abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 22:28:22 #101
6941 APK
Factual, I think.
pi_49526130
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:23 schreef Jaguarized het volgende:

We hebben een NZ topic: Nieuw Zeeland Deel 3
Ah, merci.
Dat zag ik zo snel niet.
quote:
AKL is best vet, vooral als je er zoals ik langere tijd bent. De meeste mensen willen liever niet langer dan noodzakelijk er blijven.
Uh, oh.
Maar noodzakelijk is 11 dagen, dus dan is het blijkbaar wel uit te houden.
* APK verhuist naar het andere topic.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_49541500
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?

Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
pi_49685036
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:23:31 #104
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_49694709
Iemand tips voor goedkope tickets deze zomer? Ik zit er hard aan te denken om nog een keertje naar australie te gaan deze zomer voor een kort bezoek, maar ja - die prijzen. Ik heb vorige keer in januari 1250 euro all in betaald voor mijn ticket, maar zijn er mensen die nog wat loopholes weten?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:58:54 #105
58560 Oksel
Gezellig.
pi_49706266
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef lunko1979 het volgende:
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
Ja, 3 maanden is wel genoeg.
pi_49712578
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:10 schreef multos het volgende:
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?

Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)

Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney

Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..

Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen

Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me )
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:18:45 #107
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49724556
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 05:51 schreef Stinger__ het volgende:

[..]

Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)

Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney

Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..

Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen

Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me )
Je hoeft natuurlijk geen tour te doen, je kan het ook zelf regelen, het is maar net waar je van houdt. Het stuk van Darwin naar Alice Springs is trouwens interessanter dan van Alice Springs naar Adelaide. Op het bovenstukste stuk is er veel meer te zien (Kakadu, Litchfield, Mataranka, Katherine Gorge's).

Ik had in 4 weken tijd net genoeg om van Cape Tribulation naar Sydney te komen, maar 2 weken voor de Northern Territories en dan helemaal naar Adelaide was voor mij veel te weinig. Het hangt er een beetje vanaf wat je als reiziger wil doen en zien. Als je van ruig landschap en natuur houdt dan heb je meer dan 2 weken nodig. Als je wel van een feestje houdt, dan zit je goed aan de oostkust.
pi_50092962
ik ga over een paar maanden naar Australie, ik blijf er een jaar backpacken.

Ik heb 2 vragen over je verzekeren.
Welke reisverzekering kun je het beste nemen. ik heb zo'n boekje van ISIS gekregen en het ziet er wel allemaal goed uit. maar het is natuurlijk toch een soort reclame folder. heeft iemand hier ervaring met ISIS? of hebben jullie zelf ervaring met een goede andere reizverzekering?

Ook ben ik van plan om mijn eigen auto te kopen. Maar nu vertelde een kennis van me die er jaren heeft gewoont (is wel alweer een tijd geleden) dat je je auto niet verzekerd krijgt. Mijn vraag kan je je auto verzekeren? zo nee wat raden jullie me aan om dan te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:09:55 #109
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50369484
Wat zijn de dingen in Melbourne waar je absoluut even moet kijken?

Bezig met reisplanning
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:00:19 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50388918
Tits & Snits..

Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten.. En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:35:33 #111
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50933817
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:00 schreef Oksel het volgende:
Tits & Snits..

Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten.. En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
Haha ik zal het in gedachten houden

Verder is dit nu ongeveer de planning:
Vliegen naar Sydney. Daar ongeveer 10 dagen blijven.
Langs de oostkust naar het noorden reizen. In ongeveer 1,5 maand.
Vliegen van Cairns naar Melbourne. 5 dagen in Melbourne blijven.
Mijn familie zien. 3 weken.
Trein van Melbourne naar Sydney reizen en onderweg nog Canberra bezoeken. 4 dagen.

Iemand nog aan-/opmerkingen over de planning, plaatsen waar we beter langer/korter kunnen blijven etc.?
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:36:55 #112
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50933860
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:38:06 #113
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_50933897
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef Jaguarized het volgende:
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:39:15 #114
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50933937
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:41:44 #115
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_50934015
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:39 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Trouwens die berg waar de radiotoren opstaat... daar ben ik tegenop gefietst viel een beetje tegen..
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:43:56 #116
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50934088
National Museum of Australia, parlementsgebouw en de Starbucks zijn de enige boeiende dingen in Canberra.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:59:31 #117
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50934600
Oké Handig om te weten. Had inderdaad al gehoord dat je voor Canberra niet al teveel tijd moet uittrekken. Ongeveer 4 à 5 dagen voor de treinreis met een stop in Canberra lijkt me genoeg.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:20:06 #118
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50935254
Canberra-Sydney is 4 uur, Sydney kom je tegen 21.25 aan. Dus als je dan bv de avond ervoor in Canberra aankomt, heb je precies een volle dag.
pi_50938690
Door een ongelukje heb ik het deel van Cairns naar Sydney niet kunnen bekijken maar niet zo erg want het enige wat ze daar doen is zuipen
Het is daar wel mooi en moet nog wel een keer terug, maar ik raar iedereen aan de Westkust van Australië te verkiezen boven het oosten wat iedereen doet!!
Vraag het de locals, mensen ten westen van de lijn Canberra-Darwin zijn veel relaxter en aandiger!! de echte Ozzi mentaliteit!! En Perth, wat een GEWELDIGE stad is dat dan!!
Verder wil ik er iedereen op wijzen dat er vervelende beestjes in het water zwemmen daar en je MOET daar echt goed opletten en niet nochalant zijn!!! Verder staan er op mijn site nog wel wat fotootjes
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:35:53 #120
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50944085
Jep, West Australie.

Maar toch zou ik liever in Melbourne wonen.
pi_51012667
Dag mensen. Ben bijna zo ver, ticket is bijna geboekt, ik kom eind augustus aan in Australie voor in ieder g eval half jaar. Nou wil ik graag weten (niet het goede topic maar veel reizigers doen het als combi aan) wat de beste tijd is om nieuw Zeeland aan te doen. Ik wil eerst een paar maanden in Australie vertoeven. Nieuw Zeeland heeft een ander kllimaat dan Australie, ik hoor het graag.
pi_51208172
Ook hier even een tvp

Misschien volgend jaar deze kant op

Heb net pas een uurtje zitten zoeken ofzo maar het leek me wel wat om zoiets te doen:

Amsterdam > Singapore (daar paar dagen blijven)
Singapore > Christchurch (georganiseerde rondreis van een dag of 14)
Auckland > Darwin

En dan met de greyhound in een week of 4-5 vanaf Darwin richting Adelaide en zo naar Melbourne.

Melbourne <> Hobart (2 weken daar, heb er familie zitten)

Melbourne > Cairns (in een week of 6)
Cairns > Amsterdam

En dat dus ongeveer in een maand of 4. Gaat me dat lukken of heb je er echt meer tijd voor nodig?
pi_51212975
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten

In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
pi_51221881
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:26 schreef Stinger__ het volgende:
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten

In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:49:16 #125
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51224546
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 01:31 schreef WooZ het volgende:

[..]

in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
Ligt er heel erg aan wat voor een type hostel je gaat zitten.. Het is stukken goedkoper om in een 4 persoons te zitten die zijn ongeveer rond de $20,- en 2 persoons is iets van $50,-
Gaaf dat je naar Tassie gaat.. ben daar ongeveer 1 maand geweest (heb er kerst gevierd)

Voor foto's, zie mijn website
Greyhound is goed te doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')