf antwoorde 'ik ben voetbal aan het kijken'. Ik zei, maar ik wou je min of meer mijn excuses aanbieden. Waarop hij weer zei dat hij voetbal aan het kijken was. Hij keek me niet aan en ontweek me gewoon totaal. Prima, eerste helft samen gekeken. Toen was er reclame en probeerde ik het weer. Hij keek me echter niet aan en keek stijl langs me heen naar de tv. Ik wist niet wat ik er mee aanmoest. Ik moest helaas huilen..maar hij gaf er geen kik om. Keek me niet aan, zei niets en deed net of ik niet bestond.
Hij had tranen in zijn ogen. Maar er kwam niets uit. Ik pakte zijn hand en vroeg of hij niet met we wilde praten, of dat hij het niet kón. Ik vroeg hem of hij wel verder met mij wilde en hij zei 'ik weet het niet'. Ik vroeg hem waarom hij dat ineens niet meer wist, maar ik kreeg geen antwoord. Hij keek nog steeds langs me heen, ontweek me totaal. Ik zei hem dat ik graag wou weten waarom hij niet meer wist of hij met me verder wou, maar hij bleef me negeren. En nee, ik zat niet als een hysterisch mens naast hem, helemaal niet. Het ging gewoon 'normaal'. Indien ik als een hysterisch mens naast hem zou zitten, zou ik het volledig kunnen begrijpen dat hij me negeert want daar zou ik zelf ook niet zo van gediend zijn. Ineens stond hij op en liep weg. Zoineens, zonder wat te zeggen. Stond hij op en liep de deur uit.
Ik belde hem even daarop, en toen ik hem vroeg wat hij wou zei hij 'ik ga slapen' en hing op.
Vanochtend hoorde ik niets. Vanmiddag heb ik hem gebeld. Dit weekend zouden we nml naar mijn ouder gaan voor een 'project' wat hij daar zou doen. Wat wrs ook nog veel langer gaat duren dan 1 weekend. Ik wou weten of ik dit door moest laten gaan of dat ik het moest afzeggen. Indien hij het uit zou maken, zou hij dit project namelijk niet bij mijn ouders hoeven gaan doen, want ik denk niet dat ze hem bij hen in huis laten overnachten als onze relatie over is. Hij reageerde met dat 'hij' dit weekend wel heen zou gaan. Ik zei, dat ik ook meeging want we zouden immers samen naar mijn ouders gaan dit weekend. Met andere woorden, hij wil het door laten gaan en we zijn dit hele weekend dus samen. Zondag hebben we een grote verjaardag en gaan we ook nog uiteten.
Ik weet niet wat ik nou moet. Ik hoor niks van hem. Ik weet niet wat hij wil. Hij laat me in het ongewisse, over wat hij wil en over waarom hij nu zo reageert naar mij toe. Ik snap het niet!
Wat ook nog steeds speelt is dat hij smst met andere meiden. Hier heb ik hem mee geconfronteerd en hij zei dat het inderdaad zo was en als ik het niet meer wou, hij ermee zou stoppen. Ik vertelde hem dat ik het helemaal niet erg vond, maar dat ik het liever van hem zelf vernam dan van de dame(s) in kwestie, dat hij elke avond smst
Helaas doet hij nog steeds stiekem. Van de week kreeg hij een sms van een meisje. Waarschijnlijk had hij het niet verwacht want hij las het smsje waar ik bij was en hij kreeg ineens een heel rood hoofd. Hij deed snel zn telefoon weg en zei 'ik ken haar niet hoor'. Dat vond ik vreemd, want ik weet dat zij zijn achterbuurmeisje is. Dus wie houdt hij nou voor de gek??
Ok.. sorry voor het lange verhaal maar ik MOEST het even van me afschrijven. Ik wordt zo gek van het verdriet.. ik kan alleen maar huilen nu. Ik weet niet wat ik moet. Ik kan niet zonder hem en ik weet niet wat hij nou wil. Aan de andere kant wil ik hem ook niet meer omdat hij zich keer op keer zo raar gedraagt en ik niet weet of ik hem nou kan vertrouwen of niet. Mn leven lijkt nu even een horror en het voelt of niemand meer van me houdt
Ik ben het nu in ieder geval even kwijt.
XXX