Ah, merci.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:23 schreef Jaguarized het volgende:
We hebben een NZ topic: Nieuw Zeeland Deel 3
Uh, oh.quote:AKL is best vet, vooral als je er zoals ik langere tijd bent. De meeste mensen willen liever niet langer dan noodzakelijk er blijven.
Ja, 3 maanden is wel genoeg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef lunko1979 het volgende:
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:10 schreef multos het volgende:
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?
Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
Je hoeft natuurlijk geen tour te doen, je kan het ook zelf regelen, het is maar net waar je van houdt. Het stuk van Darwin naar Alice Springs is trouwens interessanter dan van Alice Springs naar Adelaide. Op het bovenstukste stuk is er veel meer te zien (Kakadu, Litchfield, Mataranka, Katherine Gorge's).quote:Op donderdag 24 mei 2007 05:51 schreef Stinger__ het volgende:
[..]
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)
Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney
Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..
Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort![]()
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen![]()
Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me)
Haha ik zal het in gedachten houdenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:00 schreef Oksel het volgende:
Tits & Snits..
Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten..![]()
![]()
En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef Jaguarized het volgende:
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
Trouwens die berg waar de radiotoren opstaat... daar ben ik tegenop gefietstquote:
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:26 schreef Stinger__ het volgende:
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten
In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
Ligt er heel erg aan wat voor een type hostel je gaat zitten.. Het is stukken goedkoper om in een 4 persoons te zittenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:31 schreef WooZ het volgende:
[..]
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |