abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2007 @ 17:56:41 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47897943
quote:
Op zondag 1 april 2007 15:04 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik gebruik steal niet meer sinds ik Mirror Knights kan chainen. Met een half uur chainen heb je daar zo 150k binnen. Toen heb ik ook maar direct alle Forgotten Grimoires gekocht. Daar had ik eerst nooit geld voor.
De loot heb je nodig om equip te unlocken op de bazaar he, dus van alle beesten zon 10 van elk item stelen is toch echt wel zo slim.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_47898208
quote:
Op zondag 1 april 2007 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

De loot heb je nodig om equip te unlocken op de bazaar he, dus van alle beesten zon 10 van elk item stelen is toch echt wel zo slim.
Ach, het enige dat ik in de bazaar heb gemaakt is zijn die extra ammo voor guns en bows.
Een Behemoth Steak is ook wel makkelijk, want daar krijg je 10 X-potions van.

Ik ga denk ik maar eens bezig om een aantal items voor de Tournesol te verzamelen.
Ik ga zo even Cerberus killen voor Hell Gates Flame.
pi_47898412
quote:
Op zondag 1 april 2007 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Huh, equip unlocken? Wat is dat dan?

Domme vraag... te lang in de zon gezeten denk ik

Ik heb wat marks gedaan vandaag, oa. die Belito hunt, deathgaze, en die andere bosses in Nabudis. Chaos nog niet gedaan. Ik heb een aantal artikelen van de bazaar, maar nog niet zo heel veel. Dat doe ik wel voor de sterkere wapens.
pi_47898537
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:14 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Huh, equip unlocken? Wat is dat dan?
BJ omschrijft het een beetje raar. Bepaalde combinaties loot die je verkoopt maken wapens,armor of items en die kun je dan kopen in de bazaar. Deze zijn meestal goedkoper dan in de normale shops.
De meeste ammo voor bows, guns en crossbows zijn alleen via de bazaar te verkrijgen als je de juiste items hebt verkocht.

Edit: Had je geen pet op in de zon?
pi_47898725
Rood haar en witte huid he... dat schiet wel op, zelfs in een aprilzonnetje...

Ja, Bg had een punt achter equip. moeten zetten, dan hadden mijn overhitte doorgestoomde hersencellen t wel begrepen denk ik.

Wat ik me afvraag, hoe kom je de recepten voor de bazaar te weten zonder guide!? Er staat soms wel informatie in de bestiary of enkele items/loot, maar ik heb nog nergens echte lijstjes gezien ofzo. Als je het helemaal zonder guide wil spelen, betekent het echt dat je op de gok/op goed geluk dingen naar de bazaar moet brengen. Vreemd eigenlijk.
  zondag 1 april 2007 @ 18:30:23 #106
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47898869
Wat denk je van die zodiac spear... no way dat je er ooit zelf achter kunt komen hoe je die kan krijgen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_47899097
Nu ik het spel normaal heb uitgespeeld duik ik de FAQs op gamefaqs.com in voor de sidequests, van tevoren doe ik dat ook niet graag. Wel doe ik dat bijvoorbeeld bij irritante puzzeltjes zoals die Ascethic's Door in Sochen Cave Palace. In plaats van me een half uur mateloos te irriteren zoek ik gewoon effe in een guide op hoe ik die open.
pi_47899437
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:30 schreef HAL9000S het volgende:
Wat denk je van die zodiac spear... no way dat je er ooit zelf achter kunt komen hoe je die kan krijgen.
Er zijn eigenlijk 2 kansen dat je een Zodiac Spear kan krijgen. De eerste is door een aantal kisten niet te openen, maar als je dit niet weet dan is deze kans al verkeken. De tweede kans is al net zo erg.
Een kist heeft 10% kans om te spawnen en daarin heb je 0,01% kans op een Zodiac Spear.
Ook bijna onmogelijk dus. Mijn kans op een Zodiac Spear is ook al lang verkeken, maar dat boeit me vrij weinig.
  zondag 1 april 2007 @ 18:51:55 #109
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47899562
Nee mij ook niet... ik denk dat de Zodiac spear het spel ook veel te makkelijk maakt, en het is al niet een van de moeilijkste FF's op z'n zachtst gezegd.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_47899727
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:51 schreef HAL9000S het volgende:
Nee mij ook niet... ik denk dat de Zodiac spear het spel ook veel te makkelijk maakt, en het is al niet een van de moeilijkste FF's op z'n zachtst gezegd.
Elke FF is makkelijk als je hoog lvl bent en endgame equipment hebt.
Sommige mensen hebben dit deel uitgespeeld met een team van lvl 1 characters.
Vind ik eigenlijk wel een leuke prestatie.
Het moeilijkste aan deze challenge lijkt me om geen EXP te krijgen tot je een Firefly acc. krijgt.
pi_47900986
Pff, nu al zeker zo'n 20 keer Bombshell gePwnd en nog steeds geen Darkblade. -_-

Die verschrikkelijke random factor die je alleen al op chests hebt is rete irritant met dit soort dingen. Hetzelfde had ik helemaal in 't begin met die Demonsbane nadat je die eerste Demonwall verslaat.
pi_47901198
Ja ik vind de randomfactor ook onhandig. Heeft dan niets te maken met of je goed bent, of handig in minigames of watdanook, meer met geduld... Het was leuker geweest als je er iets moeilijks voor had moeten doen ipv resetten of watdanook...
pi_47901355
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Pff, nu al zeker zo'n 20 keer Bombshell gePwnd en nog steeds geen Darkblade. -_-

Die verschrikkelijke random factor die je alleen al op chests hebt is rete irritant met dit soort dingen. Hetzelfde had ik helemaal in 't begin met die Demonsbane nadat je die eerste Demonwall verslaat.
Heb je die ninjasword nodig voor Yiazmat? Kun je niet beter de Orochi maken, deze heeft iets minder attack power dan de Yagyu Darkblade.
Ik heb geen idee of de Orochi eigenlijk te kopen is in een Weapon Store.
Dat zou het natuurlijk helemaal makkelijk maken.

Dit heb ik even snel uit een Faq gehaald.
quote:
Bazaar:Sell Coeurl Whiskers x2, Sickle-Blade x2, Cancer Gem x3

Loot Locations:

Coeurl Whiskers:Drops from Ose(Great Crystal, Upper Layer)
Steal from Rare Game;Grimalkin(Tchita Uplands)

Sickle-Blade:Drops from Preying Mantis(Feywood)
Steal from Rare Game;Rageclaw(Salikawood)

Cancer Gem:Drops from Preying Mantis(Feywood)
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:44 schreef xienix84 het volgende:
Ja ik vind de randomfactor ook onhandig. Heeft dan niets te maken met of je goed bent, of handig in minigames of watdanook, meer met geduld... Het was leuker geweest als je er iets moeilijks voor had moeten doen ipv resetten of watdanook...
FF 10 ging het ook allemaal om geluk hoor. Ik kan me nog herinneren hoe lang het duurde voordat die Wraiths mij een armor met No Encounters gaven.

Ook die verschrikkelijke Tonberries killen, die waren ook zo moeilijk te vinden.
Daar was je toen ook wel erg lang mee bezig om 10 van elk monster te vangen in FF 10 voor de monster arena.
pi_47901652
Je hebt in elke FF wel een geval dat je een bepaald monster een paar keer moet Pwnen voordat je een bepaald item krijgt. In FF12 is vrijwel ELKE kistinhoud al random. Vrijwel alle sterkste gear krijg je alleen maar door items/loot te verzamelen welke je grotendeels krijgt wanneer een of ander zeldzaam monster 'm dropt, vaak ook nog eens monsters die moeilijk te vinden zijn of wat lang duurt voordat ze respawnen. Ik ben nu al zeker anderhalf uur in de Lhusu mines op en neer aan 't rennen om die Bombshell tegen te komen; en wanneer ik 'm eindelijk tegenkom krijg ik alleen maar Bomb Ashes.

Ik had ook veel liever een moeilijke boss gehad (en nee, Yiazmat/Hell Wyrm zijn niet moeilijk, alleen verschrikkelijk langdradig en irritant) waarna je een cool item kreeg of zo.
pi_47901986
Ja precies...

En in FF10 was er een random factor, maar goed, ik heb daar nooit problemen mee gehad. Eigenlijk alleen die tonberry's... en wat betreft no encounters, die kreeg ik erg vaak. Misschien gewoon geluk van mijn kant. Bij FF12 is er gewoon ontzettend veel random en ik vind zeker dat speciale wapens(ultimate weapons) voor iedereen bereikbaar moeten zijn maar gewoon vrij tot ontzettend moeilijk. Of dat nu door een eindbaas is, een chocobo racing game, zoek game, items of watdanook(ok.. ik geef toe, de echte ultimate weapons als tournesol, wyrmhero blade, masamune krijg je alleen door optional bosses te verslaan en of items te krijgen.. maar toch... de random factor is mij iets té)

Maar goed, dat is mijn mening hoor, ik bedoel, er zijn ook andere leuke items te krijgen door inderdaad sidequests te doen etc. Alleen is het jammer dat je door de gigantische hoeveelheid kisten geen idee hebt wat waar zit, of evt kan zitten, zonder een guide. En dat de kans ook nog eens heel klein is.

Zojuist chaos eens geprobeerd, die was vrij lastig zonder voorbereiding. Ik wilde gewoon eens een kijkje nemen. Ging niet goed...

Ik vind een Orochi met een cat-ear hood of genji glove erg goed werken tegen dark-weaks overigens.
  zondag 1 april 2007 @ 20:07:38 #116
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_47902021
tvp, en hulde voor deze geweldige topic reeks.
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_47902136
Nou goed, nog steeds geen Darkblade. Ik geef het op, zit al ruim 2 uren Bombshell opnieuw en opnieuw te Pwnen en ik ben alleen 12 Bomb Ashes en zo'n 500 LP rijker. Dan maar Masamume voor Basch.
pi_47902221
Ik ken t... ik heb er toen een dag over gedaan(geen volledige dag natuurlijk) om een ribbon te krijgen.. Ik moet zeggen dat die het wel allemaal makkelijker maakt. Heb ik tenminste een ally die altijd kan healen.. Is dan ook mijn healer, long-range aanvaller.
pi_47902345
Enige waar ik tot nu toe geluk mee heb gehad was Ultima Weapon in Rhidorana, die kreeg ik de tweede keer. De rest heb ik gewoon allemaal urenlang tevergeefs liggen proberen: Ribbon, Zodiac Escutcheon, Demonsbane (na de eerste Demonwall eerder in het spel) en nu weer die Yagyuu Darkblade. Als ik na een aantal uren herhaaldelijk op en neer lopen en de hele tijd hetzelfde moet doen alleen om telkens maar weer teleurgesteld te worden, dan laat ook maar.

Verschrikkelijk minpunt voor deze FF weer. Ben normaal iemand die een FF, of elke andere RPG, tot het bittere eind 100% uitspeelt maar op deze manier hoeft dat met FF12 niet. Ik ben best geduldig, maar heb ook m'n grenzen. Yiazmat kan me ook wat met z'n 50 miljoen HP.
pi_47902402
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:11 schreef Tuvai.net het volgende:
Nou goed, nog steeds geen Darkblade. Ik geef het op, zit al ruim 2 uren Bombshell opnieuw en opnieuw te Pwnen en ik ben alleen 12 Bomb Ashes en zo'n 500 LP rijker.
Ik heb gisteren geprobeerd om een Ribbon te krijgen uit die kist in Cerobi Steps.
Ook maar opgegeven na 2 uur, ik heb hem nu toch niet echt nodig maar het was wel handig geweest.

Ik irriteer mij er eigenlijk niet zoveel aan het dat je een bepaald % kans hebt om items uit een kist te krijgen.

Trouwens zou chainen niet werken? Probeer eerst een aardige chain lvl te krijgen door gewone bombs te killen en dan weer terug gaan naar Lusu Mines en dan hopen dat je de Darkblade toch nog krijgt.
pi_47902471
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:18 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Trouwens zou chainen niet werken? Probeer eerst een aardige chain lvl te krijgen door gewone bombs te killen en dan weer terug gaan naar Lusu Mines en dan hopen dat je de Darkblade toch nog krijgt.
Ik had steeds een hoge chain door de Vampyrs die in Lhusu rondvliegen te Pwnen, hielp ook totaal niks. Volgens mij werkt dat chain gebeuren ook niet met Rare monsters hoor.
pi_47902630
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:20 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik had steeds een hoge chain door de Vampyrs die in Lhusu rondvliegen te Pwnen, hielp ook totaal niks. Volgens mij werkt dat chain gebeuren ook niet met Rare monsters hoor.
Jawel, dit is wel aangetoond.
pi_47902742
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:25 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Jawel, dit is wel aangetoond.
Hmm, probeer ik dat een andere keer wel 's dan. Nu even totaal geen zin meer om nóg een keertje te proberen die Darkblade te krijgen.

Ik ga nu denk ik eens proberen om al die deuren in Necrohol of Nabudis geopend te krijgen. Daar heb ik tot nu toe ook nog niks boeiends gedaan.
pi_47903123
Daar heb ik vandaag rondgestruind, Nabudis...

Maar dan heb je misschien gewoon weinig geluk? Ik had de ribbon na zo'n 20 keer(1,5 uur ofzo) de demonsbane na de 2e keer en de Zodiac Esutechon(?!) na een keer of 10. Viel me allemaal wel mee eigenlijk.

Ik ben verder nog niet toe aan Yiazmat etc, ik moet eerst nog de pharos doen etc. Maar had nog geen zin, wilde eerst hunts en sidequests doen.
  zondag 1 april 2007 @ 22:39:22 #125
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_47908112
Is er geen magick waarmee ik "Disease" kan removen?
Dat is echt de meest lullige status ailment die je kan hebben.

En maakt het in die Pharos toren wat uit of je zonder wapens, magic, items of kaart speelt.
Als je het zonder wapens haalt moet je toch wel iets speicaals krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')